Rycerze Pustkowi (Marek Mydel)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Rycerze Pustkowi
mam pytanie o handel. Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć o co tu chodzi? Nie bardzo rozumiem. Te diody przy kartach- czy one zmieniają wartość danej karty? Żółta staje się zieloną? I po co to? No i kwestia wymiany korzystnej i niekorzystnej. Po co mają być niekorzystne ? Ktoś z tego skorzysta? Zabrakło mi jakiegoś filmika albo przykładu w instrukcji. Pewnie to banalna sprawa, ale po przeczytaniu instrukcji akurat w tym nie moge się połapać.
- zawias
- Posty: 228
- Rejestracja: 08 gru 2013, 00:45
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 27 times
- Kontakt:
Re: Rycerze Pustkowi
Ekwipunek na torze jest dostępny tylko w miastach (dodatkowo 2 specjalne pola new sidney i pompy powodują, że sprzęt na nich jest dostępny do kupienia tylko w tych lokacjach). Handel jest na zasadzie wymiany dlatego diody symbolizują wartość danej karty.Damiano pisze:mam pytanie o handel. Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć o co tu chodzi? Nie bardzo rozumiem. Te diody przy kartach- czy one zmieniają wartość danej karty? Żółta staje się zieloną? I po co to? No i kwestia wymiany korzystnej i niekorzystnej. Po co mają być niekorzystne ? Ktoś z tego skorzysta? Zabrakło mi jakiegoś filmika albo przykładu w instrukcji. Pewnie to banalna sprawa, ale po przeczytaniu instrukcji akurat w tym nie moge się połapać.
Zielona za zieloną, żółta za żółta, czerwona za czerwoną. Natomiast jest też przelicznik 3 zielone = 1 żółta, 2 żółte = 1 czerwona i na odwrót.
Więc za np. 6 zielonych kupisz 2 żółte albo 1 czerwoną.
Jeśli chodzi o niekorzystną wymianę, no to po prostu masz gorszą kartę drożej. Np. musisz dać żółtą żeby kupić zieloną ale może akurat Twoja postać będzie jej potrzebować i zapłaci. Wszystko zależy od danej sytuacji w rozgrywce
Re: Rycerze Pustkowi
Czy ta gra jest choć troche strategiczna czy czysto losowa?
przygarnę geeka :D zapraszam do grupy śląscy planszomaniacy :) https://www.facebook.com/groups/596625973748489/
- middlekilla
- Posty: 343
- Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46
Re: Rycerze Pustkowi
Odnośnie handlu - ogólnie jak napisał Zawias,tylko może jedno objaśnienie. Diody wskazują aktualną cenę karty sprzętu. Czyli wprowadzamy w slot Targu kartę sprzętu z takim rewersem, jak oznaczony w tym slocie np. zieloną, ale potem na potrzeby jej ceny patrzymy na kolor diody.
Jeśli są takie same no problem.
W Pompach robimy lepszy deal - wymiana 1 zielona za 1 żółtą (oszczędzamy 2 zielone karty).
W New Sydney mega deal - wymiana 1 żółta za 1 czerwoną kartę (oszczędzamy 1 żółtą kartę)
Ma to odwzorować duży przepływ ludzi i towarów oraz lepszą dostępność sprzętu w tych 2 miastach.
Ponadto są 2 słabe sloty Targu - wsadzam zieloną kartę a płacę jak za żółtą, wsadzam żółtą a płacę jak za czerwoną. Obrazują one cwanych handlarzy. Normalnie nie skorzysta się z tego pola, ale:
1) jak napisał Zawias - czasem jest tam karta sprzętu, która jest fajna i potrzebna i przepłacimy żeby ją mieć
2) część zdolności lokacji z planszy pozwala zabrać określony typ sprzętu z Targu (Rafineria, Farmaceutyki), zdarzają się też karty wrogów pozwalające na to, wtedy nie obowiązuje wartość, czy pozycja przedmiotu na targu
Strategia. Tak, jest sporo elementów strategii:
1) Gospodarowanie zasobami
2) Planowanie trasy na podstawie dostępnych zleceń, pożądanych akcji z różnych lokacji
3) Zarządzanie akcjami podczas eksplorowania planszy
Ponadto w grze jest duża swoboda odnośnie tego, co w danej rundzie chce zrobić gracz. Gra ma charakter sandboxa, który można wykorzystywać mocniej lub słabiej zależnie od rozgrywanej misji. Losowość jest też ograniczana np. przez karty farta pozwalające na automatyczne wykonywanie testów, przerzuty etc.
Jeśli są takie same no problem.
W Pompach robimy lepszy deal - wymiana 1 zielona za 1 żółtą (oszczędzamy 2 zielone karty).
W New Sydney mega deal - wymiana 1 żółta za 1 czerwoną kartę (oszczędzamy 1 żółtą kartę)
Ma to odwzorować duży przepływ ludzi i towarów oraz lepszą dostępność sprzętu w tych 2 miastach.
Ponadto są 2 słabe sloty Targu - wsadzam zieloną kartę a płacę jak za żółtą, wsadzam żółtą a płacę jak za czerwoną. Obrazują one cwanych handlarzy. Normalnie nie skorzysta się z tego pola, ale:
1) jak napisał Zawias - czasem jest tam karta sprzętu, która jest fajna i potrzebna i przepłacimy żeby ją mieć
2) część zdolności lokacji z planszy pozwala zabrać określony typ sprzętu z Targu (Rafineria, Farmaceutyki), zdarzają się też karty wrogów pozwalające na to, wtedy nie obowiązuje wartość, czy pozycja przedmiotu na targu
Strategia. Tak, jest sporo elementów strategii:
1) Gospodarowanie zasobami
2) Planowanie trasy na podstawie dostępnych zleceń, pożądanych akcji z różnych lokacji
3) Zarządzanie akcjami podczas eksplorowania planszy
Ponadto w grze jest duża swoboda odnośnie tego, co w danej rundzie chce zrobić gracz. Gra ma charakter sandboxa, który można wykorzystywać mocniej lub słabiej zależnie od rozgrywanej misji. Losowość jest też ograniczana np. przez karty farta pozwalające na automatyczne wykonywanie testów, przerzuty etc.
Pozdrawiam,
Marek Mydel
Marek Mydel
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Rycerze Pustkowi
Losowosc masz głównie w walce choć jest możliwość kontrolowania jej przez dobór ekwipunku i kartę przygotowania.evenstar pisze:Czy ta gra jest choć troche strategiczna czy czysto losowa?
W grze jest sporo strategii poczynając od wyboru trasy ruchu (bezpieczniej czy taniej), zadań do realizacji, dostosowywania ekwipunku (choć część misji tego nie wymaga), kończąc na wyborarze karty pustkowia jako Padliniarz. Walka tez jest dosc taktyczna, z uwagi na możliwość wygranej na taktyczne przewagi.
Rycerze nie są jednak euro to dalej przygodówka choć bardziej zaawansowana.
Ostatnio zmieniony 19 paź 2015, 01:52 przez Rocy7, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Rycerze Pustkowi
A jakbyście ocenili procent wpływu strategi do losowości na wygraną?
przygarnę geeka :D zapraszam do grupy śląscy planszomaniacy :) https://www.facebook.com/groups/596625973748489/
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8787
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2696 times
- Been thanked: 2370 times
Re: Rycerze Pustkowi
Czy ja dobrze rozumiem, że pytasz o zawartość cukru w cukrze?evenstar pisze:A jakbyście ocenili procent wpływu strategi do losowości na wygraną?
Strategia jest najważniejsza, bo na kości masz często jakiś wpływ, ale nie da się wszystkiego zaplanować.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- sqb1978
- Posty: 2622
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 139 times
Re: Rycerze Pustkowi
Odczucia są podobne do tych z gry w Eldritch Horror, ale wszystko jest trochę lepiej zrobione: poruszanie się, przedmioty, walka. Są różne testy (rzut kością) w oparciu o statystyki postaci, ale można to kontrolować przedmiotami i umiejętnościami postaci (czyli to co w EH), a dodatkowo są karty farta, które pozwalają na dużo bardziej strategiczną grę. Walka natomiast jest bardzo taktyczna. Lekko mi przypomina to co jest w Draculi, ale znów jest o krok do przodu przez co ciekawiej. Lubię EH, ale RP lubię jeszcze bardziej i liczę na dodatki
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Re: Rycerze Pustkowi
Dzień dobry jestem tu nowy i właśnie się zarejestrowałem.
Przeczytałem całe forum, również inne tematy na tym forum dotyczące RP.
Od kilku dni jestem też posiadaczem tej gry, bez owijania w bawełne - najpierw te złe rzeczy.
Kwestia snajperki - zgadzam się z większością opinii- jest za słaba i nie w tym rzecz, że ta postać ma inne zalety, inaczej może wygrać scenariusz, czy może kombinować z kartami farta itp.
Snajperka musi być dobra i chuchu!
Każdy z nas oglądając filmy gdzie bohater używał/dorwał się do snajperki myślał coś w stylu:"no teraz to mają pozamiatane, gościu ma snajperke!".
A w RP jest dokładnie odwrotnie - o kuwa to mam przerąbane w tej rozgrywce - wylosowałem bohatera ze snajperką!
Walka standardowo zaczyna się na zasięgu średnim, który już jest minimalny dla snajperki, a łatwo można go skrócić. Nie zmieniając drastycznie zasad walki, np. przez zaczynanie starcia na zasięgu dalekim, proponuje takie rozwiązanie:
-używając snajperki dodajemy jeden do każdego wyniku na kostce (czyli 9 staje sie naturalną dziesiątką)
Wydaje się przesadzone - nie sądzę - zwłaszcza, że snajperka ma jedna turę czyli jeden strzał zanim zostanie skrócony dystans (chyba, że ktoś chce zwiększać dystans nie podejmując walki, bo większość graczy widząc snajperke będzie skracała).
I ten jeden strzał będzie decydować o wszystkim - drugiej szansy nie bedzie - o ile dobrze rozumiem - grający snajperką musi poświecić turę kładąc kartę obrona i zmienić broń na taką, która ma krótki dystans (chyba, że ma bagnet na tej snajperce).
- inny prosty wariant - obniżyć trudność dla snjperki na dalekim dystansie o 2, na średnim o 1
Myślę, że takie zmiany to minimum - zwłaszcza, że postać posługująca sie snajperka ma spluwy na "2" i kosy na "1", więc o walce często będzie decydował tylko jeden oddany z niej strzał.
Może ktoś ma jeszcze inny pomysł, nie ingerujący zbyt mocno w zasady gry, mam nadzieje, że Autorzy wypowiedzą się w temacie snajperek i powstanie oficialna zasada.
Kolejną rzecz, którą dobrze by było zmienić jest walka z zaciekłym wrogiem, który atakuje bronia białą - można się wycofywać bez ryzykowania nieudanego testu ucieczki, dobrym pomysłem jest jak ktoś już proponował kara w postaci ran.
Wiecej grzechów nie pamietam, Rycerze Pustkowi to gra na którą czekałem - widać motywy zaczerpnięte z Follauta, Mad Maxa, gier rpg ze Świata Mroku, Cyberpunk 2020 (pamięta to ktoś jeszcze- kiedyś byłem w tym systemie mistrzem gry).
Jeśli lubisz gry przygodowe, jesteś fanem postapo - ta gra to obowiązkowa pozycją dla Ciebie.
Jeśli lubisz po prostu dobre gry, nie zastanawiaj się - szczerze polecam, a to że nie wszystkim wszytko idealnie pasuje - gdzie dwóch Polaków tam trzy opinie. Nie da się dogodzić wszystkim odnośnie grafiki, czy napisów na kafelkach.
Jeśli miałbym oceniać - pewne 9,5/10
Wierze, że gra bedzie rozwijana i w przyszłości bedzie uchodziła za kultową. Nie mogę się doczekąc zasad walki z pojazdów czy dodatków w stylu wodny świat itp i oficialnej korekty do w/w zasad walki.
Szacun dla Twórców za kawał świetnej roboty.
PS. Część tego tekstu wkleję też do działu "Rycerze Pustowi wieksza rola ekwipunku".
Przeczytałem całe forum, również inne tematy na tym forum dotyczące RP.
Od kilku dni jestem też posiadaczem tej gry, bez owijania w bawełne - najpierw te złe rzeczy.
Kwestia snajperki - zgadzam się z większością opinii- jest za słaba i nie w tym rzecz, że ta postać ma inne zalety, inaczej może wygrać scenariusz, czy może kombinować z kartami farta itp.
Snajperka musi być dobra i chuchu!
Każdy z nas oglądając filmy gdzie bohater używał/dorwał się do snajperki myślał coś w stylu:"no teraz to mają pozamiatane, gościu ma snajperke!".
A w RP jest dokładnie odwrotnie - o kuwa to mam przerąbane w tej rozgrywce - wylosowałem bohatera ze snajperką!
Walka standardowo zaczyna się na zasięgu średnim, który już jest minimalny dla snajperki, a łatwo można go skrócić. Nie zmieniając drastycznie zasad walki, np. przez zaczynanie starcia na zasięgu dalekim, proponuje takie rozwiązanie:
-używając snajperki dodajemy jeden do każdego wyniku na kostce (czyli 9 staje sie naturalną dziesiątką)
Wydaje się przesadzone - nie sądzę - zwłaszcza, że snajperka ma jedna turę czyli jeden strzał zanim zostanie skrócony dystans (chyba, że ktoś chce zwiększać dystans nie podejmując walki, bo większość graczy widząc snajperke będzie skracała).
I ten jeden strzał będzie decydować o wszystkim - drugiej szansy nie bedzie - o ile dobrze rozumiem - grający snajperką musi poświecić turę kładąc kartę obrona i zmienić broń na taką, która ma krótki dystans (chyba, że ma bagnet na tej snajperce).
- inny prosty wariant - obniżyć trudność dla snjperki na dalekim dystansie o 2, na średnim o 1
Myślę, że takie zmiany to minimum - zwłaszcza, że postać posługująca sie snajperka ma spluwy na "2" i kosy na "1", więc o walce często będzie decydował tylko jeden oddany z niej strzał.
Może ktoś ma jeszcze inny pomysł, nie ingerujący zbyt mocno w zasady gry, mam nadzieje, że Autorzy wypowiedzą się w temacie snajperek i powstanie oficialna zasada.
Kolejną rzecz, którą dobrze by było zmienić jest walka z zaciekłym wrogiem, który atakuje bronia białą - można się wycofywać bez ryzykowania nieudanego testu ucieczki, dobrym pomysłem jest jak ktoś już proponował kara w postaci ran.
Wiecej grzechów nie pamietam, Rycerze Pustkowi to gra na którą czekałem - widać motywy zaczerpnięte z Follauta, Mad Maxa, gier rpg ze Świata Mroku, Cyberpunk 2020 (pamięta to ktoś jeszcze- kiedyś byłem w tym systemie mistrzem gry).
Jeśli lubisz gry przygodowe, jesteś fanem postapo - ta gra to obowiązkowa pozycją dla Ciebie.
Jeśli lubisz po prostu dobre gry, nie zastanawiaj się - szczerze polecam, a to że nie wszystkim wszytko idealnie pasuje - gdzie dwóch Polaków tam trzy opinie. Nie da się dogodzić wszystkim odnośnie grafiki, czy napisów na kafelkach.
Jeśli miałbym oceniać - pewne 9,5/10
Wierze, że gra bedzie rozwijana i w przyszłości bedzie uchodziła za kultową. Nie mogę się doczekąc zasad walki z pojazdów czy dodatków w stylu wodny świat itp i oficialnej korekty do w/w zasad walki.
Szacun dla Twórców za kawał świetnej roboty.
PS. Część tego tekstu wkleję też do działu "Rycerze Pustowi wieksza rola ekwipunku".
Nie dyskutuj z trolem, bo najpierw sprowadzi Cie do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8787
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2696 times
- Been thanked: 2370 times
Re: Rycerze Pustkowi
63,5x88mmRocy7 pisze:Jaki koszulki pasują na duże karty?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- middlekilla
- Posty: 343
- Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46
Re: Rycerze Pustkowi
Dzięki wielkie za fajny komentarz oraz za krytykę odnośnie snajperki i zaciekłych wrogów. Temat snajperki będzie systematycznie "naprawiany", już w pierwszym dodatku, nad którym właśnie siedzimy - jutro pojawi się kilka ilustracji w ramach małego teasera na FB, a na stronie w weekend bo teraz ciężko mi aktualizować w związku z pracą.
Nie chcemy ingerować póki co w tematy typu +1 do wyniku kości. Raczej manipulować będziemy liczbą kości i trudnością testów np. zejściem z poziomem trudności z Hard na Medium.
Co do wrogów to jak pisałem - zaciekłość będzie się z automatu przeradzać w automatyczne rany po walce jak gość nie będzie rozwalony. To znajdzie się w FAQ / erracie - znowu patrzcie weekend, bo mnie dorwała "normalna" robota w szpony trochę, ale już już to ogarniam. Oczywiście pojawi się wszystko to ściągnięcia na stronie.
Nie chcemy ingerować póki co w tematy typu +1 do wyniku kości. Raczej manipulować będziemy liczbą kości i trudnością testów np. zejściem z poziomem trudności z Hard na Medium.
Co do wrogów to jak pisałem - zaciekłość będzie się z automatu przeradzać w automatyczne rany po walce jak gość nie będzie rozwalony. To znajdzie się w FAQ / erracie - znowu patrzcie weekend, bo mnie dorwała "normalna" robota w szpony trochę, ale już już to ogarniam. Oczywiście pojawi się wszystko to ściągnięcia na stronie.
Pozdrawiam,
Marek Mydel
Marek Mydel
- middlekilla
- Posty: 343
- Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46
Re: Rycerze Pustkowi
Obiecane pierwsze ilustracje z dodatku Krajobrazy Pustkowia na FB a za chwilę także na naszej stronie internetowej.
Pozdrawiam,
Marek Mydel
Marek Mydel
Re: Rycerze Pustkowi
Po przeczytaniu instrukcji mam pewną wątpliwość. Instrukcja na str. 31 podaje, że sprzet początkowy ( nadrukowany na arkuszu rycerza) można zakryć innymi kartami i wtedy przestaje być dostepny, bo uważa się go za schowanego. Pytanie- gdzie schowanego? Zakładamy, że jest wirtualnie schowany np. w plecaku i nie zmienia limitu rzeczy w naszym plecaku czy aucie? Czy jednak po takim schowaniu trzeba jakoś limit w plecaku czy aucie sobie odliczyć? Skłaniam sie ku pierwszej wersji, ale tak pytam, by mieć pełną jasność zasad.
Inna jeszcze kwestia- jak ma się już pełen limit sprzętu to nie można sobie od tak wyrzucić jakiejś karty, by zrobić miejsce na coś innego?
Inna jeszcze kwestia- jak ma się już pełen limit sprzętu to nie można sobie od tak wyrzucić jakiejś karty, by zrobić miejsce na coś innego?
- middlekilla
- Posty: 343
- Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46
Re: Rycerze Pustkowi
Figurki chcemy wyprodukować do końca roku kalendarzowego. Komplet 13 figurek będzie kosztował ok. 130 zł.
Sprzęt początkowy - zakładamy, że każda postać jest mega przyzwyczajona do swojego sprzętu, nosi go przewieszonego i popakowanego w różnych miejscach gdy nie jest używany. Podsumowując - gdy jest przykryty całkowicie się go ignoruje. Nie zajmuje plecaka, ani miejsca na aucie, generalnie jak by go nie było.
Limit sprzętu - jasne, w momencie wzięcia kolejnej karty sprzętu jak nie ma nigdzie miejsca można wyrzucić jakąś kartę i zastąpić ją nową.
Sprzęt początkowy - zakładamy, że każda postać jest mega przyzwyczajona do swojego sprzętu, nosi go przewieszonego i popakowanego w różnych miejscach gdy nie jest używany. Podsumowując - gdy jest przykryty całkowicie się go ignoruje. Nie zajmuje plecaka, ani miejsca na aucie, generalnie jak by go nie było.
Limit sprzętu - jasne, w momencie wzięcia kolejnej karty sprzętu jak nie ma nigdzie miejsca można wyrzucić jakąś kartę i zastąpić ją nową.
Pozdrawiam,
Marek Mydel
Marek Mydel
Re: Rycerze Pustkowi
Dzięki za odpowiedź. Generalnie rozegraliśmy już kilka partii i gra jest świetna. Także super sprawa. Nie mogę się doczekać dodatków i figurek. No i ewentualnej zmiany ze snajperką:)
- middlekilla
- Posty: 343
- Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46
Re: Rycerze Pustkowi
Dzięki wielkie, nad tym drugim właśnie pracujemy i będzie pojawiać się więcej informacji w miarę jak udostępnimy nowe informacje o 1szym dodatku.
Pozdrawiam,
Marek Mydel
Marek Mydel
Re: Rycerze Pustkowi
Podczas kolejnej gry nasunęły się nam dwie wątpliwości
1. gracz podczas ruchu zagrywa kartę farta, która pozwala na eksplorację( która nie jest jednak eksploracją w ścisłym tego słowa znaczeniu). Wyleciał mi jej nazwa z głowy, ale jest tylko jedna taka. W każdym razie gracz robi jeden ruch i chce wykonać eksplorację z karty farta ale padliniarz zagrywa kartę wroga. Pytanie: jaka jest kolejność? Najpierw wróg a potem ta dodatkowa eksploracja z karty farta? czy najpierw może być t eksploracja a potem walka ? Jet to o tyle ważne, że czasami można dostać chociażby jakieś nowe karty uzbrojenia, co może mieć wpływ na walkę.
2 Na dwóch graczy każdy ma swoje prywatne zadania i jest też dla misja ogólna dla wszystkich. Gracz ma już odkrytą swoją kartę misji, w wyniku której padliniarz ma zagrywać kartę mutantów o ile to mozliwe. Jest też oczywiście misja dla wszystkich, która mówi, że padliniarz ma zagrywać kartę jakiejś bestii o ile to możliwe. I teraz rodzi się wątpliwość: co ma zagrywać padiniarz? Czy ja muszę przed ruchem zasugerować jaką chcę robić misję w tej turze ? czy po prostu czekam co padliniarz wylosuje i potem sobie wybiorę, jaką chcę misję w zależności czy wylosuje bestię czy mutanta?
1. gracz podczas ruchu zagrywa kartę farta, która pozwala na eksplorację( która nie jest jednak eksploracją w ścisłym tego słowa znaczeniu). Wyleciał mi jej nazwa z głowy, ale jest tylko jedna taka. W każdym razie gracz robi jeden ruch i chce wykonać eksplorację z karty farta ale padliniarz zagrywa kartę wroga. Pytanie: jaka jest kolejność? Najpierw wróg a potem ta dodatkowa eksploracja z karty farta? czy najpierw może być t eksploracja a potem walka ? Jet to o tyle ważne, że czasami można dostać chociażby jakieś nowe karty uzbrojenia, co może mieć wpływ na walkę.
2 Na dwóch graczy każdy ma swoje prywatne zadania i jest też dla misja ogólna dla wszystkich. Gracz ma już odkrytą swoją kartę misji, w wyniku której padliniarz ma zagrywać kartę mutantów o ile to mozliwe. Jest też oczywiście misja dla wszystkich, która mówi, że padliniarz ma zagrywać kartę jakiejś bestii o ile to możliwe. I teraz rodzi się wątpliwość: co ma zagrywać padiniarz? Czy ja muszę przed ruchem zasugerować jaką chcę robić misję w tej turze ? czy po prostu czekam co padliniarz wylosuje i potem sobie wybiorę, jaką chcę misję w zależności czy wylosuje bestię czy mutanta?
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8787
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2696 times
- Been thanked: 2370 times
Re: Rycerze Pustkowi
Do zadawania takich pytań jest osobny wątek.Damiano pisze:Podczas kolejnej gry nasunęły się nam dwie wątpliwości
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... &start=125
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Re: Rycerze Pustkowi
Hej wiecie moze czy sa planowane jakies dodatkowe scenariusze do gry ? Albo czy powstały juz jakies nieoficjalne ? Najbardziej zależy mi na scenariuszu na 2 osoby. Dzieki
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Rycerze Pustkowi
Sa 4 oficjalne+ 3 fanowskie w planach. Nie wiem, czy któryś będzie dedykowany grze 2 osobowej.
Ostatnio zmieniony 26 paź 2015, 15:53 przez Rocy7, łącznie zmieniany 1 raz.
- middlekilla
- Posty: 343
- Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46