Chaos w Starym Świecie

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
tomaz866
Posty: 31
Rejestracja: 19 gru 2012, 13:30

Chaos w Starym Świecie

Post autor: tomaz866 »

Witam, jestem nowy na tym forum, ale w gry planszowe gram już jakiś czas :)

Mam pytanie do gry Chaos w Starym Świecie, czy są jakieś oficjalne zasady ( lub ktoś takie stworzył dla własnych potrzeb ) do gry dla 2 graczy??

Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za każdą odpowiedź.
KrecikOwsik
Posty: 22
Rejestracja: 13 sie 2012, 20:33

Re: Chaos w Starym Świecie

Post autor: KrecikOwsik »

Oficjalnych zasad z tego co wiem żadnych nie ma ale parę razy zdarzyło mi się grać na 2 osoby i najskuteczniejszą metodą okazał się odpowiedni wybór walczących bogów. Przynajmniej w moim wypadku pary takie jak Khorne VS Slaanesh czy Khorne VS Nurgle zawsze kończyły się tak samo (w pierwszej parze zawsze wygrywał Slaanesh a w drugiej Khorne). Pozostałe pary natomiast są zazwyczaj równe. Ale "zablokowane" pary proponuję ustalić samodzielnie. Dużo zależy od dolosowanych kart Chaosu i kart Starego Świata.
Dodatkową rzeczą, którą zazwyczaj stosujemy to pozbycie się na początku 2 regionów (najlepiej jednego z góry i jednego z dołu) i w wypadku grania Tzeentcha odrzucić z puli żetonów rozkładanych na początku 1 żeton spaczenia (ale nigdy nie odrzucać szlachty|).
Oprócz tego można jeszcze dodać 1 kartę starego świata albo grać póki ktoś nie wygra (chociaż zazwyczaj udaje nam się skończyć w okolicach 5 kolejki.

Na jakimś forum czytałem, że niektórzy dodają 3 boga, który zagrywa losowe akcje (najczęściej jako Khorne żeby siać spustoszenie) lub, że 3 bóg jest prowadzony przez graczy "na zmianę". Obie te zasady wydają mi się dziwne i nigdy ich nie testowałem ale może akurat uznasz, że może się to przydać.

Moim zdaniem granie na 2 osoby jest jak najbardziej możliwe i bezproblemowe. Gra jest trochę nudniejsza niż na 3 osoby (a gra na 3 osoby nudniejsza niż na 4 osoby), bo im mniejszy ścisk na planszy, tym mniej interakcji. Ale osobiście mogę powiedzieć, że na 2 osoby w Chaos i tak mi się grało dobrze. ;)
tomaz866
Posty: 31
Rejestracja: 19 gru 2012, 13:30

Re: Chaos w Starym Świecie

Post autor: tomaz866 »

Dzięki za odpowiedź :) będę testował :)
Awatar użytkownika
Dr_Kecaj
Posty: 344
Rejestracja: 21 sie 2013, 13:34
Has thanked: 23 times
Been thanked: 26 times

Re: Chaos w Starym Świecie

Post autor: Dr_Kecaj »

czy ktoś jeszcze ma jakieś doświadczenia z chaosem na dwóch? 99% partii będę mógł grać tylko na 2 graczy, więc chętnie posłucham wrażeń z takiego wariantu :)
Kupię Szczura rogatego PL
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Chaos w Starym Świecie

Post autor: kwiatosz »

Jeżeli chcesz kupić Chaos z myślą o dwóch graczach to zdecydowanie zapomnij - nie ma sensu. Jeśli już masz, to nie pytaj, tylko graj ;) Jeżeli chcesz coś na dwie osoby w klimacie WFRP to sugeruję Inwazję.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
Dr_Kecaj
Posty: 344
Rejestracja: 21 sie 2013, 13:34
Has thanked: 23 times
Been thanked: 26 times

Re: Chaos w Starym Świecie

Post autor: Dr_Kecaj »

kwiatosz pisze:Jeżeli chcesz kupić Chaos z myślą o dwóch graczach to zdecydowanie zapomnij - nie ma sensu. Jeśli już masz, to nie pytaj, tylko graj ;) Jeżeli chcesz coś na dwie osoby w klimacie WFRP to sugeruję Inwazję.
Dzięki. Z tym, że nie chodziło mi o porady co kupić :)
Zastanawia mnie czy ktoś z posiadaczy znalazł sposób na chaos w dwójkę. Ktoś zaraz napisze, że "gra jest z zamysłu stworzona dla min 3 graczy..." Ok. W porządku, ale jesteśmy właśnie w dziale "modyfikacje i warianty zasad" zatem podtrzymuje pytanie z mojej poprzedniej wypowiedzi :wink:
Kupię Szczura rogatego PL
Artrazar
Posty: 29
Rejestracja: 02 sty 2011, 14:15

Re: Chaos w Starym Świecie

Post autor: Artrazar »

Spróbujcie grać dwoma bogami na raz. Żeby było na przemian to Khorne z Tzeentchem. Zakaz atakowania figurek sprzymierzonego boga. Z kilkoma kartami trzeba uważać, żeby kombosów nieuczciwych nie robić. I warunki zwycięstwa trzeba zmodyfikować. Na necie znalazłem coś takiego:lot of people have been asking about 2 player variants for CitOW. I have one that I thought I'd share with you. While I still think CitOW is best with 4 players (or 5 with the upcoming expansion that I just read about ), this variant is a lot of fun and feels pretty balanced. A word of warning though: It's a lot harder to play since you will have to try to coordinate the efforts of two different gods. Alright, here goes:

One player controls Khorne and Tzeentch. The other one controls Nurgle and Slaanesh. Play normally except that allied powers don't fight each other.

Chaos cards:
Generally, cards referring to "you" affect that god only.
Cards referring to "enemy" or "opponent" do not affect the allied god.
Exceptions:
The Final Rotting does hit Slaanesh figures if no other targets remain.
Temporal Stasis does affect Khorne.
Drain Power does affect Khorne (not really an exception, just to clarify).

How to win:
When a player reaches a victory condition with both of their gods that player wins.

To break ties: (the only slightly complicated part, which will not come into play most of the time, but a system is still needed, and this is the one we've been using)

* Dual Dial wins trumps all other victory conditions. In the theoretically possible event (that will almost certainly never happen in a real game) that both players achieve this), team Nurgle/Slaanesh wins.
* Single Dial + Dual VP trumps the rest. If both players achieve this, compare each player's lower score to each other. Still tied, compare each player'shigher score to each other.
* If both players achieve Dual VP only, resolve ties same as above.
* If both players achieve Single Dial + Single VP, compare the VP gods' score to each other. Still tied, compare the Dial gods' score to each other.
* If player A achieves Single Dial + Single VP and player B achieves Dual VP, if player A's VP god's score is higher than the lower of player B's scores, player A wins, otherwise player B wins.
ODPOWIEDZ