Wcześniej wstawiłem zdjęcie, mały stolik całkiem zawalony, a to tylko rozgrywka na 2 osoby i druga partia, gdzie po poznaniu kart, zapewne imperium da się mocniej rozbudowaćPerpetka pisze:Jak duży stół jest potrzebny? Trochę miejsca jednak zajmuje, zdaje się?
Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Odp: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
To dlatego że gry z serii Settlers dla wielu Amerykanów są obce kulturowo. Podobnie egzotyczny dla mieszkańców zza oceanu jest np. Gothic, tytuł kultowy w Europie Środkowej i Wschodniej. Jak się nie zna settlersowych strategii, to trudno się dziwić, że grafiki kojarzą się jedynie z FB. Podobnie niezasadny uważam ich zarzut co do nazwy - jest to oczywiste nawiązanie do gier komputerowych. Jedyna moja wątpliwość dotyczy praw do nazwy, ale Trzewik zapewne to sprawdził - głupio byłoby płacić haracz Ubisoftowi/Catan GmbH za tak "drobne" przeoczenie. Wbrew pozorom to nie jest błaha sprawa; Bethesda potrafiła pozwać Mojang za nazwanie gry Scrolls: że niby kojarzy się z Elder Scrolls. Ot, całe USA: ochrona prawa autorskich/patentowych przybrała tam patologiczne rozmiary i formy.CydPL pisze:Zee Garcia z Dice Tower zarzuca grze wygląd jak z gierek facebookowych. Dla mnie to ogromny plus.
- vinnichi
- Posty: 2391
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1300 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Swoją drogą ciekawe czy Rahdo się weźmie na warsztat Osadników, czy uznał że gra jest zbyt agresywna dla Niego i Jen. Nasze polskie żony chyba nie są aż tak wrażliwe (ale mi się oberwie!)
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Po polskiemu oczywiście nazwa jest bliższa komputerowej gry "The Settlers: Narodziny Imperium" ;p ale że "Narodzin Imperium" jest od zatrzęsienia to raczej bezpieczne.
"Imperial Settlers" jest chyba jeszcze bezpieczniejsze i mniej kojarzące się z grą PC
--- edit ---
BTW. Chwila googlowania - poprawcie mnie jeśli się mylę... W Polsce ze sprzedażą gry "The Settlers: Narodziny Imperium" związana jest Cenega. Cenega związana jest też z CD Projekt "Wiedźminem". Pan Ignacy jest związany z CD Projekt planszową grą "Wiedźmin". Może stąd śmiałe posunięcie z wyborem nazwy
"Imperial Settlers" jest chyba jeszcze bezpieczniejsze i mniej kojarzące się z grą PC
--- edit ---
BTW. Chwila googlowania - poprawcie mnie jeśli się mylę... W Polsce ze sprzedażą gry "The Settlers: Narodziny Imperium" związana jest Cenega. Cenega związana jest też z CD Projekt "Wiedźminem". Pan Ignacy jest związany z CD Projekt planszową grą "Wiedźmin". Może stąd śmiałe posunięcie z wyborem nazwy
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2014, 13:47 przez CydPL, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
No niestety są na liście "Too aggressive" czy jakoś tak.vinnichi pisze:Swoją drogą ciekawe czy Rahdo się weźmie na warsztat Osadników, czy uznał że gra jest zbyt agresywna dla Niego i Jen. Nasze polskie żony chyba nie są aż tak wrażliwe (ale mi się oberwie!)
- sqb1978
- Posty: 2621
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 139 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
E tam, Claistrophobię recenzował...
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
CydPL pisze:Cenega związana jest też z CD Projekt "Wiedźminem".
Widzę tylko dwa powiązania: Cenega sprzedaje gry z serii Wiedźmin w swoim sklepie internetowym, a drugie: właściciel Cenegi - rosyjska firma 1C - jest dystrybutorem gier CDPR w krajach byłego ZSRR, jednak bez jakiegokolwiek wpływu na deweloping czy zarządzanie.
Nie sądzę - myślę, że to po prostu dobry układ gwiazd. Tak czy siak O:NI, przez swoją filozofię, oprawę i skojarzenia z innymi niemieckimi produkcjami, mają ogromną szansę stać się hitem u naszych zachodnich sąsiadów. Dobrze by było, gdyby gra została zniemczona jeszcze przed Essen, ale czy są na to szanse?CydPL pisze:Pan Ignacy jest związany z CD Projekt planszową grą "Wiedźmin". Może stąd śmiałe posunięcie z wyborem nazwy
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
gra naprawdę super wydana, nie mogę tylko zrozumieć czemu miejsce na karty "Umów" jest przewidziane u góry planszy gracza zamiast u dołu? Przez to symbole są do góry nogami To jednak mały niuansik, cała reszt jest super i już chce grać!
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Ja się zastanawiam dlaczego symbole nie są do góry nogami na karcie ;]
Umowy są na górze pewnie by wrogowie je dobrze widzieli i dlatego bo cała produkcja jest na górze.
Zastanawiam się też dlaczego jako jedyny (chyba) w żaden sposób nie jest pokazany na planszy koszt podpisania umowy (np. zapłać <jabłko> i podpisz umowę).
Wszystko jest łopatologicznie przedstawione a o tej jednej pierdółce trzeba pamiętać ;p
Nie żeby był to problem ale dziwne jest dla mnie, że ta jedna rzecz nie jest zaznaczona w żaden sposób.
Umowy są na górze pewnie by wrogowie je dobrze widzieli i dlatego bo cała produkcja jest na górze.
Zastanawiam się też dlaczego jako jedyny (chyba) w żaden sposób nie jest pokazany na planszy koszt podpisania umowy (np. zapłać <jabłko> i podpisz umowę).
Wszystko jest łopatologicznie przedstawione a o tej jednej pierdółce trzeba pamiętać ;p
Nie żeby był to problem ale dziwne jest dla mnie, że ta jedna rzecz nie jest zaznaczona w żaden sposób.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Dzięki za odpowiedź pan_satyros !
Ogólnie strasznie się napaliłem na IS W sumie mamy z dziewczyną jeszcze nie rozegrane na chwalę Rzymu, nową ere oraz zime, a obecnie gramy w Agricole, 51.Stan, Zombiaki, Konwój i Carcassonne. Ech... kurka wodna gre chce się kupić strasznie, a tu jeszcze paczka z walecznymi pikselami do odebrania
Ogólnie strasznie się napaliłem na IS W sumie mamy z dziewczyną jeszcze nie rozegrane na chwalę Rzymu, nową ere oraz zime, a obecnie gramy w Agricole, 51.Stan, Zombiaki, Konwój i Carcassonne. Ech... kurka wodna gre chce się kupić strasznie, a tu jeszcze paczka z walecznymi pikselami do odebrania
- pan_satyros
- Posty: 6130
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 645 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Warto, warto - też zjadłem zęby na 51, a w IS po nasty partiach odnajduję wciąż nowe pokłady radości.Elisek pisze:Dzięki za odpowiedź pan_satyros !
Ogólnie strasznie się napaliłem na IS W sumie mamy z dziewczyną jeszcze nie rozegrane na chwalę Rzymu, nową ere oraz zime, a obecnie gramy w Agricole, 51.Stan, Zombiaki, Konwój i Carcassonne. Ech... kurka wodna gre chce się kupić strasznie, a tu jeszcze paczka z walecznymi pikselami do odebrania
A i moja lepsza połówka, która do 51 długo się przekonywała, IS pokochała od 1 partii. Gra jak lew, doprowadzając mnie do szału
Jedyny "minus" - Białe otoczki wokół kart - marzy mi się, by drogi na kartach się łączyły.
Jako namiastkę wsuwam sobie pierwsze karty każdego rzędu pod panel rasy
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2014, 17:06 przez pan_satyros, łącznie zmieniany 2 razy.
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- pezetto
- Posty: 298
- Rejestracja: 11 kwie 2014, 09:24
- Lokalizacja: Kraina Szczęśliwości
- Been thanked: 1 time
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Grałem dwa razy 1 na 1 i akurat mnie przypadło granie Barbarzyńcami. Nadprodukcja ludzi + bardzo duża produkcja "mieczyków" + odpowiednie karty frakcyjne i karty ogólne. Na koniec wyszło 71 i 74 pkt. Kolega grał trzeci raz, ale pierwszy w 4 osoby i pierwszy raz frakcją Skośnych. Zużył wszystkie karty frakcyjne i na koniec miał 71 pkt. Czuję, że najlepsze przed nami
Trolliszcze pisze:Dwie pierwsze partyjki za mną, Rzymianie kontra Barbarzyńcy.
Gra się świetnie, na razie moje wrażenia takie, że Rzymianami o wiele łatwiej już w pierwszych partiach wykoncypować jakąś niezłą strategię. Barbarzyńcami grało się trudniej, być może wynikło to ze złego podejścia (przekonania, że mieczyki należy koniecznie zużywać na plądrowanie budynków przeciwnika; mam wrażenie, że o wiele wydajniejszy jest dobry dociąg i plądrowanie z ręki, żeby się szybko rozwijać).
- Trolliszcze
- Posty: 4778
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1036 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Może miałem pecha w dociągu, zbudowałem wszystko, co dawało ludzi, plus parę fajnych akcji (Misjonarzy, Kaplice, Mroczne Kaplice itd.), ale w ostatniej rundzie produkowałem tylko 9 kolesi (i 4 miecze, plus jakieś inne drobiazgi).
- Trolliszcze
- Posty: 4778
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1036 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Wycisnąłem dziś 82 pkt Barzbarzyńcami i... i nic, bo Rzymianie zrobili 83 =) Myślałem, że szlag mnie trafi, ale budowali na potęgę - na koniec 16 budynków frakcyjnych. Na dodatek zniszczyli mi inżynierami dwie lokacje punktujące, świątynię czy jak się tam ona zwie i tę placówkę handlową, 4 pkt za 4 dowolne surowce.
-
- Posty: 136
- Rejestracja: 02 lip 2013, 20:52
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Czytając Wasze relacje stwierdzam, że psucie kluczowych dla combosów kart jest bardzo istotne w Osadnikach. Czy wobec tego widzicie sens w grze w wariancie pokojowym? Czy ta jedna dodatkowa karta zwykła co turę daje wystarczające szanse na przyspieszenie składania własnego silniczka by zapobiec zbytniej ucieczce przeciwnika? Zastanawiam się czy ten wariant jest rzeczywiście grywalny czy raczej pod publikę żeby przekonać mniej interakcyjne rywalki do zagrania na luzie. Opinie?
-
- Posty: 354
- Rejestracja: 25 lip 2012, 12:37
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Albo jestem taki cienias, albo tryb solo niesie inny level trudności, bo jak już udało mi się pokonać "komputer" to balansując na granicy plebejusza zaledwie..
Grałem Rzymem i chyba błędów nie narobiłem ale kto to wie
W każdym razie jest spory space for improvement
Grałem Rzymem i chyba błędów nie narobiłem ale kto to wie
W każdym razie jest spory space for improvement
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Dopiero 4 partie, ale najwięcej psucia widzę i tak w zdolnościach kart specjalnych (Rydwany, Świątynia Ra u Egipcjan, Szpiedzy w Rzymie, Usuwanie kartę poza grę w Japonii, kradnięcie zasobu u Barbarzyńców). Za zabijanie kart podstawowych i tak jest wysoka rekompensata powodująca, że "okradany" czasem nawet na tym zyskuje (bo i tak przerobiłby to jako fundament, a ma drewno gratis). Nie widzę wielkiego zastosowania dla tego wariantu w swoich rozgrywkach, gdyż tylko wzmacnia on Japończyków (tym akurat czasem warto rozwalić ten kluczowy element komba).Drakkainen pisze:Czytając Wasze relacje stwierdzam, że psucie kluczowych dla combosów kart jest bardzo istotne w Osadnikach. Czy wobec tego widzicie sens w grze w wariancie pokojowym? Czy ta jedna dodatkowa karta zwykła co turę daje wystarczające szanse na przyspieszenie składania własnego silniczka by zapobiec zbytniej ucieczce przeciwnika? Zastanawiam się czy ten wariant jest rzeczywiście grywalny czy raczej pod publikę żeby przekonać mniej interakcyjne rywalki do zagrania na luzie. Opinie?
- Coen
- Posty: 2493
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
- Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
- Has thanked: 428 times
- Been thanked: 126 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Po wyeliminowaniu mam nadzieję wszystkich błędów, dzisiaj Rzymianami solo udało się uciułać 49 pkt., to już prawie Rycerztejot pisze:Albo jestem taki cienias, albo tryb solo niesie inny level trudności, bo jak już udało mi się pokonać "komputer" to balansując na granicy plebejusza zaledwie..
Grałem Rzymem i chyba błędów nie narobiłem ale kto to wie
W każdym razie jest spory space for improvement
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
-
- Posty: 726
- Rejestracja: 11 wrz 2013, 23:08
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Mi też się Rzymianami najciężej gra, ale mam wrażenie, że to z powodu trudnej sytuacji produkcyjnej. Wszystkie inne frakcje mają karty frakcyjne do wybudowania prawie za darmo (tzn. bez poświęcania innej lokacji/fundamentu). Jak Egipcjanom podejdzie Piramida, albo Karawana to są ustawieni, tak samo Barbarzyńcy z Puszczą, a Japończycy z Polem Ryżowym.
W ogóle po przejrzeniu kart stwierdzam, że w ogólności łatwiej o produkcję kamienia niż drewna, co jest dla mnie kuriozum.
W ogóle po przejrzeniu kart stwierdzam, że w ogólności łatwiej o produkcję kamienia niż drewna, co jest dla mnie kuriozum.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Dopiero dziś dostałem i parę partii solo zeszło każdą z frakcji. Sama zwycięstwa! Niestety chyba mnie wciągnęło... Krótkie podsumowanie jak mi się grało każdą z nacji:
Barbarzyńcy - 2 gry, max. 70p. - Gra się bardzo przyjemnie. Mam wrażenie, że trochę cierpią przy grze solo, ale posiadanie Hołoty i ze dwóch Napaści zdecydowanie ratuje sytuację.
Egipcjanie - 2 gry, max. 62p. - Chyba ich jeszcze nie rozgryzłem... Generalnie bez co najmniej jednego Sfinksa gra była męką...
Japończycy - 2 gry, max. 80p. - Nadspodziewanie szybko się rozbudowują, prawdopodobnie ze względu na tanie budynki frakcyjne. Gra nimi byłą najprostsza, bo za pomocą Ninja wyrzucało się karty Ataku i rozwój przebiegał zdecydowanie spokojniej. Z mojego punktu widzenia trochę cierpieli na brak budynków produkujących surowce budowlane. Kasyno pomagało.
Rzymianie - 5 gier, max. 93p. - Pierwsze 4 gry to była droga przez mękę i oscylowanie w okolicy 45 punktów. W ostatniej partii siadła na początku Administracja i młynek sam się nakręcił. Zbieranie złota za budowę powoduje, że Rzymianie potrafią zarabiać na budowach. Trochę za to cierpią na brak ludzi, a przez to na brak kart do zbudowania. Przydatne są Strażnice, Zamki i Tawerny z Lokacji Zwykłych. W rekordowej partii miałem wystawionych 21 Lokacji Frakcyjnych i jedną Umowę.
Generalna strategia na grę solo jest dość oczywista - nie mieć Lokacji Zwykłych po zakończeniu Fazy Akcji.
Barbarzyńcy - 2 gry, max. 70p. - Gra się bardzo przyjemnie. Mam wrażenie, że trochę cierpią przy grze solo, ale posiadanie Hołoty i ze dwóch Napaści zdecydowanie ratuje sytuację.
Egipcjanie - 2 gry, max. 62p. - Chyba ich jeszcze nie rozgryzłem... Generalnie bez co najmniej jednego Sfinksa gra była męką...
Japończycy - 2 gry, max. 80p. - Nadspodziewanie szybko się rozbudowują, prawdopodobnie ze względu na tanie budynki frakcyjne. Gra nimi byłą najprostsza, bo za pomocą Ninja wyrzucało się karty Ataku i rozwój przebiegał zdecydowanie spokojniej. Z mojego punktu widzenia trochę cierpieli na brak budynków produkujących surowce budowlane. Kasyno pomagało.
Rzymianie - 5 gier, max. 93p. - Pierwsze 4 gry to była droga przez mękę i oscylowanie w okolicy 45 punktów. W ostatniej partii siadła na początku Administracja i młynek sam się nakręcił. Zbieranie złota za budowę powoduje, że Rzymianie potrafią zarabiać na budowach. Trochę za to cierpią na brak ludzi, a przez to na brak kart do zbudowania. Przydatne są Strażnice, Zamki i Tawerny z Lokacji Zwykłych. W rekordowej partii miałem wystawionych 21 Lokacji Frakcyjnych i jedną Umowę.
Generalna strategia na grę solo jest dość oczywista - nie mieć Lokacji Zwykłych po zakończeniu Fazy Akcji.
- Chaaber
- Posty: 1054
- Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Mój rekord jak narazie w grze solo to 50 pkt, barbarzyńcami, czyli bez szaleństw. Skończyłem chyba z 9 budynkami frakcyjnymi w sumie. W tym 3 dawały mi bonus za plądrowanie i jedna za budowanie czarnych. Chyba tylko jedną produkcyjną miałem. Sporo miejsca na poprawę, ale jest potencjał w tej grze. Jedyne co mnie boli to, że Sabotażyści nie dają nic za zbudowanie praktycznie oprócz 2 punktów :<
- MattCarnall
- Posty: 326
- Rejestracja: 08 sie 2010, 17:53
- Lokalizacja: Kalisz
- Been thanked: 2 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Gra dotarła i do mnie wczoraj zapakowałem ją w koszulki FFG i czeka na pierwszą grę.
Słuchałem wczoraj podcastu 2Pionki, gdzie Trzewik oficjalnie zrezygnował z przebywania na forum gry-planszowe. Szkoda.
Wyjaśnił też Hiu, że myli się i to srogo co do jego teorii na temat strategii FFG i Portalu, można posłuchać.
Pojawiła się także video-instrukcja do Osadników, do znalezienia w Youtube.
Słuchałem wczoraj podcastu 2Pionki, gdzie Trzewik oficjalnie zrezygnował z przebywania na forum gry-planszowe. Szkoda.
Wyjaśnił też Hiu, że myli się i to srogo co do jego teorii na temat strategii FFG i Portalu, można posłuchać.
Pojawiła się także video-instrukcja do Osadników, do znalezienia w Youtube.
-
- Posty: 2616
- Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 67 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Zrezygnował to trochę mało powiedziane ... http://boardgamesthattellstories.wordpr ... -back-act/MattCarnall pisze:Słuchałem wczoraj podcastu 2Pionki, gdzie Trzewik oficjalnie zrezygnował z przebywania na forum gry-planszowe. Szkoda.
Pozdrawiam