Strona 6 z 7

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

: 21 maja 2019, 20:26
autor: Tyrek
Dokładnie tak jak pisze Łosiek :-)

Tak wiec te zestawy 3 figurkowe można sobie darować i nic Cię nie ominie.

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

: 12 sie 2020, 16:17
autor: PEST
no i koniec GB
https://steamforged.com/sfg-news-blog/1 ... guild-ball

'zrobiliśmy grę idealną ale scena turniejowa ją zniszczyła'

ja tego nie kupuję - jakoś inne tytuły mocno rywalizacyjne radzą sobie z tym problemem - czy to robiąc systematyczne wietrzenie asortymentu (warhammer underworlds), czy też odświeżając zasady (malifaux 3, wh40k, za progiem - infinity 4).
czemu nie SFG nie poszło tą drogą tylko zamykają serię?

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

: 12 sie 2020, 16:29
autor: Michał M
Chyba uznali, że im się już dłużej nie chce/nie opłaca/jedno i drugie.

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

: 12 sie 2020, 17:44
autor: Cyel
Tytuły "rywalizacyjne" o których piszesz - Underworlds, WH40K ale też Magic the Gathering niewiele mają wspólnego z podejściem typu Guild Ball a więcej z graniem w kasynie. Brak balansu, losowość - to się sprzedaje lepiej na masową skalę, nie zniechęca grających, "sufit skilla" dzięki Pay2Win i losowości jest ustawiony na tyle nisko, że każdy go widzi i wierzy, że jest on również w jego zasięgu. "Mistrzowie" Magica mają W-L na poziomie 65%, to dobrze pokazuje jak minimalny jest wpływ umiejętności na wynik.

Guild Ball, Warmachine i inne tytuły gdzie gracz losowość trzyma mocno w garści i jest ona na jego usługach a nie odwrotnie ... cóż, tam jeśli jako nowy gracz nie studiujesz gry, nie grasz co najmniej dwa razy na tydzień itd to o tym "suficie skilla" posłuchasz co najwyżej od weteranów bo sam jak go zobaczysz to nawet nie będziesz wiedział, że to on ;). Robi się z tego świetna gra, ale też nieprzystępna, niewybaczająca i nie dająca nadziei na szybki postęp. Zbieranie bęcków przez pierwsze XX (dwucyfrowa wartość) gier, bo nie uratuje rzucony w odpowiednim momencie krytyk. Dobra gra, słaby produkt. Jako warmaszynowiec rozumiem to uzasadnienie producentów Guild Balla.

Jest o tym rozmowa w temacie o WH:Underworlds, ostatnie 2-3 strony.

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

: 13 sie 2020, 09:04
autor: ShapooBah
A czy Steamforged games, nie ma (miał?) jakichś problemów finansowych, w efekcie których muszą ciąć koszty?

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

: 13 sie 2020, 16:45
autor: Tyrek
Mieli problemy i to pewnie nie małe. Sporo również kiepskich decyzji produkcyjnych, spirala KSowa etc.

Guild Ball był tym co pozwoliło SFG powstać. Trudne czasy zaczęły się od Dark Souls i smrodek ciągnie się do dzisiaj. Po drodze były słabe decyzje dotyczące samego GB (M. In. zmiany produkcyjne dotyczące materiału do produkcji figurek oraz samego producenta). Powodowało to długa nieobecność modeli w sprzedaży (prawie 1,5 roku utrzymywał się stan ze nowy gracz nie mógł kupić drużyny, która chciał). Do tego nie pomagał system. Gra była idealna z perspektywy gracza - mała inwestycja - praktycznie jeden zakup na całe życie gry (reszta - karty, zmiany zasad w internecie). Rynek się nasycił. Nowych graczy brakowało. Nowe drużyny kupowało się w zasadzę po to żeby mieć ich więcej ;-)

Do tego dochodziły problemy sceny, które wymienił Cyel. Ogień podłożył sam wydawca - nie miał już pomysłu co z ta gra zrobić dalej - i to było widać od dłuższego czasu. Nowe modele były albo przegięte, albo zbyt słabe żeby sobie nimi zawracać głowę. Gra była niezle policzona, a wydawca nie wiedział co w niej zmienić żeby przyciągnąć nowych, a nie wkurzyć sceny obecnych graczy. Zabrakło miłości i chęci. Wkradło się zmęczenie materiału, problemy - pewnie również covid. Szkoda tylko ze SFG zwala winę na oddane Community, które ta grę trzymało przy życiu i robiło za nich niesamowita robotę (np organizacja eventow etc.)

Btw - to nadal świetna gra a w sklepie wydawcy jest ostateczna wyprzedaż i można kupić sobie drużyny w bardzo atrakcyjnych cenach. Jeśli ktoś się zastanawia - polecam.

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 03 sie 2022, 09:51
autor: Pako
Cześć,
Mimo śmierci gry ja teraz domowo zaczynam.
Czy jest gdzieś dostępne to tłumaczenie bo ten link już chyba nie działa? ;)
Jak w GB jest ze złożonością zasad? Planuję grać z ogarniętym w grach 11 latkiem...
misioooo pisze: 21 cze 2017, 08:30
gregos pisze:Czy możesz udostępnić wersję do druku gdzieś poza fakebook?
Na FB są tylko linki, a pliki tutaj:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

Ewentualne sugestie czy poprawki pisać tutaj:
https://docs.google.com/document/d/11YB ... pG3kw/edit

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

: 03 sie 2022, 13:56
autor: MgK1989
Jest kilka drużyn w dobrej cenie np. W strefie mtg:)

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

: 25 sty 2024, 13:20
autor: Cyel

Spoiler:
Słyszałem zawsze tylko i wyłącznie dobre opinie o grze - złożona i głęboka, bardzo wymagająca intelektualnie, z oryginalnymi rozwiązaniami. Szkoda, że nigdy nie znalazłem do niej chętnych graczy wśród znajomych, ale restart może posłużyć jako motywacja by znowu spróbować.

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

: 25 sty 2024, 13:23
autor: vinnichi
Zobaczymy jak to wyjdzie komentarze pod postem nie zostawiają suchej nitki ale system genialny

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

: 25 sty 2024, 13:24
autor: Michał M
Nie ufałbym wydawcy, ale prawda jest taka, że jeśli wznowi grę, pewnie sam dokupię kilka brakujących modeli.

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

: 25 sty 2024, 13:34
autor: vinnichi
Fajnie, że udostępnią pliki do druku figurek. Trzymam kciuki i nie pozbywam się swojego GB :) fundamenty choć nadszarpnięte przez PR są mocne teraz trzebaby to na nowo ożywić.

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

: 25 sty 2024, 13:36
autor: Michał M
Ciekawe, czy i ewentualnie w jakim stopniu uwzględnia erraty Guild Ball Community Project, rzeczy takie jak Lamplighter's Guild itd. No i jak cenowo wyjdą teraz modele.

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

: 25 sty 2024, 17:01
autor: MgK1989
Jeśli będzie można sobie wydrukować figurki samemu…to sztos:) uzupełnię braki w drużynach:)

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

: 25 sty 2024, 17:39
autor: Michał M
MgK1989 pisze: 25 sty 2024, 17:01 Jeśli będzie można sobie wydrukować figurki samemu…to sztos:) uzupełnię braki w drużynach:)
W to średnio wierzę, co Steamforged by z tego miało?

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

: 25 sty 2024, 21:20
autor: Lomik
Michał M pisze: 25 sty 2024, 17:39
MgK1989 pisze: 25 sty 2024, 17:01 Jeśli będzie można sobie wydrukować figurki samemu…to sztos:) uzupełnię braki w drużynach:)
W to średnio wierzę, co Steamforged by z tego miało?
w filmiku jest info ze stle są na stronie dla Kickoffa, ale jakoś znaleźć nie mogę

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

: 25 sty 2024, 21:25
autor: Michał M
Jasne, ale nie wydaje mi się, żeby dawali do całości. Obstawiam, że będzie się u nich normalnie kupować modele. Zobaczymy.

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

: 26 sty 2024, 00:27
autor: MgK1989
Żeby nie było- ja je chętnie kupię:)

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

: 26 sty 2024, 08:22
autor: Michał M
Jasna sprawa, sam chętnie uzupełnię kilka braków, a gdyby zaczęli też znowu rozwijać grę i zrobili to dobrze, tym bardziej będę z szerokim uśmiechem rzucał w nich pieniędzmi.

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

: 26 sty 2024, 09:49
autor: kolosm
Ależ by to była piękna sprawa jakby wznowili GB. Bardzo fajnie się w to grało :)

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

: 26 sty 2024, 11:08
autor: Padre
Bardzo fajna gra, która potrzebowała nowej edycji, żeby zasady nie pękały pod wpływem graczy turniejowych. Wymiatacze, których poznałem to byli fantastyczni ludzie, ale gra trzeszczała od optymalnych składów i giętych combosów. Przejście z grania "domowego" na "klubowe" było jak utrata dziewictwa... w więzieniu: cel osiągnięty, ale chyba nie ten i nie tak.

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

: 01 lut 2024, 21:08
autor: vinnichi
Cos się ruszyło
https://steamforged.com/en-eu/pages/gui ... t-download
Można "kupić" za darmo pliki do startera. Łącznie stl do druku figurek. Kurcze może uda się kogoś dorwać bo brakuje mi jednego piwosza :)

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

: 02 lut 2024, 07:43
autor: Michal.s
Padre pisze: 26 sty 2024, 11:08 Bardzo fajna gra, która potrzebowała nowej edycji, żeby zasady nie pękały pod wpływem graczy turniejowych. Wymiatacze, których poznałem to byli fantastyczni ludzie, ale gra trzeszczała od optymalnych składów i giętych combosów. Przejście z grania "domowego" na "klubowe" było jak utrata dziewictwa... w więzieniu: cel osiągnięty, ale chyba nie ten i nie tak.
A ja byłem właśnie takim turniejowcem i uważam że gra była wspaniała właśnie przez to jak dużo satysfakcji gra dawała podczas "żyłowania" I gry turniejowej - bardzo zbalansowanej zresztą. Rozumiem że może nie jest to dobre dla jej rozwoju, ale to tak jakby mówić że szachy trzeszczą od giętych otwarć i zagrań. Owszem, ale w takim razie lepiej może pograć w inną grę albo znaleźć osoby które zagrają na luzie na podobnym poziomie.

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

: 02 lut 2024, 19:30
autor: Padre
Michal.s pisze: 02 lut 2024, 07:43A ja byłem właśnie takim turniejowcem i uważam że gra była wspaniała właśnie przez to jak dużo satysfakcji gra dawała podczas "żyłowania" I gry turniejowej - bardzo zbalansowanej zresztą. Rozumiem że może nie jest to dobre dla jej rozwoju, ale to tak jakby mówić że szachy trzeszczą od giętych otwarć i zagrań. Owszem, ale w takim razie lepiej może pograć w inną grę albo znaleźć osoby które zagrają na luzie na podobnym poziomie.
Nie wiem czy szachy trzeszczą czy nie, nigdy nie grałem turniejowo. Granie turniejowe w niektóre gry to tak jakby pojechać z kumplami z boiska na turniej piłki nożnej i zobaczyć, że ktoś "rozpykał metę", przez co wszyscy tylko kopią po autach, a wygrywają dzięki klasyfikacji fair play. Jak kogoś to kręci, to nie muszę go odsyłać do innych gier, nie moja sprawa.

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

: 02 lut 2024, 19:38
autor: Michał M
Jako dość średni gracz byłem na kilku turniejach Guild Balla i bawiłem się fantastycznie, a nawet zdarzało mi się zajmować całkiem niezłe miejsca, trochę nie wiem, o co chodzi z tymi giętymi combosami.