Simurgh - problemy z zasadami.

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
LuciusV
Posty: 3
Rejestracja: 09 cze 2017, 08:54

Simurgh - problemy z zasadami.

Post autor: LuciusV »

Witam,

mam problem z zasadami w grze Simurgh,


Oto moje problemy:

I.

str. 5 punkt 12-

"odkryte płytki",

chodzi o to, że wcześniej w tekście nie ma mowy o odkrytych płytkach(w wersji włócznika),
chyba chodzi o pozostałe płytki.


II.

str. 15/16, punkt- Dodatek 02: Tabela ref. dla płytek smoków, opis
płytek nr: 63-64; 65-66; 69-70:

jest: Przesuwając się jeźdźcem na płytkę eksploracji... itd.

Czyli tylko wstawiając jeźdźca na płytkę eksploracji można wykonać
dodatkowy ruch, a kiedy już pionek znajduje się na drugim od góry polu,
bonus ten nie działa, bo przesuwam pionek po płytce a nie na płytkę.


III.

Akcje główne i dowolne.

Czy w jednej turze mogę wykonać akcję główną(wstawienie wasala na
planszę) i w tej samej turze wykonać akcję dowolną nr 1(umieścić płytkę
w dziczy i postawić na niej wasala)?

Czy wystawiając płytkę w dziczy i wystawiając na nią wasala,
wykorzystuję już akcję główną i dowolną- (wystawienie płytki w dziczy),
akcja dowolna + (wystawienie wasala na płytkę w dziczy), które jest już
akcją główną?



Pozdrawiam,
Łukasz D.F.
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2412
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 521 times
Been thanked: 452 times
Kontakt:

Re: Simurgh - problemy z zasadami.

Post autor: Jiloo »

Ad. III
Możesz wystawić na planszę jako główną i wystawić płytkę z wasalem jako dowolną.
Wystawienie płytki wymaga jednocześnie wystawienia wasala, ale to nie liczy się jaki akcja główna.

Resztę muszę ogarnąć z instrukcją, a piszę z telefonu.

Tapnięte | keep-disco-evil
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2412
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 521 times
Been thanked: 452 times
Kontakt:

Re: Simurgh - problemy z zasadami.

Post autor: Jiloo »

Ad. I
Ta uwaga dotyczy wariantu bardziej zaawansowanego - z draftem.
Wszystkie płytki, które zostały odkryte w ten sposób wracają do puli.

Ad. II
Tu faktycznie polskie tłumaczenie jest nie do końca słuszne, gdyż angielska instrukcja wyraźnie mówi o poruszaniu się na płytce:
When moving a Dragonrider on an Exploration Tile, you may immediately move down again, paying all costs.
Generalnie obojętnie czy wchodzisz, czy już jesteś – możesz się ruszyć dwa razy, ale musisz zapłacić pełen koszt drugiego ruchu.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
LuciusV
Posty: 3
Rejestracja: 09 cze 2017, 08:54

Re: Simurgh - problemy z zasadami.

Post autor: LuciusV »

Dzięki za odpowiedź,
mam jeszcze pytanie co do płytki smoka nr 69-70 w 3 akcji smoka,
czy płytka celu którą zastępujemy leci do "śmieci"?
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2412
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 521 times
Been thanked: 452 times
Kontakt:

Re: Simurgh - problemy z zasadami.

Post autor: Jiloo »

LuciusV pisze:Dzięki za odpowiedź,
mam jeszcze pytanie co do płytki smoka nr 69-70 w 3 akcji smoka,
czy płytka celu którą zastępujemy leci do "śmieci"?
Mom zdaniem standardowo do kroniki.
Ale tu nie jest jasno powiedziane.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Awatar użytkownika
aaxxee
Posty: 231
Rejestracja: 08 wrz 2014, 17:14
Lokalizacja: Ciechocinek
Has thanked: 9 times
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Simurgh - problemy z zasadami.

Post autor: aaxxee »

Gram po roku przerwy i chcę rozwiać wątpliwości: Czy aby zapunktować za znaczniki zdolności smoków, trzeba mieć wszystkie smoki z płytki celu, czy wystarczy jeden. Np ja mam 2 smoki z 5 znacznikami w sumie, przeciwnik 1 smoka z 3 znacznikami. Płytka celu posiada 3 smoki. Zdobywam 1 miejsce, kolega 2 a może żaden z nas nie otrzymuje punktów?
Leszy2
Posty: 557
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 12 times

Re: Simurgh - problemy z zasadami.

Post autor: Leszy2 »

Płytki Celu pokazują co jest punktowane, więc wystarczy jeden smok. Uzbieranie wszystkich smoków z płytki jest tak trudne, że prawie niemożliwe.
Lepszy przykład byłby taki: ty masz dwa smoki z płytki, ale tylko z jednym znacznikiem każdy, kolega ma jednego smoka, ale kompletnego czyli 3 znaczniki. On wygrywa. Ty zajmujesz 2 miejsce.
Leszy2
Posty: 557
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 12 times

Re: Simurgh - problemy z zasadami.

Post autor: Leszy2 »

I pytanie odnośnie uwagi, którą odkryłem wertując instrukcję:
PAMIĘTAJ
Gracz może rozegrać kilka Zdolności Smoka pod warunkiem, że Znacznik Zdolności jest usunięty z każdej użytej zdolności.

czy to oznacza, że mogę w ramach jednej akcji dowolnej wykorzystać albo jedną Zdolność Smoka lub wszystkie, które zostały?
Tzn., że nie mogę wykorzystać dwóch z trzech, tylko albo jedną , albo trzy?

Jak dotąd grałem tak, że mogę wykorzystać dowolną ilość zdolności z dowolnej liczby smoków, świetne comba wychodziły.
Nie wiem czy spodobają mi się właściwe zasady. Ale wypróbuję.
Leszy2
Posty: 557
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 12 times

Re: Simurgh - problemy z zasadami.

Post autor: Leszy2 »

Jiloo pisze:Ad. III
Możesz wystawić na planszę jako główną i wystawić płytkę z wasalem jako dowolną.
Wystawienie płytki wymaga jednocześnie wystawienia wasala, ale to nie liczy się jaki akcja główna.

Resztę muszę ogarnąć z instrukcją, a piszę z telefonu.
Chyba błędnie zrozumiałeś zasady. Ja też dałem się nabrać i po przeczytaniu Twojego wpisu zagłębiłem się w Instrukcję i byłem skłonny przyznać Ci rację do czasu aż zagrałem w ten sposób. Powtórnie przeanalizowałem zasady i doszedłem do ostatecznego wniosku, że się mylisz, a moja pierwotna interpretacja była właściwa. Chyba, że się nie mylisz tylko ja błędnie zrozumiałem to co napisałeś.

Otóż:
Akcją dowolną jest wystawienie płytki. Ale aby miało to sens, należy wykonać Akcję Główną polegającą na umieszczeniu wasala na tej właśnie, a nie innej płytce. Ponieważ pusta płytka spada do Kroniki, aby zapobiec celowemu wypychaniu pustych płytek do Kroniki w celu przyspieszenia zakończenia gry, wprowadzono zasadę, że akcję dowolną polegająca na wystawieniu płytki, można wykonać tylko bezpośrednio przed akcją główną polegająca na położeniu na niej wasala.
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2412
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 521 times
Been thanked: 452 times
Kontakt:

Re: Simurgh - problemy z zasadami.

Post autor: Jiloo »

Leszy2 pisze:
Jiloo pisze:Ad. III
Możesz wystawić na planszę jako główną i wystawić płytkę z wasalem jako dowolną.
Wystawienie płytki wymaga jednocześnie wystawienia wasala, ale to nie liczy się jaki akcja główna.

Resztę muszę ogarnąć z instrukcją, a piszę z telefonu.
Chyba błędnie zrozumiałeś zasady. Ja też dałem się nabrać i po przeczytaniu Twojego wpisu zagłębiłem się w Instrukcję i byłem skłonny przyznać Ci rację do czasu aż zagrałem w ten sposób. Powtórnie przeanalizowałem zasady i doszedłem do ostatecznego wniosku, że się mylisz, a moja pierwotna interpretacja była właściwa. Chyba, że się nie mylisz tylko ja błędnie zrozumiałem to co napisałeś.

Otóż:
Akcją dowolną jest wystawienie płytki. Ale aby miało to sens, należy wykonać Akcję Główną polegającą na umieszczeniu wasala na tej właśnie, a nie innej płytce. Ponieważ pusta płytka spada do Kroniki, aby zapobiec celowemu wypychaniu pustych płytek do Kroniki w celu przyspieszenia zakończenia gry, wprowadzono zasadę, że akcję dowolną polegająca na wystawieniu płytki, można wykonać tylko bezpośrednio przed akcją główną polegająca na położeniu na niej wasala.
Wygląda na to, że masz rację.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
ODPOWIEDZ