Władca Pierścieni: Gra Karciana LCG (Nate French)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2623
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 142 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: sqb1978 »

No, Krasnale to można powiedzieć: taki standard :) Staram się dobierać bohaterów w zgodzie z fabułą, ale w planach mam przechodzenie wszystkiego również innymi setupami (elfy, hobbity, rohan, kobiety itd). Jednak takie zabawy zacznę dopiero gdy dołączę więcej kart do talii. Obecnie wybieram spośród kart: Core-set, Khazad dum, Polowania na Golluma i Hobbita.

Ilość możliwości kombinowania w tej grze spokojnie starczy do końca życia :P
Awatar użytkownika
Figas
Posty: 269
Rejestracja: 15 mar 2012, 10:07
Lokalizacja: Stromiec Radom
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Figas »

A co myślicie o losowości gdy jest potrzebna do warunków zwycięstwa. Chodzi mi o punkty zwycięstwa które muszą znaleźć się w puli. Mam tu na myśli scenariusz z Dwarrowdelf, Brama Czerwonego Rogu, w którym należy mieć 5 pkt zwycięstwa aby wygrać. Jeżeli karta z punktami pojawi się jako cień to nie ląduje w puli zwycięstwa a że są tylko 3 takie karty to należy talie przewinąć co w grze solo jest bezsensu. Grałem w ten scenariusz 3 razy z czego raz przegrałem, drugi raz po upgradzie talii poszło już lepiej jednak jedna karta z punktami wyszła jako cień i lipa. Za trzecim razem udało się i zgarnąłem wymaganą ilość pkt legalnie.
Wg mnie autorzy nie pomyśleli że przewijanie talii tylko po to aby znaleźć kartę z pkt jest bezsensu, ew mogli dopisać pkt na większej ilości kart ;D
Teraz to będę chyba robił tak, że jeżeli taka karta wyjdzie jako cień to wtasuję ją z powrotem i wylosuję inną.
uday
Posty: 726
Rejestracja: 11 wrz 2013, 23:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: uday »

Podobny problem był np. w Polowaniu na Golluma. W nowszych przygodach, w których trzeba wyciągnąć z talii konkretne karty, mają one zazwyczaj efekt cienia: "Wtasuj z powotem do talii przeciwności". I to jest fajne rozwiązanie.
Awatar użytkownika
wojo
Posty: 751
Rejestracja: 20 sie 2008, 13:40
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 3 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: wojo »

Ja przez weekend miałem okazję pograć jeszcze trochę w 3 scenariusz Czarnych Jeźdżców i napocząłem Głos Isengardu (3 partie w pierwszy scenariusz). Kilka przemyśleń o tym drugim:

1. Bardzo fajna mechanika "Czas X". Karta ze strefy przeciwności lub wyprawy dostaje X żetonów czasu, spadają one na koniec każdej rundy a jak wszystkie spadną to odpala się jakiś mocny zły efekt Autentycznie sprawia że spieszy nam się aby ukończyć dany etap. Świetnie to działa i myślę że w dalszej części pudła i kolejnych dodatkach może to naprawdę fantastycznie przyspieszyć tempo scenariuszy/walki.

2. Nowa mechanika na kartach gracza czyli "zguba X" na tychże. Z reguły karty mające to słowo kluczowe są bardzo mocne jak na swoją cenę. Ogólnie również uważam to za świetny pomysł, zwłaszcza że dostajemy kilka dodatkowych kart które kombinują się z tym efektem (np. sprzymierzeńca który przygotowuje się gdy taki efekt odpalimy). Jednak jak na razie wykonanie wyszło tak sobie. Dokładnie rzecz biorąc karty gracza w tym zestawie z tym słowem kluczowym są dla mnie raczej słabawe

3. Dobrze zapowiadają się bohaterowie z tego dodatku.
Ostatnio zmieniony 09 mar 2015, 15:00 przez wojo, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolekcja na BGG, sprzedam
Jestem (współ)autorem: Bitwa pod Grunwaldem, Ora et Labora, Proch i Stal, Metallum
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 576 times
Been thanked: 1028 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: RUNner »

A nie jest tak że Zguba X na kartach graczy działa na wszystkich graczy?
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
wojo
Posty: 751
Rejestracja: 20 sie 2008, 13:40
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 3 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: wojo »

Hmmmm może masz rację. Rzucę okiem do instrukcji.

To by jednak sprawiało że rzeczone karty ogólnie są dość słabe.
Kolekcja na BGG, sprzedam
Jestem (współ)autorem: Bitwa pod Grunwaldem, Ora et Labora, Proch i Stal, Metallum
uday
Posty: 726
Rejestracja: 11 wrz 2013, 23:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: uday »

Każdy gracz usi podnieść swój poziom zagrożenia przy Zguba X. Swoją drogą Grima to jeden z moich ulubionych bohaterów.
Ostatnio zmieniony 09 mar 2015, 14:53 przez uday, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 576 times
Been thanked: 1028 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: RUNner »

No nie takie słabe, mogą wręcz uratować życie w niektórych sytuacjach, ale coś za coś.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
wojo
Posty: 751
Rejestracja: 20 sie 2008, 13:40
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 3 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: wojo »

Potwierdzam swój błąd (zmienię post aby nie wprowadzać w błąd innych ludzi) - zagrywając kartę "Zguba X" wszyscy gracze podnoszą swój poziom zagrożenia.

Hmmm karty zdecydowanie straciły na swojej atrakcyjności nawet w większym gronie. Z jednej strony to sprawia że karty są lepiej zbalansowane ale jakoś słabo wyglądają. Może trzeba jakąś specyficzną talię wokół nich zbudować ...?

Oczywiście masz rację że mogą uratować tyłek ale jak dla mnie cena jest naprawdę zaporowa. Mogły by pomóc rozpędzić się taliom o niskim zagrożeniu ale z drugiej strony odbierają im ich mocny atut (właśnie niskie zagrożenie). Cóż zostaje mi spróbować nimi zagrać i potwierdzić swoje obawy tudzież im zaprzeczyć.
Kolekcja na BGG, sprzedam
Jestem (współ)autorem: Bitwa pod Grunwaldem, Ora et Labora, Proch i Stal, Metallum
Amholen
Posty: 113
Rejestracja: 22 mar 2006, 17:00
Has thanked: 5 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Amholen »

Mam pytanko troszkę obok tematu. Czy ktoś się orientuje gdzie jest dobrze zaopatrzony i w miarę tani sklep z wersją Władka EN. Bo pobieżne przeglądnięcie głównych bazarów z polskiego rynku nie napawa optymizmem jeśli chodzi o zmianę wersji, ale może coś słabo szukam. Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: rattkin »

W Polsce nie dostaniesz nigdzie raczej (najwięcej ma Rebel) - są tylko pojedyczne dodatki - ale to też trochę wynika z faktu, że reprinty idą falami. Większą część masz szansę uzbierać w CardHaus, gdzie mają istotnie taniej - z wysyłką wyjdzie tyle ile w Polsce lub taniej.
Grishnak
Posty: 32
Rejestracja: 21 maja 2014, 12:46
Has thanked: 1 time

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Grishnak »

Wybaczcie pytanie o zasady tutaj, ale widząc, że ten wątek jest dość aktywny, zaryzykuję tutaj;)
Czy jeżeli bohater dostanie dodatkowy symbol sfery, to oznacza, że w fazie zasobów będzie dostawał po jednym zasobie z każdej sfery jaką ma, czy oznacza to jedynie, że swój jeden zasób na turę będzie mógł wydawać na dowolną ze sfer, które posiada?
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: rattkin »

Drugie.
Awatar użytkownika
godpuppet
Posty: 592
Rejestracja: 30 gru 2008, 12:15
Lokalizacja: Warszawa

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: godpuppet »

Grishnak pisze:Wybaczcie pytanie o zasady tutaj, ale widząc, że ten wątek jest dość aktywny, zaryzykuję tutaj;)
Czy jeżeli bohater dostanie dodatkowy symbol sfery, to oznacza, że w fazie zasobów będzie dostawał po jednym zasobie z każdej sfery jaką ma, czy oznacza to jedynie, że swój jeden zasób na turę będzie mógł wydawać na dowolną ze sfer, które posiada?
pytania o zasady kieruj do wątku o zasadach, on również jest aktywny - uaktywnia się zaraz po tym, jak ktoś zada pytanie :)

a ludzie tu na forum, grający w WP, to pomocna banda, sam się nie raz o tym przekonałem ;)

a przy okazji będzie porządek na forum, o! :D
All work and no play makes Jack a dull boy!
kaspian
Posty: 47
Rejestracja: 16 paź 2014, 19:41

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: kaspian »

Na Fantasy Flight Games pojawił się nowy artykuł dotyczący nadchodzącego rozszerzenia The Lost Realm :D . Został ujawniony nowy bohater, którym okazał się Halabard.
Awatar użytkownika
wojo
Posty: 751
Rejestracja: 20 sie 2008, 13:40
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 3 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: wojo »

Przez weekend miałem okazję nieco więcej pograć w Głos Isengardu.

Pierwszy scenariusz wreszcie pokazał mi na co go stać. Kilka kombosów (wrogowie przyzywających nowych wrogów, podobnie jak karta wyprawy) w ostatnim etapie i moja drużyna padla. Ogólnie jednak 9/10 zwycięstw więc bardzo ciężko nie było. Scenariusz oceniam jako dość fajny, bardzo spodobał mi się pomysł karania graczy za posiadane na ręku karty. Nie do końca wiem jak to tematycznie uzasadnić (bohaterowie muszą być skupieni na walce a nie rozpraszać się innymi "opcjami"?) ale mechanicznie działa bardzo dobrze. Słowo kluczowe czas X również jak najbardziej fajnie działa i wymusza parcie do przodu.

Radośnie podszedłem do kolejnego scenariusza - Polowanie na Orka - który według FFG jest łatwiejszy niż powyższy. Ufff jest bardzo, bardzo cięzko. Czuję się prawie jak w Ucieczce z Dol Guldur. Moja pierwsza talia (Duch, Wiedza) skuteczność 33% (6 prób). Zmieniam talię (Taktyka, Duch) skuteczność 20% (8 prób) - porażka za porażką. Wieczorem wpadłem na kilka pomysłów jak pierwszą talię podkręcić, będę więc jeszcze testował i zdaje się że do mojego celu (skuteczność 50%) powinno udać się doczłapać jednak wycisk jest naprawdę ostry.

Najzabawniejsze jednak jest to że ten scenariusz zdaje się być jeszcze trudniejszy na większą ilość graczy brrr.
Kolekcja na BGG, sprzedam
Jestem (współ)autorem: Bitwa pod Grunwaldem, Ora et Labora, Proch i Stal, Metallum
toblakai
Posty: 1287
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 231 times
Been thanked: 250 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: toblakai »

Orientuje się może ktoś czy Galakta w najbliższym druku na żądanie będzie drukować dwa pierwsze małe dodatki z cyklu Twórcy Pierścienia w wersji poprawionej - mam tu na myśli felerne tłumaczenia kart. Może ktoś z was już się o to pytał, albo umknęła mi informacja od Galakty - szczerze powiedziawszy nie śledzę ich facebooka a na forum się nieczęsto wypowiadają.
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2623
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 142 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: sqb1978 »

Najlepiej napisz maila do nich i zapytaj u źródła :)
Dla nich to są raczej pierdółki i nie wrzucają takich detali do komunikacji społecznościowej.
AndO3131
Posty: 35
Rejestracja: 15 gru 2014, 18:37

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: AndO3131 »

Jak będę miał trochę czasu, zrobię erratę do końca, uwzględniając również te karty. Obecnie istnieje możliwość poprawienia w zasadzie każdej karty do Władcy, ale wymaga to sporo czasu. Errata będzie dostępna cały czas na dropboxie.
toblakai
Posty: 1287
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 231 times
Been thanked: 250 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: toblakai »

Wysłałem maila do Galakty i bardzo szybko otrzymałem odpowiedź :) Źle przetłumaczona karta sprzymierzeńca z Dunlandzkiej Pułapki będzie drukowana w wersji poprawionej, więc jeżeli ktoś się wahał czy brać to pod tym względem może być spokojny.
Awatar użytkownika
wojo
Posty: 751
Rejestracja: 20 sie 2008, 13:40
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 3 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: wojo »

Ufff jeszcze się pomęczyłem z Polowaniem na Orka z Głosu Isengardu. Nie mogłem zrozumieć czemu ten scenariusz jest tak piekielnie trudny i nawet optymalizowanie decku do n-tej potęgi nie pomagało zbytnio. Wreszcie odkryłem przyczynę dużej części swoich porażek.
Etap 2B grałem tak: Dokładałem żeton czasu na etap 2 tylko gdy położyłbym na nim choć 1 żeton postępu w wyniku wyprawy
Powinienem grać: Żeton powinienem dokładać gdy wyprawa się powiedzie.

Granie "po mojemu" strasznie utrudnia scenariusz bo trzeba nie tylko wyczyścić obszar aktywny ale nawet wyciągnąć te dodatkowe +1. Oznaczało to że efekt etapu 2 dość często mi się opalał a ponieważ 2 dodatkowe karty ze strefy przeciwności to naprawdę masakra prowadząca albo do nawału lokacji albo wrogów.

Gdy wreszcie zagrałem na poprawnych zasadach zrobiło się znacznie lepiej choć scenariusz nadal uznaję za dość trudny. Jeżeli ktoś ma ochotę podkręcić sobie trudność tego scenariusza to polecam powyższą (w sumie niewielką) modyfikację. Jest morderczo.
--------------------
Co do błędów Galakty to z jednej strony są wkurzające ale jak na te setki wzorów kart te 3 to nie aż tak wiele. Szkoda jednak że mamy pierwszą złą kartę gracza. Natomiast fajnie jakby się im udało (pewnie wraz z FFG) wydrukować w trybie DNŻ wszystkie błędne karty (bo FFG narobiło błędów na kartach znacznie więcej niż Galakta). Chętnie bym coś takiego kupił. Gdyby to było dołączone do jakiegoś dużego dodatku jako gratis to byłoby jeszcze lepiej.
Kolekcja na BGG, sprzedam
Jestem (współ)autorem: Bitwa pod Grunwaldem, Ora et Labora, Proch i Stal, Metallum
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4137
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 316 times
Been thanked: 345 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: tomb »

wojo pisze:Co do błędów [..]Gdyby to było dołączone do jakiegoś dużego dodatku jako gratis to byłoby jeszcze lepiej.
To technicznie było już możliwe, bo Głos Isengardu zawiera 156 kart, zamiast 165 kart - czyli wystarczyło zadrukować te wolne 9 kartoników poprawionymi kartami. Niestety FFG niczego takiego nie zrobiło, a szkoda. W ogóle pomysł wyrzucenia z opakowania 9 kart jest dziwny - mogli zamiast tego dać 3 dodatkowe wzory kart graczy, poprawione karty, cokolwiek...

Nowe zestawy zamówione wraz z zaległą "Drogą mroczniejącą", więc będę do tyłu tylko o talie koszmarne. Mam nadzieję, że nie zostanę ponownie ukarany za bycie wiernym klientem i wszystkie karty zostały porządnie przejrzane.


Tymczasem walczę z Czarnymi Jeźdźcami talią z instrukcji. Bezskutecznie - zawsze albo w pechowym momencie zaryzykuje z wyprawą, albo nazgule lawinowo zasypują strefę przeciwności. Nic to - walczę dalej.
Awatar użytkownika
wojo
Posty: 751
Rejestracja: 20 sie 2008, 13:40
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 3 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: wojo »

Co do Czarnych Jeźdźców
Spoiler:
Wczoraj wziąłem się za ostatni scenariusz Głosu. Jest bardzo specyficzny bo wrogowie nas prawie nie atakują. Moją talią Aragorn (wiedza), Frodo i Glorfindel (duch) scenariusz jest bardzo łatwy chyba najłatwiejszy ze wszystkich w tym zestawie, myślę że jest też sensownym zamiana Frodo na innego bohatera jako że jego zdolność w tym scenariusz niezbyt się przydaje.
Kolekcja na BGG, sprzedam
Jestem (współ)autorem: Bitwa pod Grunwaldem, Ora et Labora, Proch i Stal, Metallum
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2623
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 142 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: sqb1978 »

Ja powrócę do Sagi Hobbit.
Nie wiem czy pierwsza przygoda drugiej części (czyli "Pająki i muchy") jest tak łatwa, czy może mi się tak karty ułożyły. W każdym razie przeszedłem ją za pierwszym razem bez najmniejszych przeszkód. Na dodatek talia była dopasowana do 3 przygody z 1 części ("Zagadki Golluma").
Od samego początku nie czułem żadnego ciśnienia. Głównie z uwagi na to, że Bilbo wyjął wszystkie skarby z talii.

Rozegram jeszcze ze dwa podejścia i spróbuję zmontować talię do przejścia całej Sagi :)
LordMongo
Posty: 134
Rejestracja: 10 lis 2009, 16:18
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: LordMongo »

Rozumiem, że mówimy o grze solo? Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że ten scenariusz do łatwych nie należy, co nie oznacza, że jest jakiś specjalnie trudny. Co z czystym sumieniem można o nim powiedzieć to to, ze przy grze solo jest zdecydowanie zakręcony (etapy 2 i 3). Musiałem trochę poszperać w necie, żeby doczytać się jak to prawidłowo rozegrać.
Twoje doświadczenie można tłumaczyć na trzy sposoby: 1) faktycznie talia encounters ułożyła się idealnie i nic niebezpiecznego z niej nie wyskoczyło - mało prawdopodobne, ale nie niemożliwe; 2) masz wypasioną talię, która idzie przez wszystko jak czołg; 3) grałeś coś źle... ;) Czy pamiętałeś o tym, ze jeden z pająków jak tylko jest odkryty, to od razu robi taki "darmowy" atak w fazie questa? Przyznaję, że sam dopiero zwróciłem na to uwagę po dwóch rozegraniach tej przygody... W ostatnim etapie zaś, gdy oprócz normalnego dokładania kart z talii zagrożenia musisz dodatkowo, co turę, dokładać jednego pająka. Gdy te pajęczaki się tak masowo wysypują, a wszyscy Twoi bohaterowie, oprócz Bilba, są uwięzieni, to jednak pewne ciśnienie jest odczuwalne :twisted:

Jeżeli chodzi o talie do przejścia całej sagi to, jeżeli tematycznie trzymasz się krasnali, bez Daina ani rusz... Druga przygoda z drugiej części - Samotna góra, w którą jak mniemam jeszcze nie grałeś, to jakaś masakra. Zaczynasz bodajże z 7 punktami zagrożenia i masz do wyboru, albo kraść skarby i jeszcze zwiększać sobie to zagrożenie, albo przyjmować na klatę atak Smauga (co w praktyce równa się - stracić sprzymierzeńca lub bohatera). Do tego dochodzą paskudne lokacje i jeszcze bardziej paskudne karty treachery... W praktyce wygląda to tak, że poziom zagrożenia, z jakim musisz się zmierzyć w fazie quest, bardzo szybko staje się murem nie do przebicia, a do tego dochodzi Smaug, który, praktycznie co turę (niekiedy nawet dwa razy na turę) pacyfikuje Twoją drużynę.
Osobiście, poziom trudności tej przygody w trybie solo oceniam na 10/10 (jedyna trudniejszą, w jaką grałem jest "bitwa o miasto na jeziorze", której dałbym 12/10 :)). Nie oznacza to jednak, że przygoda jest nie do skończenia. Do tego punktu Hobbita przechodziłem drużyną - Thorin, Balin, Nori, która to ekipa okazała się niewystarczająca do ograbienia Smauga (i przeżycia jego wściekłości, z tym związanej:). Gdy jednak zamieniłem Thorina na Daina, to jakoś poszło... Oczywiście o wyczyszczeniu całego skarbca nawet nie mogło być mowy...
Jeżeli więc zamyślasz przejść całego Hobbita jedną drużyną - nie odchodząc przy tym za bardzo od fabularnego ducha książki (no wiadomo, Dain w wyprawie nie uczestniczył...), to bez Żelaznejstopy ani rusz.

Z drugiej strony, to tylko takie moje luźne refleksje, może ktoś ma inne doświadczenia. Przypominam jedynie, że wszystko powyższe tyczy się gry solo.
ODPOWIEDZ