Agricola - Home rules
-
- Posty: 320
- Rejestracja: 12 sty 2017, 23:46
- Been thanked: 2 times
Agricola - Home rules
Dużo osób wspomina że w Agricoli (dla graczy) uciążliwe jest ciągle skupienie się na wykarmieniu swoich robotników oraz ukierunkowanie gry na konkretne cele (np.ze większą ilość owiec niż wymagana nie da nam dodatkowych punktów). Czy ktoś kiedyś wprowadzał jakieś modyfikacje i testował je w grze, żeby zmienić nieco obraz gry na tych płaszczyznach?
- carlos
- Posty: 573
- Rejestracja: 20 sie 2012, 21:10
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 8 times
Re: Agricola - Home rules
Ale po co zmieniać coś co jest cechą charakterystyczną tej gry? Jeśli chce się więcej luzu to można zagrać w Kawernę.
Poza tym wiele razy grałem w Agricolę i nigdy nie miałem problemu z wyżywieniem (nigdy też nie dostałem ujemnych punktów za żebranie). Najczęściej jedzenia jest "na styk", ale to kwestia nauczenia się jak odpowiednio wykorzystywać karty, akcje itd.
Poza tym wiele razy grałem w Agricolę i nigdy nie miałem problemu z wyżywieniem (nigdy też nie dostałem ujemnych punktów za żebranie). Najczęściej jedzenia jest "na styk", ale to kwestia nauczenia się jak odpowiednio wykorzystywać karty, akcje itd.
-
- Posty: 320
- Rejestracja: 12 sty 2017, 23:46
- Been thanked: 2 times
Re: Agricola - Home rules
Kawerna mnie nie przekonala. Po prostu słyszałem różne opinie ze niekiedy karmienie i konkretne cele przeszkadzającarlos pisze:Ale po co zmieniać coś co jest cechą charakterystyczną tej gry? Jeśli chce się więcej luzu to można zagrać w Kawernę.
Poza tym wiele razy grałem w Agricolę i nigdy nie miałem problemu z wyżywieniem (nigdy też nie dostałem ujemnych punktów za żebranie). Najczęściej jedzenia jest "na styk", ale to kwestia nauczenia się jak odpowiednio wykorzystywać karty, akcje itd.
Re: Agricola - Home rules
Owszem jest to irytujące jeżeli ktoś chce sobie po prostu trochę pohodować i pobudować farmę, a na koniec mieć piękne gospodarstwo i domknięte wszystkie cele. Ale gra nie jest o tym. Taka jest specyfika gry, że wszystkiego brakuje i kończy się zanim zaczniesz "wychodzić na swoje".
Można oczywiście coś sobie pozmieniać i się bawić w farmę, ale to nie będzie już Agricola.
Nie jestem przeciwnikiem wprowadzania własnych zasad do gier, ale myślę, że cel jaki chciałbyś osiągnąć całkowicie wywraca ideę gry, bo słynna 'krótka kołderka' nie jest wadą gry.
Proponuje rzut okiem na Pola Arle. To taka bardziej zaawansowana Agricola na dwie osoby, też nie jest łatwo, ale jeśli chodzi o 'krótką kołderkę' to nie jest tak irytujące. To znaczy - jest, ale inaczej.
Żeby było śmieszniej, sam właśnie zaproponowałem pewne zmiany zasad w Polach Arle, ale mają na celu co innego.
Można oczywiście coś sobie pozmieniać i się bawić w farmę, ale to nie będzie już Agricola.
Nie jestem przeciwnikiem wprowadzania własnych zasad do gier, ale myślę, że cel jaki chciałbyś osiągnąć całkowicie wywraca ideę gry, bo słynna 'krótka kołderka' nie jest wadą gry.
Proponuje rzut okiem na Pola Arle. To taka bardziej zaawansowana Agricola na dwie osoby, też nie jest łatwo, ale jeśli chodzi o 'krótką kołderkę' to nie jest tak irytujące. To znaczy - jest, ale inaczej.
Żeby było śmieszniej, sam właśnie zaproponowałem pewne zmiany zasad w Polach Arle, ale mają na celu co innego.
- BartP
- Administrator
- Posty: 4719
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 383 times
- Been thanked: 885 times
Re: Agricola - Home rules
Zgadzam się z chłopakami, też traktuję to jak cechę gry (zaletę!). I jest to zarówno powodem, dla którego wolę Agricolę od Kawerny.
Sprzedam nic