Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 47 times
Re: Mage Knight
Właśnie kupiłem MK z głównym zamysłem grania solo - czy macie może jakieś protipy przed rozpoczęciem rozgrywki, które ulepsza rozgrywkę lub na które należy zwrócić uwagę, bo się o nich zapomina?
-
- Posty: 3383
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 558 times
- Been thanked: 1263 times
Re: Mage Knight
Protip nr1: O czymś i tak na pewno zapomnisz, trzeba się z tym trochę pogodzić przy pierwszych 5 partiach w MK, szczególnie, jeżeli jesteś solo i nikt Cię nie pilnuje z zasadami. Jak coś sobie przypomnisz w trakcie gry to jedź po prostu dalej i olej pomyłkę. Ja już trochę gier mam za sobą, a i tak zdarzają mi się wpadki od czasu do czasu.
Na pewno warto obejrzeć jakiś filmik. Gra jest zadziwiająco prosta jak się tylko zobaczy to w akcji, główna tudność wynika z pamiętania wszystkich pierdół podczas walki, poza tym jest luzik, robisz ruch i jedną akcję i tyle.
Pierwszą grę proponowałbym Ci zagrać bez "zegara". Niepotrzebnie tylko będziesz miał większy upkeep, a tak jak mówiłem, pewnie i tak po drodze gdzieś oszukasz, więc zegar nie ma większego znaczenia. Oczywiście wtedy nie nadużywaj jego braku, ale to już kwestia bycia fair wobec samego siebie i pytania co szukasz z rozgrywki.
Na pierwszą partię chyba najprostrzy jest smok, przynajmniej ja mam takie wrażenie. Daje sporo kryształów na grę i ma dość spoko ulepszoną kartę dla początkującego. Dla mnie super wybór na pierwszą partię.
Na pewno warto obejrzeć jakiś filmik. Gra jest zadziwiająco prosta jak się tylko zobaczy to w akcji, główna tudność wynika z pamiętania wszystkich pierdół podczas walki, poza tym jest luzik, robisz ruch i jedną akcję i tyle.
Pierwszą grę proponowałbym Ci zagrać bez "zegara". Niepotrzebnie tylko będziesz miał większy upkeep, a tak jak mówiłem, pewnie i tak po drodze gdzieś oszukasz, więc zegar nie ma większego znaczenia. Oczywiście wtedy nie nadużywaj jego braku, ale to już kwestia bycia fair wobec samego siebie i pytania co szukasz z rozgrywki.
Na pierwszą partię chyba najprostrzy jest smok, przynajmniej ja mam takie wrażenie. Daje sporo kryształów na grę i ma dość spoko ulepszoną kartę dla początkującego. Dla mnie super wybór na pierwszą partię.
Re: Mage Knight
Dodam jeszcze:
-może oczywiste, ale bezwględnie należy zagrać scenariusz wprowadzający, trzymać w czasie gry otwarty game waltkhrough i czytać o każdym odkrywanym kafelku.
- przed kolejnymi rozgrywkami - już w normalne scenariusze - przeczytać właściwą, pełną instrukcję. Polecam też wątek na bgg o często zapominanych zasadach: https://boardgamegeek.com/thread/740856 ... ssed-rules
- podpisuję się też pod obejrzeniem filmu z rozgrywki - najlepiej autorstwa Ricky Royal - ma serie filmów ze scenarusza wprowadzającego, zwykłego i z dodatków.
-może oczywiste, ale bezwględnie należy zagrać scenariusz wprowadzający, trzymać w czasie gry otwarty game waltkhrough i czytać o każdym odkrywanym kafelku.
- przed kolejnymi rozgrywkami - już w normalne scenariusze - przeczytać właściwą, pełną instrukcję. Polecam też wątek na bgg o często zapominanych zasadach: https://boardgamegeek.com/thread/740856 ... ssed-rules
- podpisuję się też pod obejrzeniem filmu z rozgrywki - najlepiej autorstwa Ricky Royal - ma serie filmów ze scenarusza wprowadzającego, zwykłego i z dodatków.
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: Mage Knight
Ja na początku zapominałem o tym co jest na kaflach, tzn. jakie korzyści można uzyskać z poszczególnych hexów i przygód z nimi związanych. Podobnie ze skillami na żetonach.
Re: Mage Knight
A kolor rewersów żetonów?Haloon pisze:[...] nie ma problemu z kolorem kart i wielkością żetonów.
W moim egzemplarzu SoT, pomimo poprawnej wielkości żetonów, nadal widać czy nadchodzi wróg z tego dodatku, bo żetony z Tezli mają wyraźnie inny odcień.
I czy Vampiric Dragon ma ikonę "ząbka"? W pierwszych paczkach poprawkowych jej zabrakło.
Jeżeli rewersy są takie same, to napisz w którym sklepie kupiłeś SoT.
Re: Mage Knight
Vampiric Dragon ma ząbęk. Do rewersu kart nie ma co się czepiać. A co do żetonów to przy świetle sztucznym widać różnicę. Dla mnie mało się rzuca w oko ale dla gracza z dobrym wzrokiem będzie to zauważalne. Dla mnie to nie będzie większym problemem, żetony losuję zazwyczaj z woreczków a jak nie mam worka to mam zwyczaj odwracać głowę.pinata pisze:A kolor rewersów żetonów?Haloon pisze:[...] nie ma problemu z kolorem kart i wielkością żetonów.
W moim egzemplarzu SoT, pomimo poprawnej wielkości żetonów, nadal widać czy nadchodzi wróg z tego dodatku, bo żetony z Tezli mają wyraźnie inny odcień.
I czy Vampiric Dragon ma ikonę "ząbka"? W pierwszych paczkach poprawkowych jej zabrakło.
Jeżeli rewersy są takie same, to napisz w którym sklepie kupiłeś SoT.
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 18 lis 2016, 03:20
Re: Mage Knight
Na brytyjskim amazonie można aktualnie dorwać dodatek Lost Legion w dobrej cenie - 34f, chyba warto?
-
- Posty: 711
- Rejestracja: 13 maja 2017, 08:04
- Lokalizacja: Podkarpacie wariacie
- Been thanked: 3 times
Re: Mage Knight
Przesylka darmowa tylko w UK.stalker7 pisze:34 z przesyłką czy bez? nówka czy używana?
u nas można dostać za 187 zł
Nowka.
Dobra cena; jednak jak doliczysz koszty przesylki do Polski, robi sie podobnie do ceny zakupu w Polsce.
K.
Sorki za brak polskich znakow....
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 18 lis 2016, 03:20
Re: Mage Knight
nówka, na terenie UK wysyłka darmowa , nie wiem jak z wysyłkami zagranicznymi.
Próbuję sprawdzić ile wyniesie koszt wysyłki do Polski ale amazon w ogóle nie przyjmuje mi polskiego adresu. Także okazja to jest raczej dla ludzi mieszkających na terenie UK lub takich, którzy mają możliwośc przez kogoś sobie zamówić itd.
Próbuję sprawdzić ile wyniesie koszt wysyłki do Polski ale amazon w ogóle nie przyjmuje mi polskiego adresu. Także okazja to jest raczej dla ludzi mieszkających na terenie UK lub takich, którzy mają możliwośc przez kogoś sobie zamówić itd.
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 47 times
Re: Mage Knight
A czy Shades of Tezla warto? O kranga nie pytam, bo kolejna figurka i postać mi średnio potrzebna - chodzi mi głównie o jakieś nowe rzeczy typu scenariusze, wrogowie itd.
-
- Posty: 216
- Rejestracja: 21 sie 2016, 10:30
- Lokalizacja: Milanówek
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 15 times
Re: Mage Knight
Gatherey pisze:A czy Shades of Tezla warto? O kranga nie pytam, bo kolejna figurka i postać mi średnio potrzebna - chodzi mi głównie o jakieś nowe rzeczy typu scenariusze, wrogowie itd.
Moim zdaniem warto. Dużo ciekawych scenariuszy, potworków. Ja jeszcze nie ograłem dobrze Lost Legion (Volkare ciągle mnie beszta ) , wg mnie Tezla ma naprawdę ciekawą zawartość.
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 47 times
Re: Mage Knight
Ok, dalej będę męczył temat, bo gra jest mega i bardzo mi siadła. Jako, że w podstawce są bodajże dwa typowe scenariusze do grania solo, wiem, że niektórzy graja wszystkie. I teraz pytanie do tych osób - jak należy zmodyfikować setup (rundy, kafle itd), żeby to jako tako szło? Grałem wczoraj full conquest i zamiast 6 rund grałem 8 i udało mi się zdobyć oba miasta w ostatniej rundzie. Domyślam się, że to słaby wynik, ale chciałbym się dowiedzieć, czy jest jakiś lepszy na to sposób.
Re: Mage Knight
Scenariuszy konfrontacyjnych bym wcale nie zmieniał na wersję solo. Tylko zamiast tego śrubował poziom trudności scenariuszy solo (podbijanie poziomów miast lub nawet zwiększanie liczby miast). Poza tym na bgg był fanowski scenariusz o poszukiwaniu Graala grywalny także solo - miła odskocznia od podbijania miast polegająca na mieleniu talii artefaktów
Re: Mage Knight
Ja generalnie posiadam wszystkie dodatki, mimo to najczesciej grywam zwyczajny podboj, nawet bez Volkaira. Jasne, kazdy scenariusz zagralem raz badz dwa. Mimo to wystarczajaco duzo zabawy sprawia mi podboj.
Jesli srednio sobie radzisz w podboju to polecam pograc w opuszczone kopalnie. Wg mnie jest prostszy do nauki gry.
A gdy juz poznasz MK na tyle, by podboj zrobic w 3 dni, zastanow sie nad zwiekszeniem poziomu trudnosci To nie jest prosta gra nawet na standardowym ustawieniu.
Jesli chodzi o shadow of tezla. Dochodza tam bodajze jedynie 3 kafelki terenu. Do tego sporo nowych przeciwnikow, po pokonaniu ktorych dostaniesz jednorazowe przedmioty. Do tego tez zetony cmentarzy, ktore sie ustawia na mapie, dwa kolejne Miasta (tak, miasta zetony). No bardzo prosta w opanowaniu postac. Niemal samograj brakuje natomiast nowych kart umiejetnosci, co jest najwieksza bolaczka dodatku. Nie ma chyba tez jednostek, ktore mozna zrekrutowac, ale nie jestem tego pewien, kupowalem Tezle zaraz po premierze.
Generalnie dodatek wprowadza jeszcze wiecej zasad, dlatego polecam kupic/wprowadzic dopiero, gdy bedziesz dobrze zaprzyjazniony z podrecznikiem
Jesli srednio sobie radzisz w podboju to polecam pograc w opuszczone kopalnie. Wg mnie jest prostszy do nauki gry.
A gdy juz poznasz MK na tyle, by podboj zrobic w 3 dni, zastanow sie nad zwiekszeniem poziomu trudnosci To nie jest prosta gra nawet na standardowym ustawieniu.
Jesli chodzi o shadow of tezla. Dochodza tam bodajze jedynie 3 kafelki terenu. Do tego sporo nowych przeciwnikow, po pokonaniu ktorych dostaniesz jednorazowe przedmioty. Do tego tez zetony cmentarzy, ktore sie ustawia na mapie, dwa kolejne Miasta (tak, miasta zetony). No bardzo prosta w opanowaniu postac. Niemal samograj brakuje natomiast nowych kart umiejetnosci, co jest najwieksza bolaczka dodatku. Nie ma chyba tez jednostek, ktore mozna zrekrutowac, ale nie jestem tego pewien, kupowalem Tezle zaraz po premierze.
Generalnie dodatek wprowadza jeszcze wiecej zasad, dlatego polecam kupic/wprowadzic dopiero, gdy bedziesz dobrze zaprzyjazniony z podrecznikiem
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 47 times
Re: Mage Knight
Czy zauważył ktoś, żeby kafle terenu się wyginały? Po wyjęciu z pudełka LL i zagraniu z nimi jednej gry, nie mogę ich zmieścić z powrotem, bo są tak wygięte. Ktoś się spotkał i ma pomysł jak temu zaradzić? Z terenem z podstawki mam tak samo
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 15 lip 2016, 21:33
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
Re: Mage Knight
Hej, o temacie niezgodności dodatku SoT słyszałem ale zakupiłem LL i w moim przypadku zauważalnie widać różnicę w kolorystyce kart jednostek podstawowych, żetonów: potworów czy też umiejętności oraz terenów (kolorystyka we wszystkich rodzajach jest mniej nasycona, to ... widać!!!).
Też tak macie
Też tak macie
Re: Mage Knight
I co z tego? Graj, nie przyglądaj się, tylko graj.EMI_NAT pisze:Hej, o temacie niezgodności dodatku SoT słyszałem ale zakupiłem LL i w moim przypadku zauważalnie widać różnicę w kolorystyce kart jednostek podstawowych, żetonów: potworów czy też umiejętności oraz terenów (kolorystyka we wszystkich rodzajach jest mniej nasycona, to ... widać!!!).
Też tak macie
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: Mage Knight
W SoT był problem, bo zrobili mniejsze żetony i było widać, że zaraz się pojawi przeciwnik z SoT. Na szczęście to naprawili.
Odcienie są inne ale jak mam żetony w stosie to nie poznaję czy ten na górze jest jaśniejszy czy ciemniejszy.
Odcienie są inne ale jak mam żetony w stosie to nie poznaję czy ten na górze jest jaśniejszy czy ciemniejszy.
-
- Posty: 711
- Rejestracja: 13 maja 2017, 08:04
- Lokalizacja: Podkarpacie wariacie
- Been thanked: 3 times
Re: Mage Knight
tak jest drobna różnica z odcieniemEMI_NAT pisze:Hej, o temacie niezgodności dodatku SoT słyszałem ale zakupiłem LL i w moim przypadku zauważalnie widać różnicę w kolorystyce kart jednostek podstawowych, żetonów: potworów czy też umiejętności oraz terenów (kolorystyka we wszystkich rodzajach jest mniej nasycona, to ... widać!!!).
Też tak macie
W M&M był ten sam problem rewersy kart z podstawki i dodatku mają też inne odcienie...