Teraz jest Cz, 14 gru 2017, 08:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 01 paź 2016, 21:27 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 26 mar 2013, 09:54
Posty: 763
Lokalizacja: Szczecin
Może ktoś mógłby mnie oświecić bo czegoś chyba nie rozumiem.
W scenariuszu z pierwszego Predatora, tego w dżungli. Zalecany jako podstawowy. W pierwszym celu trzeba rozwalić obóz partyzantów. No to rozumiem. Ale karta obozu która wchodzi jako dołączana do pola. Wpływ na nią mają wychodzący partyzanci i Zdarzenia, w ten sposób że mogą przesuwać jej umiejscowienie w lewo /prawo. Ale jaki ma to sens i wpływ na grę skoro by zniszczyć obóz trzeba rozwalić wszystko na torze Wild? Skoro jest to karta dołączana to co z tego, że się porusza? Albo ja coś źle załapałem i nie kojarzę jakiegoś niuansu...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 02 paź 2016, 00:34 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): So, 29 mar 2014, 18:21
Posty: 582
Wg mnie obóz możesz zniszczyć jeśli pole (a nie cały tor Wilds), do którego została przypisana karta jest czyste. Przesunięcie w lewo/prawo ułatwia/utrudnia skanowanie w tym miejscu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 02 paź 2016, 00:43 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 03 wrz 2012, 13:08
Posty: 4070
Lokalizacja: Poznań
Jest dokładnie tak, jak pisze louiscyphre

_________________
Miałem za dużo gier, regał trzeszczał w szwach. Dokupiłem drugi regał i teraz wieje pustkami :( trzeci by się przydał.
Hejtowałem Zombicide zanim to było modne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 09 paź 2016, 15:53 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 26 mar 2013, 09:54
Posty: 763
Lokalizacja: Szczecin
Czy zdolności na kartach się kumulują? Prawdę mówiąc wydawało mi się, że nie i "gdzieś" w instrukcji to czytałem, że można wykorzystać zdolność tylko raz. Ale jak teraz zerkam tak na szybko gdzie to było, to nie mogę odnaleźć. A może nie było i mi się wydaje ;)?
1) Chodzi mi np. o kartę mówiącą, że przeciwnicy w Combat Zone mają -1 Siły. A jak wrzucę dwie takie karty to mają -2?
2) Albo karta mówiąca, że mogę odrzucić z talii 1 kartę. Jak zagram dwie takie karty to mogę odrzucić dwie?
Oczywiście zakładam, że spełnione są warunki wymogów co do posiadania odpowiedniej liczby innych typów czy postaci by tę kartę zagrać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 11 paź 2016, 11:07 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Śr, 08 sty 2014, 19:18
Posty: 1013
Lokalizacja: Jaworzno
Moim zdaniem sie sumują.

_________________
Podzielę się :

Mepel.pl - 3%
http://www.planszostrefa.pl - 4%


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 11 paź 2016, 15:36 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 03 wrz 2012, 13:08
Posty: 4070
Lokalizacja: Poznań
wirusman napisał(a):
Moim zdaniem sie sumują.

Też uważam, że się sumują.

_________________
Miałem za dużo gier, regał trzeszczał w szwach. Dokupiłem drugi regał i teraz wieje pustkami :( trzeci by się przydał.
Hejtowałem Zombicide zanim to było modne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 25 gru 2016, 20:11 

Dołączył(a): Pt, 23 gru 2016, 09:15
Posty: 5
Lokalizacja: Rio
Mógłby ktoś mi łopatologicznie wytłumaczyć zasady gry? Ostatnio chwile próbowaliśmy to ogarnąć i coś słabo poszlo( fakt bylo trochę %przy tym ale mimo wszystko :) Jak stworzyć enemy deck i ogólnie całą resztę. Czy karty z filmów są jakos inaczej zaznaczone? Słabo to ogarnęliśmy:(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 24 lut 2017, 12:07 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Pn, 29 gru 2014, 16:52
Posty: 111
Lokalizacja: Wrocław
Mam pytanie odnośnie samej mechaniki zagrywania kart, bo nie do końca jest to dla mnie jasne po przeczytaniu instrukcji i obejrzeniu kilku gameplajów. Nie wiem czy mam problem z ogarnięciem tej instrukcji, ale wydaje mi się tragiczna i nieprecyzyjna, a same gameplaje dają więcej pytań niż odpowiedzi.

Załóżmy, że jestem już w środku gry. Dobieram 6 kart na rękę i zaczyna się moja tura. Teraz tak:
1) Jak właściwie zagrywa się karty? Czy jeśli mam kartę to automatycznie spełniłem wymagania do jej zagrania i mogę ją wystawić? Mam rozumieć, że jedynym kosztem zagrania karty jest jej jednorazowe wykupienie z HQ (lub wykupienie dowódcy ze stosu)?
2) Wystawiam kartę, która ma atak i umiejętność specjalną, np. pozwala mi zeskanować lokację. Załóżmy, że wykonałem akcję tej karty i zeskanowałem lokację. Czy to już sprawia, że mam tę kartę odrzucić, czy jeszcze będę mógł wykorzystać ją do przeprowadzenia ataku. Innymi słowy - wybieram czy chcę użyć umiejki lub ataku, a może mogę użyć obu?
3) Jeśli opis umiejętności karty jest poprzedzony symbolem klasy (np. karta Maca "Some Kinde of Jungle", poprzedzona symbolem zielonej pięści), to już żeby ją zagrać potrzebuję wcześniej symbolu pięści, czy tylko jest mi potrzebna w sytuacji, gdy chcę skorzystać z umiejętności karty (czyli w przypadku wspomnianej karty - mogę ją zagrać, by wykorzystać jej siłę ataku, ale jeśli chciałbym użyć umiejętności z karty - zamiana miejscami kart wroga - to muszę wcześniej wystawić kartę z zieloną pięścią). Dobrze rozumuję?
4) Kolejne pytanie może być już bez sensu, po wyjaśnieniu powyższych, ale jeśli dobrze rozumowałem wcześniej, to tu się rodzi kolejna wątpliwość. Czy jeśli wystawiłem kartę, powiedzmy z ikoną pięści, następnie użyłem jej do ataku/skanowania, przez co musiałem ją odrzucić, to teraz mogę zagrać i wykorzystać umiejętność karty, która wymaga symbolu pięści. (Lub inaczej: sam fakt zagrania w turze karty danej klasy - np. pięść - pozwala mi później korzystać z tej zagranej klasy, czy musi być wystawiona, a nie może już być odrzucona?)
5) Pytanie odnośnie zapisu "once this turn". Powiedzmy, że zagrywma kartę Dillona "Real nasty habit", która mówi "One this turn, you may avoid any one strike". Mam rozumieć, że mogę dzięki niej uniknąć w rundzie jednego ataku (i tylko jednego), czy po jej wystawieniu mogę zagrywać kolejne podobne karty (np. jej kopię) i z drugiego egzemplarza karty również uniknąć obrażeń (czy raczej ataku)?

Z góry dziękuję za podpowiedzi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 24 lut 2017, 13:16 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 26 paź 2015, 12:47
Posty: 346
Lokalizacja: Kraków
mr_pepeush napisał(a):
Załóżmy, że jestem już w środku gry. Dobieram 6 kart na rękę i zaczyna się moja tura. Teraz tak:
1) Jak właściwie zagrywa się karty? Czy jeśli mam kartę to automatycznie spełniłem wymagania do jej zagrania i mogę ją wystawić? Mam rozumieć, że jedynym kosztem zagrania karty jest jej jednorazowe wykupienie z HQ (lub wykupienie dowódcy ze stosu)?

Nie grałem i nie posiadam Predatora, ale gram i posiadam Aliena. W obu tych grach zasady zagrywania kart chyba w ogóle się nie różnią, więc postaram Ci się pomóc :)
Tak. Jeśli masz kartę na ręce, to możesz ją zagrać, o ile nie ma w treści karty jakiegoś konkretnie wskazanego warunku jej zagrania (np. aby zagrać tą kartę musisz odrzucić z ręki dwie inne, a np. już nie masz więcej kart)
mr_pepeush napisał(a):
2) Wystawiam kartę, która ma atak i umiejętność specjalną, np. pozwala mi zeskanować lokację. Załóżmy, że wykonałem akcję tej karty i zeskanowałem lokację. Czy to już sprawia, że mam tę kartę odrzucić, czy jeszcze będę mógł wykorzystać ją do przeprowadzenia ataku. Innymi słowy - wybieram czy chcę użyć umiejki lub ataku, a może mogę użyć obu?

Nie wybierasz. Dostajesz zarówno atak jak i umiejkę (oczywiście o ile nie wymaga spełnienia żadnych warunków).
mr_pepeush napisał(a):
3) Jeśli opis umiejętności karty jest poprzedzony symbolem klasy (np. karta Maca "Some Kinde of Jungle", poprzedzona symbolem zielonej pięści), to już żeby ją zagrać potrzebuję wcześniej symbolu pięści, czy tylko jest mi potrzebna w sytuacji, gdy chcę skorzystać z umiejętności karty (czyli w przypadku wspomnianej karty - mogę ją zagrać, by wykorzystać jej siłę ataku, ale jeśli chciałbym użyć umiejętności z karty - zamiana miejscami kart wroga - to muszę wcześniej wystawić kartę z zieloną pięścią). Dobrze rozumuję?

Wcześniej zagrana karta z pięścią jest konieczna tylko, żeby odpalić umiejkę.
mr_pepeush napisał(a):
4) Kolejne pytanie może być już bez sensu, po wyjaśnieniu powyższych, ale jeśli dobrze rozumowałem wcześniej, to tu się rodzi kolejna wątpliwość. Czy jeśli wystawiłem kartę, powiedzmy z ikoną pięści, następnie użyłem jej do ataku/skanowania, przez co musiałem ją odrzucić, to teraz mogę zagrać i wykorzystać umiejętność karty, która wymaga symbolu pięści. (Lub inaczej: sam fakt zagrania w turze karty danej klasy - np. pięść - pozwala mi później korzystać z tej zagranej klasy, czy musi być wystawiona, a nie może już być odrzucona?)

Twoja wątpliwość bierze się z tego, że po wykorzystaniu Ataku, rekrutacji czy umiejki z danej karty, odrzucasz ją. Nie rób tego. Karty odrzuca się w fazie Cleaning. W fazie akcji najlepiej nic nie odrzucać (no chyba, że jakiś efekt nakazuje Ci odrzucić kartę, to wtedy odrzucasz), bo łatwo jest się pogubić jaką klasę zagrałeś a jaką nie.
mr_pepeush napisał(a):
5) Pytanie odnośnie zapisu "once this turn". Powiedzmy, że zagrywma kartę Dillona "Real nasty habit", która mówi "One this turn, you may avoid any one strike". Mam rozumieć, że mogę dzięki niej uniknąć w rundzie jednego ataku (i tylko jednego), czy po jej wystawieniu mogę zagrywać kolejne podobne karty (np. jej kopię) i z drugiego egzemplarza karty również uniknąć obrażeń (czy raczej ataku)?

Jeśli posiadasz dwie takie karty, to oczywiście po zagraniu drugiego egzemplarza możesz uniknąć dwóch stikes. Wszystko to jednak pod warunkiem, że przed pierwszą z tych kart zagrałeś kartę z symbolem klasy "survival". W przypadku gdy przed zagraniem pierwszej karty "Real nasty habit" nie zagrałeś żadnej karty z symbolem survival, zdolność z pierwszej karty się nie odpali. Ale jeśli w tej samej rundzie zagrasz drugą "Real nasty habit" to zdolność odpali się, bo wcześniej zagrałeś pierwszą "Real nasty habit", która też ma klasę survival.

Tak jak pisałem wyżej - nie grałem w Predatora, więc jeśli w którejkolwiek kwestii podałem nieprawdziwe informacje, to proszę o poprawienie błędu (ale myślę, że nigdzie żadnego nie popełniłem:) )

_________________
Moje gry
Morgad rabat 5% - napisz wiadomość, a Pierwszy Sekretarz chętnie pomoże ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 24 lut 2017, 14:05 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Pn, 29 gru 2014, 16:52
Posty: 111
Lokalizacja: Wrocław
Bardzo Ci dziękuję za wyczerpujca odpowiedź. Wszystko działa tak jak myślałem. Mam jednak kolejne pytanie. Karta ataku [strike] o nazwie "Cover me!" i treści "The other players may discard cards with a printed total of at least 4 [DMG] to cancel this Strike". Jak to działa - inni gracze odrzucają swoje karty i od razu dobierają do sześciu kart, czy następna rundę grają z mniejszą ilością kart?
(Sytuacja analogiczna jest w drugim celu pierwszego scenariusza, gdy trzeba odrzucić 6 gwiazdek, by przypiąć kartę do wzgórz, czym realizujemy cel.)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 24 lut 2017, 14:12 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 26 paź 2015, 12:47
Posty: 346
Lokalizacja: Kraków
mr_pepeush napisał(a):
Bardzo Ci dziękuję za wyczerpujca odpowiedź. Wszystko działa tak jak myślałem. Mam jednak kolejne pytanie. Karta ataku [strike] o nazwie "Cover me!" i treści "The other players may discard cards with a printed total of at least 4 [DMG] to cancel this Strike". Jak to działa - inni gracze odrzucają swoje karty i od razu dobierają do sześciu kart, czy następna rundę grają z mniejszą ilością kart?
(Sytuacja analogiczna jest w drugim celu pierwszego scenariusza, gdy trzeba odrzucić 6 gwiazdek, by przypiąć kartę do wzgórz, czym realizujemy cel.)

No niestety nie dobierają. Muszą odrzucić i najbliższą rundę grają z osłabioną ręką.

_________________
Moje gry
Morgad rabat 5% - napisz wiadomość, a Pierwszy Sekretarz chętnie pomoże ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 24 lut 2017, 19:28 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Pn, 29 gru 2014, 16:52
Posty: 111
Lokalizacja: Wrocław
Tak też grałem :)
No nic, dziękuję raz jeszcze za wyjaśnienia, mam nadzieję, że nie robię innych błędów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 17 lip 2017, 13:55 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 26 paź 2015, 12:47
Posty: 346
Lokalizacja: Kraków
Wczoraj rozegrałem partyjkę w trybie Hunters na Nostromo. W trakcie gry pojawiło się kilka wątpliwości odnośnie interpretacji kilku kart z Drone decku oraz z talii Hive. Na ten przykład karta drone Ambushed Medic nakazuje uleczyć dowolnego strike'a. W przypadku gry Predatorami używa się talii Prey deck i w związku z tym panują inne zasady leczenie ran. Uznałem, że mimo wszystko szkoda ignorować tekst tej karty i przyjąłem, że każde polecenie "Heal a strike" jest równoważne z "Heal 1".
Kolejna wątpliwość to karty z Hive deck, które w grze ludźmi mogą powędrować do naszych talii: Jonesy, Newt, Missing Brothers, Larry Purvis oraz karty ze scenariuszy z dodatku: Steve i Clone Per-659 “Perseus”. Jakoś kompletnie nie leży mi pomysł grania Predatorem i posiadania w decku tych kart :) Uznałem więc, że można zastosować taką niewielką modyfikację: karty te pozostają w Complex i nie stanowią dla Predatorów zagrożenia, ale zajmują miejsce - coś na zasadzie Dr. Typhona ze scenariusza Alien: Evolved, ale w przeciwieństwie do doktorka, te karty można w razie potrzeby zabić (jeśli z powodu ich zalegania w Complex, zaczyna robić się gorąco w Combat Zone) wydając atak w wysokości ceny karty (chyba wszystkie kosztują 1). Jednak zabicie tak łatwych celów nie przysparza Predatorom chwały, zatem każda taka karta w Trophy Roomie generuje ujemny honor (identycznie jak Anna w pierwszym scenariuszu w LE:Predator), ale ilość ujemnych punktów ustala się tak samo jak wartość regularnych trofeów z talii hive, czyli ujemne punkty równe numerowi objective'u na karcie.

Jeśli ktoś ma doświadczenie w grze Predatorami w scenariusze z Aliena i ma jakieś pomysły odnośnie wykorzystania problematycznych kart, to bardzo chętnie poznam wasze pomysły :)

Napisałem posta w temacie dotyczącym zasad, bo do gry Predatorami w scenariusze Obcego zachęcają sami twórcy obu gier, więc ciężko uznać ten tryb za fanowski czy za modyfikację, ale jeśli jestem w błędzie, to bardzo proszę o przeniesienie tego postu do działu Modyfikacje... ;P

_________________
Moje gry
Morgad rabat 5% - napisz wiadomość, a Pierwszy Sekretarz chętnie pomoże ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL