Elastyczna kostka (m.in.) dla projektantów gier (Android)

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Krzychu
Posty: 37
Rejestracja: 30 wrz 2010, 11:30

Elastyczna kostka (m.in.) dla projektantów gier (Android)

Post autor: Krzychu »

Witam wszystkich,

Stworzyłem prostą, lecz funkcjonalną, aplikację, która może pomóc Wam tworzyć nowe gry.
Aplikacja umożliwia stworzenie wirtualnych kostek, na których ściankach będzie cokolwiek zapragniecie.

Aplikacja jest też przydatna dla graczy:
- w podróży, gdy nie ma miejsca na rzucanie
- gdy brakuje odpowiedniej ilości kostek, a trzeba wyrzucić 20
- gdy brakuje kostek z odpowiednimi ściankami.

Przykładowo można stworzyć:
- zestaw kostek do Eclipse:
1. Stworzyć zwykłe kostki D6 w kolorze białym, czerwonym i pomarańczowym.
2. Połączyć je w zestaw.
3. Przyciskami + i - ustalić ilość kostek do wyrzucenia.

- kostkę do Smallworld - następujące ścianki: 0, 0, 0, 1, 2, 3

- kostkę do Roll Through The Ages - następujące ścianki: 3 Food, 1 Good, 2 Goods and 1 Skull, 3 Workers, 2 Food/2 Workers, 7 Coins


Możecie ściągnąć ją tutaj (aplikacja jest w języku angielskim):
https://play.google.com/store/apps/deta ... .flexidice

Przesyłam pozdrowienia i liczę na Wasze (konstruktywne) komentarze:)
Krzysiek
Awatar użytkownika
Dr_Kecaj
Posty: 346
Rejestracja: 21 sie 2013, 13:34
Has thanked: 25 times
Been thanked: 29 times

Re: Elastyczna kostka (m.in.) dla projektantów gier (Android

Post autor: Dr_Kecaj »

taką mi nadzieje zrobiłeś...a tu na Androida tylko ;/
Co z Windows Phone? :)
Kupię Szczura rogatego PL
Awatar użytkownika
kolderek
Posty: 1368
Rejestracja: 15 paź 2007, 17:25
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 1 time

Re: Elastyczna kostka (m.in.) dla projektantów gier (Android

Post autor: kolderek »

rzucam jedną kostką, a słyszę jakbym rzucał kilkoma.
rzucam kilkoma a słyszę na końcu dźwięku jak by się moneta 'kulała'.
szkoda, że narazie kostek nie widać.

ale funkcjonalność wydaje się spoko :-)
Krzychu
Posty: 37
Rejestracja: 30 wrz 2010, 11:30

Re: Elastyczna kostka (m.in.) dla projektantów gier (Android

Post autor: Krzychu »

antykwator pisze:taką mi nadzieje zrobiłeś...a tu na Androida tylko ;/
Co z Windows Phone? :)
Na Windows to taką kostkę potrafiłbym na razie zrobić jedynie w Excelu;)

kolderek pisze:rzucam jedną kostką, a słyszę jakbym rzucał kilkoma.
rzucam kilkoma a słyszę na końcu dźwięku jak by się moneta 'kulała'.
szkoda, że narazie kostek nie widać.

ale funkcjonalność wydaje się spoko :-)
Dźwięki nagrałem samemu - nie ma tam żadnej monety, a jedynie kostki ze Stone Age rzucane na drewniany stół:)
Zastanawiałem się nad dodaniem dźwięku rzucanej pojedynczej kostki, ale wydawał mi się mało ciekawy...
Awatar użytkownika
Bardok
Posty: 607
Rejestracja: 23 mar 2010, 18:42
Has thanked: 40 times
Been thanked: 111 times

Re: Elastyczna kostka (m.in.) dla projektantów gier (Android

Post autor: Bardok »

Świetna aplikacja! Dzięki ogromne!
Naprawdę przydatna do testowania mechanik jak i grania w nietypowe custom kostki gdy ich nie ma pod ręką!

Brawo! Dorzuć wizualia i daj płatną to masz klienta pierwszego :)
When they kick out your front door, How you gonna come? With your hands on your head or on the trigger of your gun!?

______Moja kolekcja______Wymienię/sprzedam______
Krzychu
Posty: 37
Rejestracja: 30 wrz 2010, 11:30

Re: Elastyczna kostka (m.in.) dla projektantów gier (Android

Post autor: Krzychu »

Zastanawiałem się nad dodaniem strony wizualnej, ale trudno zrobić animację kostki np. siedmiościennej;) Może później dodam coś w stylu jednorękiego bandyty, tzn. że ścianki będą się szybko zmieniać, aż w końcu zatrzyma się na jednej. Co o tym sądzicie?

Bardzo się cieszę, że się podoba! Nie myślałem o wersji płatnej - byłoby natomiast mi bardzo przyjemnie, gdyby ktoś dał mi kilka gwiazdek w Play Store :)
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Elastyczna kostka (m.in.) dla projektantów gier (Android

Post autor: Andy »

Wersja płatna by się przydała, bo pierwszym wynikiem próbnego rzutu kostką było u mnie: "Masz 1 wirusa". Reklama wyskoczyła jeszcze przed wynikiem rzutu.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Krzychu
Posty: 37
Rejestracja: 30 wrz 2010, 11:30

Re: Elastyczna kostka (m.in.) dla projektantów gier (Android

Post autor: Krzychu »

Andy pisze:Wersja płatna by się przydała, bo pierwszym wynikiem próbnego rzutu kostką było u mnie: "Masz 1 wirusa". Reklama wyskoczyła jeszcze przed wynikiem rzutu.
W testach reklama zawsze ładowała się dłużej niż rzut...
Uwaga co do wersji płatnej przyjęta. Prawdopodobnie rozwiążę to przez in app purchase zamiast posiadania osobnych wersji Lite i Full. Przydałoby się jednak wcześniej mieć trochę więcej użytkowników, bo na razie jest całych 8.
Awatar użytkownika
Bardok
Posty: 607
Rejestracja: 23 mar 2010, 18:42
Has thanked: 40 times
Been thanked: 111 times

Re: Elastyczna kostka (m.in.) dla projektantów gier (Android

Post autor: Bardok »

Kostki nawet nie musiałyby się ruszać - właśnie generowany rzut i pojawiające się wyniki i byłoby super. Po prostu trochę to takie proste. Ale i tak super.
When they kick out your front door, How you gonna come? With your hands on your head or on the trigger of your gun!?

______Moja kolekcja______Wymienię/sprzedam______
Awatar użytkownika
najata
Posty: 308
Rejestracja: 21 sie 2012, 11:36
Lokalizacja: Warszawa (Jelonki)
Has thanked: 99 times
Been thanked: 16 times

Re: Elastyczna kostka (m.in.) dla projektantów gier (Android

Post autor: najata »

Pobrałam, chwilę potestowałam... Aplikacja regularnie wykrzacza mi się podczas usuwania kości.

Spróbowałam usunąć kość predefiniowaną (Magic 8-Die) bez usunięcia zestawu, w którym siedzi. Udało się.
Spróbowałam usunąć "Pasta types" - aplikacja się wykrzaczyła. Wysłałam raport, po restarcie aplikacji wykrzaczała ją nie tylko próba usunięcia kości odnoszących się do makaronu, ale i samego zestawu "Which pasta should I eat".

Po odinstalowaniu i ponownej instalacji, zestaw "makaronowy" usunął się bez problemu, ale aplikację za moment wykrzaczyła próba usunięcia zestawu "Draw a card". Do usuwania kości nie zdążyłam dojść :). Po restarcie aplikacja wykrzaczyła się na próbie usunięcia jakiejkolwiek kości felernego zestawu. Raport wysłany ponownie.

Ponowna reinstalacja i bawienie się z usuwaniem kości wykazało, że problem ten występuje również przy zestawach zawierających pojedyncze kości i wydaje się być zupełnie losowy.

Przy okazji - lista kości nie nadąża z odświeżaniem po usuwaniu. Np. mamy kości A, B i C. Po usunięciu A, na pierwszym miejscu listy wyświetla się nazwa B, na drugim C. Próba usunięcia kości C usuwa de facto ...kość B, bo to ona była pierwotnie na drugim miejscu listy. Żeby tego uniknąć, trzeba każdorazowo po usunięciu jednej kości wyjść z trybu ich edycji i wejść do niego ponownie.

Więcej na razie błędów nie znalazłam. Samsung Galaxy Young (GT-S6310) z oryginalnie zainstalowanym Androidem 4.1.2 Jellybean, więcej szczegółów technicznych poszło w raporcie po crashu aplikacji (nie wiem, czy do Googla, czy przekierowują raport do developera appki).
Eternal Newbie :D
Mój stan posiadania na BGG
Krzychu
Posty: 37
Rejestracja: 30 wrz 2010, 11:30

Re: Elastyczna kostka (m.in.) dla projektantów gier (Android

Post autor: Krzychu »

Bardzo dziękuję za takie dokladne przetestowanie. Sprobowalem odtworzyc kasowanie u siebie i rzeczywiscie powoduje to wykrzaczanie.

Bledu nie ma, jesli sie skasuje kostke i wroci do menu glownego przed kasowaniem nastepnej.

Przepraszam i postaram sie jak najszybciej stworzyc poprawiona wersje.
Awatar użytkownika
Bardok
Posty: 607
Rejestracja: 23 mar 2010, 18:42
Has thanked: 40 times
Been thanked: 111 times

Re: Elastyczna kostka (m.in.) dla projektantów gier (Android

Post autor: Bardok »

Trochę też irytuje, że przy przerzucaniu kostek trzeba wybrac które. Może domyślnie lepiej żeby przerzucało wszystkie? Albo w ustawieniu opcja wybierająca?
When they kick out your front door, How you gonna come? With your hands on your head or on the trigger of your gun!?

______Moja kolekcja______Wymienię/sprzedam______
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1239
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 134 times
Been thanked: 59 times

Re: Elastyczna kostka (m.in.) dla projektantów gier (Android

Post autor: poooq »

Może lepiej opcja zamrażania kości przy przerzucie: przerzucamy wszystkie z wyjątkiem zaznaczonych?
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Krzychu
Posty: 37
Rejestracja: 30 wrz 2010, 11:30

Re: Elastyczna kostka (m.in.) dla projektantów gier (Android

Post autor: Krzychu »

Bardok pisze:Trochę też irytuje, że przy przerzucaniu kostek trzeba wybrac które. Może domyślnie lepiej żeby przerzucało wszystkie? Albo w ustawieniu opcja wybierająca?
Przygotowałem nową wersję, którą za jakiś czas wrzucę do Play Store. Zmiany:
- poprawiony bug z wykrzaczaniem się przy kasowaniu większej ilości kostek/setów
- dodana opcja w menu "Reroll all by default"

Dodanie animacji rzutu i możliwość upgrade'u do opcji płatnej jest trochę bardziej skomplikowane, więc będzie w drugiej kolejności.

Jeśli macie jeszcze jakieś sugestie, to dajcie proszę znać, żebym mógł od razu wprowadzić w tej wersji.
Awatar użytkownika
Bardok
Posty: 607
Rejestracja: 23 mar 2010, 18:42
Has thanked: 40 times
Been thanked: 111 times

Re: Elastyczna kostka (m.in.) dla projektantów gier (Android

Post autor: Bardok »

Super :)
Bo przy testowaniu czy rzucaniu liczy się wynik całego rzutu głównie, a nie przerzutów. To właśnie się przyda, ale jako opcja.
When they kick out your front door, How you gonna come? With your hands on your head or on the trigger of your gun!?

______Moja kolekcja______Wymienię/sprzedam______
Krzychu
Posty: 37
Rejestracja: 30 wrz 2010, 11:30

Re: Elastyczna kostka (m.in.) dla projektantów gier (Android

Post autor: Krzychu »

Bardok pisze:Super :)
Bo przy testowaniu czy rzucaniu liczy się wynik całego rzutu głównie, a nie przerzutów. To właśnie się przyda, ale jako opcja.
Tu też muszę się zastanowić, ponieważ:
- w niektórych grach bardziej liczą się nie suma, ale rozkład kostek - np. Eclipse (i to jeszcze w podziale na kolory)
- na kostkach może być również tekst - np. Roll Through the Ages
Awatar użytkownika
najata
Posty: 308
Rejestracja: 21 sie 2012, 11:36
Lokalizacja: Warszawa (Jelonki)
Has thanked: 99 times
Been thanked: 16 times

Re: Elastyczna kostka (m.in.) dla projektantów gier (Android

Post autor: najata »

Jeśli to nie jest zbyt wymagające programistycznie, to poparłabym poooq: znacznie bardziej intuicyjne jest domyślne przerzucanie wszystkich kości i klikanie tylko na te "do zatrzymania". Nie wiem, czy opcja przerzutu wszystkich uwzględniła kwestię, które kości zaznaczamy:)

A Bardok, mówiąc "wynik" miał chyba na myśli efekt, a nie sumę oczek? Tak przynajmniej zrozumiałam. Jasne jest, że nie będziemy dodawać do siebie tekstów. Choć może możnaby dać jakiegoś IFa: jeżeli na kościach są same liczby, to wyświetl sumę.
Eternal Newbie :D
Mój stan posiadania na BGG
Awatar użytkownika
Bardok
Posty: 607
Rejestracja: 23 mar 2010, 18:42
Has thanked: 40 times
Been thanked: 111 times

Re: Elastyczna kostka (m.in.) dla projektantów gier (Android

Post autor: Bardok »

Tak tak tak.... chodziło mi o poszczególne wyniki, a nie sumę.
A jest opcja obrazków wczytania zamiast tekstu?
When they kick out your front door, How you gonna come? With your hands on your head or on the trigger of your gun!?

______Moja kolekcja______Wymienię/sprzedam______
Awatar użytkownika
kolderek
Posty: 1368
Rejestracja: 15 paź 2007, 17:25
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 1 time

Re: Elastyczna kostka (m.in.) dla projektantów gier (Android

Post autor: kolderek »

propozycje:

- może zamiast linii zrobić kwadraty?
- dodać funkcjonalność jak w grze Rallyman: jest więcej kostek ale rzuca się tylko wybranymi
Krzychu
Posty: 37
Rejestracja: 30 wrz 2010, 11:30

Re: Elastyczna kostka (m.in.) dla projektantów gier (Android

Post autor: Krzychu »

Dzięki wielkie za komentarze! I nawet dostałem jeden 5-gwiazdkowy rating :)
kolderek pisze:propozycje:
- może zamiast linii zrobić kwadraty?
To by fajnie wyglądało, gdyby na kostkach były tylko liczby. Jak jest tekst (czasami dłuższy), to chyba by to zaciemniało obraz.
kolderek pisze: - dodać funkcjonalność jak w grze Rallyman: jest więcej kostek ale rzuca się tylko wybranymi
Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem - w tej chwili jest możliwość stworzenia setu składającego się z kilku rodzajów kostek. W momencie wyrzutu można ustalić liczebność każdego rodzaju - można więc jakąś kostkę zostawić na zero. Czy tu chodzi o coś innego?
Bardok pisze:Opcja obrazków wczytania zamiast tekstu?
Myślę, że w jednej z kolejnych wersji. Jaka powinna być maksymalna wielkość obrazka?

Teraz priorytetem będzie dodanie podsumowania rzutu. Myślałem, o czymś w stylu

[Nazwa kostki 1] [Suma oczek jeśli możliwa]
[Ścianka 1] [ilość wyrzuconych jeśli > 0]
[Ścianka 2] [ilość wyrzuconych jeśli > 0]
[Ścianka X] [ilość wyrzuconych jeśli > 0]

[Nazwa kostki 2] [Suma oczek jeśli możliwa]
[Ścianka 1] [ilość wyrzuconych jeśli > 0]
[Ścianka 2] [ilość wyrzuconych jeśli > 0]
[Ścianka X] [ilość wyrzuconych jeśli > 0]

[Suma oczek jeśli możliwa]

Co o tym sądzicie?
Awatar użytkownika
kolderek
Posty: 1368
Rejestracja: 15 paź 2007, 17:25
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 1 time

Re: Elastyczna kostka (m.in.) dla projektantów gier (Android

Post autor: kolderek »

Krzychu pisze:
kolderek pisze:propozycje:
- może zamiast linii zrobić kwadraty?
To by fajnie wyglądało, gdyby na kostkach były tylko liczby. Jak jest tekst (czasami dłuższy), to chyba by to zaciemniało obraz.
to zrobić zamiast tekstu znaczki?
- figury geometryczne
- piorunek, czaszka, miecz, tarcza
- słoneczko, rana, łezka
itp. stworzyć jakiś zestaw
Krzychu pisze:
kolderek pisze: - dodać funkcjonalność jak w grze Rallyman: jest więcej kostek ale rzuca się tylko wybranymi
Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem - w tej chwili jest możliwość stworzenia setu składającego się z kilku rodzajów kostek. W momencie wyrzutu można ustalić liczebność każdego rodzaju - można więc jakąś kostkę zostawić na zero. Czy tu chodzi o coś innego?
no dobra mam to. o to chodzi. ale jakieś to takie... robię set z 6 kostek a i tak mogę rzucać większą ilością - bezsensu.


błąd: po rzucie aplikacja sama coś robi, zaznacza opcje w ustawieniach, wybiera kostki i się zamyka.
robi się to tylko w takiej sytuacji:
- wybieram set
- wybieram ilość i rodzaj kostek
- rzucam
Krzychu
Posty: 37
Rejestracja: 30 wrz 2010, 11:30

Re: Elastyczna kostka (m.in.) dla projektantów gier (Android

Post autor: Krzychu »

kolderek pisze:
Krzychu pisze:
kolderek pisze:propozycje:
- może zamiast linii zrobić kwadraty?
To by fajnie wyglądało, gdyby na kostkach były tylko liczby. Jak jest tekst (czasami dłuższy), to chyba by to zaciemniało obraz.
to zrobić zamiast tekstu znaczki?
- figury geometryczne
- piorunek, czaszka, miecz, tarcza
- słoneczko, rana, łezka
itp. stworzyć jakiś zestaw
To będzie możliwe, jak dodam możliwość wstawiania obrazków zamiast tekstu zasugerowane już wcześniej.
kolderek pisze:
Krzychu pisze:
kolderek pisze: - dodać funkcjonalność jak w grze Rallyman: jest więcej kostek ale rzuca się tylko wybranymi
Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem - w tej chwili jest możliwość stworzenia setu składającego się z kilku rodzajów kostek. W momencie wyrzutu można ustalić liczebność każdego rodzaju - można więc jakąś kostkę zostawić na zero. Czy tu chodzi o coś innego?
no dobra mam to. o to chodzi. ale jakieś to takie... robię set z 6 kostek a i tak mogę rzucać większą ilością - bezsensu.
Ma to sens np. do Eclipse: tworzysz set, w który wkładasz kostkę białą, pomarańczową i czerwoną. W momencie tworzenia nie wiesz jednak, iloma kostkami będziesz rzucać.
kolderek pisze: błąd: po rzucie aplikacja sama coś robi, zaznacza opcje w ustawieniach, wybiera kostki i się zamyka.
Nie za bardzo rozumiem - aplikacja sama zaczyna zmieniać ekrany, wciskać przyciski, zmieniać ustawienia?

kolderek pisze: robi się to tylko w takiej sytuacji:
- wybieram set
- wybieram ilość i rodzaj kostek
- rzucam
Nie udało mi się tego odtworzyć. Klikam np. "5-dice game", zmieniam z 5 kostek na 6, daje na play, wyrzut działa poprawnie. Czy mógłbyś sprecyzować?
Krzychu
Posty: 37
Rejestracja: 30 wrz 2010, 11:30

Re: Elastyczna kostka (m.in.) dla projektantów gier (Android

Post autor: Krzychu »

Wypuścilem nowa wersje. Główne zmiany:

- dwa liczniki: jeden pokazuje sumę oczek w danym rzucie, drugi sumuje rerolle

- generator liczb losowych z zadanego zakresu
Awatar użytkownika
pebro
Posty: 97
Rejestracja: 05 sty 2011, 19:37
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 2 times

Re: Elastyczna kostka (m.in.) dla projektantów gier (Android

Post autor: pebro »

Co jest takiego trudnego w kostkach, że Wymaga Androida 3.0 i nowsze
:(
niestety mam 2.3
ODPOWIEDZ