Summoner Wars

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4721
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 384 times
Been thanked: 886 times

Re: Summoner Wars

Post autor: BartP »

Nie masz racji, Wassago.
Możesz cofnąć z cmentarzyska jednostkę, która tam już jest. Skoro zapłaciłeś nią, trafiła do cmentarzyska wcześniej, niż efekt karty zadziałał, więc jak najbardziej tak.
whst
Posty: 26
Rejestracja: 01 lis 2013, 23:35

Re: Summoner Wars

Post autor: whst »

Moim zdaniem BartP ma rację, a wynika to z opisu karty:

Obrazek

Gdzie mamy jasno napisane, że najpierw możesz wydać 3 magii, by potem wybrać 3 karty z Cmentarzyska.
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2808
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 311 times
Been thanked: 526 times

Re: Summoner Wars

Post autor: kaszkiet »

Też się zgadzam z tą interpretacją, że można :)
Awatar użytkownika
Wassago
Posty: 918
Rejestracja: 09 sty 2012, 20:11
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Wassago »

:o
Dla mnie to dziwna interpretacja. Mogę wydać 3 punkty by przywołać 3 jednostki z cmentarzyska. Jeżeli na cmentarzysko nie ma jednostek to na jakiej podstawie niby mogę wydać 3 punkty magii?
Awatar użytkownika
FactoryOfIdeas
Posty: 90
Rejestracja: 08 sty 2013, 12:30

Re: Summoner Wars

Post autor: FactoryOfIdeas »

adalbert pisze:Wydarzenie z talii Nieumarłych, które pozwala przywołać z cmentarzyska 3 podstawowe jednostki za 3 pkt. magii (zapomniełem nazwy: Legiony...): czy mogę przywołać jednostkę/i, którymi płaciłem te 3 pkt. magii?
Ucinając powyższą dyskusję - TAK.
Summoner Wars:
Esensja.pl - 100% Świat Gier Planszowych #25 - 10/10
ZnadPlanszy - 10/10 Board Times - 5/5
Games Fanatic - 8/10 Polter - 8/10
....
Awatar użytkownika
Wassago
Posty: 918
Rejestracja: 09 sty 2012, 20:11
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Wassago »

To bardzo ciekawe i sporo zmienia. Kolejna rzecz do FAQ.
Awatar użytkownika
FactoryOfIdeas
Posty: 90
Rejestracja: 08 sty 2013, 12:30

Re: Summoner Wars

Post autor: FactoryOfIdeas »

Na pewno znajdzie się w drugiej wersji FAQ, którą sukcesywnie przygotowujemy.
Summoner Wars:
Esensja.pl - 100% Świat Gier Planszowych #25 - 10/10
ZnadPlanszy - 10/10 Board Times - 5/5
Games Fanatic - 8/10 Polter - 8/10
....
Rumcajs
Posty: 161
Rejestracja: 31 sie 2012, 09:24

Re: Summoner Wars

Post autor: Rumcajs »

Mam pytanie odnośnie wydarzenia z talii Płaszczy „Płaszcz Cieni” – „Wybierz podstawową jednostkę którą kontrolujesz...” Jedną podstawową jednostkę? Czy np. wszyscy złodzieje? Wiem, że na karcie tekst jest w liczbie pojedynczej ale na karcie goblinów – Nieśmiertelość Goblinów tekst też jest w liczbie pojedynczej: ...kiedy przeciwnik atakuje kontrolowaną przez Ciebie Jednostkę Jaskiniowych Goblinów..” a wydarzenie zgodnie z FAQ dotyczy wszystkich podstawowych jednostek. Stąd moje pytanie.
Awatar użytkownika
FactoryOfIdeas
Posty: 90
Rejestracja: 08 sty 2013, 12:30

Re: Summoner Wars

Post autor: FactoryOfIdeas »

Z tego co pamiętam w Niepokonanych Goblinach jest napisane, że do początku następnej tury - efekt wydłużony jest więc w czasie. I w tym czasie, za każdym razem jak przeciwnik atakuje Goblina, to dostaje on rany na 6+. Czy to będzie jeden czy 5 goblinów.

W Płaszczu Cieni sprawa jest prosta - wybierasz jedną jednostkę :-)
Summoner Wars:
Esensja.pl - 100% Świat Gier Planszowych #25 - 10/10
ZnadPlanszy - 10/10 Board Times - 5/5
Games Fanatic - 8/10 Polter - 8/10
....
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4721
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 384 times
Been thanked: 886 times

Re: Summoner Wars

Post autor: BartP »

Rumcajsie, różnicę między wymienionymi przez Ciebie kartami stanowi słowo-klucz "wybrana", typowe zresztą dla wielu gier karcianych (wybrany, wskazany, target. Jeśli jest napisane "kiedy przeciwnik atakuje Twoją jednostkę podstawową, to coś tam", oznacza to, że mamy efekt, który zachodzi, jak tylko zostanie spełniony warunek, a zachodzi, gdy jakakolwiek Twoja jednostka podstawowa zostanie zaatakowana.
Co innego gdyby było napisane "kiedy przeciwnik atakuje Twoją wybraną jednostkę podstawową, to coś tam". Dygresja: chociaż akurat w takim wypadku byłaby to słabo napisana karta, bo przyjęło się wtedy formułować myśl w taki sposób: "Wybierz swoją podstawową jednostkę. Gdy przeciwnik ją zaatakuje, to coś tam".

Poza tym, jak zapewne wynika z instrukcji, "jednostka podstawowa" to jedna karta, a nie ich zbiór.
Rumcajs
Posty: 161
Rejestracja: 31 sie 2012, 09:24

Re: Summoner Wars

Post autor: Rumcajs »

Dzięki za wyjaśnienia. Mam jeszcze jedno pytanie. Krasnoludzki Obrońca i zdolność Zadymiarza. Rozumiem, że mogę zabrać jednego Zadymiarza który stoi obok Obrońcy i przenieść go obok celu drugiego. Bo nie jest to ruch. Prawda?
sirias
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 13:18
Been thanked: 4 times

Re: Summoner Wars

Post autor: sirias »

Dobrze - zgodnie z angielskim FAQ ta zdolność nie działa na zdolności nie będące ruchem.
Bowman
Posty: 112
Rejestracja: 12 gru 2012, 14:05
Been thanked: 1 time

Re: Summoner Wars

Post autor: Bowman »

Jak myślicie czy Czepiacz może zastosować swoją zdolność specjalną na innym Czepiaczu który to wcześniej sam podczepił się pod np. Konusa ? :D
sirias
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 13:18
Been thanked: 4 times

Re: Summoner Wars

Post autor: sirias »

Nie widziałem polskiego tłumaczenia tej karty ale w oryginale jest jasno powiedziane, że zdolność się aktywuje gdy sąsiadująca jednostka się porusza. Łapacz się nie porusza (zamiast tego jest kładziony, czy jak to się w polskiej nomenklaturze zwie), więc w moim odczuciu nie da się tak.
adalbert
Posty: 941
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15
Has thanked: 12 times
Been thanked: 26 times

Re: Summoner Wars

Post autor: adalbert »

Przepraszam, jeśli to pytanie już gdzieś padło:
Mistrz magów ma bonus m.in. dla Maga czasu. Tylko kto to jest ten Mag czasu?
Czy ja dobrze rozumiem kartę Furia Godszomu? Atakowanie muru najemników oznacza w gruncie rzeczy zgodę na samobójstwo? Teraz, jeżeli z uszkodzonym murem sąsiaduje dwóch przeciwników; jeden ma wytrzymałość 2, a drugi 1, to obaj giną, czy wybieram tylko jedną z tych jednostek?
sirias
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 13:18
Been thanked: 4 times

Re: Summoner Wars

Post autor: sirias »

Mag czasu jest z dodatku dla najemników/plugastwa, który jeszcze nie wyszedł po polsku. A wygląda tak:
Obrazek
Co do drugiego, to sam mam wątpliwości :? .
EDIT: po przewertowaniu angielskiego forum wydaje mi się, że chodzi o jeden mur->jedna jednostka podstawowa/czempion
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2808
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 311 times
Been thanked: 526 times

Re: Odp: Summoner Wars

Post autor: kaszkiet »

adalbert pisze: Czy ja dobrze rozumiem kartę Furia Godszomu? Atakowanie muru najemników oznacza w gruncie rzeczy zgodę na samobójstwo? Teraz, jeżeli z uszkodzonym murem sąsiaduje dwóch przeciwników; jeden ma wytrzymałość 2, a drugi 1, to obaj giną, czy wybieram tylko jedną z tych jednostek?
Można przenieść 3 znaczniki ran po jednym na raz na sąsiadujące z murem jednostki z każdego własnego muru.
A więc można to wykorzystać tak, jak opisujesz.
sirias
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 13:18
Been thanked: 4 times

Re: Summoner Wars

Post autor: sirias »

Na pewno? Tutaj: http://boardgamegeek.com/thread/801857/ ... rification doszli chyba do wniosku, że
- Each Wall can only put Wounds on a single Unit. 'One at a time' refers to the ordering of the Walls and that it is not a simultaneous action, not the individual Wound Markers.
Czyli ran z konkretnego muru nie wolno rozdzielać.
adalbert
Posty: 941
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15
Has thanked: 12 times
Been thanked: 26 times

Re: Summoner Wars

Post autor: adalbert »

Te wyjaśnienia koniecznie do FAQ.
Wynika też, z tego, co przeczytałem w linkowanym wątku BGG, że golem prezmieniony w mur jest i murem, i jednostką.
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2808
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 311 times
Been thanked: 526 times

Re: Summoner Wars

Post autor: kaszkiet »

Tak, zgadza się, źle napisałem. Można z jednego muru przenieść rany na jedną jednostkę.
Co do Golema - przemieniony jest i murem i jednostką i można za jego pomocą przenieść rany do oddziałów przeciwnika bardziej oddalonych od własnych murów.
Rumcajs
Posty: 161
Rejestracja: 31 sie 2012, 09:24

Re: Summoner Wars

Post autor: Rumcajs »

Mam pytanie odnośnie Siepacza orków i jego Zdolności Specjalnej: Ociężały. Jak ona funkcjonuje przy Zdolności Specjalnej jednostki Płaszczy - Slasher. Kiedy Slasher atakuje nie rzuca kością (to jasno wynika z "Ociężałego") ale zadaje 1 czy 3 obrażenia tak jakby wyrzucił 6?
sirias
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 13:18
Been thanked: 4 times

Re: Summoner Wars

Post autor: sirias »

2.15.7.1: What happens when Rukar or a Slasher attacks a Smasher? Do they roll to see if they get
extra hits, or do they just get the normal amount?
As no dice are rolled, they simply do an amount of damage equal to the number of dice they would roll
like any other Unit. No 5s or 6s are rolled.
Innymi słowy - nie ma rzucania, nie ma bonusów za rzut.
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Bea »

W drugim wątku poświęconym tej grze ktoś poruszył taka kwestię:
STARSCREAM pisze:Wybaczcie, mam pytania z innej beczki, odnośnie umiejętności Młotowstrząs :

- rozumiem, że obejmuje swym działaniem 12 pól (po dwa w każdym kierunku i po skosie po 1) ?
I dostał odpowiedź: tak

Ale przecież nadrzędna reguła mówi, że po skosie się nie atakuje. A co z przeszkodami, jeśli na pierwszym polu jest mur to jednostka na drugim polu, za murem, też oberwie?
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Summoner Wars

Post autor: Dabi »

Ale przecież nadrzędna reguła mówi, że po skosie się nie atakuje. A co z przeszkodami, jeśli na pierwszym polu jest mur to jednostka na drugim polu, za murem, też oberwie?
Pole 1 po skosie jest 2 pole odległe normalnie. A więc atak wygląda np. jedno pole naprzód i w bok (podobnie jak ruch).
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Krwawisz »

Jeżeli należy obliczyć jakąś odległość i nie jest napisane, że "w linii prostej", to liczymy tak jakbyśmy wykonywali ruch
ODPOWIEDZ