Gry ekonomiczne/strategiczne, interakcyjne
Gry ekonomiczne/strategiczne, interakcyjne
Witam,
Szukam planszówki, która nie znudzi się szybko i można w nią zagrać w przynajmniej 4 osoby.
Moje ulubione gry to Osadnicy, Cytadela, Cywilizacja, Bang!, sabotażysta, Kalendarz majów i parę innych. Jak ktoś zna podobne to proszę pisać
Ogólnie lubię gry ekonomiczno strategiczne, gdzie trochę trzeba pomyśleć (mało losowości), a jednocześnie żeby dawały dużo zabawy (żeby nie było drętwo xd)
Przedział cenowy to mniej więcej 100-150zł
PS myślałem o: Agricoli, Pupilach Podziemi, Cykladach, Shogunie.
Szukam planszówki, która nie znudzi się szybko i można w nią zagrać w przynajmniej 4 osoby.
Moje ulubione gry to Osadnicy, Cytadela, Cywilizacja, Bang!, sabotażysta, Kalendarz majów i parę innych. Jak ktoś zna podobne to proszę pisać
Ogólnie lubię gry ekonomiczno strategiczne, gdzie trochę trzeba pomyśleć (mało losowości), a jednocześnie żeby dawały dużo zabawy (żeby nie było drętwo xd)
Przedział cenowy to mniej więcej 100-150zł
PS myślałem o: Agricoli, Pupilach Podziemi, Cykladach, Shogunie.
Re: Gry ekonomiczne/strategiczne, interakcyjne
Cyklady, Suburbia, Listy z Whitechapel, Race for the Galaxy, Magnaci, Epoka Kamienia, etc.
Re: Gry ekonomiczne/strategiczne, interakcyjne
Cyklady odradzam z całego serca. Jedyna zaleta tej gry to ładne wydanie. Gra jest niesamowicie losowa i nawet prowadzenie poprzez całą rozgrywkę może okazać się fiaskiem.
Polecam przyjrzeć się Puerto Rico oraz Ora et labora.
Polecam przyjrzeć się Puerto Rico oraz Ora et labora.
Re: Gry ekonomiczne/strategiczne, interakcyjne
Niesamowicie losowa? Kosci od 0 do 3, to nie jest przytlaczajaca losowosc. Bardziej wystepuje syndrom "bij lidera", ale ten z kolei jest w b wielu grach.
- michalldz90
- Posty: 572
- Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 60 times
Re: Gry ekonomiczne/strategiczne, interakcyjne
jak atakujesz dwoma jednostkami na inne dwie to się nie dziw, że możesz przegrać przez rzut kością. Do walki też trzeba się przygotować i stworzyć odpowiednio liczne legionyBowflan pisze:Cyklady odradzam z całego serca. Jedyna zaleta tej gry to ładne wydanie. Gra jest niesamowicie losowa i nawet prowadzenie poprzez całą rozgrywkę może okazać się fiaskiem.
Polecam przyjrzeć się Puerto Rico oraz Ora et labora.
Re: Gry ekonomiczne/strategiczne, interakcyjne
Nie zrazaj się opinią Bowflana, kolega ewidentnie preferuje gry, w których losowość jest ograniczona do zera.
Co jednak nie ozmacza, że Cyklady są złą grą:-) Powiedziałbym nawet, że dla kogoś kto nie gustuje w eurosucharach, to bardzo dobry wybór
Co jednak nie ozmacza, że Cyklady są złą grą:-) Powiedziałbym nawet, że dla kogoś kto nie gustuje w eurosucharach, to bardzo dobry wybór
Re: Gry ekonomiczne/strategiczne, interakcyjne
Cyklady! Rewelacyjna gra. Ładne wydanie co pokreślił Bowflan a do tego bardzo fajna mechanika licytacji, bardzo rozsądny system walki i dużo kombinowania, dużo dróg do zwycięstwa a w tle ekonomia i pieniądze które w kluczowych momentach ją najważniejsze
Re: Gry ekonomiczne/strategiczne, interakcyjne
Może mi jeszcze powiedzie, że karty mitycznych stworów (czy jak to się tam nazywało) nie są losowe? Jak grałem to był straszny chaos, jedna karta nagle przesądzała o całej rozgrywce.
Nie rozumiem dlaczego ludzie się zachwycają tą grą. Radziłbym jednak, przed ewentualnym zakupem, wypożyczyć ją od kogoś.
Nie rozumiem dlaczego ludzie się zachwycają tą grą. Radziłbym jednak, przed ewentualnym zakupem, wypożyczyć ją od kogoś.
Re: Gry ekonomiczne/strategiczne, interakcyjne
A kto mówi, że Cyklady nie posiadają elementu losowości?:-)
Posiadają, ale w rozsądnym stopniu:-)
Posiadają, ale w rozsądnym stopniu:-)
Re: Gry ekonomiczne/strategiczne, interakcyjne
To co szachy też są losowe bo grasz albo białymi albo czarnymi?Bowflan pisze:Może mi jeszcze powiedzie, że karty mitycznych stworów (czy jak to się tam nazywało) nie są losowe? Jak grałem to był straszny chaos, jedna karta nagle przesądzała o całej rozgrywce.
Nie rozumiem dlaczego ludzie się zachwycają tą grą. Radziłbym jednak, przed ewentualnym zakupem, wypożyczyć ją od kogoś.
- michalldz90
- Posty: 572
- Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 60 times
Re: Gry ekonomiczne/strategiczne, interakcyjne
dlatego po to jest Zeus, żeby zredukować niebezpieczeństwo w newralgicznych momentach:) Poza tym nie da się mieć wszystkiego, no chyba, że ktoś już zdecydowanie przeważa. Nie wygrasz decydujacej licytacji jednoczesnie wykupując wszystkie potwory, do tego armie i jeszcze do tego ruch na mapie. Nie powiem, że tak nie miałem, ale wtedy już wiedziałem, że dostane baty, bo zanosiło się na to od paru kolejek kiedy zaniedbałem ekonomieBowflan pisze:Może mi jeszcze powiedzie, że karty mitycznych stworów (czy jak to się tam nazywało) nie są losowe? Jak grałem to był straszny chaos, jedna karta nagle przesądzała o całej rozgrywce.
Nie rozumiem dlaczego ludzie się zachwycają tą grą. Radziłbym jednak, przed ewentualnym zakupem, wypożyczyć ją od kogoś.
Re: Gry ekonomiczne/strategiczne, interakcyjne
Karty stworów dochodzą losowo... Ale można to znacznie zmniejszyć, np Zeus może sobie przeszukiwać talię stworów ;PBowflan pisze:Może mi jeszcze powiedzie, że karty mitycznych stworów (czy jak to się tam nazywało) nie są losowe? Jak grałem to był straszny chaos, jedna karta nagle przesądzała o całej rozgrywce.
Nie rozumiem dlaczego ludzie się zachwycają tą grą. Radziłbym jednak, przed ewentualnym zakupem, wypożyczyć ją od kogoś.
Jak dla mnie mityczne stwory to jak losowe wydarzenia... Za dwa dni zawieje huragan i powyrywa kilka drzew... Ach to życie, losowe! Lepiej przetestować zanim zaczniesz żyć ;P
Całe szczęście, że gier jest multum. Jedne takie inne owakie i jeszcze mamy te siakie/nijakie... Każdy coś dla siebie znajdzie. Nie ma się co denerwować - opinie tutaj wyrażane są w 100% subiektywne i będzie ich tyle, ile osób się wypowie, każda trochę/mocno inna od poprzedniej.
P.S. Losowy to jest Monopoly Kulnij/kup/zapłać/zbankrutuj... Wszystko zależy od rzutu kostką i nie masz na to żadnego wpływu ani możliwości modyfikacji wyniku.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Re: Gry ekonomiczne/strategiczne, interakcyjne
Wrażenie panującego chaosu powinno ustąpić po zagraniu kilku partii.Bowflan pisze:Jak grałem to był straszny chaos, jedna karta nagle przesądzała o całej rozgrywce.
Jakaś karta może przesądzić o rozgrywce, ale jest to czynnik umiarkowanie losowy, ponieważ nawet średnio doświadczeni gracze powinni wiedzieć, jakie potwory czają się w talii. I uwzględnić to w swoich planach.
Ja na przykład jestem raczej optymalizującym eurograczem, ale Cyklady mi się bardzo podobają. Losowość jest w tej grze do opanowania, a sporo rzeczy można wyliczyć, np.: jakie jest prawdopodobieństwo, że uda mi się Zeusem dokopać do Pegaza, przy danej ilości gotówki.
Re: Gry ekonomiczne/strategiczne, interakcyjne
Terra Mystica. Mnóstwo ras, dodatek na przyszłość, ekonomia jest, strategia jest, mało walk, ale główkowania mnóstwo. Kostek w pudle nie masz, więc to chyba na plus, z tego co czytam. Ew. Nexus Ops, sporo fajnej zabawy lub Belfort - świetna gra, w niezłym klimacie. Dawno w nią nie grałem, ale zdaje się, że losowości tam nie uświadczysz.
Re: Gry ekonomiczne/strategiczne, interakcyjne
Jedyna losowość w Belforcie to moment losowania gildii, ale to tylko dodaje smaczku grze