Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Rockas
Posty: 143
Rejestracja: 02 lip 2014, 12:38

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Rockas »

Najbardziej zastanawiam się jak pod względem zawartości będą wyglądały kolejne dodatki. Patrząc na obecną formułę, każdy następny pakiet bądź frakcja powinny posiadać coraz więcej kart, aby uzupełnić wszystkie wydane dotychczas frakcje. W Atlantydach mamy uzupełnienie o karty z KPP oraz 10 kart z mechaniką technologii dla każdej z podstawowych nacji. W takim układzie w Aztekach będzie uzupełnienie nowej nacji o karty z pakietów KPP oraz TPZB + karty dla podstawowych frakcji oraz Atlantydów z mechaniką Azteków + kart dla Azteków z mechaniką technologii (Atlantydzi)? Ciekawe jak to Portal rozwiąże...
Awatar użytkownika
Backero
Posty: 395
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 147 times
Been thanked: 89 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Backero »

Na anglojęzycznej stronie sklepu Portalu w opisie produktu, jest napisane, że zawartość dodatku to plansza frakcji, nowe żetony, karty Azteków oraz "cards for the original factions".

1. Nie ma mowy o kartach Zwykłych.
2. "Original factions" czyli brak Atlantydów (nie kwalifikowałbym ich osobiście jako "original", ale może to niezamierzone słowo)?

Co to może oznaczać? Że Atlantydzi nie dostaną kart w tym dodatku. Co za tym idzie Aztekowie pewnie nie dostaną kart odpowiadającym dodatku z Atlantydami. Jest prawidłowość z związku z przeciwnościami nauka-religia. Choć sam mam osobiście nadzieję, że tak nie jest.

Sam osobiście nie mam nic przeciwko temu, że nowsze frakcje mają mniejszy zestaw kart na starcie tak jak Atlantydzi teraz mogą łączyć się z dwoma dodatkami, podczas gdy pozostałe frakcje z trzema. O ile to nie będzie się zdarzało patologicznie często :)

edit: Jednak jest okej, będą karty atlantydzkie.
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Bary »

Rockas, też się na tym zastanawiam. Na pewno będą uzuplenienia z pakietów imperialnych, zaś same PI będą się rozrastac o kolejne frakcje. Portal to kiedyś komentował. Rośnie ten domek z kart...
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
Backero
Posty: 395
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 147 times
Been thanked: 89 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Backero »

Chyba, że zaczną powstawać dodatki efektujące tylko część frakcji, na zmainę. Hmm Portal planuje 3 letni rozwój Osadników, więc po Atlantydach dostaniemy pewnie jeszcze tylko jedną frakcję, może dwie. I ze 2-3 pakiety, chyba nie będzie aż tak źle. Gdyby nie zasady turniejowe, to po prostu każda frakcja mogłaby dostawać mniej kart na dodatek.
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1569
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 202 times
Been thanked: 598 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Ayaram »

Pomysł fajny, klimatycznie fajnie, bardzo mi się podoba pomysł z robotnikami, że w japonii są jednocześnie ninja, u azteków kapłanami, tylko, że ten pomysł by jedna klasa miała mechanikę push your luck to na dwoje babka wróżyła, raczej znowu trudno to będzie zbalansować względem reszty... :|
Awatar użytkownika
Backero
Posty: 395
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 147 times
Been thanked: 89 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Backero »

Ayaram pisze:bardzo mi się podoba pomysł z robotnikami, że w japonii są jednocześnie ninja, u azteków kapłanami
W jakim sensie? Trzewik mówił coś, że Aztekowie też będą mieć alternatywny sposób na wykorzystanie robotników na kartach (w sensie nie jako zapłata za Akcję konkretnej karty)?
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6131
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 649 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: pan_satyros »

Backero pisze:
Ayaram pisze:bardzo mi się podoba pomysł z robotnikami, że w japonii są jednocześnie ninja, u azteków kapłanami
W jakim sensie? Trzewik mówił coś, że Aztekowie też będą mieć alternatywny sposób na wykorzystanie robotników na kartach (w sensie nie jako zapłata za Akcję konkretnej karty)?
Robotnicy często będą tam opłatą za samą kartę, a co do push your luck, każda frakcja dostanie kilka kart tego typu.
To jednak prawda, że wedle zapowiedzi talia ta jest najbardziej losowa i trzewik wyraźnie i chyba nawet kilkukrotnie to podkreślił.
Awatar użytkownika
Backero
Posty: 395
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 147 times
Been thanked: 89 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Backero »

Mam nadzieję, że ta losowość będzie jednak oparta na kontroli ryzykiem. Choć zamierzam mainować Azteków (obecnie gram głównie Egiptem), to nie lubię sytuacji, kiedy wygrywam lub przegrywam przez farta (choć w każdej karciance trochę to na tym polega, bo dociąg). Zawsze to dreszczyk emocji, byle nie taki patologiczny :)

No cóż, czekam na więcej info. Jeśli planują na Essen premierę, to przez wakacje pewnie popojawiają się jakieś zdjęcia prototypów, na które trzeba będzie polować ;)
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6131
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 649 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: pan_satyros »

Inwestujesz meeple w dociag - jak podejdą karty super, jak nie to straciłeś akcje i meeple. Do tego jeśli przed akcją zaryzykujesz kolejny, raz możesz użyć żetonu błogosławieństwa, by ewentualne zyski podwoić, ale ponownie przy pechu i on przepada. Ta talia jest taka i trzewiki wspomniał że może się nie spodobać tym którzy chcą nad wszystkim zapanować.
Awatar użytkownika
Backero
Posty: 395
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 147 times
Been thanked: 89 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Backero »

Organizer jest już gotowy! No, przynajmniej jego jedna funkcja ;) Zapraszam do testowania i dzielenia się opiniami.

Linki:
IS ORGANIZER
TEMAT NA FORUM

Większych aktualizacji można się spodziewać nie wcześniej niż w lipcu.
Palmer
Posty: 1270
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 120 times
Been thanked: 193 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Palmer »

Wątek wysoko dzięki Aztekom, to może kogoś zainteresuje nowy (nieoficjalny) wariant kampanii.

Poniżej linki do:
- instrukcji
- drzewka technologii i wydarzeń
- karty przebiegu
- faq

materiały na razie w wersji inglisz, ale dziś po meczu będzie update do wersji polskiej.
Jakby ktoś był zainteresowany bardziej wymagającą grą w wariancie solo to polecam sprawdzić.
Wszelkie uwagi mile widziane ;)
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: rattkin »

Patrząc w instrukcję do 3PZ, jestem skołowany. Czy tam znów zmieniono reguły budowania? Bo tak tam jest niefortunnie sformułowane, że wychodzi na to, że w formacie standardowym gra się podstawka + 1 dodatek w talii frakcyjnej, a talia zwykła składa się TYLKO z kart z podstawki. Gdzie tu logika? To kupuję karty, żeby ich nie móc używać?
Awatar użytkownika
akahoshi
Posty: 902
Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 27 times
Been thanked: 26 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: akahoshi »

Palmer pisze:materiały na razie w wersji inglisz, ale dziś po meczu będzie update do wersji polskiej.
I co z tą polską wersją?
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
toblakai
Posty: 1283
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 229 times
Been thanked: 247 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: toblakai »

rattkin pisze:Patrząc w instrukcję do 3PZ, jestem skołowany. Czy tam znów zmieniono reguły budowania? Bo tak tam jest niefortunnie sformułowane, że wychodzi na to, że w formacie standardowym gra się podstawka + 1 dodatek w talii frakcyjnej, a talia zwykła składa się TYLKO z kart z podstawki. Gdzie tu logika? To kupuję karty, żeby ich nie móc używać?
Ha! Faktycznie. Sprawdziłem sobie teraz na stronie Portalu i taki zapis widnieje - niestety 3PZB mają tylko angielską instrukcję dostępną, ale pewnie w polskiej jest tak samo. Chciałbym zrzucić to na błąd redakcyjny, ale w formacie otwartym już jest napisane, że łączymy karty zwykłe i frakcyjne.

Znając Portal to pewnie skończy się tak, że autentycznie jest to błąd - bądź szybko się zreflektują i podadzą, że to był błąd - ale sytuacja jest dosyć śmieszna. Głównie ze względu na to, że zarówno podstawka jak i każdy dodatek opisuje zasady budowania talii nieco inaczej :D
Awatar użytkownika
Backero
Posty: 395
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 147 times
Been thanked: 89 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Backero »

Wobec tego naturalnym jest, że w jednym miejscu powinno być gdzieś napisane (w Internecie chociażby), jak to w końcu jest. Co do talii kart zwykłych w formacie standardowym, jestem w stanie zrozumieć takie posunięcie, choć na balans może dziwnie wpłynąć (brak kart białych w talii zwykłej). W przypadku turnieju nie potrzeba wtedy organizować potężnej talii kart zwykłych i posiadania wszystkic dodatków w każdej kopii, a gracze (powiedzmy, że) przychodziliby od razu z własnymi taliami, które jedynie byłyby sprawdzane pod kątem prawidłowości z zasadami.
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Bary »

Backero pisze:Wobec tego naturalnym jest, że w jednym miejscu powinno być gdzieś napisane (w Internecie chociażby), jak to w końcu jest. Co do talii kart zwykłych w formacie standardowym, jestem w stanie zrozumieć takie posunięcie, choć na balans może dziwnie wpłynąć (brak kart białych w talii zwykłej). W przypadku turnieju nie potrzeba wtedy organizować potężnej talii kart zwykłych i posiadania wszystkic dodatków w każdej kopii, a gracze (powiedzmy, że) przychodziliby od razu z własnymi taliami, które jedynie byłyby sprawdzane pod kątem prawidłowości z zasadami.
Ahh, te turnieje... Ileż to razy podczas turnieju były z tym problemy. ;)
IMO ta opcja, żeby talia zwykła miała tylko karty z podstawki faktycznie jest lepszym podejściem. Ale, jak już powiedzieliśmy A, to powiedzmy też B i dajmy możliwość dowolnego mieszania kart frakcyjnych z zachowaniem jedynie pierwotnej zasady- ile kart w danej ilości ma się tam znaleźć.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
toblakai
Posty: 1283
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 229 times
Been thanked: 247 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: toblakai »

A ja może ugryzę temat z innej strony. Skoro jest jeden preferowany tryb rozgrywki, czyli standardowy - bo otwarty jest 'potencjalnie' niezbalansowany - to w jaki sposób ta gra była testowana? W jakiej konfiguracji były prowadzone rozgrywki testowe i na podstawie jakich danych frakcje były zbalansowane? Jeżeli teraz wyrzucamy karty neutralne z talii to czy poprzednie dodatki będą równie grywalne? Śmiem twierdzić, że przy takich technologiach wprowadzonych w Atlantydach frakcje z podstawki bardzo chętnie przygarną dodatkowe zasoby technologii które można wyciągnąć z talii ogólnej. Atlantydzi dadzą sobie radę bo mają taką produkcję, ale już Rzym/Egipt/Japonia/Barbarzyńcy nie mają takich możliwości.

Odniesienia do turniejów możemy sobie na ten moment darować, bo po prostu nie ma sceny turniejowej na ten moment. Gra istnieje głównie w rozgrywkach 'prywatnych' - trzewik już sytuację z wtopą turniejową opisał, ale mam wrażenie, że wchodzenie na rynek turniejowy z tytułem który już ma podstawkę + 3(4) dodatki troche mija się z celem. Głównie dlatego, że turnieje mają za zadanie wydłużyć czas życia produktu oraz odnieść zainteresowanie nim - teraz w połowie(?) życia Osadników gra jest już szeroko rozpoznawana i małe turnieje nic nie zmienią.
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1569
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 202 times
Been thanked: 598 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Ayaram »

Jednym zdaniem - trzeba czekać na Osadnicy: Narodziny Imperium Master Set :mrgreen: z lekkim wygładzeniem zasad ;)
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Bary »

Ayaram pisze:Jednym zdaniem - trzeba czekać na Osadnicy: Narodziny Imperium Master Set :mrgreen: z lekkim wygładzeniem zasad ;)
Nieeee, tutaj dla odmiany w MS mogłyby być takie kozackie, wyśrubowane, zasady z Nowej Ery, ikony rodem z RftG, żeby teraz O:NI byli dla hardcorów, a 51 dla casuali. ;)
Ostatnio zmieniony 22 cze 2016, 09:56 przez Bary, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6131
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 649 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: pan_satyros »

Osadnicy są najbardziej "Living" ze wszystkich "LCG" ot co hehe
toblakai
Posty: 1283
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 229 times
Been thanked: 247 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: toblakai »

Generalnie te nieścisłości w kolejnych dodatkach nie są aż tak denerwujące gdy się gra w domowym zaciszu dla zabawy. Ja się wciąż przy tej grze świetnie bawię - chociaż Atlantydzi mi niepodpasowali ;) - ale jeżeli zapowiedzi Portalu od początku zawierały informację o turniejach to dobrzy by było gdyby sama gra na pierwszy rzut oka sprawiała wrażenie takiej która się do tego nadaje.

Rozumiem tłumaczenie, że osoba której powierzono organizację sceny turniejowej w zeszłym roku z zadania się nie wywiązała - nieistotne z jakich powodów, jakieś zawsze są i nie mi oceniać ich zasadność. Tylko gdybym ja miał się tym zająć to bym chyba zwątpił po przeczytaniu instrukcji :D To by nie były turnieje tylko 'turnieje' - spotykamy się, gramy i rozdajemy jakieś tam nagrody.

Tyle narzekania :) A teraz Aztekowie! Kto jest podekscytowany? Ja mam mieszane uczucia ze względu na zwiększenie stopnia losowości - która i tak w samych Osadnikach jest spora - ale zapowiedzi trzewika były takie, że będą mechanizmy zarządzania nią. W 3PZB - chociaż rozegrałem dopiero dwie partie - losowość jest na niezmiennym poziomi a sam myk z zestawami daje fajne możliwości pokombinowania. Mam nadzieję, że z Aztekami będzie podobnie - czyli nie sam mechanizm losowego zwiększenia produkcji/dociągu ale również jakieś fajne zazębiające się akcje które pozwolą zbudować silniczek punktujący.

I mam nadzieję, że Aztekowie będą trzymać się tych ~45 minut na gracza w rozgrywkach - pod tym względem Atlantydzi niestety zawiedli przeciągając rozgrywkę.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: rattkin »

toblakai pisze:Generalnie te nieścisłości w kolejnych dodatkach nie są aż tak denerwujące gdy się gra w domowym zaciszu dla zabawy. Ja się wciąż przy tej grze świetnie bawię.
To zazdroszczę. Bo ja raz grałem ze zmieszanymi taliami ze wszystkich dodatków. Przy takim rozmyciu zabawa jest żadna, jest przypadek i gra się bardzo pod górę.
toblakai
Posty: 1283
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 229 times
Been thanked: 247 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: toblakai »

Dobra, niejasno się wypowiedziałem, więc mój błąd. Ja nie gram w trybie otwartym tylko w 'standardowym' - czyli biorę jeden dodatek i go wtasowuję do talii frakcyjnych i neutralnych. Przez to frakcyjne mają 40 kart, ale jako, że moja partnerka nie chce się bawić w budowanie talii to nie widzę powodu żebym to robił za nią.

Dodatkowo jak do tej pory - ~130 rozgrywek - zawsze graliśmy używając tylko jednego dodatku podczas partii, czyli nie mieszaliśmy tak, że ja gram z jednym a przeciwnik z innym. Tak więc moje odczucia odnośnie gry mogą być zupełnie inne niż kogoś kto próbuje się bawić tą grą zgodnie z wyobrażeniem Twórcy - jakiekolwiek one by nie były :D
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Bary »

toblakai pisze:Dobra, niejasno się wypowiedziałem, więc mój błąd. Ja nie gram w trybie otwartym tylko w 'standardowym' - czyli biorę jeden dodatek i go wtasowuję do talii frakcyjnych i neutralnych. Przez to frakcyjne mają 40 kart, ale jako, że moja partnerka nie chce się bawić w budowanie talii to nie widzę powodu żebym to robił za nią.
W takim razie grasz jednak w trybie otwartym, w trybie standardowym talia frakcyjna ma mieć 30 kart.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
Backero
Posty: 395
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 147 times
Been thanked: 89 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Backero »

W trybie standardowym nie łączysz po prostu bazy kart z podstawki z jednym dodatkiem, tylko z tej wspólnej bazy wybierasz 30 kart zgodnie z zasadami budowania talii. W efekcie masz jakby talię podstawową z podmienioną pewną (0-10) ilością kart na te z dodatku. W Organizerze (http://i3ackero.pl/isorganizer/index.php) możesz stworzyć talię dowolnego formatu według zasad z instrukcji.

Co do Azteków, to wątpię, żeby wydłużały one aż tak rozgrywkę jak Atlantydzi. U Atlantydów ten fakt był dość oczywisty, gdyż sporą część swoich punktów muszą nadrobić podczas samej rozgrywki, gdyż to właśnie to rekompensuje im zatopienie budowli. Dobrze, że chociaż ulepszenie lokacji zwykłej nie kosztuje akcji. Swoją drogą: ktoś grał może na jakiś hommejdach "nerfiących" Atlantydów, np ograniczając max liczbę ulepszeń na lokacji? Sam nie miałem okazji się przekonać, czy serio są tak silni, bo ostatnie kilka miesięcy graliśmy raczej w inne tytuły.
ODPOWIEDZ