Small World - pytania i wątpliwości
- adam_k27
- Posty: 721
- Rejestracja: 28 cze 2013, 10:07
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 19 times
Re: Small World
Mam taką wątpliwość. Załóżmy że ktoś ma jedną rasę wymierającą i drugą aktywną. W wyniku ruchu przeciwników okazuje się że jego rasa aktywna całkowicie znika z mapy. Co prawda gracz ma kilka jednostek które mógłby wprowadzić do gry, ale nie ma jak i gdzie bo jego rasy już nie ma na planszy. Pytanie co się w takiej sytuacji dzieje?
Na zdrowy rozsadek gracz powinien wtedy przymusowo przeprowadzić akcję wymierania ową rasą. Pytanie co wtedy z rasą która już była uprzednio wymierająca. Moim zdaniem gracz powinien mieć możliwość jej pozostawienia, bo po zwróceniu wybitej rasy dalej będzie dysponował tylko jedną rasą wymierającą. Dobrze kombinuję?
Na zdrowy rozsadek gracz powinien wtedy przymusowo przeprowadzić akcję wymierania ową rasą. Pytanie co wtedy z rasą która już była uprzednio wymierająca. Moim zdaniem gracz powinien mieć możliwość jej pozostawienia, bo po zwróceniu wybitej rasy dalej będzie dysponował tylko jedną rasą wymierającą. Dobrze kombinuję?
- espresso
- Posty: 1559
- Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
- Lokalizacja: poznań
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 103 times
Re: Small World
Z FAQ:
Czyli przeprowadzasz normalne wymieranie, poprzednio wymarła rasa znika i zostajesz bez rasy.All active units destroyed
If all your active units are destroyed in one turn you may:
1) Score points only with the in-decline race.
or 2) Go into decline and score 0 for that turn.
You may not take a new combo this turn
- FortArt
- Posty: 2334
- Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Small World
Nie, to nie jest właściwa odpowiedź!
Kolega pyta o sytuację gdy
a) atakuje z brzegu planszy tak jakby to był jego pierwszy podbój. I dostaje normalnie punkty za obie rasy.
b) wymiera i dostaje 0 pkt
Kolega pyta o sytuację gdy
a dostaje opis sytuacji gdyadam_k27 pisze:Co prawda gracz ma kilka jednostek które mógłby wprowadzić do gry, ale nie ma jak i gdzie bo jego rasy już nie ma na planszy.
Czyli nie wszystkie zostały zniszczone! Skoro je nadal ma na ręce to ma do wyboruespresso pisze: All active units destroyed
a) atakuje z brzegu planszy tak jakby to był jego pierwszy podbój. I dostaje normalnie punkty za obie rasy.
b) wymiera i dostaje 0 pkt
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
Re: SmallWorld
1. Przed planowaniem wymarcia rasy mozna jeszcze przeprowadzic atak?
2. Jesli na polu znajuje sie pionek z wymarla rasa ile potrzeba zetonow ataku?
2. Jesli na polu znajuje sie pionek z wymarla rasa ile potrzeba zetonow ataku?
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3237
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 60 times
- Kontakt:
Re: SmallWorld
1. nie. wymarcie zjada całą turę. wymierasz, podliczasz punkty i koniec.
2. trzy, 2 bazowe + 1 za żeton wymarłej rasy
2. trzy, 2 bazowe + 1 za żeton wymarłej rasy
Re: SmallWorld
Ad. 1. Chyba że masz cechę "Niezlomne", wtedy przeprowadzasz atak, podliczasz punkty i wymierasz w tej samej rundzie.
Re: SmallWorld
Ad.1. Nie można. Jedynie umiejętność "niezłomne" na to pozwala.grinkol pisze:1. Przed planowaniem wymarcia rasy mozna jeszcze przeprowadzic atak?
2. Jesli na polu znajuje sie pionek z wymarla rasa ile potrzeba zetonow ataku?
Ad.2. Tak jak w każdej sytuacji -> 2 żetony + 1 za każdy żeton, który leży na danym polu (bez względu czy to jest to góra, obóz, legowisko, twierdza, żeton rasy aktywnej/wymierającej) - wszelkie bonusy obniżające koszt (umiejętność "waleczne"/"konne", bonusy trytonów/olbrzymów).
Np.: waleczny tryton, atakując nadmorski obszar, na którym leży 1 żeton, potrzebuje tylko 1 żetonu (2 za obszar, 1 za żeton, -1 za nadmorski obszar, -1 za waleczność)
Ale już elf alchemik, atakując trolla na górze, będzie potrzebować 5 żetonów (2 za obszar, 1 za górę, 1 za trolla, 1 za legowisko- legowiska są zawsze tam gdzie trolle, nawet jak wymierają)
- Michał M
- Posty: 799
- Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 29 times
- Kontakt:
Re: SmallWorld
Ostatnio mieliśmy problem z kwestią niepustych regionów. Czy są to tylko pola, na których znajdują się żetony innej rasy (także wymarłej), czy regiony z jakimikolwiek żetonami, na przykład gór?
Oczywiście wiem, że można znaleźć tę informację w instrukcji, ale w czasie gry, przeglądając ją na szybko, jakoś nam się to nie udało. Teraz mój "Small World" jest u kolegi, a ta kwestia ciągle nie daje mi spokoju.
Oczywiście wiem, że można znaleźć tę informację w instrukcji, ale w czasie gry, przeglądając ją na szybko, jakoś nam się to nie udało. Teraz mój "Small World" jest u kolegi, a ta kwestia ciągle nie daje mi spokoju.
Re: SmallWorld
http://www.rebel.pl/repository/files/in ... cja_pl.pdf
"Region jest uważany za niepusty, jeśli zawiera co najmniej
jeden żeton Ginących Plemion lub dowolnej rasy (Aktywnej
lub Wymierającej). Region z żetonem Gór, ale bez żetonów
Plemion lub ras jest uważany za pusty."
"Region jest uważany za niepusty, jeśli zawiera co najmniej
jeden żeton Ginących Plemion lub dowolnej rasy (Aktywnej
lub Wymierającej). Region z żetonem Gór, ale bez żetonów
Plemion lub ras jest uważany za pusty."
- Michał M
- Posty: 799
- Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 29 times
- Kontakt:
- crsunik
- Posty: 2870
- Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Been thanked: 2 times
Re: SmallWorld
Hej, mam takie dwa pytania.
1. Jak to jest z podbijaniem pola z wymarłą rasą przez gracza, do którego wymarła rasa należy? Dzisiaj podczas rozgrywki mieliśmy sytuację, w której gracz wchodząc z boku planszy nową rasą nie za bardzo miał co podbijać dalej. Z jednej strony pola 'okopane' przez innego gracza, a z drugiej strony był odcięty polami ze swoją wymarłą rasą. W instrukcji nie znalazłem informacji czy takie pola gracz może sam od siebie odbijać czy też nie.
2. Władcy smoków. "Raz na turę możesz podbić obszar używając pojedynczego żetonu". Dowolny obszar? Nawet z górami i fortecami?
1. Jak to jest z podbijaniem pola z wymarłą rasą przez gracza, do którego wymarła rasa należy? Dzisiaj podczas rozgrywki mieliśmy sytuację, w której gracz wchodząc z boku planszy nową rasą nie za bardzo miał co podbijać dalej. Z jednej strony pola 'okopane' przez innego gracza, a z drugiej strony był odcięty polami ze swoją wymarłą rasą. W instrukcji nie znalazłem informacji czy takie pola gracz może sam od siebie odbijać czy też nie.
2. Władcy smoków. "Raz na turę możesz podbić obszar używając pojedynczego żetonu". Dowolny obszar? Nawet z górami i fortecami?
- kudlacz135
- Posty: 645
- Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: SmallWorld
1. Nie ma przeciwwskazań, żeby podbijać swoją aktywną rasą swoją rasę wymarłą.
2. Dowolny, nawet z górami i fortecami, w instrukcji jest napisane, że nie liczy się liczba żetonów. Natomiast nie możesz smokiem podbić pól z norkami niziołków czy z bohaterskim znacznikiem itp.
2. Dowolny, nawet z górami i fortecami, w instrukcji jest napisane, że nie liczy się liczba żetonów. Natomiast nie możesz smokiem podbić pól z norkami niziołków czy z bohaterskim znacznikiem itp.
Re: SmallWorld
1.Zdolność "Warowne"
Dokładamy 1 twierdzę co rundę nawet jeśli rasa nasza rasa jest wymarła ?
2.Ghule
Można je "wymrzeć" a następnie jeszcze nimi zagrać w tej samej rundzie ?
Dokładamy 1 twierdzę co rundę nawet jeśli rasa nasza rasa jest wymarła ?
2.Ghule
Można je "wymrzeć" a następnie jeszcze nimi zagrać w tej samej rundzie ?
- MarekB
- Posty: 237
- Rejestracja: 23 lis 2013, 12:45
- Lokalizacja: Warszawa/Łomianki
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: SmallWorld
ad. 1
ad. 2
Nie, wymarcie jest ostatnim elementem Twojej rundy, najczęściej jedynym, jeżeli się na nie decydujesz. Wyjątkiem jest sztandar "niezłomne", które pozwalają Ci najpierw zaatakować, a dopiero później wymrzeć.
Dołożyć kolejną warownię można tylko gry rasa pozostaje aktywna. Również tylko gdy jest aktywna otrzymujesz dodatkową monetę za region z warownią. Natomiast nawet wymarła rasa dostaje bonus do obrony.Fortified
Once per turn, as long as your Fortified Race
is active, you may place 1 Fortress in a
Region you occupy. The Fortress is worth 1
bonus Victory coin at turn's end, unless you
are In Decline. The Fortress also augments your Region's
defense by 1 (just as if you had an additional Race token
stationed there), even if you are In Decline.
ad. 2
Nie, wymarcie jest ostatnim elementem Twojej rundy, najczęściej jedynym, jeżeli się na nie decydujesz. Wyjątkiem jest sztandar "niezłomne", które pozwalają Ci najpierw zaatakować, a dopiero później wymrzeć.
Re: SmallWorld
Olgierdd, MarekB
Podziękować
Z polskiej instrukcji jakoś nie do końca wydawało się to jasne.
Podziękować
Z polskiej instrukcji jakoś nie do końca wydawało się to jasne.
Re: Small World
Cześć!
Mam pytanie o Żeglujące....
Podbite mam obszary morskie (dzięki w/w zdolności). Rasa wymiera - zatem odrzuca się jej umiejętność (Żeglujące). Czy wymiareające żetony zostają na tych morskich obszarach i punktują?
Jeśli tak - to tym obszarom już nikt nie zagrozi (żadna inna rasa z podstawki, ani zdolność nie umożliwia zajmowania terenów wodnych... Całkiem fajna strategia na 2/3 punkty co turę (gwarantowane i niezagrożone).
Mam pytanie o Żeglujące....
Podbite mam obszary morskie (dzięki w/w zdolności). Rasa wymiera - zatem odrzuca się jej umiejętność (Żeglujące). Czy wymiareające żetony zostają na tych morskich obszarach i punktują?
Jeśli tak - to tym obszarom już nikt nie zagrozi (żadna inna rasa z podstawki, ani zdolność nie umożliwia zajmowania terenów wodnych... Całkiem fajna strategia na 2/3 punkty co turę (gwarantowane i niezagrożone).
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Re: Small World
Niestety tracą umiejętność zatem odpadają, z tego kojarzę.
EDIT:
Sorry, mój błąd korekta - instrukcja wyraźnie mówi, że wymarła rasa punktuje za te regiony
EDIT:
Sorry, mój błąd korekta - instrukcja wyraźnie mówi, że wymarła rasa punktuje za te regiony
Dopóki twoja Żeglująca rasa jest Aktywna możesz podbijać Morza i Jeziora, traktując je jak trzy puste regiony. Gdy rasa jest Wymierająca nadal kontrolujesz te regiony i zdobywasz za nie monety zwycięstwa. Tylko rasy Żeglujące mogą zajmować wodne regiony.
Re: Small World
Gdzie dokładnie w instrukcji to jest? Grałem właśnie tak, że zostają jako wymarta rasa na planszy (i ekstra 3pkt/turę zawsze miałem za 3 wodne regiony z wymarłą rasą). Drugą rasę miałem uduchowioną - więc nadal po ich wymarciu brałem punkty za "wodę" i pod koniec w ostatniej turze szał ciał Szczuroludźmi zrobiłem mają dodatkowo dwie wymarte rasy na planszy... I tak było ciasno, gra na 2 osoby 90:82 wygrałem Drugi gracz pustoszenie siał szalonymi orkami i amazonkami...
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Re: Small World
Jakoś przeoczyłem. Dziękuję.
Kolejne pytanie - Bohaterskie... O ile w przypadku Obozujących czy Smoka jest jasno napisane, że w kazdej turze umieszczamy te "bonusy" gdzie chcemy na swoich terenach o tyle przy Bohaterskich nie ma takiej informacji (ani odwrotnej - że umieszczamy je jednorazowo i siedzą tam do wymarcia). Czy Bohaterów można co turę przemieszczać? Wydaje mi sie, że tak (logicznie myśląc), ale może się mylę?
Kolejne pytanie - Bohaterskie... O ile w przypadku Obozujących czy Smoka jest jasno napisane, że w kazdej turze umieszczamy te "bonusy" gdzie chcemy na swoich terenach o tyle przy Bohaterskich nie ma takiej informacji (ani odwrotnej - że umieszczamy je jednorazowo i siedzą tam do wymarcia). Czy Bohaterów można co turę przemieszczać? Wydaje mi sie, że tak (logicznie myśląc), ale może się mylę?
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne