Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1362
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 26 times
Been thanked: 299 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Portal Games »

Z związku z rosnącą liczbą zapytań odnośnie dostępności armii w wersjach Neuroshimy Hex! 3.0 oraz Neuroshimy Hex! 2.5, przygotowaliśmy infografikę rozwiewającą wszelkie wątpliwości. Infografika prezentuje, jakie armie pojawiły się do tej pory w wersjach 2.5 oraz 3.0 Neuroshimy Hex!

Warto pamiętać, że na dzień dzisiejszy nie jest planowany aktualny dodruk armii w wersji 2.5!

http://portalgames.pl/pl/infografika-ar ... shima-hex/
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2015, 16:02 przez Portal Games, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
eltadziko
Posty: 363
Rejestracja: 18 lis 2014, 22:05
Lokalizacja: Oława
Has thanked: 125 times
Been thanked: 79 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: eltadziko »

Po zaczęciu czytania powyższego posta już miałem nadzieję: "O, infografika z terminarzem wydawania kolejnych armii! :D". A tu taki zawód...
Awatar użytkownika
muker
Posty: 308
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:58
Lokalizacja: Zabrze

Re: Neuroshima Hex

Post autor: muker »

czy smart z NHDuel to ten sam smart co jest w wersji 3.0 tylko z brzydką grafika?
w sensie te same żetony, o ile jest jakaś pomoc do żetonów to zasady się niczym nie różnią od 3.0?
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Pixa »

To jest to samo.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
SaszaPL
Posty: 361
Rejestracja: 06 maja 2014, 15:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: Neuroshima Hex

Post autor: SaszaPL »

muker pisze:czy smart z NHDuel to ten sam smart co jest w wersji 3.0 tylko z brzydką grafika?
w sensie te same żetony, o ile jest jakaś pomoc do żetonów to zasady się niczym nie różnią od 3.0?
Kwestia gustu, mnie na przykłąd bardziej odpowiada stylistyka poprzedniej wersji.
Moje gry: Board Game Geek.
Poszukuję Kilku tytułów - sprawdź!
S/W:CampRoskilde i inne (chętniej wymienię)

If you don't know where you're going, any road will get you there.
SuCHaR
Posty: 273
Rejestracja: 25 mar 2015, 22:29
Has thanked: 29 times
Been thanked: 40 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: SuCHaR »

Cześć
Kiedy na BGG były fajne tuckboxes do przechowywania żetonów dla każdej armii ale gdzieś je wcielo. Znalazłem tylko dla 4 armii z podstawki. Ma ktoś może gdzieś na kompie resztę i mógłby podesłać mejlem? Z góry dzieki.
miszcz
Posty: 177
Rejestracja: 14 sty 2011, 08:10
Been thanked: 59 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: miszcz »

Wstawiłem na BGG kompletny zestaw pudełek do wszystkich armii. Nie wiem tylko jak wyjdzie po zmianie całości na PDF. Jeśli ktoś sobie wydrukuje i żetony się będą mieściły to proszę o informacje. Poprawie.
https://boardgamegeek.com/filepage/1189 ... i-polskiej
Kal-El83
Posty: 1143
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 240 times
Been thanked: 128 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Kal-El83 »

Niestety nie ma wyboru, wersja 3.0 zakrywa w pełni poprzednią.
Niestety nie wiem jak appka dziala na androidzie, za to z wersji isprzetowej jestem w pelni zadowolony.
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3036
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 575 times
Been thanked: 239 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: DarkSide »

Wśród mych znajomych Neuroshima Hex cieszy się dużą popularnością. Wymyśliliśmy sobie nawet mini turniej 4-6osobowy (zależy ilu nas się zbiera). Oczywiście żeby wszystko nie trwało w nieskończoność wpadłem na pomysł by zeskanować planszę i wydrukować ją na papierze kredowym (grubość 300). Na BGG wrzuciłem plik pdf gotowy do druku (za zgodą Wydawnictwa Portal), gdyby był ktoś zainteresowany. Poza tym łatwiej to spakować wraz z kilkoma armii do plecaka.
Link tutaj:
https://boardgamegeek.com/filepage/1193 ... d-printing
Zdjęcie porównawcze oryginalnej planszy i wydrukowanego skanu.
Spoiler:
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1362
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 26 times
Been thanked: 299 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Portal Games »

Wydawnictwo Portal pragnie poinformować, że na przełomie lipca i sierpnia świat świat Neuroshimy Hex 3.0! zasili nowa armia – Stalowa Policja! Pliki trafiły do drukarni i nowa frakcja lada moment pojawi się na sklepowych półkach!

Stalowa Policja to przemierzająca kraj brygada fanatyków prawa i porządku, zakuta w przedwojenne, eksperymentalne pancerze wspomagane. Aplikowane przez pancerze chemikalia i cybernetyczne usprawnienia podnoszą zdolności organizmu kosztem psychiki – funkcjonariusze reagują automatycznie na wszystko, co program zidentyfikuje jako zagrożenie lub przestępstwo. Pojawiają się znikąd i pacyfikują teren pośród huku eksplozji i kanonady ognia. Godna automatów nieskazitelna praworządność sprawia, że mieszkańcy wybawionych terenów szybko zaczynają tęsknić do dawnego chaosu i bezprawia.

Autorem Stalowej Policji jest Michał Oracz. Armia wprowadza do gry nową zdolność – Odbicie. Odbicie chroni jednostkę przed wszelkimi atakami skierowanymi w bok oznaczony ikoną Odbicia. Atak ten zostaje odbity w przeciwnym kierunku na odległość jednego pola i trafia jednostkę przeciwnika (Żołnierza, Sztab lub Moduł), o ile ta stoi na sąsiednim polu na linii tego ataku. Odbity atak nie czyni żadnej szkody żetonom Stalowej Policji.

Link do strony gryhttp://portalgames.pl/pl/stalowa-policja/
Gra na BoardGameGeekhttps://boardgamegeek.com/boardgameexpa ... eel-police
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1362
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 26 times
Been thanked: 299 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Portal Games »

Mamy przyjemność poinformować, że do naszych magazynów trafił najnowszy dodatek do Neuroshimy Hex 3.0 - Stalowa Policja!

Stalowa Policja to przemierzająca kraj brygada fanatyków prawa i porządku, zakuta w przedwojenne, eksperymentalne pancerze wspomagane. Aplikowane przez pancerze chemikalia i cybernetyczne usprawnienia podnoszą zdolności organizmu kosztem psychiki – funkcjonariusze reagują automatycznie na wszystko, co program zidentyfikuje jako zagrożenie lub przestępstwo. Pojawiają się znikąd i pacyfikują teren pośród huku eksplozji i kanonady ognia. Godna automatów nieskazitelna praworządność sprawia, że mieszkańcy wybawionych terenów szybko zaczynają tęsknić do dawnego chaosu i bezprawia.Autorem Stalowej Policji jest Michał Oracz. Armia wprowadza do gry nową zdolność – Odbicie. Odbicie chroni jednostkę przed wszelkimi atakami skierowanymi w bok oznaczony ikoną Odbicia. Atak ten zostaje odbity w przeciwnym kierunku na odległość jednego pola i trafia jednostkę przeciwnika (Żołnierza, Sztab lub Moduł), o ile ta stoi na sąsiednim polu na linii tego ataku. Odbity atak nie czyni żadnej szkody żetonom Stalowej Policji.

Grę do kupienia znajdziecie tutaj: http://bit.ly/1VWAtES

Po wszelkie informacje o nowej armii zapraszamy tutaj: http://portalgames.pl/pl/stalowa-policja/
Peter128
Posty: 636
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Peter128 »

Macie na weekend do poczytania wywiad z Michałem Oraczem http://www.turlnij.pl/2015/09/20/z-punk ... m-oraczem/, a w nim niestety taka wypowiedź:
Czy można spodziewać się jeszcze wielu nowych armii do Neuroshimy?

Szczerze mówiąc mam nadzieję, że nie. W tym roku wziąłem z dawna oczekiwany urlop od dodatków do Hexa. Wbrew pozorom przygotowanie porządnego, oryginalnego, przyjemnego i zbalansowanego dodatku do Hexa to niewiele mniej pracy niż przygotowanie zupełnie nowej gry. A efekt dla portfolio designera jest nieporównywalnie mniejszy. Przygotowanie do publikacji dodatku fanowskiego to jeszcze więcej roboty. Nie chciałbym robić non stop Hexa, a i zapychać półek wciąż nowymi armiami do starej gry. Wolałbym w przyszłości skupić się na nowych projektach.
Chociaż nie powiem, można było się tego spodziewać, z liczbą armii rośnie czas i zasoby potrzebne do ich zbalansowania, zysków super pewnie z tego nie ma, portfolio projektanta też to za bardzo nie wzbogaca. Na szczęście armii już teraz jest dużo.
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1740
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 571 times
Been thanked: 1409 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Leser »

Peter128 pisze:Macie na weekend do poczytania wywiad z Michałem Oraczem http://www.turlnij.pl/2015/09/20/z-punk ... m-oraczem/, a w nim niestety taka wypowiedź:
Czy można spodziewać się jeszcze wielu nowych armii do Neuroshimy?

Szczerze mówiąc mam nadzieję, że nie. W tym roku wziąłem z dawna oczekiwany urlop od dodatków do Hexa. Wbrew pozorom przygotowanie porządnego, oryginalnego, przyjemnego i zbalansowanego dodatku do Hexa to niewiele mniej pracy niż przygotowanie zupełnie nowej gry. A efekt dla portfolio designera jest nieporównywalnie mniejszy. Przygotowanie do publikacji dodatku fanowskiego to jeszcze więcej roboty. Nie chciałbym robić non stop Hexa, a i zapychać półek wciąż nowymi armiami do starej gry. Wolałbym w przyszłości skupić się na nowych projektach.
Chociaż nie powiem, można było się tego spodziewać, z liczbą armii rośnie czas i zasoby potrzebne do ich zbalansowania, zysków super pewnie z tego nie ma, portfolio projektanta też to za bardzo nie wzbogaca. Na szczęście armii już teraz jest dużo.
Ciężko się dziwić... ale z perspektywy fana szkoda straszna. Pytanie, czy koniecznie dodatkowymi armiami musi się zajmować Michał Oracz we własnej osobie. Jeśli chodzi o mnie, to uważam, że dodatkowe armie nie muszą być idealnie zbalansowane. Do gry "poważnej" mam takich mnóstwo. Do zabawy w poznawanie nowych ciekawych mechanik armii i ich kontrowanie niepotrzebny mi produkt dopieszczony w najdrobniejszych szczegółach (osobiście uważam, że przykładowo taki Doomsday Machine jest skrajnie przegięty co nie przeszkadza mi cieszyć graniem nim lub przeciw niemu). Grunt, żeby ktoś poświęcił nieco czasu na testy, o co w armiach fanowskich niestety ciężko.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Kal-El83
Posty: 1143
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 240 times
Been thanked: 128 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Kal-El83 »

Szkoda, ale z drugiej strony fajnie że Michał chce się rozwijać jako autor gier. Daje to nadzije na kolejny godny zainteresowania tytuł w przyszłości.
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
antros
Posty: 27
Rejestracja: 29 wrz 2014, 09:03
Lokalizacja: Grudziądz
Has thanked: 11 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: antros »

Ankieta dla Hexomaniaków by zaspokoić naszą ciekawość, jeśli znasz większość armii Neuroshimy wypełnij:
https://docs.google.com/forms/d/1sawid- ... 8872017130

Wyniki: https://docs.google.com/forms/d/1sawid- ... rm_confirm
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4132
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 313 times
Been thanked: 343 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: tomb »

"Najsilniejsza armia z podstawki" - są tacy, co uważają, że nie ma takiej.
"Ile partii stoczyłeś?" - z telefonem się liczy?
"Armia, która jest pomyłką" - zabawne pytanie, ale odpowiedź "nie ma takiej" by się przydała. (Edycja: sorki, jest taka odpowiedź!)



A jeśli już wypowiadam się w temacie: przyjrzeliście się Egzekutorowi Stalowej Policji w wersji 3.0? Wydawca postanowił go (świadomie) poprawić.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
SaszaPL
Posty: 361
Rejestracja: 06 maja 2014, 15:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: Neuroshima Hex

Post autor: SaszaPL »

tomb pisze:A jeśli już wypowiadam się w temacie: przyjrzeliście się Egzekutorowi Stalowej Policji w wersji 3.0? Wydawca postanowił go (świadomie) poprawić.
Nie widziałem, cóż to za zmiana?
Moje gry: Board Game Geek.
Poszukuję Kilku tytułów - sprawdź!
S/W:CampRoskilde i inne (chętniej wymienię)

If you don't know where you're going, any road will get you there.
Awatar użytkownika
antros
Posty: 27
Rejestracja: 29 wrz 2014, 09:03
Lokalizacja: Grudziądz
Has thanked: 11 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: antros »

tomb pisze:"Najsilniejsza armia z podstawki" - są tacy, co uważają, że nie ma takiej.
To pytanie miało byc jakąś tam wskazówką dla początkujących, ale dodałem jeszcze opcję o idealnym balansie.
tomb pisze:"Ile partii stoczyłeś?" - z telefonem się liczy?
W ten sposób też poznajesz Hexa (no chyba, że grasz na podstawowym poziomie i AI kładzie żetony nie w tę stronę), a więc jak bym liczył.
tomb pisze:"Armia, która jest pomyłką" - zabawne pytanie, ale odpowiedź "nie ma takiej" by się przydała. (Edycja: sorki, jest taka odpowiedź!)
To oczywiście pierwsza odpowiedź jak mogło by byc inaczej :)
tomb pisze:A jeśli już wypowiadam się w temacie: przyjrzeliście się Egzekutorowi Stalowej Policji w wersji 3.0? Wydawca postanowił go (świadomie) poprawić.
Na portalgames.pl jest instrukcja od 2.5, a więc nie wiem o co chodzi, jakie poprawki?
powermilk
Posty: 1042
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: powermilk »

z telefonem się liczy?
Widząc te odpowiedzi to zastanawiam się czy w wyobraźni się liczy ;)
Awatar użytkownika
SaszaPL
Posty: 361
Rejestracja: 06 maja 2014, 15:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: Neuroshima Hex

Post autor: SaszaPL »

antros pisze:
tomb pisze:"Najsilniejsza armia z podstawki" - są tacy, co uważają, że nie ma takiej.
To pytanie miało byc jakąś tam wskazówką dla początkujących, ale dodałem jeszcze opcję o idealnym balansie.
To może lepiej pytać o to którą armią najłatwiej się gra? To bardziej klarowne (bo Molochem sięstanowczo łatwiej gra niż np. Posterunkiem, szczególnie jak ktoś nie zna dokładnie wszystkich ciekawostek).
antros pisze:
tomb pisze:"Ile partii stoczyłeś?" - z telefonem się liczy?
W ten sposób też poznajesz Hexa (no chyba, że grasz na podstawowym poziomie i AI kładzie żetony nie w tę stronę), a więc jak bym liczył.
AI na najtrudniejszym też staje się przewidywalny. Bardziej polecam (do trenowania) grać przeciwko samemu sobie.
Moje gry: Board Game Geek.
Poszukuję Kilku tytułów - sprawdź!
S/W:CampRoskilde i inne (chętniej wymienię)

If you don't know where you're going, any road will get you there.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4132
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 313 times
Been thanked: 343 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: tomb »

Przyjrzyjcie się temu zdjęciu (Egzekutor na pierwszym planie) i porównajcie ze starym Egzekutorem.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
SaszaPL
Posty: 361
Rejestracja: 06 maja 2014, 15:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: Neuroshima Hex

Post autor: SaszaPL »

tomb pisze:Przyjrzyjcie się temu zdjęciu (Egzekutor na pierwszym planie) i porównajcie ze starym Egzekutorem.
Stracił dodatkowego HP'ka i jeden z pancerzy. Ciekawe... :P
Moje gry: Board Game Geek.
Poszukuję Kilku tytułów - sprawdź!
S/W:CampRoskilde i inne (chętniej wymienię)

If you don't know where you're going, any road will get you there.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4132
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 313 times
Been thanked: 343 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: tomb »

SaszaPL pisze:Stracił dodatkowego HP'ka i jeden z pancerzy. Ciekawe... :P
Nie, stracił tylko jeden pancerz (tu stara wersja). Ale i tak zmiana zaskakuje.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
SaszaPL
Posty: 361
Rejestracja: 06 maja 2014, 15:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: Neuroshima Hex

Post autor: SaszaPL »

tomb pisze:
SaszaPL pisze:Stracił dodatkowego HP'ka i jeden z pancerzy. Ciekawe... :P
Nie, stracił tylko jeden pancerz (tu stara wersja). Ale i tak zmiana zaskakuje.
Faktycznie - zapomniałem jak się czyta te nowoczesne oznaczenia -.-
Moje gry: Board Game Geek.
Poszukuję Kilku tytułów - sprawdź!
S/W:CampRoskilde i inne (chętniej wymienię)

If you don't know where you're going, any road will get you there.
Awatar użytkownika
Trampon
Posty: 359
Rejestracja: 26 mar 2012, 13:44
Lokalizacja: Warszawa Ursus
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Trampon »

tomb pisze:A jeśli już wypowiadam się w temacie: przyjrzeliście się Egzekutorowi Stalowej Policji w wersji 3.0? Wydawca postanowił go (świadomie) poprawić.
Aż obejrzę dokładnie w domu (mam wersję 2.5) - ale - skoro w 3.0 stracił pancerz to czemu piszesz że jest poprawiony?
"W świecie kolekcjonerów nader często dochodzi do zbrodni. Kolekcjonerzy to szaleńcy albo fanatycy na granicy szaleństwa, zaślepieni żądzą posiadania zdolni są do najgorszych przestępstw".
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.
ODPOWIEDZ