Re: Innowacje
: 28 gru 2016, 10:20
W tej grze próżno szukać wyważenia i balansuSebs pisze:Wydaje sie to niesamowicie mocne
Fascynaci planszówek - łączcie się!
https://www.gry-planszowe.pl/
W tej grze próżno szukać wyważenia i balansuSebs pisze:Wydaje sie to niesamowicie mocne
Chyba pamięć Cię trochę myli, ale generalnie osiągnięcia jasno określają w tekście ile potrzeba mieć aktywnych kart na stole, żeby się kwalifikować, np.: Posiadaj 5 kolorów na stole, wszystko rozsplayowane w prawo lub do góry.orzeh pisze:Czy można dominować dziedzinę która ma warunek - (z pamięci) jeśli wszystkie Twoje aktywne karty dostarczają Korony dominujesz tą dziedzinę (zapomniałem nazwy z pamięci ale chyba to jest "nauka") gdy mam tylko np jedną karte aktywną z koronami i zadnego innej karty nie mam wyłożonej. Innymi słowy mam tylko jeden kolor przed sobą z kartą aktywną z koronami - czy ta dziedzina jest moja?
Zawsze graliśmy, że TAK. Ale z jakiegoś względu wcale to nie było takie łatweorzeh pisze:Czy można dominować dziedzinę która ma warunek - (z pamięci) jeśli wszystkie Twoje aktywne karty dostarczają Korony dominujesz tą dziedzinę (zapomniałem nazwy z pamięci ale chyba to jest "nauka") gdy mam tylko np jedną karte aktywną z koronami i zadnego innej karty nie mam wyłożonej. Innymi słowy mam tylko jeden kolor przed sobą z kartą aktywną z koronami - czy ta dziedzina jest moja?
To nie jest warunek dziedziny Dyplomacji tylko dogmat z karty Tłumaczenie pozwalający w łatwiejszy sposób zdominować dziedzinę Dyplomacji.orzeh pisze:Czy można dominować dziedzinę która ma warunek - (z pamięci) jeśli wszystkie Twoje aktywne karty dostarczają Korony dominujesz tą dziedzinę (zapomniałem nazwy z pamięci ale chyba to jest "nauka") gdy mam tylko np jedną karte aktywną z koronami i zadnego innej karty nie mam wyłożonej. Innymi słowy mam tylko jeden kolor przed sobą z kartą aktywną z koronami - czy ta dziedzina jest moja?
Ad 1dragonek pisze:Prośba o pomoc w rozwianiu kilku wątpliwości:
1) Żeby zdominować dziedzinę np wojskowości muszę produkować po 3 zasoby każdego rodzaju i posiadać kartę budownictwa czy albo jedno albo drugie?
2) Żeby zdominować dziedzinę technologii w jednej rundzie należy ukryć albo dodać 6 kart wpływu - jak można spełnić ten warunek, wydaje mi się nierealny - w 1 rundzie masz 2 ruchy a nawet z dodatkowym działaniem karty jest to trudne do zrealizowania....
3) Czy jak na jednej karcie mam 2 dogmaty współpracy to najpierw muszę wykonać pierwszy a potem drugi?
Np karta empiryzmu w epoce 8mej - Najpierw murze wykonać współpracę z 1 dogmatu, żeby potem wykorzystać drugi i wygrać grę?
4) Czy jak mam kartę aktywną, z dogmatem żądania i wykorzystałem ją w rundzie, to mogę ją zaraz wykorzystać potem w kolejnej (jeśli przeciwnik nic nie zrobił mi uniemożliwić jej realizację np. zwiększył zasoby)?
1. Jedną akcją aktywujesz wszystkie dogmaty z karty. Rozpatrujesz pojedynczo - najpierw wszyscy pierwszy dogmat, potem wszyscy drugi dogmat. Nagrodę - darmowy dociąg - za wykorzystanie przez innych twojego dogmatu dostajesz jedną.bendoza pisze:Witam po rozegraniu 2 partyjek mam pytania:
1. Czy jak na jednej karcie mam 2 dogmaty współpracy to 1 akcją AKTYWUJ aktywuję oba dogmaty czy wybrany?
2. Czy jak na jednej karcie mam 2 dogmaty 1 przymusu i 1 współpracy to 1 akcją AKTYWUJ aktywuję oba dogmaty czy wybrany?
3. Spód stosu... nie mam gry przed sobą ale działanie niektórych kart mówi żeby odłożyć określoną liczbę kart pod spód stosu... co to ma na celu? jedyne wyjaśnienie to że w momencie rozsunięcia tego stosu (lub jak jest rozsunięty) będę miał więcej "ikonek danego typu?
4. Rozsuwanie stosu daje "więcej ikonek" czy też mogę korzystać z dogmatów pod aktywna kartą ?
Stosy można rozsuwać na skutek działania: dogmatów, ech, inspiracji, karm, dekretu ekspansji oraz ikon specjalnych.jacenty pisze:Jestem po pierwszej rozgrywce w Innowacje i nie daje mi to spokoju to czy stosy rozsuwamy tylko dzięki dogmatom, czy automatycznie dokładając kolejną kartę?
Nie wszystko, ale zasadnicza większość.jacenty pisze:Wielkie dzięki Czyli jak dobrze rozumiem w Innowacjach wszystko dzieje się przez dogmaty?
Nie znalazłem przeciwwskazań, więc jeśli karta ma jakikolwiek dogmat (bądź echo w stosie), to można ją aktywować. Równie dobrze można wybrać dogmat, którego wykonanie jest opcjonalne i nic nie robić nawet jak mamy taką możliwość.Sztefan pisze: ↑29 wrz 2018, 18:30 1. Czy mogę aktywować dogmę "no effect", tylko po to, by spasować? Wydaje mi się, że tak. Czy jednak na podobnej zasadzie mogę aktywować dogmę, której nie spełniam warunków (np. możesz odrzucić kartę.., a nie mam żadnych kart na ręce, albo dogma "I demand", a na danej ikonie nie mam przewagi nad żadnym z graczy) również po to, by spasować?
Fade jest wykonywane dopiero na koniec akcji, specjalne osiągnięcia bierze się natychmiast, kiedy spełnia się warunek (nawet w trakcie wykonywania dogmatu), więc w tym przypadku zadziałają obaj liderzy.Sztefan pisze: ↑29 wrz 2018, 18:30 2. Co jest szybsze, efekty karmy czy fade?
Chodzi mi o sytuację, gdzie mam już na stole figurę, która zwiększa mi liczbę symboli (karma "each"). Następnie akcją meld wystawiam drugą figurę, która też zwiększa mi liczbę symboli. Czy mogę przez chwilę skorzystać z właściwości obu figur, np. celem zdobycia specjalnego achievmentu wymagającego odpowiedniej liczby symboli (np. world, 12 zegarów) i dopiero potem następuje fade, czy jednak fade trzeba wykonać natychmiast po meldzie, mimo, że karma nie wymaga żadnej akcji, tylko działa od razu?
Po zagraniu Projektu można wykonać darmową akcję Aktywacji właśnie zagranej karty Projektu w normalny sposób, wraz ze wszystkimi wiążącymi się z tym działaniami (w tym aktywacją efektów Ech).Trampon pisze: ↑11 maja 2019, 10:21 Po dłuższej przerwie zagraliśmy z Echami i nasunęły się nam takie wątpliwości.
Po wykonaniu akcji "Zagraj" - zagrywam kartę Projektu. Pierwsza wątpliwość - muszę czy mogę aktywować wszystkie jego dogmaty?
Druga - czy jesli na karcie projektu jest Echo - to czy aktywuję najpierw Echo, a potem pozostałe dogmaty - czy też tylko dogmaty na karcie (bez Ech)? (wiem że w instrukcji jest powiedziane że Echa są dogmatami współpracy rozstrzyganymi na zwykłych zasadach. Jednak jak dla mnie - przy projektach powinno być napisane - "Aktywujesz dogmaty, w tym Echo" aby było precyzyjnie".)
Druga i pół - jeśli zagrywając projekt aktywuję Echo - to czy również aktywuję wszystkie widoczne echa na stosie do którego dokładam projekt (zakładamy oczywiście że stos jest rozsunięty i Echa są widoczne)?
"Możesz" jest obowiązującą wersją. jesli ktoś twierdzi inaczej może opierać się na błednym tłumaczeniu. Najpierw IELLO błedznie przetłumaczyło tłumacząc z angielskiego na własny angielski.Trampon pisze: ↑11 maja 2019, 10:21 Po dłuższej przerwie zagraliśmy z Echami i nasunęły się nam takie wątpliwości.
Po wykonaniu akcji "Zagraj" - zagrywam kartę Projektu. Pierwsza wątpliwość - muszę czy mogę aktywować wszystkie jego dogmaty?
Druga - czy jesli na karcie projektu jest Echo - to czy aktywuję najpierw Echo, a potem pozostałe dogmaty - czy też tylko dogmaty na karcie (bez Ech)? (wiem że w instrukcji jest powiedziane że Echa są dogmatami współpracy rozstrzyganymi na zwykłych zasadach. Jednak jak dla mnie - przy projektach powinno być napisane - "Aktywujesz dogmaty, w tym Echo" aby było precyzyjnie".)
Druga i pół - jeśli zagrywając projekt aktywuję Echo - to czy również aktywuję wszystkie widoczne echa na stosie do którego dokładam projekt (zakładamy oczywiście że stos jest rozsunięty i Echa są widoczne)?
Tu robisz prosty test po dobraniu karty z 1. epoki: jest wieżyczka? TAK -> do wpływu i bierzesz kolejną; NIE -> do ręki i koniec testuPropi pisze: ↑18 lut 2020, 19:09 1. Karta "Obróbka Żelaza" - "pociągnij i pokaż wszystkim kartę [1]. Jeśli dostarcza [ZAMEK] dodaj ją do swoich kart wpływu i powtórz ten dogmat. W przeciwnym razie dodaj ją do swojej ręki.
Czy należy to rozumieć jako "powtórz raz" czy "powtarzaj tak długo jak trafi się symbol [ZAMEK]"?
Niezbalansowana na pewno nie jest. Wszystko zależy od układu kart i reakcji przeciwnika.Propi pisze: ↑18 lut 2020, 19:09 2. Karta "Szczepienia" - "żądam, abyś zwrócił wszystkie najniższe karty swojego wpływu! Jeśli to zrobisz, pociągnij i zagraj kartę [6]. Jeśli choć jedna karta została zwrócona, pociągnij i zagraj kartę [7]".
Czy to jest prosta droga, żeby (powtarzając akcję wielokrotnie) utrudnić przeciwnikom awans w grze (kolejne dominacje)? Bo jeśli tak, to czy karta nie jest kosmicznie niezbalansowana i de facto mogłaby poprowadzić gracza ją zagrywającego na czoło wyścigu?
Tak.
Czyli w teorii mogę w ten sposób przebrać cały stos [1] i wejść na stos [2]? Test trwa tak długo jak wynik jest poprawny, nawet jeśli to oznacza przeniesienie kilku/kilkanastu kart do wpływów?