W gospodzie siedziało kilku poszukiwaczy przygód. Każdy pochylony nad trunkiem lub jadłem. Każdy zażywając odpoczynku pomiędzy przygodami. Nagle ktoś to kogoś warknął, ktoś strzelił kogoś w pysk i gospoda zamieniła się w pole bitwy. Chcąc nie chcąc stanąłeś w szranki z innymi gośćmi o tytuł najtwardszego herosa w tym przybytku.
Awantura! to gra planszowa wykorzystująca sprawdzony pomysł z darmowej gry Brewhouse Bash. Gracze wcielają się w bohaterów ( dodałem etap tworzenia postaci) walczących w karczemnej burdzie. Zasady w wersji beta, jak i plansza w załączniku. Chętnie przyjmę również pomysły zaklęć oraz ekwipunku. Giera jest prosta, szybka, zasady to raptem 3 stronki. Wszelkie pomysły na zaklęcia i ekwipunek mile widziane.
Linki do zasad, planszy i przykładowych kart:
http://hostuje.net/file.php?id=d869686b ... 8e04f84f2b zasady i plansza
http://hostuje.net/file.php?id=d6830f7b ... 7bd1814f2e przykładowe zaklęcia
Potrzebuję kilku porad, jak zrobić klimatyczny layout do kart zaklęć i ekwipunku. Myślę również zebrać wszystkie tabelki i umieścić je na osobnym kartoniku. Problem jest również z planszą, na potrzeby testów wykorzystuję tą z Brewhouse Bash, ale trzeba będzie w końcu opracować swoją, a w temacie grafiki komputerowej jestem laikiem.
Awantura!
Re: Awantura!
byłem bardzo zaciekawiony pomysłem, ale widzę, że dokładnie taka sama gra już istnieje, a Ty dodałeś do niej tabelkę i wstawiasz jako gra "Awantura". Dobrze zrozumiałem? Jeśli nie to mnie popraw proszę.
Odnośnie kart czarów to czy te, które wrzuciłeś są z oryginału czy robiłeś je sam? Bo dostrzegam taką zależność, że wszystkie 9 czarów występuje w grze Baldurs Gate
Odnośnie kart czarów to czy te, które wrzuciłeś są z oryginału czy robiłeś je sam? Bo dostrzegam taką zależność, że wszystkie 9 czarów występuje w grze Baldurs Gate
Kupię Szczura rogatego PL
Re: Awantura!
Antykwator tak jak zaznaczyłem, gra korzysta z pomysłu gw, jednak tutaj będzie bardziej rozbudowana. W Brewhouse Bash grasz orkami, nie ma żadnego tworzenia postaci, tabela ciosów jest dużo bardziej uproszczona. Awantura opiera się na mechanice BB, bardziej rozwiniętej. W oryginale nie ma też zaklęć ani kart ekwipunku nad którymi obecnie pracuję. Obecnie jest to wersja mocno testowa, istnieje możliwość zmiany mechaniki na mniej losową. Nazwy czarów pochodzą z systemu D&D, generalnie ostateczna wersja gry ma posiadać mnóstwo żartobliwych nawiązań do rpg, gier planszowych i fantasy. Na okres testów korzystam też z oryginalnej planszy, co tu dużo ukrywać, brakuje mi wiedzy, żeby zrobić ją samemu w programie graficznym. Póki co przedstawiam pomysł, który ma szansę się rozwinąć, szukam feedbacku, ludzi chętnych do pomocy etc.
-
- Posty: 179
- Rejestracja: 26 lip 2005, 00:41
- Lokalizacja: Częstochowa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Awantura!
Gnom lepszy od krasnoluda a niziołek od elfa? Zawsze to jakoś na odwrót było. Chyba, że coś w instrukcji przegapiłem. Jeżeli tylko fart ma wpływ na skuteczność ciosu, to ten krasnolud to jakiś cherlak jest .
Pozdrawiam
Re: Awantura!
Hehe, dzięki za uwagę, niedopatrzenie małe się zrobiło. Fart określa szczęście postaci, czyli ile kości podczas jednej rozgrywki może przerzucić. Po dzisiejszych przemyśleniach, dojdą jeszcze wartość ataku i obrony dla każdej klasy, a mechanika trafień zostanie zmieniona. Postaram się upnąć jutro poprawki.
Re: Awantura!
http://hostuje.net/file.php?id=fb003769 ... 50a5693104 karty ekwipunku, zaklęć i żetony
http://hostuje.net/file.php?id=96af5f16 ... 6a2c871162 Poprawione zasady.
Zmieniono mechanikę walki, zasady są w wersji ostatecznej. Po testach będą co najwyżej doszlifowane. Co do kart, możliwe że trzeba będzie je zbalansować. Grafiki planszy oraz znaczników w ostatecznej wersji ulegną zmianie, te są jedynie wrzucone by było na czym pograć, dopóki gra nie zostanie wypuszczona w ostatecznej wersji. Liczę na feedback.
http://hostuje.net/file.php?id=96af5f16 ... 6a2c871162 Poprawione zasady.
Zmieniono mechanikę walki, zasady są w wersji ostatecznej. Po testach będą co najwyżej doszlifowane. Co do kart, możliwe że trzeba będzie je zbalansować. Grafiki planszy oraz znaczników w ostatecznej wersji ulegną zmianie, te są jedynie wrzucone by było na czym pograć, dopóki gra nie zostanie wypuszczona w ostatecznej wersji. Liczę na feedback.
-
- Posty: 179
- Rejestracja: 26 lip 2005, 00:41
- Lokalizacja: Częstochowa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Awantura!
Brak tabeli trafień stołkiem.
1. Co się dzieje z rzuconym stołkiem?
2. Procedura rzutu stołkiem - rzucam k6 za odległość i co? Muszę wyrzucić tyle, co odległość, czy może być więcej? Czy musi być zachowana widoczność?
3. Jak liczy się pola i czy można rzucać w innej linii niż po prostej/przekątnych?
4. Czy można stanąć na polu ze stołkiem nie wskakując na niego (czyli stoję na ziemi obok stołka)?
5. Czy można podnieść stołek na którym się stoi, (lub taki, który stoi na tym samym polu co ja)? I trochę naciągane - czy można podnieść stołek, na którym stoi ktoś inny (nie jest to wyraźnie zabronione)?
1. Co się dzieje z rzuconym stołkiem?
2. Procedura rzutu stołkiem - rzucam k6 za odległość i co? Muszę wyrzucić tyle, co odległość, czy może być więcej? Czy musi być zachowana widoczność?
3. Jak liczy się pola i czy można rzucać w innej linii niż po prostej/przekątnych?
4. Czy można stanąć na polu ze stołkiem nie wskakując na niego (czyli stoję na ziemi obok stołka)?
5. Czy można podnieść stołek na którym się stoi, (lub taki, który stoi na tym samym polu co ja)? I trochę naciągane - czy można podnieść stołek, na którym stoi ktoś inny (nie jest to wyraźnie zabronione)?
Pozdrawiam
Re: Awantura!
Cholerne stołki. Zapomniałem zmienić tą zasadę. Generalnie wrzucę poprawkę ale mała errata:
1. Rzucasz stołkiem na k6 lub mniej pól w linii prostej ( znaczy nie po skosie)
2. Stołek przelatuje nad stołami, innymi stołkami, ale zatrzyma się na pierwszym napotkanym graczu.
3. Jeżeli trafisz stołkiem w przeciwnika w odległości do 3 pól, zostaje on powalony i otrzymuje ranę.
4. Jeżeli trafisz stołkiem w przeciwnika w odległości powyżej 3 pól, to tylko go powalasz.
5. Po rzucie, niezależnie od trafienia w bohatera bądź nie, stołek ulega zniszczeniu.
6. Na stołek możesz wskoczyć tak jakbyś wskakiwał na stół bądź ladę.
7. Zliczając pola nie liczysz pola na którym stoisz, możesz liczyć pola w linii prostej ( tak jak wieża w szachach)
8. Co do wydzierania stołka spod nóg innego gracza wprowadzę zasadę że można, a gracz taki zostaje przewrocony.
Reup zasad z cholernymi stołkami
1. Rzucasz stołkiem na k6 lub mniej pól w linii prostej ( znaczy nie po skosie)
2. Stołek przelatuje nad stołami, innymi stołkami, ale zatrzyma się na pierwszym napotkanym graczu.
3. Jeżeli trafisz stołkiem w przeciwnika w odległości do 3 pól, zostaje on powalony i otrzymuje ranę.
4. Jeżeli trafisz stołkiem w przeciwnika w odległości powyżej 3 pól, to tylko go powalasz.
5. Po rzucie, niezależnie od trafienia w bohatera bądź nie, stołek ulega zniszczeniu.
6. Na stołek możesz wskoczyć tak jakbyś wskakiwał na stół bądź ladę.
7. Zliczając pola nie liczysz pola na którym stoisz, możesz liczyć pola w linii prostej ( tak jak wieża w szachach)
8. Co do wydzierania stołka spod nóg innego gracza wprowadzę zasadę że można, a gracz taki zostaje przewrocony.
Reup zasad z cholernymi stołkami