Strona 5 z 25

Re: Summoner Wars

: 08 gru 2013, 21:24
autor: mig
kaszkiet pisze:
mig pisze:Grognack, zeby użyć swojej zdolności specjalnej, musi być zdolny do ataku (tzn mieć w swoim sąsiedztwie jakiś oddział, który może zaatakować)? Czy takie wykorzystanie umiejętności zamiast ataku wlicza się do liczby 3 ataków w turze?
Nie musi sąsiadować z wrogą jednostką - korzysta ze swojej umiejętności zamiast atakować i wlicza się to do liczby 3 ataków na turę.
teraz już jaśniej jest. dzięki :)

Re: Summoner Wars

: 09 gru 2013, 11:59
autor: Quetzalcoatl
Mam pytanie o Żniwiarza z Upadłego Królestwa - jeśli zginie, to gdzie trafiają karty leżące pod nim? Te, które Żniwiarz jak zabije to zamiast kłaść na stos magii kładzie się pod niego. I czy jest to obowiązkowe, czy można mimo wszystko dać na stos magii?

Re: Odp: Summoner Wars

: 09 gru 2013, 12:05
autor: kaszkiet
Quetzalcoatl pisze:Mam pytanie o Żniwiarza z Upadłego Królestwa - jeśli zginie, to gdzie trafiają karty leżące pod nim? Te, które Żniwiarz jak zabije to zamiast kłaść na stos magii kładzie się pod niego. I czy jest to obowiązkowe, czy można mimo wszystko dać na stos magii?

Karty trzeba kłaść pod niego, a jeśli zginie wszystkie karty pod nim i on sam trafiają na magię. Dlatego nierzadko warto zabić go samemu, gdy kończy mu się wytrzymałość.

Re: Summoner Wars

: 11 gru 2013, 10:43
autor: Maciek Mazgaj
Mam pytanie do frakcji Plugastwo, wydarzenie Tarcza Nadziei.
Czy ww. Tarcza działa na Mutanty ? Bo albo coś źle odczytuje albo jest niepełny opis na karcie w wersji PL.
W wersji ENG jest opis, że Tarcza działa na Jednostki Podstawowe, ale nie posiadające Mutacji. A w wersji PL brak jest dopisku "nie posiadające mutacji".
Idąc dalej, w karcie z wyjaśnieniem zasad mutowania mamy napis, że wszystkie wydarzenia czy zdolności działające na Jednostki Podstawowe działają także na Zmutowane Jednostki (All Abilities and Events that effect Common Units also affect Mutated Units). Czyli Tarcza mogłaby działać na mutanty.
Brak dopisku, w wersji PL, na karcie Tarcza Nadziei "nie posiadające mutacji" jest o tyle ważny, że grałem, na to wygląda, źle.
Dajcie znać czy coś źle czytam, czy jak ? :mrgreen:
POZD

Re: Summoner Wars

: 11 gru 2013, 13:13
autor: kaszkiet
Na angielskiej karcie jest wyraźnie napisane, że wydarzenie dotyczy commona bez mutacji.
Gdyby karta chroniła jednostki z mutacją (z których prawie każda jest niczym niemalże champion z innych frakcji), byłaby bardzo silna - a w talii są 3 takie wydarzenia.
To jest niestety problem z polskim tłumaczeniem. Nie literówki, tylko czasem niedokładny przekład opisów kart, które są w SW bardzo precyzyjne.

Re: Summoner Wars

: 11 gru 2013, 13:27
autor: Maciek Mazgaj
kaszkiet pisze:Na angielskiej karcie jest wyraźnie napisane, że wydarzenie dotyczy commona bez mutacji.
Gdyby karta chroniła jednostki z mutacją (z których prawie każda jest niczym niemalże champion z innych frakcji), byłaby bardzo silna - a w talii są 3 takie wydarzenia.
To jest niestety problem z polskim tłumaczeniem. Nie literówki, tylko czasem niedokładny przekład opisów kart, które są w SW bardzo precyzyjne.
Otóż to! Najgorsze, że to, jak na ten moment, 3 błąd w talii tej frakcji. Olać można literówkę - nawet do Plugastwa pasuje :twisted:, ale 2 błędy są znaczące. Błąd w opisie Demagoga no i Tarcza Nadziei.
Oby było ich jak najmniej bo nie po to się czeka i kupuje wersje PL żeby dodatkowo czytać wersje ENG. Nie?
POZD

Re: Summoner Wars

: 23 gru 2013, 22:04
autor: Sarna
W dzisiejszym starciu Upadłego Królestwa z Krasnoludami Gildii mieliśmy dwie wątpliwe sytuacje.

Wojownik Zombie atakuje Krasnoluda, zabija go i zamienia w kolejnego Wojownika Zombie, czy ten nowy dopiero co przemieniony Zombie może atakować jeszcze w tej turze ataku?
Inna sytuacja, gdy Ret-Talus korzystając z Powstania z Martwych (robi to w fazie ataku) przywołuje Żniwiarza, czy Żniwiarz może zaatakować?

Wydaje mi się, że obydwa przykłady sprowadzają się do określenia jednostek, które będą atakowały w czasie danej fazy ataku i jak to właśnie jest, czy muszę wybrać wszystkie trzy jednostki od razu, czy dynamicznie podczas zmieniania się sytuacji na planszy? Jeśli ta druga opcja, to jednostki Upadłego Królestwa powinny atakować.

Re: Summoner Wars

: 23 gru 2013, 23:42
autor: Kasper
W instrukcji na str. 10 jest napisane: " Ataki przeprowadzasz po kolei. Musisz rozstrzygnąć atak, żeby przejść do następnego." Moim zdaniem wybierasz jednostkę przeprowadzasz atak, potem kolejną i tak aż skończysz.

Re: Summoner Wars

: 24 gru 2013, 09:33
autor: kaszkiet
Jak najbardziej możesz wybierać je pojedynczo po każdym z ataków.
Często jest taka sytuacja, że decyzja którą jednostką atakować zależy od tego, czy udało się w poprzednim ataku zniszczyć jednostkę przeciwnika.

Re: Summoner Wars

: 03 sty 2014, 12:38
autor: mckil
Chciałbym się upewnić w jednej kwestii:

Mianowicie jeżeli na karcie wydarzeń bądź specjalnej zdolności jednostki jest napisane np. "wybierz Jednostkę Jaskiniowych goblinów..." to rozumiem że tyczy się to również do Czempiona i Mistrza przywołań również? Tak samo w w przypadku gdy piszę np. "Jeżeli Jaskiniowy Goblin..." to też dotyczy to Czempionów i Mistrza przywołań?

A tak poza tym to przydałby się ten obiecany przez wydawnictwo FAQ :roll:

Re: Summoner Wars

: 03 sty 2014, 12:40
autor: BartP
Tak, tyczy się wszystkich jednostek danej rasy.

Re: Summoner Wars

: 03 sty 2014, 12:53
autor: xel4
Zwróć tylko uwagę czy nie jest czasami napisane podstawową jednostkę czy jednostkę:)

Bless Jah!

Re: Summoner Wars

: 03 sty 2014, 13:34
autor: kaszkiet
I warto też zwrócić uwagę na to, czy jest mowa o jednostce, czy jednostce, którą kontrolujesz - bo czasem zdolność wpływa również na jednostki przeciwnika.

Re: Summoner Wars

: 03 sty 2014, 14:35
autor: FactoryOfIdeas
Hej

Przepraszam, że tyle to trwało, ale poniżej link do FAQa i erraty w wersji 1.0. Plik na dniach pojawi się też na naszej stronie wraz z poprawionymi wersjami kilku kart, na których pojawiły się błędy - do pobrania.


https://drive.google.com/file/d/0B-VTop ... sp=sharing

Oczywiście - jeśli wciąż będą pojawiać się jakieś pytania, piszcie w tym wątku, a ja postaram się możliwie szybko odpowiadać i wkrótce pojawi się pewnie uaktualniona wersja FAQa.

Pozdrawiam
Tomek
Factory of Ideas

Re: Summoner Wars

: 03 sty 2014, 15:55
autor: meshuggah717
Czy jest jakiś limit kart danego typu na stole? Na przykład, czy mogę mieć na stole powiedzmy pięciu fajterów?

Re: Summoner Wars

: 03 sty 2014, 16:02
autor: Wassago
FactoryOfIdeas pisze:Hej

Przepraszam, że tyle to trwało, ale poniżej link do FAQa i erraty w wersji 1.0. Plik na dniach pojawi się też na naszej stronie wraz z poprawionymi wersjami kilku kart, na których pojawiły się błędy - do pobrania.


https://drive.google.com/file/d/0B-VTop ... sp=sharing

Oczywiście - jeśli wciąż będą pojawiać się jakieś pytania, piszcie w tym wątku, a ja postaram się możliwie szybko odpowiadać i wkrótce pojawi się pewnie uaktualniona wersja FAQa.

Pozdrawiam
Tomek
Factory of Ideas
Żądany plik nie istnieje.

Re: Summoner Wars

: 03 sty 2014, 16:48
autor: Sarna
Źle wklejony link, tutaj jest prawidłowo: https://docs.google.com/file/d/0B-VTopv ... edit?pli=1

Re: Summoner Wars

: 03 sty 2014, 17:45
autor: FactoryOfIdeas
Dzięki :-)

Re: Summoner Wars

: 03 sty 2014, 17:55
autor: kaszkiet
meshuggah717 pisze:Czy jest jakiś limit kart danego typu na stole? Na przykład, czy mogę mieć na stole powiedzmy pięciu fajterów?
Nie ma takiego limitu.
Ściśle określona jest ilość kart w decku (34), ilość championów (3) i ilość commonów (18), przy jednoczesnym limicie maksymalnie 10 takich samych commonów w decku.
Jak Ci się uda (choć to chyba prawie niemożliwe) możesz wystawić na planszę całą swoją talię.

Re: Summoner Wars

: 06 sty 2014, 14:32
autor: Yavi
Grałem na razie tylko raz, ale już miałem problem.
Postać ze zdolnością Furia (jeśli po ataku rzuci się kością ileś tam, to może ruszyć się i zaatakować ponownie) może odpalić furię raz, czy kilka?
Ruszam - atakuję -> FURIA -> ruszam atakuję -> FURIA...?

Re: Summoner Wars

: 06 sty 2014, 14:35
autor: BartP
Pytanie już padło, warto poczytać pytania innych. Jakby co, to tak, możesz wielokrotnie użyć zdolności i wykosić całą planszę.

Re: Summoner Wars

: 06 sty 2014, 14:36
autor: Yavi
Dzięki!
W przypadku gier, które posiadam na ogół staram się przejrzeć cały wątek i nie spamować co chwilę pytaniami, ale w SW grałem tylko raz - zaintrygowało mnie to, ale nie na tyle aby przeglądać cały temat :P

Re: Summoner Wars

: 07 sty 2014, 03:29
autor: Stig
Witajcie.
1.Wcześniej ktoś pisał że Strzelec Elfów Feniksa ma zasięg tylko 4 pól. Jestem pewien że to nie prawda bo skoro na karcie napisane jest wyraźnie "w odległości do 4 pustych pól w linii prostej" to oczywistym jest że Strzelec strzelać może do jednostki oddalonej od niego o 5 pól. Gdyby było inaczej (jak ktoś wcześniej pisał - zasięg 4 pól) to 4 pole nie było by już "polem pustym".

3.Co do gry 3-4 osobowej to nie wiem jak sprawa wygląda z pierwszą turą. Czy gracze 1-3 grają od 4 fazy ? Czy tylko pierwszy a może 1,2 i 3 ? W dodatku dodał bym zasadę że gracze nie mogą sobie przekazywać magii w pierwszej turze gry. W innym przypadku drugi gracz z tej samej drużyny może już w pierwszej swojej turze przywoływać jednostki...

Re: Summoner Wars

: 07 sty 2014, 09:27
autor: kaszkiet
Stig pisze:Witajcie.
1.Wcześniej ktoś pisał że Strzelec Elfów Feniksa ma zasięg tylko 4 pól. Jestem pewien że to nie prawda bo skoro na karcie napisane jest wyraźnie "w odległości do 4 pustych pól w linii prostej" to oczywistym jest że Strzelec strzelać może do jednostki oddalonej od niego o 5 pól. Gdyby było inaczej (jak ktoś wcześniej pisał - zasięg 4 pól) to 4 pole nie było by już "polem pustym".
Jest to tłumaczenie z "up to 4 clear straight line spaces away" - puste pola oznaczają, że nie można strzelać przez inne karty (jednostki lub Mury), a nie że między kartami są 4 pola, a dopiero dalej jest atakowana karta.
Strzelec może strzelać do kart w odległości do 4 pól, czyli o 1 pole więcej, niż normalna jednostka strzelająca.

Re: Summoner Wars

: 07 sty 2014, 14:46
autor: Rumcajs
Mam pytanie odnośnie zdolności specjalnej Dzikusa(druga talia Jaskiniowych Goblinów) - Raz na turę na końcu swojej Fazy Ataku możesz natychmiast zaatakować dowolnym Jaskiniowym Goblinem którego kontrolujesz i którego koszt przywołania wynosi 0. Jak zdolność ta odnosi się do Goblińsich Fajterów. Ich podstawowy atak wykonywany jest poza Fazą Ataku ale zdolność Dzikusa to bonus a Fajterzy mają koszt przywołania równy 0 więc chyba mogę nimi zaatakować? Zgadza się?