NAVY Academy aka Epic Naval Battles - taktyka morska dla wszystkich

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: mauserem »

Draguś pisze: Przepraszam, że isę troszkę wpieprzam miedzy wódkę a zakąskę, ale dlaczego na tym forum gdy ktos słyszy "kostki" to go szlag chce trafić? Nigdy nei słyszałem, by ludziom przeszkadzały mechanizmy randomizacji - o nadmiernej losowości (jako wadzie) takiego np. Magica (karcianka czyli przecież mnóstfffffffo losowości) czy bitewniaków (z całymi workami małych kosteczek). Nigdy. Dziwne.
A wpieprzaj się, :mrgreen: jesteś mile widziany w tym wątku i żadnego off-topa nie robisz.
Co do kostek pewne decyzje zapadły już wcześniej, sporo wynika też z mechaniki samej gry.
Pierwowzór był mechanicznie partią ślimaczących się szachów. Mnie również brakowało w samej rozgrywce pewnego elementu zaskoczenia, konieczności kalkulowania ryzyka i zarządzania stratami kiedy coś idzie nie po naszej myśli.
Najpierw wziąłem się za usprawnienie dowodzenia, tak aby gracze się nie klinczowali i nie marnowali czasu na kalkulację miliona posunięć.
Wprowadzone zmiany: w dowodzeniu, formie siatki mapy spowodowały znaczne przyśpieszenie. Nie chciałem wygospodarowanych w ten sposób zysków w tempie rozgrywki rozmienić na drobne przez kościany system walki, modyfikatory rzutów i hitpointy. Dlatego zdecydowałem, tak jak pisałem wcześniej, że na razie pozostanę przy zasadzie "trafiony - zatopiony". W takie sytuacji wybór kart jako elementu losowego, którym trzeba zarządzać, a przynajmniej brać pod uwagę wydaje się być sensowny.

Jasne, nadal mam pewne wątpliwości, czy to słuszna decyzja, ale na razie biorę na klatę jej konsekwencje.
Lubię kości, nie specjalnie brzydzę się mechanikami opartymi na kościach, podobnie jak w przytaczanym wątku zgadzam się, że zarządzanie ryzykiem w mechanizmach bitewnych opartych na kościach jest daleko bardziej zaawansowane od typowych kalkulacji w eurograch (nie lubię tego podziału, ale jestem leniwy). Ale tutaj nie widzę dla nich zastosowania.

Problem w tym, że przy swoistej prostocie tej gry, te zaawansowane mechaniki, byłyby strasznie niewygodną naroślą - gra nie aspiruje do bycia pełnoprawnym bitewniakiem. Jest, porównując ciężar i w ogólne założenia, znowu się powtórzę - swoistym kuzynem Memoir'44 - tylko na morzu. :)

Tak więc mam teraz: zestaw jednostek, z ich bazowymi zdolnościami do poruszania się i ataku, oraz talię kart rozkazów i wydarzeń. Jeśli będą się teraz dokonywały jakieś zmiany w mechanizmach randomizacji to będą dotyczyć:
- zmian w ilości kart na ręce (teraz są trzy)
- kart dociąganych co rundę na rękę (teraz jedna)
- ilości kart, które można zagrać każdy gracz w rundzie (teraz jest jedna)
- typów kart (obecnie dwa: wydarzenia i rozkazy)

w chwili obecnej karty wydarzeń zagrywa się zamiast ruchu jednostką - modyfikują one pewne elementy gry trwale (dłużej niż jedna runda, lub dopuszczają czasowe ignorowanie jakiejś zasady)
a karty rozkazów zagrywa się przy okazji poruszania jednostką i modyfikują one chwilowo tylko możliwości tej jednostki, lub liczbę poruszanych w danej turze jednostek)

Dzisiaj zdjąłem z drukarki kolejny komplet figurek. Kolejny prototyp pójdzie do ludzi.
Mam do przeczytania jakieś 4000 stron literatury historycznej.
Jestem w trakcie opracowywania 20 scenariuszy, każdy scenariusz będzie wprowadzał zestaw dodatkowych kart wydarzeń (około 10) Oraz kart dowódców - Karty z historycznymi postaciami dowódców tamtego okresu. Każdy z nich będzie, zgodnie ze swoim zestawem scenariuszy, wprowadzał pewne startowe modyfikacje (więcej aktywacji w turze, więcej kart dowodzenia, lub stałą akcję - dostępną raz na rundę)

Ale na dyskusję o emocjach w grze zawsze znajdę czas - ostatecznie to te emocje "robią" grę i sprawiają, że wracamy.
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: mauserem »

Draguś pisze:...A żeby było troszkę na temat - zaciekawiła mnie ta gra, ponieważ... mój ojciec opowiadał mi, że w młodości z kolegą stworzyli grę właśnie o okrętach, właśnie w realiach WWII, i właśnie w oparciu o istniejącą już grę planszową... Swoją drogą, przerobionymi pionkami (tj. oryginalnymi z doklejonymi jakimiś karteczkami, zapewne ważnymi w ich modyfikacji - nie wiem, zasad nie spisali więc nie dowiem się pewnie nigdy jak dokładnie gra przebiegała :D) dysponuję jako dowodem, że nie jestem pierwszy w rodzinie, co gry wymyśla XD. Zatem jakie było moje zdziwienie, gdy ten projekt zobaczyłem, ale moja myśl była "paaanie, to już nasi to tyle lat temu bez kómputrów wymyślili...XD".
Najwyraźniej gry naszego dzieciństwa podpalały nam wyobraźnię :)
Moje pierwsze próby z tą grą sięgają podstawówki i wczesnego liceum. Również z kolegą kombinowaliśmy jak dodać tej grze "mocy" wprowadzić scenariusze. Oczywiście "odlecieliśmy na maksa" - zrobił się z tego tak skomplikowany zestaw zasad, że sami się w nim gubiliśmy. Jednostki były unikatowe, miały swoje oznaczenia, symbole i zestawy tabel z parametrami. jednostki dzieliliśmy, pamiętam, nawet na stare węglowe i nowoczesne diesle. Trzeba było je tankować z tankowców. U-booty musiały uzupełniać zaopatrzenie. :D
Jakiś czas temu powróciłem do starych pomysłów, ale zacząłem od zaorania wszystkiego. Najpierw musiałem się przekonać co jest słabe w pierwotnych pomysłach. To było proste.
Dynamika i historia (a w zasadzie opowieść) - i tak jestem tu gdzie jestem :D
Mechanicznie już działa - teraz czas na opowieść, czyli scenariusze, kampanie, miejsca i bohaterów
A zaraz potem przyjdzie czas na sztukę - czyli wspaniałe ilustracje :)
Na razie na potrzeby uprzyjemniania własnej pracy korzystam z ogromnych zasobów archiwów historycznych fotografii wojennych. (ten klimat kusi tak bardzo, że aż chce się przy nim pozostać, kto wie, kto wie...)

jeśli masz jakieś pytania wal śmiało - zapraszam też na profil projektu na FB
Każda dyskusja motywuje mnie do dalszej pracy. Zmusza do przemyśleń, co jest jak najbardziej pożądane.
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 69 times

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: HoLi »

A ja mam takie pytanie z innej beczki. Czy będą może scenariusze, w których będzie na przykład trzeba zatopić jakieś "super jednostki" (nasuwa mi się np.: takie japońskie super pancerniki z okresu IIWŚ typu Yamato, japoński super lotniskowiec "Shinano", czy potężny pancernik "Bismarck"), gdzie z kolei przeciwnik będzie musiał do tego nie dopuścić. A jeśli tak to jak ewentualnie w przypadku takich olbrzymów pominąć zasadę "trafiony, zatopiony" (bo nie wyobrażam sobie że taka jednostka pada od jednego trafienia) ?

Pytam, ponieważ myślę, że jako element jednego ze scenariuszy, przynajmniej dla mnie, to coś ciekawego i co bym chciał znaleźć w tej grze.
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: mauserem »

HoLi pisze:A ja mam takie pytanie z innej beczki. Czy będą może scenariusze, w których będzie na przykład trzeba zatopić jakieś "super jednostki" (nasuwa mi się np.: takie japońskie super pancerniki z okresu IIWŚ typu Yamato, japoński super lotniskowiec "Shinano", czy potężny pancernik "Bismarck"), gdzie z kolei przeciwnik będzie musiał do tego nie dopuścić. A jeśli tak to jak ewentualnie w przypadku takich olbrzymów pominąć zasadę "trafiony, zatopiony" (bo nie wyobrażam sobie że taka jednostka pada od jednego trafienia) ?

Pytam, ponieważ myślę, że jako element jednego ze scenariuszy, przynajmniej dla mnie, to coś ciekawego i co bym chciał znaleźć w tej grze.
I mam nadzieję, że znajdziesz :)

Chciałbym aby jeden ze scenariuszy, a może i cała kampania była poświęcona tym wydarzeniom.
Począwszy od bitwy w Cieśninie Duńskiej i zatopienie HMS Hood, przez poszukiwania, pościg, naloty samolotów z HMS Ark Royal i ostatecznie osaczenie.
Oczywiście moim celem będzie danie równych szans obu graczom, a nie zabawa w inscenizację, która zawsze skończy się tak samo. Moim zdaniem to właśnie będzie największe wyzwanie - zbalansowanie sił.

Metod będzie kilka:
jakościowa - wprowadzimy jednostkę: okręt liniowy typu "superpancernik" - zmodyfikowaną w porównaniu do standardowych okrętów liniowych, z innym schematem ostrzału. (w tej chwili testujemy kartę "superpancernik")
ilościowa - przeciwnik będzie dysponował większą liczebnie ale słabszą grupą jednostek
wyścig z czasem, albo wyścig do celu - jeden z graczy ma doprowadzić do wskazanego punktu na mapie swoje jednostki, lub przetrwać odpowiednią liczbę rund.

Dla chcących bardziej zaawansowanych wyzwań będzie jeszcze mechanika "mgły wojny" z ukrytą pozycją jednostek na mapie - które najpierw trzeba będzie wykryć a następnie utrzymywać kontakt aby móc je zwalczać (ale chcę najpierw mieć pewność, że gra działa w podstawowej wersji).
Zasady ekstra, mikrozasady i zaawansowane komplikacje chciałbym włączać jako odrębne rozszerzenia.

A tak przy okazji - super, że czekasz na historyczne nawiązania. Osobiście uważam, że to takie właśnie smaczki, będą budowały rozgrywkę. Jeśli masz jakieś propozycje - chętnie zestawię je w coś w rodzaju rankingu.

Moimi faworytami jest w zasadzie cały ciąg wydarzeń na Pacyfiku: Bitwa o Midway, Bitwa na Morzu Koralowym, Bitwa w zatoce Leyte (zatopienie superpancernika Mushashi), Operacja morsko-desantowa na Guadalcanal.

Głównie skupiam się na wydarzeniach, które będzie można połączyć w kampanie.
Dodatkowo za tymi wydarzeniami stoją świetne postacie dowódców, których karty jako elementy gry chciałbym wprowadzić.

Jak zwykle, zapraszam do dyskusji - to projekt od gracza dla graczy - jestem otwarty na propozycje - oczywiście w rozsądnych granicach, przy tym poziomie zaawansowania prac nad projektem.

Projekt można również śledzić na FB
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 69 times

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: HoLi »

Chciałbym aby jeden ze scenariuszy, a może i cała kampania była poświęcona tym wydarzeniom.
Począwszy od bitwy w Cieśninie Duńskiej i zatopienie HMS Hood, przez poszukiwania, pościg, naloty samolotów z HMS Ark Royal i ostatecznie osaczenie.
Oczywiście moim celem będzie danie równych szans obu graczom, a nie zabawa w inscenizację, która zawsze skończy się tak samo. Moim zdaniem to właśnie będzie największe wyzwanie - zbalansowanie sił.
Bez nadmiernego słodzenia, to podoba mi się w tej grze to, że ma ona potencjał między innymi w tym, że:
1. Można samemu tworzyć nieskończoną liczbę kampanii czy scenariuszy kompletnie nie nawiązujących do historii.
2. Można stworzyć kampanie czy scenariusze bazujące typowo na historii (ale dające możliwość rozegrania ich powiedzmy "od zera", zmieniając bieg historii :) )
Dla chcących bardziej zaawansowanych wyzwań będzie jeszcze mechanika "mgły wojny" z ukrytą pozycją jednostek na mapie - które najpierw trzeba będzie wykryć a następnie utrzymywać kontakt aby móc je zwalczać (ale chcę najpierw mieć pewność, że gra działa w podstawowej wersji).
Zasady ekstra, mikrozasady i zaawansowane komplikacje chciałbym włączać jako odrębne rozszerzenia
To wg mnie musi być :) W wielu kampaniach czy scenariuszach ten aspekt to będzie własnie TO ! Takie polowania wilczymi stadami U-Bootów na przykład...brak słów. Dodatkowo wg mnie możliwość rozegrania scenariuszy i bitew (czy jakiejś ich części) zarówno z jak i bez "fog of war" zwiększy regrywalność, plus gracz może mieć wybór czy chce grać z mgłą wojny (trudniej) czy bez (łatwiej).
A tak przy okazji - super, że czekasz na historyczne nawiązania. Osobiście uważam, że to takie właśnie smaczki, będą budowały rozgrywkę. Jeśli masz jakieś propozycje - chętnie zestawię je w coś w rodzaju rankingu.

Moimi faworytami jest w zasadzie cały ciąg wydarzeń na Pacyfiku: Bitwa o Midway, Bitwa na Morzu Koralowym, Bitwa w zatoce Leyte (zatopienie superpancernika Mushashi), Operacja morsko-desantowa na Guadalcanal.
Przemyślę temat i dam znać.
Metod będzie kilka:
jakościowa - wprowadzimy jednostkę: okręt liniowy typu "superpancernik" - zmodyfikowaną w porównaniu do standardowych okrętów liniowych, z innym schematem ostrzału. (w tej chwili testujemy kartę "superpancernik")
ilościowa - przeciwnik będzie dysponował większą liczebnie ale słabszą grupą jednostek
wyścig z czasem, albo wyścig do celu - jeden z graczy ma doprowadzić do wskazanego punktu na mapie swoje jednostki, lub przetrwać odpowiednią liczbę rund.
No i o ile jeszcze nie wpadłeś na ten pomysł to ich mix. Ja to sobie wyobrażam tak , że w zależności od tego jak się potoczy dany etap kampanii to i w dalszej jej części może wystąpić inna metoda. Czyli np.: spełniamy dany cel w danej części kampanii to w kolejnej jej części dzieje się tak (np.: do gry wpada jakaś super jednostka), a jeśli nie spełniamy to tak (np.: wyścig z czasem). To mój taki luźny pomysł (z tendencją do komplikowania, jak to u mnie hehe :D ) ale jeszcze bardziej zwiększający regrywalność kampanii (ale oczywiście wymaga to większej pracy nad takiego rodzaju kampanią).
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
Draguś
Posty: 69
Rejestracja: 24 kwie 2015, 14:41

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: Draguś »

@ Autor:
No cóż, nie jestem ani troszkę fanem gier historycznych :D ot po prostu czytam wszystko, co się dzieje w tym dziale, bo nawet jak coś mnie tematycznie ani troszkę nei rusza, to może np. zainteresować mnei mechanicznie :) lub zainspirować. A gra wygląda fajnie od tej strony, że kogoś takiego jak ja (czyli 0%flav, 100% mechanika), kompletnie nieznającego tematu ani nim nie zainteresowanego, nie odstrasza ścianą technicznych zawiłości (wspomniane przez Ciebie jako przykład "odlotu na maxa" podziały silników są świetnym przykładem tego, czego brak w finalnej wersji mnie cieszyłby jako gracza - czy ja nei umiem napisać prostego zdania?).
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 69 times

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: HoLi »

@ Autor:
No cóż, nie jestem ani troszkę fanem gier historycznych :D ot po prostu czytam wszystko, co się dzieje w tym dziale, bo nawet jak coś mnie tematycznie ani troszkę nei rusza, to może np. zainteresować mnei mechanicznie :) lub zainspirować. A gra wygląda fajnie od tej strony, że kogoś takiego jak ja (czyli 0%flav, 100% mechanika), kompletnie nieznającego tematu ani nim nie zainteresowanego, nie odstrasza ścianą technicznych zawiłości (wspomniane przez Ciebie jako przykład "odlotu na maxa" podziały silników są świetnym przykładem tego, czego brak w finalnej wersji mnie cieszyłby jako gracza - czy ja nei umiem napisać prostego zdania?).
Co według mnie jest super to to, że nawet jeśli ktoś nieobeznany (czytaj nie mający pojęcia o tych wydarzeniach) z historią, jeśli zagra w jakąś historyczną kampanię/scenariusz w tej grze i stwierdzi, że była/był świetna, chociaż dowie się, że to "kiedyś działo się/miało miejsce na prawdę" i może się nawet zainteresuje faktami (a nawet jeśli nie, to chociaż będzie miał dobrą zabawę).
Tak czy siak na plus :D
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
Leszy2
Posty: 557
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 12 times

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: Leszy2 »

Chciałem zapytać dlaczego akurat takie nazwy jednostek? Przypuszczam, że to efekt jakiegoś kompromisu względem prawdy historycznej, ale jak dla mnie mało praktyczne i mało "ludzkie" - mam na myśli ewentualnych przyszłych graczy nie będących geekami II WŚ. Operowania nazwą dwuwyrazową (w instrukcji, podczas tłumaczenia zasad, itd.) okręt liniowy czy ciężki krążownik jest nieporęczne. Ja bym przemianował to na zwykłe: pancernik i krążownik, a fregatę na niszczyciela.
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: mauserem »

Leszy2 pisze:Chciałem zapytać dlaczego akurat takie nazwy jednostek? Przypuszczam, że to efekt jakiegoś kompromisu względem prawdy historycznej, ale jak dla mnie mało praktyczne i mało "ludzkie" - mam na myśli ewentualnych przyszłych graczy nie będących geekami II WŚ. Operowania nazwą dwuwyrazową (w instrukcji, podczas tłumaczenia zasad, itd.) okręt liniowy czy ciężki krążownik jest nieporęczne. Ja bym przemianował to na zwykłe: pancernik i krążownik, a fregatę na niszczyciela.

Też zmierzam ku takiemu rozwiązaniu - akurat w tym wypadku to wynik pewnej inercji (lenistwa?) i hierarchii priorytetów.
Ale w najbliższym drukowanym zestawie kart będę posługiwał się takimi nazwami typów jednostek:

lotniskowiec (carrier)
pancernik (battleship) z podgrupą superpancerniki (ale te zamierzam traktować indywidualnie, z nazwami własnymi: Yamato, Musashi, Bismarck, Tirpitz)
krążownik (cruiser)
niszczyciel (destroyer)
okręt podwodny (niestety nie mamy eleganckiego submarine)
transportowiec (freighter)
miny - dla pól minowych (mine field)
artyleria - dla umocnień brzegowych (gun battery)

Obecnie testuję Okręty Liniowe z innym schematem ostrzału - bardziej oddającym charakter ich pierwotnej taktyki - szyku liniowego i ostrzału burtowego - ale przy stopniu syntezy tej gry na obecnym etapie, nie jestem specjalnym zakładnikiem ortodoksyjnej wierności realiom. Z nazewnictwem - racja - warto upraszczać.
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2612
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: janekbossko »

Dopiero co znalazlem temat o tym projekcie a juz jaram sie jak flota Dönitza.
Wyglada to niesamowicie miodnie :) 3mam kciuki!


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: mauserem »

janekbossko pisze:Dopiero co znalazlem temat o tym projekcie a juz jaram sie jak flota Dönitza.
Wyglada to niesamowicie miodnie :) 3mam kciuki!

Dzięki - każde kciuki na pewno się przydadzą.
Jak coś konkretnego ciekawi - proszę pytać.
Jeśli będzie możliwość zagrać w prototyp - będę wrzucał informacje.

Warto też śledzić stronę Epic Naval Battles na fejsbuku

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: mauserem »

Aby podkręcić odrobinę frajdę testerom przygotowałem kart wydarzeń i rozkazów w opracowaniu graficznym.
To nie jest zmarnowany czas - bardzo lubię klimat w grach. A dzięki tej odrobinie grafiki też się nakręcam do dalszej pracy.
Obrazek

A tutajlink do tabeli z aktualnie działającymi w rozgrywce kartami. (format PDF)
I pojedyńcze karty jako PDF'y.
Ostatnio zmieniony 25 lip 2017, 07:38 przez mauserem, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: Rocy7 »

Udostępnisz print and play do testów?;)
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: mauserem »

Rocy7 pisze:Udostępnisz print and play do testów?;)
Oczywiście - chętnie udostępnie wersję P&P do testów. Dla zorganizowanych grup mogę nawet wydrukować w 3D duży komplet figurek - 150 sztuk. Chodzi tylko o to, żeby przyniosło to projektowi korzyści w formie konkretnej informacji z testów - jestem w trakcie opracowania takiego arkusza testera.


Wysłane z taptaka na ciapciaku?
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: Rocy7 »

mauserem pisze: Oczywiście - chętnie udostępnie wersję P&P do testów. Dla zorganizowanych grup mogę nawet wydrukować w 3D duży komplet figurek - 150 sztuk. Chodzi tylko o to, żeby przyniosło to projektowi korzyści w formie konkretnej informacji z testów - jestem w trakcie opracowania takiego arkusza testera.
spoko dostaniesz arkusz + wrażenia + relacje z gry ze zdjeciami na forum oraz BGG po angielsku ;)
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: mauserem »

Na Pionku (12.06.2016) testowaliśmy nowy scenariusz - Guadalcanal - na razie jeszcze nie do końca pewne parametry startowe. Ale generalnie - desantowa przepychanka o "Henderson's Field" lotnisko polowe w asyście lotniskowców kilku grup pancerników, krążowników i niszczycieli - plus patrolowe okręty podwodny z obu stron. Działo się! Mapa nadal w wersji arkuszowej, niebawem pobawimy się na mapie złożonej z kafli "wieloheksów" - po tym zapadnie decyzja która wersja będzie ostateczna. Pojawiły się też głosy, żeby skupić się tylko na Pacyfiku - jako bardziej zróżnicowanym teatrze działań. Atlantyk byłby wtedy osobnym zestawem bardziej dla ekspertów - ale na razie to tylko luźne dywagacje.
Spoiler:
Jak widać na załączonym obrazku - Flota Imperialna (jasnozielone figurki) straciła ogromne siły próbując zrzucić desant - gra toczyła się głównie o utrzymanie przyczółka - ostatecznie amerykanie zdążyli od wschodu dostarczyć posiłki i zrównoważyć ilość wojska na wyspie.

Japończykom zabrakło jednej jednostki by przeważyć szalę na swoją stronę.

Oczywiście nie obyło się bez pewnych błędów - w końcowej fazie przeprowadzono próby ataku torpedowego na statki desantowe mimo ograniczonej linii ataku. Kilka razy złamana została zasada nie wpływania w obszar ostrzału wroga.
Ale zrzucam to na karb nieogrania testerów i nie dość jasnego tłumaczenia zasad z mojej strony :)
Ale klimat i emocje były!
Ostatnio zmieniony 25 lip 2017, 07:37 przez mauserem, łącznie zmieniany 1 raz.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: misioooo »

Rocy7 pisze:
mauserem pisze: Oczywiście - chętnie udostępnie wersję P&P do testów. Dla zorganizowanych grup mogę nawet wydrukować w 3D duży komplet figurek - 150 sztuk. Chodzi tylko o to, żeby przyniosło to projektowi korzyści w formie konkretnej informacji z testów - jestem w trakcie opracowania takiego arkusza testera.
spoko dostaniesz arkusz + wrażenia + relacje z gry ze zdjeciami na forum oraz BGG po angielsku ;)
Rocy jak już pograsz w demo to daj znać - wrzucę na paczkoszmat i chętnie jako kolejny przytulę demo-seta :twisted:
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: Rocy7 »

misioooo pisze: Rocy jak już pograsz w demo to daj znać - wrzucę na paczkoszmat i chętnie jako kolejny przytulę demo-seta :twisted:
dam znac, ale nadal czekam na moj egzemplarz ;)
Lord_Venom
Posty: 47
Rejestracja: 31 lip 2016, 15:40
Lokalizacja: Szczecin

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: Lord_Venom »

Brzmi i wygląda to całkiem interesująco. Informuj na bieżąco o postępach pracy
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: mauserem »

Lord_Venom pisze:Brzmi i wygląda to całkiem interesująco. Informuj na bieżąco o postępach pracy
Dzięki za zainteresowanie. Na razie projekt, ma "ciężkie zapalenie płuc" - wszystkie moje planowane terminy trafił szlag.
Ale trudno, tak to bywa z jednoosobowymi projektami - gdzieś po drodze jest jeszcze praca, troski dnia codziennego - to sprawia, że napotkane problemy, pozornie mikre, potrafią położyć całość.
Wątek jest dość statyczny bo niewiele się zmieniło w projekcie, w każdym bądź razie nie na tyle by o tym się rozpisywać.

W skrócie wygląda to tak:
Prace nad scenariuszami sprawiły, że namnożyło się potencjalnych komponentów - zwłaszcza tych z linią brzegową - to sprawiło, że zbyt mocno oddaliłem się od zakładanych kosztów. To spowodowało, że musiałem zrewidować niektóre pomysły - te związane z mapą. Musze wymyślić jakiś sposób, który pozwoli budować zróżnicowaną mapę linii brzegowej i nie podnosić kosztów. Wątpliwości związane z mapą spowodowały, że zacząłem jeszcze raz grzebać w innych elementach - licząc, że jak przestanę tak intensywnie, ale bezproduktywnie męczyć tę "nieszczęsną" mapę to coś mi "zaskoczy".
Czytam od groma literatury dotyczącej wojny morskiej - dzięki temu mam pomysły do scenariuszy (czytam już tylko anglojęzyczne opracowania).
Testuję inne parametry jednostek - głównie zmienione pola ostrzału - to również efekt lektury.
W związku z możliwymi zmianami w budowie mapy - mechanika mgły wojny mocno się zmieni - ale będzie to również istotne "wygładzenie" tego pomysłu - bo dotychczasowe oparte na skomplikowanej notacji było "tylko dla ekspertów".
Niestety czasu mam za mało, w zasadzie nie miałem wakacji, więc idzie to "jak po grudzie".

Chciałbym tu wrzucać bardziej pozytywne newsy i informacje o kolejnych osiągniętych "milestonach" ale na razie mam tylko usprawiedliwienia.

Z pozytywnych - wpadła mi w ręce świetna książka - od razu poczułem więcej energii do pracy :)
Spoiler:
Jak możecie podsunąć mi podobne pozycje, które przychodzą wam do głowy - walcie śmiało.
Ostatnio zmieniony 25 lip 2017, 07:36 przez mauserem, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2873
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: playerator »

Nie podpowiem niestety żadnego tytułu, piszę tylko po to, żeby dać znać, że obserwuję ten wątek chyba od początku. I cieszę się, że projekt nie przepadł, tylko wszedł w swoją wolniejszą fazę :) Ale "panta rhei", będzie lepiej. Myślę, że koniec końców spotkamy się na jakimś wspieram.coś na przykład :) Trzymam kciuki.
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Awatar użytkownika
karawanken
Posty: 2356
Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 75 times
Been thanked: 96 times

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: karawanken »

Jedna z lepszych książek jakie przychodzą mi do głowy to "Burza nad Pacyfikiem". Poza tym wiele można znaleźć w czasopiśmie "Morza statki i okręty", które mój ojciec prenumeruje od dobrych 20 lat (albo coś kół tego)
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: mauserem »

karawanken pisze:Jedna z lepszych książek jakie przychodzą mi do głowy to "Burza nad Pacyfikiem". Poza tym wiele można znaleźć w czasopiśmie "Morza statki i okręty", które mój ojciec prenumeruje od dobrych 20 lat (albo coś kół tego)
Burzę nad Pacyfikiem mam, znam niemal na wyrywki :) Pierwsze wydanie pamiętam kupowałem na raty, zbierając makulaturę (były takie czasy, żeby kupić książkę trzeba było wykazać się osiągnięciami w zbiórce makulatury) Na drugi tom polowałem baaardzo długo - kupiony ostatecznie po cenach rynkowych :) A morza statki i okręty czytam w wersji cyfrowej - oni nadal na okładki chętnie wrzucają wspaniałe obrazy Adama Werki - mistrza malarstwa marynistycznego (zwłaszcza 2WŚ) Na obecnym etapie jestem skazany na literaturę zagraniczną. Jestem w trakcie opracowywania ostatecznych modeli jednostek - sporo z tym pracy bo niminalna skala modeli to jakieś 1:4000 :) wielkich szczegółów nie da się uzyskać.
Awatar użytkownika
karawanken
Posty: 2356
Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 75 times
Been thanked: 96 times

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: karawanken »

To ja mam szczęście, że u mojego taty 70% pokaźnej biblioteki to książki o tematyce morskiej i nie musiałem zbierać makulatury.
pike
Posty: 266
Rejestracja: 13 wrz 2014, 00:24
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy
Has thanked: 4 times
Been thanked: 11 times

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: pike »

Będę śledził projekt, bo pierwszą Bitwę Morską miałem. Sam w tamtym czasie kombinowałem coś z planszówką w klimatach morskich ale niewiele z tego już dziś pamiętam. Było też duże zainteresowanie tematyką marynistyczną i wojną na Pacyfiku, nawet chciałem przez jakiś czas zostać marynarzem, to była głęboka podstawówka. Ależ ten czas leci...
ODPOWIEDZ