Gra Miesiąca - Marzec 2014

Tutaj można dyskutować na tematy ogólnie związane z grami planszowymi, nie powiązane z konkretnym tytułem.
Awatar użytkownika
flowerus
Posty: 490
Rejestracja: 06 lut 2010, 12:47
Lokalizacja: Olsztyn
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Re: Gra Miesiąca - Marzec 2014

Post autor: flowerus »

Zacząłem zliczać rozgrywki :)
Wyszło 27 partii w 16 tytułów.

Nowości miesiąca: Lewis & Clark, CO2, Splendor, Felix: The Cat in the Sack
Powrót miesiąca: Pojedynek Robotów
Najwięcej emocji miesiąca: Pojedynek Robotów - partia ponad 30 minut, szala przechylała się w różne strony i wreszcie epickie zwycięstwo o północy! ;)
Frustracja miesiąca: Splendor - nie umiem wygrać w tę grę
Najwięcej partii: Splendor, Potwory w Tokio (po 4)

Gra miesiąca: Lewis & Clark / CO2 - niestety, tylko po 1 partii, za mało żeby wybrać jedną grę, obie pozycje świetne
There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't!
Awatar użytkownika
ghostdog
Posty: 645
Rejestracja: 20 sty 2006, 15:54
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times

Re: Gra Miesiąca - Marzec 2014

Post autor: ghostdog »

u mnie tylko Race for the Galaxy Alien Artefacts!
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
moja lista
http://boardgamegeek.com/collection/use ... own=1&ff=1
Lubel
Posty: 628
Rejestracja: 17 gru 2011, 13:58
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Gra Miesiąca - Marzec 2014

Post autor: Lubel »

Nowość miesiąca: Drako, Tajemnicze Domostwo, D&D: Lords of Waterdeep Board Game, Avalon (wreszcie), Russian Railroads
Najwięcej rozgrywek: Avalon
Powrót miesiąca: Rój, List miłosny
Gra miesiąca: Russian Railroads
Rozczarowania miesiąca: Tajemnicze Domostwo
Awatar użytkownika
Firenski
Posty: 1300
Rejestracja: 26 sty 2007, 20:36
Lokalizacja: Żory
Has thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Gra Miesiąca - Marzec 2014

Post autor: Firenski »

28 partii w 17 tytułów.

Najwięcej partii: Lewis & Clark, Świat bez końca
Partia miesiąca: Terra Mystica – fantastyczna 5-osobowa partia na mPionku
Powrót miesiąca: Winter z 51 Stanem i Nową Erą – trochę zimy w pierwszy dzień wiosny
Nowość miesiąca: Lewis & Clark – fajne są te klimaty
Arena miesiąca: Tash-Kalar: Arena of Legends – uwielbiam…

Gra miesiąca: Świat bez końca – niesamowite…
Black is the sanctuary of light.

Mój TOP :)
Awatar użytkownika
Dwntn
Posty: 1151
Rejestracja: 15 cze 2013, 22:23
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 14 times
Been thanked: 36 times

Re: Gra Miesiąca - Marzec 2014

Post autor: Dwntn »

W Marcu udało mi się rozegrać 48 partii w 16 tytułów.

Nowości: Firefly: The Game, Hammer of the Scots, Race for the Galaxy, Pośród Gwiazd, Love Letter, Dominion
Najwięcej partii: Jaipur (10), A Few Acres of Snow (7)
Zachwyt miesiąca: Pośród Gwiazd, Firefly: the Game
Rozczarowanie miesiąca: Love Letter
Powrót miesiąca: Suburbia
Gra miesiąca: Twilight Imperium

Pozdrawiam,

- K.
Awatar użytkownika
pingus
Posty: 755
Rejestracja: 25 lut 2008, 18:50
Has thanked: 74 times
Been thanked: 111 times

Re: Gra Miesiąca - Marzec 2014

Post autor: pingus »

Nowości:
- Twillight Imperium - chyba jedna z najgorszych gier w jakie grałem, aspekt rozbudowy cywilizacji jest tu na bardzo słabym poziomie, gra to połączenie handlu z fasolek z rzucaniem kostkami i jeszcze popularity contest jak w każdej grze w atakowanie, jakby trwało 1h to okej, niestety jest to dużo dłuższe. Po tej grze wreszcie wiem czemu w ameritrash jest trash. :)
- Olympus - bardzo dziwne połączenie, raczej na minus
- Throught the desert - b. dobra gra, ale niestety nie dla mnie
Powroty:
- Dungeon lords - 2 partie w 3 osoby, zdecydowanie na plus polubiłem ją w tym formacie
- Summoner wars - najlepsza gra 1v1, głębia, różnorodność, regrywalność, mniam, każdy nowy dodatek coraz lepszy, jedyny niesmak to Mistrzostwa Polski, w których nie mogłem uczestniczyć, bo dopuszczono jedynie polskie karty.

Gra miesiąca: Summoner wars.
Awatar użytkownika
FortArt
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 45 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Gra Miesiąca - Marzec 2014

Post autor: FortArt »

Gra miesiąca:
Lewis & Clark
Dawno już nic nie wywarło na mnie takiego wrażenia. Wow!
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
Awatar użytkownika
bartek_mi
Posty: 655
Rejestracja: 13 sie 2008, 20:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gra Miesiąca - Marzec 2014

Post autor: bartek_mi »

Gra miesiąca i debiut zarazem: Martian Dice :)
Dice Hate Me :(
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2875
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Gra Miesiąca - Marzec 2014

Post autor: romeck »

FortArt pisze:Gra miesiąca:
Lewis & Clark
Dawno już nic nie wywarło na mnie takiego wrażenia. Wow!
Podpiszę się obiema ręcyma:
Lewis & Clark
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Awatar użytkownika
Brylantino
Posty: 1381
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 191 times

Re: Gra Miesiąca - Marzec 2014

Post autor: Brylantino »

Ciągle i niezmiennie: Netrunner!
Awatar użytkownika
cboot
Posty: 323
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 4 times
Been thanked: 18 times

Re: Gra Miesiąca - Marzec 2014

Post autor: cboot »

Nowe gry: Wallenstein (second edition), Kings & Things

Najwięcej grana: Lord of the Rings (4x)
Nowość miesiąca: Kings & Things
Powrót miesiaca: Kupcy i Korsarze
Gra miesiąca: Kings & Things
Mikele
Posty: 98
Rejestracja: 28 maja 2013, 15:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gra Miesiąca - Marzec 2014

Post autor: Mikele »

Nowości: Samuraj, Piętaszek
Nowość miesiąca: Samuraj
Powrót miesiąca: Carcassonne
Najwięcej partii: Carcassonne
Rozczarowań brak :)
jerrymagu
Posty: 460
Rejestracja: 27 gru 2010, 20:28

Re: Gra Miesiąca - Marzec 2014

Post autor: jerrymagu »

Netrunner
Czarne serce mam i czarną w żyłach krew!
Awatar użytkownika
LordDisneyland
Posty: 438
Rejestracja: 20 cze 2010, 01:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gra Miesiąca - Marzec 2014

Post autor: LordDisneyland »

U mnie miesiąc rekordowy jeśli chodzi o zakupione gry, przybyło 6 pozycji. Co do rozgrywek- prawie same turlanki [jakaś mania :D] , trochę logicznych. Zdecydowanie najczęściej grałem solo w kościanych Osadników z Catanu. Udało się też wykonać parę gierek print-n-play , i to tak, by nie raziły poczucia estetyki 8)
Największy minus miesiąca- ani razu nie udało się umówić ze znajomymi na jakąkolwiek grę. Cóż, wiosna, wszystkim dzieci z upodobaniem sobie chorują :roll:
Awatar użytkownika
splocki
Posty: 540
Rejestracja: 06 mar 2013, 09:01
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Gra Miesiąca - Marzec 2014

Post autor: splocki »

Nowość i rozczarowanie miesiąca: Pośród gwiazd
Najwięcej partii i gra miesiąca: Netrunner
Awatar użytkownika
Dwntn
Posty: 1151
Rejestracja: 15 cze 2013, 22:23
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 14 times
Been thanked: 36 times

Re: Gra Miesiąca - Marzec 2014

Post autor: Dwntn »

pingus pisze: - Twillight Imperium - chyba jedna z najgorszych gier w jakie grałem (...)
Hej,

To prawda, Twilight Imperium na pewno nie przypadnie do gustu wszystkim, zwłaszcza euro-graczom lubującym się w sucharach polegających na biciu punktów i optymalizacji ruchów. Czytając jednak twój post nie mogę jednak wyjść z wrażenia że albo był on pisany z myślą o zaczepce, albo kompletnie nie zrozumiałeś na czym ta gra polega. Pozwolę sobie poniżej przytoczyć wady, które opisałeś z perspektywy osoby która dopiero pierwszy raz zagrała w TI (pytanie czy rozgrywka była kompletna, czy też nie) i okraszę je komentarzem.
pingus pisze:aspekt rozbudowy cywilizacji jest tu na bardzo słabym poziomie (...)
Nie wiem jak definiujesz "słaby poziom" rozbudowy w grach cywilizacyjnych. Niemniej jednak w TI występuje 17 zupełnie unikalnych ras (licząc oba dodatki), którymi gra się zupełnie inaczej, gdyż każda z tych ras ma swoje mocne i słabe strony. Niektóre rasy nastawione są na handel, inne to typowo militarne mocarstwa; jeszcze inne skupiają się na intrydze i polityce i choć siły militarnej mają niewiele, to w trakcie zagrywania polityki mogą nieźle namieszać wprowadzając do gry nowe prawa, które na stałe zmieniają zasady gry. Podobnie jak przy np. Neuroshimie Hex, aby poznać każdą z ras i jej mocne/słabe strony należy zagrać nią przynajmniej raz lub dwa. Ewentualnie można przeczytać 70+ stronicowy Strategy Guide dostępny na BGG. Wszystko jest kwestią odpowiedniego ogrania.

Co się zaś tyczy rozbudowy cywilizacji, każda z ras posiada unikalny zestaw 2 technologii dostępnych tylko dla danej rasy, ponadto istnieje drzewo technologii składające się z czterech gałęzi po 8-9 technologii każda. Można z jednej strony argumentować, że skoro mamy jedno wspólne drzewo technologii, rozwój faktycznie jest słaby, ale nie powinno się zapomnieć że każdy gracz indywidualnie dobiera w jakim kierunku rozwinie swoje technologie i jest to bardzo często związane z:

a) dopasowaniem technologii pod rasę którą się gra aby zwiększyć jej potencjał i wyeliminować ewentualne słabsze strony;
b) sytuację i położenie gracza na mapie, która jest modularna i przy każdej rozgrywce jest kompletnie inna (chyba że gra się z pre-setowymi mapami dostępnymi w internecie);
c) planami samego gracza, który ma zamiar obrać daną ścieżkę rozwoju dopasowaną do jego strategii/planów na tą rozgrywkę.
d) każda rasa startuje z własnym zestawem technologii początkowych, co w jakimś stopniu definiuje kierunek dalszego rozwoju (jednym rasom będzie łatwiej o pewne technologie niż innym, gdyż posiadają już wcześniejsze zdobycze nauki wymagane do rozwinięcia bardziej zaawansowanych technologii, podczas gdy inne rasy chcąc iść w tym samym kierunku będą zmuszane wędrować ścieżką rozwoju od początku, jeżeli gracz nie zdecyduje się rozwijać rasy w kierunkach na które pozwalają mu/jej technologie startowe jego/jej rasy).

Tak więc, choć ze względów produkcyjnych autorzy gry postanowili zawrzeć w niej jedno ogólnodostępne drzewo technologii, jest ono doskonale zbilansowane i raczej nigdy nie dojdzie do sytuacji, gdzie spotkamy dwóch graczy którzy rozwinęli dokładnie te same technologie. Zróżnicowanie jest zatem w mojej opinii ogromne i widać je na planszy gdy dochodzi do spotkania dwóch graczy.
pingus pisze:gra to połączenie handlu z fasolek z rzucaniem kostkami (...)
Na pierwszy rzut oka, sposób zawierania kontraktów handlowych teoretycznie jest uproszczony. Z drugiej jednak, wszystko zależy od tego jak wasza grupa wczuje się w klimat gry i jak bardzo będzie wam zależało na tym aby wykorzystać aspekt ekonomiczny w Twilight Imperium do realizacji swoich celów i wywierania nacisku na innych graczy. Jak wcześniej wspomniałem, niektóre rasy w Twilight Imperium są bardziej predysponowane ekonomicznie niż pozostałe. Jeżeli trafi się gracz który będzie potrafił wykorzystać te aspekty a dodatkowo ma żyłkę handlarza, może dojść do bardzo ożywionych negocjacji trwających po kilka-kilkanaście minut. Dodatkowym atutem handlu w grze jest możliwość zbierania Trade Goods - zasobów w formie żetonów będących jednocześnie zbywalnym dobrem, które można ofiarować innym graczom w ramach np. łapówek albo handlu. Zdarzały się już także sytuacje gdzie jeden z graczy, świetnie radzący sobie ze zdobywaniem TG uzbierał np. 20 TG (spora fortuna w grze), które potem wyłożył na stół z ofertą typu "dam te 20 TG pierwszemu graczowi który najedzie mojego sąsiada/podbije jego system startowy" etc. Można zatem wykorzystać do swoich celów armie innych graczy aby ci odwalili za nas brudną robotę i oczyścili nam przedpole pod kolejne podboje. TG można zawsze wykorzystać do zapewnienia sobie immunitetu, oferując je w ramach łapówki graczowi który niebezpiecznie zbliża się do naszych granic. Zaoferowanie komuś 1-2 TG jest naprawdę kuszące, gdyż jest to zawsze kwota na której może komuś zależeć aby rozbudować swoją flotę i po uzyskaniu jej w formie TG, zrezygnuje z najazdu na naszą planetę, która zapewniłaby wymagane zasoby do budowy.

Potencjał związany z handlem w Twilight Imperium jest naprawdę ogromny a jako że gra kładzie mocny nacisk i zachęca/nagradza osoby które wczują się w klimat ciągłej intrygi/kombinowania, smaczek jaki niesie ze sobą możliwość pohandlowania czy przyparcia kogoś do przysłowiowego muru samą siłą swojej ekonomii jest czasami nie do odparcia.

Nie ukrywam iż pojawia się tutaj pole do popisu dla osób z żyłką handlowca, ewentualnie takich które lubują się w grach ekonomicznych. Dla przeciętnego Jana Kowalskiego, który nie zda sobie z tego sprawy, cały handel w TI faktycznie ograniczy się do wymiany kontraktów handlowych i okazjonalnego pobierania TG z tychże kontraktów. Możliwości jest jednak o wiele więcej.

pingus pisze:i jeszcze popularity contest jak w każdej grze w atakowanie (...)
Coś mi się wydaje że chyba po tobie jeżdżono w wspomniaje pierwszej rozgrywce w TI :lol: :wink:

Owszem, zdarzają się sytuacje i gracze, którzy będą rozbudowywać swoje floty do gigantycznych rozmiarów, tylko po to by zrobić czystkę w galaktyce. Ale co komu szkodzi ? Nie zapominajmy że jest to przecież gra, gdzie element dobrej zabawy jest równie ważny co optymalizacja ruchów w jakimś euro-sucharze. Twilight Imperium oferuje spore pole do popisu w tej materii i jeżeli komuś tylko zależy, można jak najbardziej naostrzyć sobie pazurki dobierając się do terytoriów wroga. Nie bez powodu motto gry, które widnieje na pudełku to Pax Magnifica, Bellum Gloriosum ;)

Piękno TI polega również na tym że można prowadzić wojny podjazdowe i co runde wszczynać po 1, 2, 3, 5 etc. bitew, ale poza ewentualnym zajęciem terytorium nie przybliży to żadnej ze stron do zwycięstwa, gdyż grę wygrywa się zdobywając punkty zwycięstwa za konkretne osiągnięcia. No, chyba że akurat cele na daną grę przewidują potyczki i odbijanie planet/zajmowanie space docków innych graczy.

W mojej prywatnej opinii, kwestia walki jest o wiele lepiej rozwiązana w TI niż np. w takim Eclipsie, gdzie w większości rozgrywanych partii przez całą grę mało się dzieje, bo każdy się zbroi a potem na koniec dochodzi do jednej wielkiej bitwy. W TI można walczyć praktycznie od samego początku i czasem jest to dobra strategia na wygranie rozgrywki a czasem nic się tym nie wskóra, bo akurat cele które wypadły na tą rozgrywkę zakładają coś z goła odmiennego. Na tym jednak zakończę porównanie TI z Eclipsem, gdyż są to gry należące do dwóch różnych gatunków i ich porównywanie uważam za bezcelowe, co już pisałem przy niejednej okazji.

pingus pisze:jakby trwało 1h to okej, niestety jest to dużo dłuższe.
Czas rozgrywki w TI spada z każdą kolejną rozgrywaną partią, w miarę jak gracze zapoznają się z zasadami i coraz mniej "zamulają" grę swoim paraliżem decyzyjnym (a o taki nie trudno w TI ze względu na mnogość decyzji jakie ma się do podjęcia w każdym ruchu). Na czas rozgrywki mają wpływ także takie czynniki jak kształt i wielkość mapy oraz ilość graczy (w szczególności ich doświadczenie, bo gra przy 6-8 doświadczonych graczach na ogół zajmie nawet o połowę mniej czasu niż ta sama partia rozgrywana przez grupę nowych graczy).

Kluczem do sukcesu w tej materii jest znalezienie stałej grupy z którą będzie się grać, ewentualnie powiększając ją o ewentualnych okazjonalnych graczy.

Natomiast faktem, który warto odnotować jest to, że przy TI nie czuć upływu czasu. W grze naprawdę sporo się dzieje i czy spędzi się przy niej 4 godziny, czy 13,5 (co było moim osobistym rekordem jak dotąd), wcale nie czuć tego czasu który upłynął. Jest to bardzo ważne, gdyż są inne gry 4x w których rozgrywka również potrafi zająć 5h+, jednakże upływ każdej kolejnej godziny odczuwa się dosyć boleśnie.
pingus pisze:Po tej grze wreszcie wiem czemu w ameritrash jest trash. :)
Z definicji gier Ameritrash na BGG, gry takie to "gry, które akcentują bardzo rozbudowaną tematykę, postacie, bohaterów albo frakcje z indywidualnie określonymi umiejętnościami, konflikt pomiędzy graczami i których mechanika zazwyczaj polega na średnim do wysokiego poziomu szczęścia."

Jeżeli zatem jesteś fanem klasycznego euro gdzie najważniejsza jest mechanika - stosunkowo abstrakcyjna - w przeciwieństwie do klasycznego ameri zbudowanego na klimacie i będącego uproszczoną 'symulacją' z naturalnymi regułami, Twilight Imperium zdecydowanie nie jest grą dla ciebie. Tutaj nie jest ważne optymalizowanie ruchów, lecz przede wszystkim imersja w doskonale i pieczołowicie zbudowane uniwersum, które czerpie to co najlepsze od największych autorów i światów S-f (Star Wars, Isaac Asimov, Frank Herbert, Stargate, Gene Roddenberry, Tolkien, Master of orion, Babylon 5 etc.), rozbudowa jednej z kilkunastu unikalnych ras dostępnych w grze, podbój kosmosu, negocjacje, intryga, polityka, przekupstwo i wykorzystywanie każdej możliwej drogi do zwycięstwa. Przede wszystkim liczy się tutaj dobra zabawa i poczucie świetnie spędzonego popołudnia w gronie pozostałych graczy.

Nie znam osobiście żadnej innej gry, która zawierając w sobie ponad 10 różnych mechanik łączyła by je z taką gracją i naturalnością, oferując tak głęboką imersję w świat gry i możliwość realizacji swoich zapędów megalomańskich ( :wink: ) co właśnie Twilight Imperium.

Masz 100% prawo twierdzić że TI jest grą beznadziejną, najgorszą jaką dotąd poznałeś. Nie będę tego negował, bo każdy ma prawo do własnej opinii związanej z ich indywidualnymi odczuciami czy postrzeganiem danej gry. Przeczytawszy jednak twój post doskonale widać (zakładając iż nie był pisany w formie zaczepki ;) ) że kompletnie nie zrozumiałeś o co chodzi w TI i co ta gra oferuje. Tym samym, osobiście uważam przedstawione przez ciebie argumenty za kompletnie bezpodstawne, bo albo nie zrozumiałeś sensu gry i tego co jej dane elementy oferują, albo po prostu trafiłeś na słabą grupę, w której rozgrywka TI nie miała możliwości wypłynąć na szerokie wody jakie oferuje doświadczenie jakim jest TI. Wydawanie opinii na takiej podstawie jest krzywdzące dla samej gry i wymaga IMO sprostowania aby nie zrażać przyszłych potencjalnych graczy, którzy mogliby wiele zyskać grając w TI, aczkolwiek po postach takich jak twój zrezygnują i utracą szansę poznania tej świetnej gry.

Przepraszam za OT i aby nie zbaczać z tematu wątku do dalszej ewentualnej wymiany poglądów zapraszam na priv lub na swój prywatny wątek dedykowany spotkaniom Śląskiej Grupy grającyh w Twilight Imperium.

Pozdrawiam,

- K.
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2014, 11:45 przez Dwntn, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Gra Miesiąca - Marzec 2014

Post autor: Bea »

splocki pisze:Nowość i rozczarowanie miesiąca: Pośród gwiazd
Można wiedzieć dlaczego?
Awatar użytkownika
Dwntn
Posty: 1151
Rejestracja: 15 cze 2013, 22:23
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 14 times
Been thanked: 36 times

Re: Gra Miesiąca - Marzec 2014

Post autor: Dwntn »

Bea pisze:
splocki pisze:Nowość i rozczarowanie miesiąca: Pośród gwiazd
Można wiedzieć dlaczego?
+1
Awatar użytkownika
splocki
Posty: 540
Rejestracja: 06 mar 2013, 09:01
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Gra Miesiąca - Marzec 2014

Post autor: splocki »

Bea pisze:
splocki pisze:Nowość i rozczarowanie miesiąca: Pośród gwiazd
Można wiedzieć dlaczego?
Jak dla mnie za dużo losowości, a za mało emocji.
Awatar użytkownika
tomuch
Posty: 1912
Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
Lokalizacja: zza winkla
Has thanked: 149 times
Been thanked: 173 times

Re: Gra Miesiąca - Marzec 2014

Post autor: tomuch »

Dobry miesiąc:
41 partii w 18 tytułów

Nowości: Mały Książę, Neuroshima Hex!, Fasolki, Czarne Historie: Boże Narodzenie, TtR: Szwajcaria
Nowość miesiąca: Neuroshima, aczkolwiek Tezeusz mnie wciąga bardziej...

Najwięcej partii: Pędzące żółwie ;)
Najlepszy wynik: 18 punktów w Loyang
Powrót miesiąca: Kolejka
Gra miesiąca: stare, poczciwe Puerto Rico
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
spicum
Posty: 92
Rejestracja: 26 maja 2012, 11:26
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Gra Miesiąca - Marzec 2014

Post autor: spicum »

Nowości: Brak
Najwięcej partii: Race for the Galaxy
Najlepsza partia: Mage Knight
Gra miesiąca: Mage Knight
Rozczarowanie miesiąca: brak
Powrót miesiąca: Pandemic
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: Gra Miesiąca - Marzec 2014

Post autor: mig »

52 rozgrywki w 24 tytuły, w tym 14 nowości.
Najwięcej rozgrywek: Gringo, Coup, For Sale

Nowość - filler miesiąca: Gringo
Nowość - dwuosobówka: 7 Ronin
Nowość - "normalna" gra : Tobago
Największe zaskoczenie: Gringo - no, z kilku kawałków tektury stworzyć tak emocjonująca i zabawną grę - niesamowite!
Wyróżnienie: Las Vegas - piękna wariacja kostkowa i Letters from Whitechapel
Lekki zawód: Lady Alice - do P.I. brakuje duuużo...
Gra/nowość miesiąca: Gringo i Tobago ;)
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Awatar użytkownika
watman
Posty: 809
Rejestracja: 22 kwie 2010, 14:33
Lokalizacja: Tychy

Re: Gra Miesiąca - Marzec 2014

Post autor: watman »

U mnie tylko kilka (chyba 5) partyjek 7 cudów i jedna mega-partia Brassa, który to dostaje tytuł powrotu miesiąca i gry miesiąca :D
Sepelite me facie versa in terram, osculetur me mortuum mundus in culum... | In omnia pericula tasta testicula
BGG | Piwo i Planszówki Blog | Fanpage na FB
staszek
Posty: 3546
Rejestracja: 11 maja 2009, 15:58
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 12 times
Been thanked: 25 times

Re: Gra Miesiąca - Marzec 2014

Post autor: staszek »

32 rozgrywki , w 28 tytułów( bardzo dużo jak na mnie ) i aż 9 nowości(też bardzo dużo)

Z nowości tylko jedna słaba, kilka niezłych i kilka naprawdę dobrych, z których najbardziej przypadła mi do gustu i Nowością Miesiąca zostaje Global Mogul gra baaardzo przeciętnie wygląda,ale mechanika( w której nie ma tak naprawdę nic odkrywczego) wynagradza niedostatki wykonania.
Powrotem Miesiąca będzie Sloth Ninja Games- bardzo dawno nie grałem przez sieć, a akurat w te wersję naprawdę warto.
Gra Miesiąca Tutaj nagrodę przyznam ex aequo- dwie gry, które awansowały na ocenę 8.Są stosunkowo mało znane i trudno dostępne,ale polecam spróbować

Tammany Hall i Vanuatu
Awatar użytkownika
Sztefan
Posty: 1690
Rejestracja: 01 wrz 2006, 17:18
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times

Re: Gra Miesiąca - Marzec 2014

Post autor: Sztefan »

Race for the Galaxy: Alien Artifacts
ODPOWIEDZ