Nations / Wojna Narodów (R. Håkansson, N. Håkansson, E. Rosén, R. Rosén)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3647
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 55 times
Been thanked: 118 times

Re: Nations

Post autor: gafik »

Jestem po 2 rozgrywkach. Gra mi się spodobała bardzo i też nasuwa mi się skojarzenie z TtA. Jednak Nations to gra dużo któtsza (co jest jej zaletą) i teoretycznie lżejsza.
w TtA obieramy pewien kierunek od samego początku i później lekko korygujemy kurs (o ile pozwolą nam przeciwnicy i mamy na to około 20 rund). Podejmowane decyzje są bardzo trudne (mimo, że ciężkie to ograniczone do kilku możliwości), a ich efekty długofalowe (dotyczą przyszłości naszej cywilizacji :wink: )...

w Nations z kolei nasza cywilizacja może "meandrować" bardzo swobodnie między koncepcjami rozwoju. Drogą do wygranej jest w zasadzie żeby wycisnąć maksymalną ilość "wszystkiego" z aktualnej sytuacji. Na to wszystko mamy tylko 8 rund. Decyzje nie są może bardzo ciężkie ale gra nadrabia ich ilością - 20 kart możliwych do kupienia co turę (budynki publiczne, militaria, cuda, doradcy, kolonie, wojny, bitwy, złote ery), konieczność śledzenia torów stabilizacji, siły, nauki, zwracanie uwagi na aktywne wydarzenia i wojny, dbanie o zatrudnienie architektów do budowy cudów, swoboda w reorganizacji ludzików na kartach budynków, zatrudnianie nowych robotników, ciągła kontrola nad przepływem surowców w naszym imperium... to wszytko stwarza pewien "gąszcz decyzyjny", który przyjemnie łechtał zakończenia nerwowe w mózgu i sprawiał mi niesamowitą przyjemność 8)

Jeszcze jedno porównanie:
TtA kojarzy mi się z wielką i dostojną lokomotywą, która powoli się rozpędza i jeżeli nie popełnimy błędu i nie zabraknie po drodze paliwa, to silnik się rozpędzi do spektakularnych obrotów i w końcu odstawimy inne cywilizacje...
Nations kojarzy mi się z gęstym układem elektrycznym, który trzeba poznać by go wykorzystać - na początku jest tak, że "O! jak tu coś włączę, to tam mi się przełączy, co z kolei spowoduje, że tam mi się lampka zapali, która uruchomi jeszcze inny mikroprzełącznik... itp." - jak się to opanuje to można jednym ruchem zapalić wszystkie lampki :mrgreen:

Podsumowując, Nations jest na tyle ciekawa i szybka, że dużo częściej będzie lądować na stole niż TtA :)
Awatar użytkownika
sillue
Posty: 468
Rejestracja: 18 kwie 2012, 14:23
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Nations

Post autor: sillue »

gafik pisze: Jeszcze jedno porównanie:
TtA kojarzy mi się z wielką i dostojną lokomotywą, która powoli się rozpędza i jeżeli nie popełnimy błędu i nie zabraknie po drodze paliwa, to silnik się rozpędzi do spektakularnych obrotów i w końcu odstawimy inne cywilizacje...
Nations kojarzy mi się z gęstym układem elektrycznym, który trzeba poznać by go wykorzystać - na początku jest tak, że "O! jak tu coś włączę, to tam mi się przełączy, co z kolei spowoduje, że tam mi się lampka zapali, która uruchomi jeszcze inny mikroprzełącznik... itp." - jak się to opanuje to można jednym ruchem zapalić wszystkie lampki :mrgreen:
pozwolę sobie na małą modyfikację :D

TtA kojarzy mi się z wielką i dostojną lokomotywą, która powoli się rozpędza i jeżeli nie popełnimy błędu i nie zabraknie po drodze paliwa, to silnik się rozpędzi do spektakularnych obrotów i w końcu odstawimy inne cywilizacje...

chyba, że po drodze ktoś nam odczepi wagonik z drewnem i musimy pchać ją do końca... ale mamy możliwość zostawienia jej na torach :roll:


Nations kojarzy mi się z gęstym układem elektrycznym, który trzeba poznać by go wykorzystać - na początku jest tak, że "O! jak tu coś włączę, to tam mi się przełączy, co z kolei spowoduje, że tam mi się lampka zapali, która uruchomi jeszcze inny mikroprzełącznik... itp." - jak się to opanuje to można jednym ruchem zapalić wszystkie lampki

chyba, że potrzebujesz dwóch kondensatorów, a na składzie widać trzy oporniki - wtedy łączysz to co masz jak popadnie, podłączasz na końcu napięcie i liczysz na cud... :wink:
Awatar użytkownika
tassman
Posty: 389
Rejestracja: 31 sty 2008, 10:52
Lokalizacja: Rzeszów
Been thanked: 2 times

Re: Odp: Nations

Post autor: tassman »

Dlaczego nie ma wpisanych Natios w planach w znadplanszy.pl ? (Tak tylko chcę nutkę nadziei)

Tara... tapatlk... aaaaa... wysłane z telefonu.
metyu
Posty: 381
Rejestracja: 12 gru 2012, 11:08
Been thanked: 1 time

Re: Nations

Post autor: metyu »

jerrymagu
Posty: 460
Rejestracja: 27 gru 2010, 20:28

Re: Nations

Post autor: jerrymagu »

ta gra jest naprawdę bardzo dobra. Małzonka też jã bardzo polubiła. Z partii na partię coraz lepsza. Napewno gra tych Świąt ;)
Czarne serce mam i czarną w żyłach krew!
Awatar użytkownika
Zet
Posty: 1353
Rejestracja: 26 paź 2006, 00:08
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 159 times
Been thanked: 159 times

Re: Nations

Post autor: Zet »

Przymierzam się do sprzedaży TTA i zakupu Nations, i chyba skuszę się na wersję angielską. Podpowiedzcie tylko, czy można w tej wersji, z błędną husarią, zamienić ją z kirasjerami na własną rękę, czy karty są tak oznaczone, że nie jest to możliwe?
Awatar użytkownika
Vandal
Posty: 519
Rejestracja: 21 lut 2012, 10:10
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Nations

Post autor: Vandal »

Zrobić nowy nadruk dla 2 kart i nakleić - można.

Tylko po co? Statystyki są OK, to tylko drobna nieścisłość historyczna 2 kart z 400.
Awatar użytkownika
Zet
Posty: 1353
Rejestracja: 26 paź 2006, 00:08
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 159 times
Been thanked: 159 times

Re: Nations

Post autor: Zet »

Czyli wystarczy zwrócić uwagę graczom, że nazwy i rysunki powinny być na odwrót ;)
To chyba rzeczywiście nie będę miał cierpliwości w czekaniu na polską wersję.
Awatar użytkownika
tassman
Posty: 389
Rejestracja: 31 sty 2008, 10:52
Lokalizacja: Rzeszów
Been thanked: 2 times

Re: Nations

Post autor: tassman »

Czy nie lepiej poczekać około 2 miesięcy na polską wersję?
Awatar użytkownika
Zet
Posty: 1353
Rejestracja: 26 paź 2006, 00:08
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 159 times
Been thanked: 159 times

Re: Nations

Post autor: Zet »

Zastanawiam się nad tym, ale:
po pierwsze:
Zet pisze: To chyba rzeczywiście nie będę miał cierpliwości w czekaniu na polską wersję.
po drugie: nie wiem, czy taka gra ma dużą szansę na dodatki, ale jeśli tak, to będzie mnie denerwowała różnica języków przy pomieszaniu wersji. A nie wierzę, że pojawi się ew. dodatek po polsku.

Może poczekam na jakieś informacje, czy w polskiej wersji będą karty promocyjne wydane do tej pory (np te z Spielboxa).
Awatar użytkownika
sillue
Posty: 468
Rejestracja: 18 kwie 2012, 14:23
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Nations

Post autor: sillue »

Zet pisze:Zastanawiam się nad tym, ale:
po pierwsze:
Zet pisze: To chyba rzeczywiście nie będę miał cierpliwości w czekaniu na polską wersję.
po drugie: nie wiem, czy taka gra ma dużą szansę na dodatki, ale jeśli tak, to będzie mnie denerwowała różnica języków przy pomieszaniu wersji. A nie wierzę, że pojawi się ew. dodatek po polsku.

Może poczekam na jakieś informacje, czy w polskiej wersji będą karty promocyjne wydane do tej pory (np te z Spielboxa).


na BGG jeden z autorów napisał, że testują materiał pod dodatek... inne nacje konkretnie, czyli pewnie też karty...
Awatar użytkownika
Zet
Posty: 1353
Rejestracja: 26 paź 2006, 00:08
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 159 times
Been thanked: 159 times

Re: Nations

Post autor: Zet »

sillue pisze: na BGG jeden z autorów napisał, że testują materiał pod dodatek... inne nacje konkretnie, czyli pewnie też karty...
Dzięki za info :) Kupuję ang.
Svartisen
Posty: 176
Rejestracja: 09 wrz 2013, 19:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nations

Post autor: Svartisen »

sillue pisze: na BGG jeden z autorów napisał, że testują materiał pod dodatek... inne nacje konkretnie, czyli pewnie też karty...
Gdzie? Jakoś mi umknęło...
Ashes to ashes, dice to dice...
Awatar użytkownika
sillue
Posty: 468
Rejestracja: 18 kwie 2012, 14:23
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Nations

Post autor: sillue »

Svartisen pisze:
sillue pisze: na BGG jeden z autorów napisał, że testują materiał pod dodatek... inne nacje konkretnie, czyli pewnie też karty...
Gdzie? Jakoś mi umknęło...
tutaj
Svartisen
Posty: 176
Rejestracja: 09 wrz 2013, 19:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nations

Post autor: Svartisen »

Dzięki. Jak ja czytałem coś, pod czym jest mój własny post:) Poziom osobistego roztrzepania mnie czasem przeraża! A wracając do meritum, to podobno już na etapie powstawania gry było więcej nacji, tyle że większość z nich odpadła i ostało się 5.
Ashes to ashes, dice to dice...
Awatar użytkownika
Zet
Posty: 1353
Rejestracja: 26 paź 2006, 00:08
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 159 times
Been thanked: 159 times

Re: Nations

Post autor: Zet »

Opcja szukaj nie pomogła mi w odpowiedzi na pytanie: w Nations są koszulki mini European czy mini American?
Svartisen
Posty: 176
Rejestracja: 09 wrz 2013, 19:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nations

Post autor: Svartisen »

Zet pisze:Opcja szukaj nie pomogła mi w odpowiedzi na pytanie: w Nations są koszulki mini European czy mini American?
Identyczne jak do Ora et Labora (Euro): http://boardgamegeek.com/thread/751068/ ... ns/page/16
Ashes to ashes, dice to dice...
Awatar użytkownika
tassman
Posty: 389
Rejestracja: 31 sty 2008, 10:52
Lokalizacja: Rzeszów
Been thanked: 2 times

Re: Nations

Post autor: tassman »

Niewinnie się zapytam... termin planowania wydania znany już lepiej rebelowcy?
arturroq
Posty: 76
Rejestracja: 27 maja 2012, 09:21
Lokalizacja: Szczecin

Re: Nations

Post autor: arturroq »

Przyłączam się do pytania o termin wydania.
Awatar użytkownika
zedd
Posty: 331
Rejestracja: 24 sty 2007, 21:09
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 1 time

Re: Nations

Post autor: zedd »

tassman pisze:Niewinnie się zapytam... termin planowania wydania znany już lepiej rebelowcy?
Termin wydania zależy od Lautapelit. Obecnie trwają prace nad poprawą oryginalnej instrukcji. Miała ona pewne luki i niedopowiedzenia przy pierwszym wydaniu, autorzy pracują nad zawarciem w niej odpowiedzi na wszystkie dotychczasowe pytania, które pojawiły się tu i ówdzie. Bliższy termin nie jest jeszcze znany, ale szacujemy, że będzie to marzec/kwiecień.
Jak tylko otrzymamy do tłumaczenia finalne pliki i znany będzie deadline ich dostarczenia będziemy mogli podać bardziej dokładną datę.
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2391
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1300 times
Been thanked: 790 times
Kontakt:

Re: Nations

Post autor: vinnichi »

Witam serdecznie.
Pytanie w kwestii rozgrywek solo. Czy używacie kart wojny do obniżenia kultury Wirtual Playera? Nie możemy mu odjąć zasobów więc powinien tracić odpowiednią ilość kultury w przypadku przegranej wojny. Inaczej karty wojny w grze solo nie mają zastosowania.
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
sillue
Posty: 468
Rejestracja: 18 kwie 2012, 14:23
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Nations

Post autor: sillue »

vinnichi pisze:Witam serdecznie.
Pytanie w kwestii rozgrywek solo. Czy używacie kart wojny do obniżenia kultury Wirtual Playera? Nie możemy mu odjąć zasobów więc powinien tracić odpowiednią ilość kultury w przypadku przegranej wojny. Inaczej karty wojny w grze solo nie mają zastosowania.
karty wojny mają zastosowanie tylko dla Ciebie, jeżeli sam kupujesz, to tylko jako zabezpieczenie...
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2391
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1300 times
Been thanked: 790 times
Kontakt:

Re: Nations

Post autor: vinnichi »

Dziękuję za odpowiedź ale nie rozumiem jakie zabezpieczenie w wariancie solo? WP i tak ich nie wykorzystuje
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
sillue
Posty: 468
Rejestracja: 18 kwie 2012, 14:23
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Nations

Post autor: sillue »

vinnichi pisze:Dziękuję za odpowiedź ale nie rozumiem jakie zabezpieczenie w wariancie solo? WP i tak ich nie wykorzystuje
jak jesteś słabszy, to bierzesz wojnę, żeby jej nie przegrać...
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2391
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1300 times
Been thanked: 790 times
Kontakt:

Re: Nations

Post autor: vinnichi »

Hej coś nie możemy się zrozumieć:) W grze "solo" nie ma takiego zagrożenia bo wirtualny gracz nie wywoła wojny więc nie musimy się zabezpieczać tak jak w przypadku gry na kilka osób. Tutaj jednak pytałem o konsekwencje przegranej wojny dla wirtualnego gracza. Wiadomo że nie straci punktu zwycięstwa ale czy możemy w ten sposób pozbawić go książek/kultury bo to jedyny element który można wirtualnemu zabrać/obniżyć.
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
ODPOWIEDZ