Kawerna: Jaskinia kontra Jaskinia / Caverna: Cave vs Cave (Uwe Rosenberg)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- 100rk
- Posty: 448
- Rejestracja: 27 sty 2011, 23:19
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Been thanked: 1 time
Kawerna: Jaskinia kontra Jaskinia / Caverna: Cave vs Cave (Uwe Rosenberg)
Zapowiedziana i oczekiwana Kawerna na 2 graczy zaczyna się materializować
O grze na BGG
In the two-player game Caverna: Cave vs. Cave, each player starts the game with only two dwarves and a small excavation in the side of a mountain. Over the course of eight rounds, they'll double their workforce, open up new living space in the mountain, construct new buildings and rooms in which to live, and dig for precious metals.
In more detail, each player starts the game with an individual player board that's covered with a random assortment of face-down building/room tiles and only one space. Some tiles are face up and available for purchase at the start of play. Four action tiles lie face up as well. At the start of each of the eight rounds, one new action tile is revealed, then players alternate taking actions, with the number of actions increasing from two up to four over the course of the game. As players excavate their mountainous player board, new building and room tiles are added to the pool; some rooms can be used immediately when acquired, whereas others require the use of an action tile.
After eight rounds, players tally their points for buildings constructed and gold collected to see who wins.
Przewidywana premiera przełom czerwca/lipca.
O grze na BGG
In the two-player game Caverna: Cave vs. Cave, each player starts the game with only two dwarves and a small excavation in the side of a mountain. Over the course of eight rounds, they'll double their workforce, open up new living space in the mountain, construct new buildings and rooms in which to live, and dig for precious metals.
In more detail, each player starts the game with an individual player board that's covered with a random assortment of face-down building/room tiles and only one space. Some tiles are face up and available for purchase at the start of play. Four action tiles lie face up as well. At the start of each of the eight rounds, one new action tile is revealed, then players alternate taking actions, with the number of actions increasing from two up to four over the course of the game. As players excavate their mountainous player board, new building and room tiles are added to the pool; some rooms can be used immediately when acquired, whereas others require the use of an action tile.
After eight rounds, players tally their points for buildings constructed and gold collected to see who wins.
Przewidywana premiera przełom czerwca/lipca.
Ostatnio zmieniony 28 paź 2017, 23:25 przez GrzeL, łącznie zmieniany 1 raz.
- Apos
- Posty: 993
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 805 times
- Kontakt:
Re: Caverna: Cave vs Cave
Są już dostępne zasady.
Widzę, że zrezygnowano kompletnie ze zwierzątek oraz wypraw, a Rosenberg skupił się na kopaniu oraz sianiu. Mało jest też komponentów co może przełożyć się na niski koszt produkcji. Ikonografia łatwa i czytelna w stylu autora. Nowa dla kawerny mechanika ścian, przypomina trochę tą z budowy budynków oraz pastwisk w Agricoli: Zwierzyniec. Zobaczymy jak to wyjdzie w praniu .
Widzę, że zrezygnowano kompletnie ze zwierzątek oraz wypraw, a Rosenberg skupił się na kopaniu oraz sianiu. Mało jest też komponentów co może przełożyć się na niski koszt produkcji. Ikonografia łatwa i czytelna w stylu autora. Nowa dla kawerny mechanika ścian, przypomina trochę tą z budowy budynków oraz pastwisk w Agricoli: Zwierzyniec. Zobaczymy jak to wyjdzie w praniu .
- warlock
- Posty: 4675
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1987 times
Re: Caverna: Cave vs Cave
Klemens Franz ma jednak tragiczną kreskę... Agricola jest chyba jedyną grą, w której jego ilustracje mi nie przeszkadzają... Okładka jest tragiczna .
A tak swoją drogą, całość jest mocno zerżnięta z
A tak swoją drogą, całość jest mocno zerżnięta z
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
-
- Posty: 1862
- Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Caverna: Cave vs Cave
Prawdopodobnym - tak. Mają prawo prawo pierwszeństwa. Ale do dwuosobówek Rosenberga podchodzą z dużą rezerwą. Do dziś nie ma małego Le Havre, a Pól Arle nie chcieli wydać.Wincenty Jan pisze:Popieram.
Czyli Lacerta jest prawdopodobnym wydawcą?
- Apos
- Posty: 993
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 805 times
- Kontakt:
Re: Caverna: Cave vs Cave
@Wincenty Jan @predki Lacerta podała na swojej stronie, że przewidywana premiera CvC to wakacje/początek roku szkolnego 2017.
Zdjęcie komponentów (te wyglądają w porządku)
Mam podobne wrażenia jak przy Agricoli Zwierzyniec, że będzie to mini-kawerna, sympatyczny tytuł do zagrania gdy nie ma czasu na 'pełną' Kawernę . Komponentów jest niewiele, więc powinno się to przełożyć na niską cenę.
Zdjęcie komponentów (te wyglądają w porządku)
Mam podobne wrażenia jak przy Agricoli Zwierzyniec, że będzie to mini-kawerna, sympatyczny tytuł do zagrania gdy nie ma czasu na 'pełną' Kawernę . Komponentów jest niewiele, więc powinno się to przełożyć na niską cenę.
- fantazyn
- Posty: 311
- Rejestracja: 05 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: nad - Warszawa
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 7 times
Re: Caverna: Cave vs Cave
Będąc leniem, nie przeczytałem instrukcji, ale szybkie pytanie dla osób bardziej obeznanych:
- czy posiadając pełną/normalną wersję Caverny mogę zagrać z komponentami wg szybszych zasad (Cave vs Cave)?
Ps. Nikt nie odmówi świetnych tytułów Rosenbergowi, ale mam wrażenie, że coraz jest mniej twórczy i po prostu odcina kupony...
- czy posiadając pełną/normalną wersję Caverny mogę zagrać z komponentami wg szybszych zasad (Cave vs Cave)?
Ps. Nikt nie odmówi świetnych tytułów Rosenbergowi, ale mam wrażenie, że coraz jest mniej twórczy i po prostu odcina kupony...
- BartP
- Administrator
- Posty: 4721
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 886 times
Re: Caverna: Cave vs Cave
Gra poza tematem i tematycznymi nawiązaniami nie ma dużo cech wspólnych z normalną Kawerną.
Mając normalną Agricolę, też nie zagrałbyś w jej dwuosobową wersję. A tutaj podobieństw jest jeszcze mniej.
Mając normalną Agricolę, też nie zagrałbyś w jej dwuosobową wersję. A tutaj podobieństw jest jeszcze mniej.
Sprzedam nic
- monika5593
- Posty: 52
- Rejestracja: 23 lut 2015, 20:49
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 8 times
Re: Caverna: Cave vs Cave
Ktoś już może grał? Jak wrażenia? Zastanawiam się nad regrywalnością, bo dwuosobowa Agricola nabiera sensu dopiero z dodatkiem.
- Brylantino
- Posty: 1381
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 191 times
Re: Caverna: Cave vs Cave
Cena ma być dość niska (ok. 55 zł), więc może warto będzie to obadać mimo wszystko
-
- Posty: 3392
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 560 times
- Been thanked: 1266 times
Re: Caverna: Cave vs Cave
Ja grałem w obie po razie i zdecydowanie Cave vs Cave będzie miał większą regrywalność ze względu na losowość budynków wchodzących do puli do kupienia i kolejność akcji które wychodzą. Powiedziałbym, że przez losowy setup i rozgrywkę będzie miało największą regrywalność z 3 małych gierek Uwe, z czego agri ma najmniejszą.
- BartP
- Administrator
- Posty: 4721
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 886 times
Re: Caverna: Cave vs Cave
W samej podstawce jest sporo regrywalności. Co prawda akcje pojawiają się w przewidywalnej kolejności, ale budynki (poza kilkoma startowymi) pojawiają się już kompletnie losowo. I fajnie.
Sprzedam nic
-
- Posty: 581
- Rejestracja: 25 mar 2017, 19:53
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 182 times
Re: Caverna: Cave vs Cave
Początkowo miałem opory do małych gier Rosenberga, bo często można zobaczyć komentarze o dojeniu, powtarzalności, recyklingu - ale w praktyce to jest tak, że te gry to właśnie są małe, dość szybkie partie zaplanowane na krótkie przedziały czasu i w ramach tego czasu dość sycące, a większość negatywnych i ironicznych komentarzy zdaje się wynikać z oczekiwania małej i krótkiej gry która jednocześnie przytłacza rozmachem. Po małej Agricoli ślinię się na polską małą Kawernę niczym szczerbaty na suchary. Mała Agricola bez dodatkowych kafli szybko staje się znajoma i łatwo w niej wyrobić sobie pewną ścieżkę, co rozwiązują dodatki - mała Kawerna ma ten element losowości od samego startu. W takich sytuacjach jak teraz żałuję trochę mojej wewnętrznej polityki "tylko polska wersja językowa", ale ostatecznie bardziej mi ona służy niż szkodzi - tylko ciągle ćwiczę swoją cierpliwość.
-
- Posty: 538
- Rejestracja: 14 maja 2013, 08:57
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Re: Caverna: Cave vs Cave
Łapcie prezentację elementów gry. Nasze pierwsze wrażenia są jak najbardziej pozytywne.
http://dicelandblog.pl/unboxing-8-kawer ... -jaskinia/
http://dicelandblog.pl/unboxing-8-kawer ... -jaskinia/
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3240
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Kawerna: Jaskinia kontra Jaskinia (Caverna: Cave vs Cave
Pierwsza rozgrywka i emocje na razie umiarkowane. Fajne jest to, że istnieje tylko w zasadzie jeden cel punktowy: budynki. Mamy wytyczoną jasną ścieżkę działania (budowanie), nie rozdrabniamy się, no i bardziej wchodzimy sobie w paradę niż w sytuacji, gdy jest kilka źródeł punktowania. Podczas tej jednej rozgrywki mało jednak ograniczały nas ściany, zawsze było co zbudować, ale może to się zmieni, gdy będziemy grać bardziej optymalnie i zażarcie.
Teraz jestem ciekawa, jak to będzie działało na większą liczbę graczy
Teraz jestem ciekawa, jak to będzie działało na większą liczbę graczy
Re: Kawerna: Jaskinia kontra Jaskinia (Caverna: Cave vs Cave
Pewnie będzie tak ciasno, że nie będzie już dla nich miejsca.Veridiana pisze:Teraz jestem ciekawa, jak to będzie działało na większą liczbę graczy
Jak trochę więcej ograsz, to daj znać czy jest warta zakupu.Veridiana pisze: Pierwsza rozgrywka i emocje na razie umiarkowane.
Re: Kawerna: Jaskinia kontra Jaskinia (Caverna: Cave vs Cave
Dziś testowana. Dwie rozgrywki.I wrażenia super! Za tę cenę na pewno warto. Ale ja nie znam normalnej Kawerny. Jakbym znała, to może zachwyt byłby mniejszy.
Trochę mnie rozczarowało w unboxingu gry, że jest tylko po 1 znaczniku każdego surowca i przesuwa się je na torze. Wydawało mi się to taką "biedną" wersją, choć ma to oczywiście ten plus, że wpływa pozytywnie na cenę. Natomiast w czasie gry zupełnie to nie przeszkadza. Wręcz przeciwnie, jako że jestem osobą, która siedzi zazwyczaj obok "banku", to ciągłe "daj mi dwa drewna, daj mi jedno zboże" mnie czasem wnerwia (zwłaszcza jeśli myślę nad własnym ruchem), a tu tego nie ma.
Gra jest naprawdę logiczna i spójna, a instrukcja dobrze napisana. Ale to raczej standard w przypadku tego autora i tego wydawnictwa.
Regrywalność będzie raczej na fajnym poziomie, bo przez to, że budynki są w większości na początku "zakryte", to odkrywają się w różnej kolejności i to wpływa na taktykę. No i ok, wygrana jest tylko przez budynki, zgadza się, ale można w różny sposób "zarabiać" na i budowanie. Więc cel ten sam, ale droga może być zupełnie inna.
Mam pytanie do osób, które znają dużą Kawernę. Na ile ta mała jest podobna do dużej? Chodzi o samą mechanikę. Czy jeśli bardzo podoba mi się mała, to warto zainwestować w dużą? Zwłaszcza, jeśli mam też Agricolę (nowe wydanie, wersję dla graczy).
Trochę mnie rozczarowało w unboxingu gry, że jest tylko po 1 znaczniku każdego surowca i przesuwa się je na torze. Wydawało mi się to taką "biedną" wersją, choć ma to oczywiście ten plus, że wpływa pozytywnie na cenę. Natomiast w czasie gry zupełnie to nie przeszkadza. Wręcz przeciwnie, jako że jestem osobą, która siedzi zazwyczaj obok "banku", to ciągłe "daj mi dwa drewna, daj mi jedno zboże" mnie czasem wnerwia (zwłaszcza jeśli myślę nad własnym ruchem), a tu tego nie ma.
Gra jest naprawdę logiczna i spójna, a instrukcja dobrze napisana. Ale to raczej standard w przypadku tego autora i tego wydawnictwa.
Regrywalność będzie raczej na fajnym poziomie, bo przez to, że budynki są w większości na początku "zakryte", to odkrywają się w różnej kolejności i to wpływa na taktykę. No i ok, wygrana jest tylko przez budynki, zgadza się, ale można w różny sposób "zarabiać" na i budowanie. Więc cel ten sam, ale droga może być zupełnie inna.
A jaka jest trzecia mała Uwe?Fojtu pisze:Ja grałem w obie po razie i zdecydowanie Cave vs Cave będzie miał większą regrywalność ze względu na losowość budynków wchodzących do puli do kupienia i kolejność akcji które wychodzą. Powiedziałbym, że przez losowy setup i rozgrywkę będzie miało największą regrywalność z 3 małych gierek Uwe, z czego agri ma najmniejszą.
Mam pytanie do osób, które znają dużą Kawernę. Na ile ta mała jest podobna do dużej? Chodzi o samą mechanikę. Czy jeśli bardzo podoba mi się mała, to warto zainwestować w dużą? Zwłaszcza, jeśli mam też Agricolę (nowe wydanie, wersję dla graczy).
Re: Kawerna: Jaskinia kontra Jaskinia (Caverna: Cave vs Cave
"Mała" Kaverna i "małe" LeHavre to całkowicie inne gry niż ich "duże" wersje, jedynie mała Agricola jest podobna do dużej.Quille pisze:
Mam pytanie do osób, które znają dużą Kawernę. Na ile ta mała jest podobna do dużej? Chodzi o samą mechanikę. Czy jeśli bardzo podoba mi się mała, to warto zainwestować w dużą? Zwłaszcza, jeśli mam też Agricolę (nowe wydanie, wersję dla graczy).
Potwierdzam mała Kawerna jest super
Re: Kawerna: Jaskinia kontra Jaskinia (Caverna: Cave vs Cave
Dzięki. Tak, wiem, że to inne gry. Nie wiedziałam po prostu co jest tą trzecią małą, bo nie wiedziałam, że Le Havre ma małą wersję
Czyli może być tak, że mimo że mała Kawerna mi się podoba, to duża nie podejdzie? To chyba faktycznie lepiej w ciemno nie kupować, tylko najpierw przetestować.
Czyli może być tak, że mimo że mała Kawerna mi się podoba, to duża nie podejdzie? To chyba faktycznie lepiej w ciemno nie kupować, tylko najpierw przetestować.
-
- Posty: 3392
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 560 times
- Been thanked: 1266 times
Re: Kawerna: Jaskinia kontra Jaskinia (Caverna: Cave vs Cave
Tak jak Mario wspomniał trzecia to Le Havre, the inland port. Bardzo ciekawe 2 mechanizmy, mocno mnie zaskoczyło, że takiej małej gierce będzie coś nie z dużej gry.
Re: Kawerna: Jaskinia kontra Jaskinia (Caverna: Cave vs Cave
A jeszcze mam pytania odnośnie komponentów gry:
- do czego są 4 wskaźniki akcji? te z numerami rzymskimi?
- do czego są żetony zamienników? kiedy się ich używa? rozumiem że zamiast znaczników dóbr, ale po co? jak się zgubią? czy o co chodzi?
- do czego są 4 wskaźniki akcji? te z numerami rzymskimi?
- do czego są żetony zamienników? kiedy się ich używa? rozumiem że zamiast znaczników dóbr, ale po co? jak się zgubią? czy o co chodzi?
-
- Posty: 3392
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 560 times
- Been thanked: 1266 times
Re: Kawerna: Jaskinia kontra Jaskinia (Caverna: Cave vs Cave
1. Chyba do liczenia na której akcji jesteś, chociaż nie jest to potrzebne, bo bierzesz płytki, więc zawsze widzisz ile wykonałeśQuille pisze:A jeszcze mam pytania odnośnie komponentów gry:
- do czego są 4 wskaźniki akcji? te z numerami rzymskimi?
- do czego są żetony zamienników? kiedy się ich używa? rozumiem że zamiast znaczników dóbr, ale po co? jak się zgubią? czy o co chodzi?
2. Po prostu zamienniki w zależności kto co lubi, nic więcej
- citmod
- Posty: 715
- Rejestracja: 11 gru 2014, 15:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 103 times
Re: Kawerna: Jaskinia kontra Jaskinia (Caverna: Cave vs Cave
1.My jak graliśmy raz na Essen, używaliśmy ich do liczenia wykonanych akcji kafelków w naszej jaskini, kiedy wzięta akcja pozwalała nam aktywować 3 albo 4 kafelki w jaskini.Quille pisze:A jeszcze mam pytania odnośnie komponentów gry:
- do czego są 4 wskaźniki akcji? te z numerami rzymskimi?
- do czego są żetony zamienników? kiedy się ich używa? rozumiem że zamiast znaczników dóbr, ale po co? jak się zgubią? czy o co chodzi?
2.Te tekturowe znaczniki są trochę mniejsze, przez co lepiej się mieszczą na planszy kiedy.jest wiele surowców na tym samym poziomie.
Ogólnej grało się fajnie, ale bez szalu. Napewno ani ja ani brat nie kupimy. Mnie odstrasza przede wsztstkim mała ilość kafelków akcji. Szczególnie fakt że ostatni kafelek jest tylko jeden mnie szokuje. Jakby był problem dać chociaż 2 czy nawet 3 różne, z których losuje się jeden aby nie było wiadomo jaką akcje będzie dawal. Ale tak jak napisałem nawet gdyby były, to i tak uważam że jest masa lepszych dwuosobowek, przez co ta wyleciała z listy zakupów.