Wczoraj, podczas gry w Srodziemiu przeprowadzilismy ze Staxem dyskusje na temat zasady, ze mozna dokladac tylko karty w tej samej liczbie. W instrukcji, ktora sciagnalem - nie bylo tego zapisu (ale poracha:( Na swoja obrone musze powiedziec, ze sie spieszylem, bo gra byla prezentem i chcialem miec zasady).
Generalnie wiec przebijalismy pojedyncza karte para, pare trojka itp. Nie przeszkadzalo.
Co wiecej - wydaje mi sie, ze prowadzi to do pewnego zbalansowania rozgrywki, bo osoba, ktora zaczyna, moze sobie w tym momencie rzucac co wyzsze karty pojedyncze, czym np. blokuje moj kolor. Podobniez wymusi na mnie wyrzucanie strita po kolei. Co z tego, ze wygram 7, skoro mam teraz 6, 5, 4, 3 i w sobie moge to wsadzic?
Oczywiscie, sprobujemy wedlug nowych zasad przy najblizszej okazji, ale interesuje mnie Wasze zdanie, tudziez wrazenia.
Oczywiscie, w GoF "Stronger gets stronger", ale jak to sie ma do mojego koloru wobec pojedynczych kart?
Zaznaczam, ze kilka razy dopiero gralem, wiec sie nie znam:)
Gang of Four - tyle samo kart
Re: Gang of Four - tyle samo kart
To nie "nowe" zasady, tylko jedyne, słuszne zasady.aswiech pisze: Oczywiscie, sprobujemy wedlug nowych zasad przy najblizszej okazji
To chyba dział dla tematów z modyfikacjami zasad, a nie błędami w czytaniu instrukcji...
Można uznać za modyfikację grę z przebijaniem inną kategorią zestawu kart, jak wam się grało i jak wrażenia w porównaniu do normalnej rozgrywki? Gang of Four nie posiadam, grałem tylko online i szczerze mówiąc nastawiam się bardzo sceptycznie co do takiej modyfikacji. (a jakoś nie widzę okazji żeby sprawdzić mniej restrykcyjny wariant)
Takiej wersji brakuje kluczowego dla gry podziału na kategorie. Właśnie o to w tej grze chodzi... idą karty pojedyncze, dać coś z góry i liczyć na to że smok oszczędzi tą lewę, "uszkadzając" sobie przy okazji trójkę, czy może pasować łudząc się, że zdołasz jeszcze jakoś przejąć inicjatywę. Blokowanie gracza, któremu został tylko smok nie wychodząc w jedynki. Zbieranie łatwych zwycięstw słabymi piątkami pod koniec kiedy innym graczom skończy się sensowne karty. Bez tego typu zagrań ta gra IMO traci wszystko co jest w niej fajne.
Jak rozwiązaliście problem z porównywaniem wartości w różnych kategoriach?
- 1karta < para < trójka < piątki < gangi
- po numerach
- jeszcze jakoś inaczej
Można uznać za modyfikację grę z przebijaniem inną kategorią zestawu kart, jak wam się grało i jak wrażenia w porównaniu do normalnej rozgrywki? Gang of Four nie posiadam, grałem tylko online i szczerze mówiąc nastawiam się bardzo sceptycznie co do takiej modyfikacji. (a jakoś nie widzę okazji żeby sprawdzić mniej restrykcyjny wariant)
Takiej wersji brakuje kluczowego dla gry podziału na kategorie. Właśnie o to w tej grze chodzi... idą karty pojedyncze, dać coś z góry i liczyć na to że smok oszczędzi tą lewę, "uszkadzając" sobie przy okazji trójkę, czy może pasować łudząc się, że zdołasz jeszcze jakoś przejąć inicjatywę. Blokowanie gracza, któremu został tylko smok nie wychodząc w jedynki. Zbieranie łatwych zwycięstw słabymi piątkami pod koniec kiedy innym graczom skończy się sensowne karty. Bez tego typu zagrań ta gra IMO traci wszystko co jest w niej fajne.
Jak rozwiązaliście problem z porównywaniem wartości w różnych kategoriach?
- 1karta < para < trójka < piątki < gangi
- po numerach
- jeszcze jakoś inaczej
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
Napisalem, ze w instrukcji, ktora sciagnalem - nie bylo. A spieszylem sie. Czuje sie usprawiedliwiony;)zephyr pisze:To chyba dział dla tematów z modyfikacjami zasad, a nie błędami w czytaniu instrukcji...
Normalnie. Wlasciwie w tym momencie po prostu mniej kart zostaje, wiec wariant jest po prostu bardziej "user friendly". Poza tym wydaje mi sie, ze w tym pomysle jest wiecej pokera, tego zachodniego - bo tak dokladnie to wyglada, jak w pokerze.zephyr pisze: Można uznać za modyfikację grę z przebijaniem inną kategorią zestawu kart, jak wam się grało i jak wrażenia w porównaniu do normalnej rozgrywki?
Generalnie - gralismy wedlug normalnych zasad i tez bylo fajnie. Inaczej - jak piszesz - wiecej kategoryzacji i decyzji.
Jak wyzej. Inaczej mowiac - poker, tyle ze jesli padala ta sama kombinacja - liczylismy kolory, jesli wyzsza - pobijala nizsza automatycznie.zephyr pisze: Jak rozwiązaliście problem z porównywaniem wartości w różnych kategoriach?
- 1karta < para < trójka < piątki < gangi