Rycerze Pustkowi (Marek Mydel)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
middlekilla
Posty: 343
Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: middlekilla »

Mały teaser karty farta wzmacniającej snajperki.

https://www.facebook.com/rycerzepustkow ... =3&theater

Co do misji to właśnie opracowujemy taką, która będzie tylko na parzystą liczbę graczy 2 / 4.
Pozdrawiam,
Marek Mydel
McNab
Posty: 223
Rejestracja: 19 paź 2015, 20:32
Has thanked: 43 times
Been thanked: 146 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: McNab »

Konkretne dowalenie, jak headshot z Baretta m82.
Nie dyskutuj z trolem, bo najpierw sprowadzi Cie do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Rocy7 »

middlekilla pisze:Mały teaser karty farta wzmacniającej snajperki.

https://www.facebook.com/rycerzepustkow ... =3&theater

Co do misji to właśnie opracowujemy taką, która będzie tylko na parzystą liczbę graczy 2 / 4.
To nie rozwiąże problemów, ze snajperką, bo najpierw trzeba mieć tą konkretną kartę farta. Osoby mające snajperke w ekwipunku startowym musiałyby zaczynać z tą kartą.
toblakai
Posty: 1285
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 229 times
Been thanked: 248 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: toblakai »

Również odniosłem takie wrażenie - sama karta podbija statystyki każdej broni a snajperce tylko trochę bardziej niż innym. Oczekiwałbym jednak rozwiązania w postaci modyfikacji trudności rzutu dla snajperki.
Awatar użytkownika
Chaaber
Posty: 1054
Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Chaaber »

No dobra, ale jesli rzucamy juz ta snajperka z dwoma kostkami wiecej, plus dolozmy przygotowanie to snajperka robi sie jedno trafieniowym killem. Uwazam ze to rozsadne rozwiazanie. Bron robiaca zdecydowanie wieksza sieczke niz sredniodystansowe pistolety. No i logicznym jest, ze granie snajperka jest trudniejsze, z daleka jednak trudniej trafic, nie oszukujmy sie.
toblakai
Posty: 1285
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 229 times
Been thanked: 248 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: toblakai »

Tak, ale zwróć uwagę na to, że tak zwana 'snajperka' to broń którą z daleka strzela się łatwiej/celniej niż z broni innego typu. A sama karta nie rozwiązuje problemu snajperki bo trzeba najpierw ją trafić - jak jej nie masz to dalej masz problem.

Żeby nie było, każda pomoc jest doceniana przeze mnie lecz oczekuję czegoś bardziej rozwiniętego mechanicznie niż akurat posiadanie karty na ręce.
Awatar użytkownika
middlekilla
Posty: 343
Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: middlekilla »

To jest pomoc numer 1. Będą jeszcze karty terenu, które będą promować snajperkę. Zwracam też uwagę, że ta karta działa na broń posiadającą symbol dalekiego zasięgu, czyli nie muszę opierać się strzelając na symbolu dalekiego zasięgu, tylko mieć broń, która ze swojej natury jest precyzyjna (czyli ma symbol). Innymi słowy snajperka na średnim zasięgu użyta z symbolem średniego zasięgu też dostanie premię.

Tak w ogóle to zapraszam na konwent Falkon do Lublina, będziemy z Rycerzami i będzie też można już zagrać w karty z dodatku, potestować w sensie. Będzie też nowa misja do zagrania.
Pozdrawiam,
Marek Mydel
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Dabi »

Tak w ogóle to zapraszam na konwent Falkon do Lublina, będziemy z Rycerzami i będzie też można już zagrać w karty z dodatku, potestować w sensie. Będzie też nowa misja do zagrania.
Postaram się skorzystać z tej opcji.
Awatar użytkownika
middlekilla
Posty: 343
Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: middlekilla »

Hej ludzie! Dawno się nie odzywaliśmy, bo dodatek do RP i różne inne tematy związane z naszą pracą, ale teraz chcemy Was zaprosić do mini-konkursu na FB. Opublikowaliśmy właśnie kolejną kartę pustkowi do dodatku i można wygrać tenże, jeśli zaproponuje się fajną nazwę dla pewnego cybernetycznego wroga. Wszystko znajdziecie na naszym fanpage'u.

Poza tym z innych rzeczy - powinniśmy na dniach dostać 4 wylane modele od Prodosa i planujemy wysyłkę do wspierających w grudniu - wszystko idzie wolniej bo Prodos jest zawalony a modele droższe, niż założyliśmy, ale chcemy żeby choć część figurek trafiła do wspierających.

A jak ktoś nie wspierał, ale chciałby mieć łowców, to na Rebelu można dokupić mini-pack 2 postaci łowców + znaczniki rycerzy + arkusz pomocy.
Pozdrawiam,
Marek Mydel
dfrugo
Posty: 16
Rejestracja: 30 lis 2007, 13:37
Lokalizacja: gliwice
Has thanked: 1 time

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: dfrugo »

Po przeczytaniu instrukcji mam pytania:
- Gdy nie mamy żadnego pojazdu (paliwo 0) decydujemy się na wymianę w mieście sprzętu na pojazd to czy z tym pojazdem dostajemy 4 paliwa czy dalej mamy 0?
- W rozgrywce 2-osobowej gdy spełnimy zlecenie prywatne to dociągamy kolejną kartę zlecenia zakrytą? dociągamy i kładziemy na torze zleceń? czy może w ogóle nie dociągamy?
Awatar użytkownika
middlekilla
Posty: 343
Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: middlekilla »

Nie dostajemy paliwa wraz z samochodem, można powiedzieć, że paliwo jest cenniejsze niż jakiś ledwie jeżdżący wrak jakich pełno na pustkowiach. Zawsze przy wymianie auta zachowuję swoje aktualne paliwo.

Przy grze 2-osobowej nie dociągamy żadnych nowych prywatnych zleceń, mamy 2 tylko dla nas na całą grę no i oczywiście rotujące stale zlecenia ogólne, ale o nie musimy się ścigać z przeciwnikiem.
Pozdrawiam,
Marek Mydel
pmg10
Posty: 26
Rejestracja: 07 mar 2015, 21:39

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: pmg10 »

1.Kiedy wyjdzie errata do przeciwników walczących wręcz ? Miała być w październiku :(

2. Kiedy rozstrzygnięcie konkursu na fb ?
wajdzik83
Posty: 345
Rejestracja: 11 lis 2012, 07:53
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: wajdzik83 »

Witam. Kiedyś na wspieram.to skusilem się na wersję gry ze wszystkimi figurami czego szczerze trochę żałuję no ale co zrobić :/ Mam pytanie czy jest jakaś data albo nadzieja kiedy pozostałe figurki do mnie trafią?
Awatar użytkownika
middlekilla
Posty: 343
Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: middlekilla »

1. Rozstrzygnięcie konkursu na FB w tym tygodniu.

2. Zasada dotycząca przeciwników nie tyle walczących wręcz, ile ogólnie przeciwników w walce: jeśli walka rycerza z wrogiem z kart pustkowi nie zakończyła się zwycięstwem rycerza, traci on 1 zdrowia.
Innymi słowy, jeśli rycerz przegra na przewagę z wrogiem lub z nim zremisuje lub nie pokona zaciekłego wroga, traci 1 zdrowia.

3. Figurki - proszę spojrzeć kilka postów powyżej. Prodos ma nam do końca miesiąca dosłać wylane modele do Naomi Vatt włącznie i będziemy rozsyłać je w styczniu, żeby choć część modeli trafiła do wspierających. Ze względu na wyższe koszty produkcji i duże obłożenie firmy Prodos modele robią się znacznie dłużej niż zakładaliśmy, za co niniejszym przepraszamy.
Pozdrawiam,
Marek Mydel
Awatar użytkownika
middlekilla
Posty: 343
Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: middlekilla »

Wreszcie udało się zrobić FAQ i erratę. Do pobrania z oficjalnej strony gry w zakładce Pliki.

http://rycerzepustkowi.pl/pliki/

Gdyby były kolejne pytania lub niejasności to proszę pisać, będziemy wzbogacać ten plik.
Pozdrawiam,
Marek Mydel
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5242
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 527 times
Been thanked: 1849 times
Kontakt:

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Gambit »

Gra już "chwilę" jest na rynku, więc pewnie wszyscy już swoje zdanie o niej mają, ale i tak zostawię tu linki do mojej recenzji.
Obejrzyj na ZnadPlanszy
Obejrzyj na YouTube
Awatar użytkownika
middlekilla
Posty: 343
Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: middlekilla »

Dzięki wielkie!
Pozdrawiam,
Marek Mydel
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8787
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2696 times
Been thanked: 2370 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Curiosity »

Jak wygląda sprawa z figurkami? Kiedy zaczną być rozsyłane?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Szaweł
Posty: 1898
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Szaweł »

Curiosity pisze:Jak wygląda sprawa z figurkami? Kiedy zaczną być rozsyłane?
:D Właśnie się zalogowałem spytać o to samo. Isn't that curiose Mr Curiosity? ;)
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
toblakai
Posty: 1285
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 229 times
Been thanked: 248 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: toblakai »

26 grudnia na FB pojawiła się taka informacja:
Rycerze Pustkowi pisze:Mamy nadzieję, że Święta mijają Wam radośnie, ale nie zapominacie o nieuchronnej apokalipsie! W ramach prezentów gwiazdkowych i mikołajowych niespodzianek przed świętami dotarła do nas paczka z Prodos Games pełna wylanych figurek. Co prawda czekamy jeszcze na Hugh Jackala, żeby wysłać Wam tych 5 modeli, które udało się do tej pory wykonać, ale ma przyjść niebawem, a już teraz możecie rzucić okiem na Naomi Vatt, która wyszła naprawdę świetnie! A w styczniu Wspierający mogą spodziewać się spóźnionych prezentów.
Awatar użytkownika
middlekilla
Posty: 343
Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: middlekilla »

Pod koniec stycznia dojeżdża do nas Hugh Jackal i reszta Naomi Vatt, jak tylko się to stanie przygotujemy aktualizację na Wspieram To. Na początku lutego rozsyłamy tyle modeli ile udało się do tej pory przygotować wraz z podstawkami nowymi.
Pozdrawiam,
Marek Mydel
Awatar użytkownika
middlekilla
Posty: 343
Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: middlekilla »

Hej ho!

Mamy taki temat do stałych bywalców forum i fanów RP. Skończyliśmy nową misję, którą stworzyliśmy wspólnie z naszym mecenasem z akcji Wspieram, czyli z blogiem Board To Be Wild. Misja naszym zdaniem ma wszystko co trzeba, gra się fajnie i mechanika jest solid, ale jakieś cyferki mogą się nie zgadzać, no i oczywiście może być tak, że tylko nam się ona podoba, a innym już nie ;-)

Jest to misja drużynowa dla 2 lub 4 osób, w której jedna ekipa próbuje chronić poruszającego się po planszy Sandpiercera, a druga chce go uszkodzić, żeby zaczął mu cieknąć reaktor i docelowo zanihilował New Sydney.

My przeprowadziliśmy testy i ogólnie wszystko działa jak trzeba, ale zanim opublikujemy ją do ściągnięcia, chcielibyśmy rzucić ją na szersze wody i poznać Wasze opinie i uwagi. Dopiero potem wszystko ładnie złożymy i wrzucimy na sieć.

Dlatego jeśli są osoby chętne do potestowania, to proszę o kontakt za pośrednictwem PW lub mailowo na adres marek(at)transdesign.pl

Wszystkim chętnym z góry dziękujemy za pomoc!
Pozdrawiam,
Marek Mydel
pmg10
Posty: 26
Rejestracja: 07 mar 2015, 21:39

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: pmg10 »

Jeśli mogę, poruszę jeszcze raz temat zasięgów. Trochę niegrywalne i nieklimatyczne jest moim zdaniem to, że aby strzelić do kogoś kto do nas podszedł musimy się wycofać. Przy okazji pojawiła się opcja "szach mat" w ostatnim starciu gdy ktoś pociągnie serią i nie otrzymując ran zagrywa 2x natarcie. Co by było gdyby dodać opcję "na bliskim zasięgu można strzelić z symbolem średniego zasięgu z (-) (-) (-) i trudnością trafienia 7" ? Próbowaliśmy w praktyce i opcja działa: przeciwnik dalej ma sporą przewagę, ale nie jesteśmy przynajmniej przyparci do muru i możemy cokolwiek zrobić. W końcu nawet jak przeciwnik nas obalił i wali gazrurką po głowie, to można do niego strzelać, tyle że to utrudnione :)
Awatar użytkownika
middlekilla
Posty: 343
Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: middlekilla »

Naszym zdaniem nieklimatyczne jest ostrzeliwanie się z karabinu gdy ktoś wali Cię gazrurką po głowie lub możliwość efektywnego skorzystania z karabinu snajperskiego w sytuacji, gdy ktoś 2 metry ode mnie szarżuje z siekierą.

Tworząc zasięgi staraliśmy się jednocześnie zachować pozory realizmu (na ile to możliwe w grze planszowej) i przejrzystości zasad. Przejrzyste jest, jeśli mamy karty zasięgu z 2-3 symbolami, nieprzejrzyste jest, żeby na każdym zasięgu wszystko było możliwe. Idąc tym tropem daleki zasięg powinien dawać możliwość użycia broni krótkiej na (-) (-) (-) a powiedzmy średni zasięg użycia maczety czy innej broni do walki wręcz na (-) (-) bo przecież teoretycznie mogę nią rzucić.

Tym sposobem kompletnie nie miałoby znaczenia jaki mam zasięg i jakiej broni używam. Abstrahując oczywiście od tego, że -3 kości w teście ataku często automatycznie niwelują jego jakąkolwiek efektywność, bo zadamy np. 2-3 rany, co pozwala pokonać jedynie najsłabszych przeciwników.

Co do przykładu z serią to nie do końca wiem, o co chodzi. Ktoś zagrał serię, a potem 2 x natarł, a jego przeciwnik nie był w stanie przez 3 starcia mu cokolwiek zrobić, dobrze to rozumiem?
Pozdrawiam,
Marek Mydel
pmg10
Posty: 26
Rejestracja: 07 mar 2015, 21:39

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: pmg10 »

Miałem na myśli to, że ostatnie starcie czasami jest już z góry przesądzone. Najczęściej spotykałem się z tym przy Miejskim Samuraju. Przykładowo zagrał serię, a my nie trafiliśmy. W drugim starciu szarżuje, a my mamy niewielkie szanse trafić 1 kością. W trzecim starciu nie mamy już żadnych szans, bo aby strzelić potrzebowalibyśmy się wycofać. W praktyce postacie nie miejące broni na krótki zasięg zwykle przegrywały pierwsze walki w grze, a gdy nawet zdobyły inną broń, to szybko ją traciły w starciach z osobami które do tego czasu podpakowały sobie postać. W zasadzie to przed załatwieniem sobie innej broni z automatu traciły 2 punkty przewagi i jedno starcie.
ODPOWIEDZ