Chodzi o to, że dociągając kartę uszkodzenia, efekt tej karty może być bardzo przykry. Ten żeton pozwala Ci odrzucić tę kartę i dobrać nową. Tylko, że do efektu nowej musisz się już zastosować. Więc masz tutaj wybór. Czy chcesz zaryzykować i liczyć się z tym, że nowa karta uszkodzeń może przysporzyć Ci o wiele więcej krzywdy. Czy jednak postarasz się sprostać kłodom jakie rzuciła Ci pod nogi karta wcześniejszaPan_K pisze:Wczoraj w końcu pierwsza treningowa rozgrywka "Witajcie w domu". Trochę było szperania i wątpliwości, ale większość rozstrzygaliśmy na bieżąco. Na ten moment pozostało mi jedno pytanie dotyczące tego scenariusza: ma on w opisie ikon POI (w prawym dolnym rogu na karcie scenariusza) stwierdzenie, że jeden z nich pozwala odrzucić kartę uszkodzeń i dociągnąć nową. O co chodzi? Myślałem, że karty uszkodzeń się dociąga, wykonuje to, co na nich napisane i odrzuca na bieżąco i nie trzeba d tego specjalnej umiejętności. No i po co ciągnąć nową?
Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie - pytania, zasady
- Portal Games
- Posty: 1362
- Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 299 times
- Kontakt:
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Widzę że tu ogarnięty temat więc zadań nowe pytanie:) czy ktoś może zauważył błąd na karcie scenariusza"z pyłu powstałeś"(akcje specjalne->przygotuj spoiwo : "połóż tu czerwony ∆#6" powinno być ∆#5) w akcji jest dobrze a w druku taki mały klopsik
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Pytanie do Was i Wydawcy.
Czy wam też popękały kolorowe kostki w środku boje się że końcu się rozlecą a do portalu czy podlega to reklamacji ??
Czy wam też popękały kolorowe kostki w środku boje się że końcu się rozlecą a do portalu czy podlega to reklamacji ??
- orzeh
- Posty: 1281
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 194 times
- Kontakt:
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
mi juz dawno temu popękały ale się trzymającrashbull pisze:Pytanie do Was i Wydawcy.
Czy wam też popękały kolorowe kostki w środku boje się że końcu się rozlecą a do portalu czy podlega to reklamacji ??
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Napisałem do Portalu zgłosili to ponoć do fabryki i obiecali przysłać nowe
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Mam pytanie dotyczące kampanii nr 1. Aplikacja poleca mi wylosować 2 karty ulepszeń i schować je do pudełka. A zatem wszystkie pozostałe karty ulepszeń są dostępne? Mogę je od razu wynajdować? Nie potrzebuję korzystać ze zdolności Inżyniera Matka Wynalazku? Dziękuję
-
- Posty: 181
- Rejestracja: 08 sie 2007, 23:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 8 times
- Kontakt:
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Strona 9 - faza produkcji oraz strona 10 "Za mało tlenu i energii" czarna górna ramka..viagrom pisze:Kampania 1 Misja 5 WnioskiDziękujęSpoiler:
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
GaGacek pisze:Strona 9 - faza produkcji oraz strona 10 "Za mało tlenu i energii" czarna górna ramka..viagrom pisze:Kampania 1 Misja 5 WnioskiDziękujęSpoiler:
Instrukcja wyjaśnia co się dzieje z nadwyżką, ale nie ma wzmianki na czym polega napełnianie. Czy polega na przesuwaniu ze "zmagazynowanych" do "do wykorzystania"?
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
W misji 2 kampanii 2 pozyskujemy energie tlen i jedzenie na nasz łazik. Obowiązkowo w ilości 12/12/18, opcjonalnie +12/+12/+12. Udało mi się zrealizować opcjonalne cele, a zatem załadowałem 24/24/30. W momencie rozpoczęcia misji 3 kampanii 2 nanoszę pozyskaną ilość surowców z poprzedniej misji na tor rezerw. Tenże kończy się na poziomie 20. Ale nie oznacza to limitu? Nie tracę surowców do 20? Oznaczam dodatkowe surowce kosteczkami (czyli +4?+4/+10) czy tak?
Dziękuję
Edycja: w aplikacji jest opcja oznaczenia rezerw powyżej 20 - rozpoczynanie misji 3 z rezerwami 24/24/30 jest zatem prawidłowe
Dziękuję
Edycja: w aplikacji jest opcja oznaczenia rezerw powyżej 20 - rozpoczynanie misji 3 z rezerwami 24/24/30 jest zatem prawidłowe
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
W misji 3 kampanii 2 wykonując akcje dodatkowe z arkuszy sektora, np. Po drodze - wykonajcie pozyskiwanie [...] to wciąż obowiązują zwyczajne reguły wykonywania akcji - jeden pion i rzut kośćmi lub dwa piony bez rzutu? Czy wystarczy posyłać po 1 pionie. Wątpliwości podsyca aplikacja - rozstrzygnięcia przygód (czyli wynik "?") nie są "dostosowane" do tej misji i nie zawsze można je zastosować.
Drugie pytanie w tej samej misji to o żółty żeton -1 pion stosowany na arkuszach sektora. Czy jest jednorazowy czyli po umieszczeniu na nim piona odrzucamy go? Tak się dzieje normalnie - żółte żetony są zawsze jednorazowe. Ale w regułach tej konkretnej misji (K2M3) żetony te przechodzą na kolejne arkusze sektora. Które zasady mam respektować?
Dziękuję
Drugie pytanie w tej samej misji to o żółty żeton -1 pion stosowany na arkuszach sektora. Czy jest jednorazowy czyli po umieszczeniu na nim piona odrzucamy go? Tak się dzieje normalnie - żółte żetony są zawsze jednorazowe. Ale w regułach tej konkretnej misji (K2M3) żetony te przechodzą na kolejne arkusze sektora. Które zasady mam respektować?
Dziękuję
-
- Posty: 332
- Rejestracja: 16 mar 2007, 11:51
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Has thanked: 1 time
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Wczoraj znowu zasiadłem po przerwie (i mam nadzieję, ze czegoś nie zrozumiałem)
Zdanie matematyczne scenariusz wyładunek.
Gra dla dwóch graczy 2 pionyx2 + 2 AMP = 54 akcje (piony)
W grze należny zebrać 12 elementów i je rozładować dodatkowo niektóre pola należny eksplorować.
Zakładając, że przez całą grę wykonujemy akcje ryzykując i mamy szczęście we wszystkich testach to zużywamy:
Na zebranie kontenerów - 26 pionów
Na eksploracje - 18 pionów
Na rozładunek - 12 pionów
Wychodzi mi 56 pionów minus ewentualnie łaziki ale i tak scenariusz ociera się o niewykonanie.
Poza tym farma
1. farmę możemy wybudować w 2 rundzie (jeśli nie spadła na obszarze niezbadanym bo wtedy w 3)
2. nasiono siejemy w 3 rundzie
3. Jedzenie dostaniemy w 6 rundzie mamy żywienie (1 jednostka) w 7 (maks 2) w 8 (maks 3)
Po co 4 nasiona.
I w grze 4 osobowej (nawet po zebraniu dodatkowego kontenera z jedzeniem) jest masakra przez 3 rundy astronauci głodują z założenia).
Jakie macie wrażenia z tego scenariusza? - następnym razem jak do niego siądę to wzmocnie 3 osobową załogę wszystkimi AMP - może się uda.
Zdanie matematyczne scenariusz wyładunek.
Gra dla dwóch graczy 2 pionyx2 + 2 AMP = 54 akcje (piony)
W grze należny zebrać 12 elementów i je rozładować dodatkowo niektóre pola należny eksplorować.
Zakładając, że przez całą grę wykonujemy akcje ryzykując i mamy szczęście we wszystkich testach to zużywamy:
Na zebranie kontenerów - 26 pionów
Na eksploracje - 18 pionów
Na rozładunek - 12 pionów
Wychodzi mi 56 pionów minus ewentualnie łaziki ale i tak scenariusz ociera się o niewykonanie.
Poza tym farma
1. farmę możemy wybudować w 2 rundzie (jeśli nie spadła na obszarze niezbadanym bo wtedy w 3)
2. nasiono siejemy w 3 rundzie
3. Jedzenie dostaniemy w 6 rundzie mamy żywienie (1 jednostka) w 7 (maks 2) w 8 (maks 3)
Po co 4 nasiona.
I w grze 4 osobowej (nawet po zebraniu dodatkowego kontenera z jedzeniem) jest masakra przez 3 rundy astronauci głodują z założenia).
Jakie macie wrażenia z tego scenariusza? - następnym razem jak do niego siądę to wzmocnie 3 osobową załogę wszystkimi AMP - może się uda.
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Witam.
Ronczi ja też wczoraj spróbowałem zagrać w ten sam scenariusz w wariancie solo i mam takie same wnioski względem niego.
Wychodzi mi że trzeba mieć cały czas sukces w rzutach kośćmi i to bez ran i przygód.
Oczywiście zakładam że coś źle robię.
Aha! Co z czerwonymi znacznikami części? Naprawiamy? Ich kary bierze się pod uwagę?
Też chętnie się czegoś dowiem o tym.
Ronczi ja też wczoraj spróbowałem zagrać w ten sam scenariusz w wariancie solo i mam takie same wnioski względem niego.
Wychodzi mi że trzeba mieć cały czas sukces w rzutach kośćmi i to bez ran i przygód.
Oczywiście zakładam że coś źle robię.
Aha! Co z czerwonymi znacznikami części? Naprawiamy? Ich kary bierze się pod uwagę?
Też chętnie się czegoś dowiem o tym.
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
widzę że marsjanie czekają na premierę w Polsce może dlatego mało odpowiedzi. Ja mam inny problem co się dzieje jeśli wyczerpiemy rezerwy energii albo tlenu ?? W instrukcji nie ma słowa o tym, czy jest tak jak w przypadku jedzenia rana za brak ??
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
No chyba mało jest grających, jak narazie.
Crashbull co do Twojego pytania...
Wydaje mi się, że jeśli masz wszystkie części w obiektach sprawne to nie ma wpływu.Natomiast jeśli w kórymś obiekcie masz zepsute części prąd/tlen to użycie tego obiektu wymaga czerpania z rezerw prąd/tlen (kara za czerwony znacznik). A skoro nie masz rezerw to nie możesz użyć tego obiektu dopóty, dopóki nie naprawisz (doprowadzisz prąd/tlen ) do obiektu.
P.S. Ktoś wspomniał że jest mało zielonych kosteczek. Potwierdzam. Zielonych kosteczek jest za mało. Brakuje ich w scenariuszu "Witajcie w domu" (musiałem użyć czarnych), brakuje ich też w scenariuszu " Wyładunek" .
Aha! Pytanie jakim cudem można rozegrać z sukcesem scenariusz "Wyładunek" w wariancie solo, pozostaje otwarte...
Crashbull co do Twojego pytania...
Wydaje mi się, że jeśli masz wszystkie części w obiektach sprawne to nie ma wpływu.Natomiast jeśli w kórymś obiekcie masz zepsute części prąd/tlen to użycie tego obiektu wymaga czerpania z rezerw prąd/tlen (kara za czerwony znacznik). A skoro nie masz rezerw to nie możesz użyć tego obiektu dopóty, dopóki nie naprawisz (doprowadzisz prąd/tlen ) do obiektu.
P.S. Ktoś wspomniał że jest mało zielonych kosteczek. Potwierdzam. Zielonych kosteczek jest za mało. Brakuje ich w scenariuszu "Witajcie w domu" (musiałem użyć czarnych), brakuje ich też w scenariuszu " Wyładunek" .
Aha! Pytanie jakim cudem można rozegrać z sukcesem scenariusz "Wyładunek" w wariancie solo, pozostaje otwarte...
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
W sumie to chyba masz racje ma to sens a co do kostek to jest ich za mało a na dodatek moje popękały więc napisałem do Portalu wraz ze zdjęciem uszkodzeń, a oni byli tak mili dosłali mi cały komplet i już w moim przypadku nie brakuje ale nie wiem czy te popękane nie rozsypią się pewnego dniaWydaje mi się, że jeśli masz wszystkie części w obiektach sprawne to nie ma wpływu.Natomiast jeśli w którymś obiekcie masz zepsute części prąd/tlen to użycie tego obiektu wymaga czerpania z rezerw prąd/tlen (kara za czerwony znacznik). A skoro nie masz rezerw to nie możesz użyć tego obiektu dopóty, dopóki nie naprawisz (doprowadzisz prąd/tlen ) do obiektu.
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Upiorek i Ronczi co do tego scenariusza to nawet testerzy Trzewika mówili że jest najtrudniejszy i prawie nie wykonalny ale Ignacy z uśmiechem na twarzy stwierdził że przesadzają czyli hard core na max-a jest wyzwanie
- orzeh
- Posty: 1281
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 194 times
- Kontakt:
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
1. w scenariuiszu "z pyłu powstałeś" jeśli geolog użyje swojej specjalnej zdolności (za żetony morale dobiera niebieską kostkę i umieszcza ją w dostępnym obszarze ładowni) lub wydarzenie "da" niebieską kostkę to można jej/ich użyć do badania durkietu?
2. Czy tor zdrowia postaci kończy się na ostatnim polu tzn ostatnie pole to śmierć czy jak ma "wyjść" poza to śmierć?
2. Czy tor zdrowia postaci kończy się na ostatnim polu tzn ostatnie pole to śmierć czy jak ma "wyjść" poza to śmierć?
- orzeh
- Posty: 1281
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 194 times
- Kontakt:
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Odpowiem na 2.orzeh pisze:1. w scenariuiszu "z pyłu powstałeś" jeśli geolog użyje swojej specjalnej zdolności (za żetony morale dobiera niebieską kostkę i umieszcza ją w dostępnym obszarze ładowni) lub wydarzenie "da" niebieską kostkę to można jej/ich użyć do badania durkietu?
2. Czy tor zdrowia postaci kończy się na ostatnim polu tzn ostatnie pole to śmierć czy jak ma "wyjść" poza to śmierć?
Jak ma "wyjśc" poza pole
-
- Posty: 332
- Rejestracja: 16 mar 2007, 11:51
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Has thanked: 1 time
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Odpowiem na swoje własne pytanie a raczej Ignacy mi odpowiedział.ronczi pisze:Wczoraj znowu zasiadłem po przerwie (i mam nadzieję, ze czegoś nie zrozumiałem)
Zdanie matematyczne scenariusz wyładunek.
Gra dla dwóch graczy 2 pionyx2 + 2 AMP = 54 akcje (piony)
W grze należny zebrać 12 elementów i je rozładować dodatkowo niektóre pola należny eksplorować.
Zakładając, że przez całą grę wykonujemy akcje ryzykując i mamy szczęście we wszystkich testach to zużywamy:
Na zebranie kontenerów - 26 pionów
Na eksploracje - 18 pionów
Na rozładunek - 12 pionów
Wychodzi mi 56 pionów minus ewentualnie łaziki ale i tak scenariusz ociera się o niewykonanie.
Poza tym farma
1. farmę możemy wybudować w 2 rundzie (jeśli nie spadła na obszarze niezbadanym bo wtedy w 3)
2. nasiono siejemy w 3 rundzie
3. Jedzenie dostaniemy w 6 rundzie mamy żywienie (1 jednostka) w 7 (maks 2) w 8 (maks 3)
Po co 4 nasiona.
I w grze 4 osobowej (nawet po zebraniu dodatkowego kontenera z jedzeniem) jest masakra przez 3 rundy astronauci głodują z założenia).
Jakie macie wrażenia z tego scenariusza? - następnym razem jak do niego siądę to wzmocnie 3 osobową załogę wszystkimi AMP - może się uda.
Problem leży w podejściu do scenariusza oraz braku kilku słów wstępu od strony Portalu - aplikacja lub instrukcja.
Do scenariusza podszedłem typowo fabularnie: po wstępnym scenariuszu usiadłem do niego jako drugiego chcąc zacząć przygodę na czerwonej planecie od budowy całej stacji (lądowanie pierwsi marsjanie etc.).
To był błąd, bo jest to najtrudniejszy scenariusz i czego brakowało pod względem informacyjnym: celem scenariusza jest jak najdłużej przeżyć/ jak najwięcej zbudować. Cudem jest jego ukończenie. Szkoda że nie wiedziałem o tym siadając do niego - nie denerwowałbym się tak.
Nie wiem czy już coś się zmieniło w aplikacji od ponad miesiąca kiedy ostatni raz lądowałem. Dzisiaj znowu mam nadzieję spróbować z nowym podejściem i almanachem. Bez względu na rezultat po nim przejdę do dalszych scenariuszy - w końcu komuś się udało zbudować stację i następna moja misja będzie miała już nowe zadania.
- orzeh
- Posty: 1281
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 194 times
- Kontakt:
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Poza moim pytaniem do scenariusza, mam jeszcze 2 sprawy:
Błąd na karcie scenariusza (tam gdzie leży czerwona 5 powinno być w treści #5
Oraz - czy to jest prawidłowo gry gramy Inżynierem i np Geologiem wydarzenie mówiło że należy iść medykiem żeby usunąć zagrożenie (na twarzach mieliśmy przysłowiowe WTF)?
ww jako zgłoszenie błędu niż pytanie o zasady.
Błąd na karcie scenariusza (tam gdzie leży czerwona 5 powinno być w treści #5
Spoiler:
ww jako zgłoszenie błędu niż pytanie o zasady.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 17 lut 2011, 21:42
- Lokalizacja: Józefów woj.lubelskie
- Has thanked: 1 time
Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Mam pytanie co do Pozyskiwania : A mianowicie jeżeli pozyskuje jakieś próbki z obszaru Marsa z niebieskim znacznikiem rany lub przygody to rozpatruje przygodę lub ranę ? Czy te oznaczenia działają tylko podczas eksploracji jak przechodzimy przez pola planety z tymi oznaczeniami ?
Z góry dziękuje za odpowiedź [emoji106]
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Z góry dziękuje za odpowiedź [emoji106]
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk