Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jolly_Roger pisze:A co z ranami i szaleństwem? Czyści się postać po każdym scenariuszu w kampanii? Wiem, że są w księdze kampanii różne zakończenia, które dodają tzw. traumę lub nie, ale co z tymi "zwykłymi" negatywnymi efektami?
Zwykłe nie przechodzą.
W sumie ma to sens. Postać ma czas, by się wykurować, odpocząć.
Jolly_Roger pisze:A co z ranami i szaleństwem? Czyści się postać po każdym scenariuszu w kampanii? Wiem, że są w księdze kampanii różne zakończenia, które dodają tzw. traumę lub nie, ale co z tymi "zwykłymi" negatywnymi efektami?
Zwykłe nie przechodzą.
W sumie ma to sens. Postać ma czas, by się wykurować, odpocząć.
Rany i szaleństwo nie przechodzą między scenariuszami. Jednak jeśli w trakcie scenariusza Twoja postać otrzyma maksymalny poziom obrażeń fizycznych lub psychicznych postać jest eliminowana ze scenariusza (ale nie z kampanii) i kontynujesz grę. Na początku następnego scenariusza postać która odpadła rozpoczyna grę z jednym obrażeniem (traumą) fizycznym lub psychicznym.
I jeszcze jedno - każda postać która została wyeliminowana ze scenariusza wlicza się dla pozostałych badaczy w oznaczeniach "na gracza".
Ostatnio zmieniony 25 lis 2016, 10:16 przez pan_slaw, łącznie zmieniany 1 raz.
pan_slaw pisze:Jednak jeśli w trakcie scenariusza Twoja postać otrzyma maksymalny poziom obrażeń fizycznych lub psychicznych postać jest eliminowana ze scenariusza (ale nie z kampanii), dobierasz nową postać i kontynujesz grę.
Koledze się chyba wersje Arkham Horrora pomyliły ; ) Badacz wyeliminowany ze scenariusza czeka grzecznie do następnego scenariusza : )
pan_slaw pisze:Jednak jeśli w trakcie scenariusza Twoja postać otrzyma maksymalny poziom obrażeń fizycznych lub psychicznych postać jest eliminowana ze scenariusza (ale nie z kampanii), dobierasz nową postać i kontynujesz grę.
Koledze się chyba wersje Arkham Horrora pomyliły ; ) Badacz wyeliminowany ze scenariusza czeka grzecznie do następnego scenariusza : )
Jeżeli karta np. sojusznik policjant (lv 2), daje nam +1 do ataku to jak ją wyczerpiemy dla dodatkowego obrażenia, to czy nadal mamy w następnej akcji +1 do ataku.
Z aptekarskiego obowiązku wkleję cytat na potwierdzenie tych słów:
"Zdolności stałe zapisane są na kartach bez żadnego specjalnego oznaczenia. Zdolności stałe zawsze wchodzą w interakcję ze stanem gry tak długo, jak karta jest w grze." KKZ Zdolności str. 20
Kiler pisze:
Z aptekarskiego obowiązku wkleję cytat na potwierdzenie tych słów:
"Zdolności stałe zapisane są na kartach bez żadnego specjalnego oznaczenia. Zdolności stałe zawsze wchodzą w interakcję ze stanem gry tak długo, jak karta jest w grze." KKZ Zdolności str. 20
Hejka! Na początek pytano o karty z dodatnią wartością zasłony, które nie mają jednak wskazówek. Ta wartość zasłony jest jedynie na użytek specjalnych kart, które mogą wyjść, jak postać jest w danej lokacji, czy też pełni także inną funkcję?
A teraz pytanko o Litę Chantler:
Spoiler:
W pierwszym scenariuszu jest informacja, że należy ją odłożyć na bok i w pewnym momencie wkracza do akcji. Tutaj sprawa jest jasna. A co z kolejnymi scenariuszami? Staje się ona normalną kartą, która może zostać zakupiona za punkty doświadczenia i dołączona do talii czy też traktowana jest w inny sposób, który gdzieś mi umknął w księdze kampanii? Pytam, bo finałowy boss w trzecim scenariuszu ma konkretną akcję związaną z tą postacią.
Bary pisze:Hejka! Na początek pytano o karty z dodatnią wartością zasłony, które nie mają jednak wskazówek. Ta wartość zasłony jest jedynie na użytek specjalnych kart, które mogą wyjść, jak postać jest w danej lokacji, czy też pełni także inną funkcję?
A teraz pytanko o Litę Chantler:
Spoiler:
W pierwszym scenariuszu jest informacja, że należy ją odłożyć na bok i w pewnym momencie wkracza do akcji. Tutaj sprawa jest jasna. A co z kolejnymi scenariuszami? Staje się ona normalną kartą, która może zostać zakupiona za punkty doświadczenia i dołączona do talii czy też traktowana jest w inny sposób, który gdzieś mi umknął w księdze kampanii? Pytam, bo finałowy boss w trzecim scenariuszu ma konkretną akcję związaną z tą postacią.
1. Wartość zasłony mówi o poziomie trudności testu intelektu jak robisz badanie w danej lokalizacji. Gdy nie ma tam wskazówek to i tak może pojawić się możliwość przeprowadzania tych testów np.: podczas Włamania.
2. Ogólna zasada: "Atuty fabularne nie mogą być umieszczane w talii gracza, chyba że pozwala na to graczowi instrukcja przygotowania scenariusza lub jego zakończenia" KKZ Tworzenie Talii str. 15
Spoiler:
W tym konkretnym przypadku tak jak kolega napisał decyduje zakończenie pierwszego scenariusza. Dodatkowo ciekawostka jeśli Lita zginie lub oszaleje w pierwszym scenariuszu to na czas trwania scenariusza jest usuwana z gry a nie ląduje na stosie kart odrzuconych badacza, który ją kontroluje.
Ostatnio zmieniony 26 lis 2016, 22:06 przez Kiler, łącznie zmieniany 1 raz.
demiurg pisze:Czy po zabiciu potwora mogę od razu zagrać dwie karty wydarzenia Evidence i odpalić zdolność Rolanda odkrywając tym samym łącznie 3 wskazówki ?
Tak.
Z forum cardgamedb - Official answers from Matthew Newman, one of the two lead designers of Arkham Horror LCG:
Matt pisze:Greetings!
In all instances, using one reaction shouldn't close the opportunity to use other reactions to the same trigger. It is only after all players have passed their reaction opportunity that the game moves forward. For example:
mplain pisze:
1) After I defeat an enemy, can I use Roland's ability to discover a clue, then play Evidence?
Yep. After defeating an enemy, the players have the chance to trigger as many reactions to that enemy’s defeat as they want. Then the game moves forward.
Dzięki chłopaki za rozwianie moich wątpliwości! Jeszcze tylko jedno pytanie- czy pojedyncza darmowa zdolność aktywowana może być odpalona wielokrotnie podczas jednego okienka (np. wydaję kilka zasobów, żeby kilkukrotnie zwiększyć jakąś umiejętność)?
Tekst na karcie zwraca się zawsze do gracza zagrywającego kartę (jeśli to karta gracza) / wchodzącego z kartą w interakcję (jeśli to karta przygody). Dociąg wykonuje gracz, który zagrał kartę, niezależnie czy na potrzeby swojego testu, czy do pomocy.
Ragathol pisze:Witam mam pytanko aby się upewnić:
Korzystając ze zdolności karty Włamywacz lub karty Nieuchwytność gdzie jest napisane: "uwolnij się ze zwarcia ....", wróg zostaje wyczerpany?
W zasadzie wróg wyczerpywany jest w 3 przypadkach
- po tym jak zaatakuje,
- po tym jak się mu wymkniemy,
- w wyniku działania jakiejś zdolności.
W naszym przypadku mamy co prawda jakieś działanie zdolności ale jego tekst w żaden sposób nie wskazuje, że wróg ma zostać wyczerpany ani nie zawiera informacji o tym, że jest to akcja Wymykania się.
Także wróg nie jest wyczerpywany. Nieprzypadkowy jest na tych kartach zapis o obligatoryjnym poruszeniu się do innej lokalizacji, gdyby go nie było wróg od którego się dopiero co uwolniliśmy od razu wracałby do zwarcia z nami.
Jeżeli wartość umiejętności w testach nie może spaść poniżej zera, tzn. że zmniejszając wartość zasłony w lokalizacji do 0 mam test zakończony sukcesem, niezależnie od tego, jaką wartość żetonu wylosuję? Zakładam, że tylko żeton automatycznej porażki może mi położyć ten test, a wszystkie zmniejszające wartość umiejętności po prostu zmniejszą ją do zera - dobrze myślę?
(umieściłem w spoilerze gdyby ktoś nie chciał wiedzieć czego dotyczyło Twoje pytanie przed zagraniem scenariusza ;p)
Spoiler:
Zasady wprowadzające, strona 12, Faza wrogów: "Wyczerpani wrogowie ze słowem kluczowym Łowca oraz wrogowie ze słowem kluczowym Łowca, znajdujący się w lokalizacji, w której obecny jest co najmniej jeden badacz, nie poruszają się. "