Świat Dysku
Re: Świat Dysku
I wszystko jasne, dzięki wielkie, dzisiaj pierwsza rozgrywka więc musi być wszystko tip top:]
Re: Świat Dysku
ja natomiast chciałem się dopytać odnośnie karty "mnisi historii". Zagranie tej karty pozwala na wylosowanie 4 kart ze stosu kart zużytych i tutaj mam pytanie - czy do tego stosu należy dołożyć przed losowaniem tę kartę czy losować ze stosu kart zużytych bez niej?
Re: Świat Dysku
Witam,
kilka lamerskich pytan co do gry:
1. czy z dzielnicy 10 prowadza kladki/mosty do dzielnicy 9 lub 11? (wedlug mnie to nie sa mosty)
2. czy gdy w kartach akcji jest mowa o pionku (niszczenie etc) to czy trolle demony traktujemy jak pionki (bo domy pewnie nie) - czyli, czy np. ze podlegaja zliczeniu?
3. czy jak demon stoi w dzielnicy, to czy liczy się ona do siatki agentów, czy jest tak, jakbyś tam nie miał pionka?
kilka lamerskich pytan co do gry:
1. czy z dzielnicy 10 prowadza kladki/mosty do dzielnicy 9 lub 11? (wedlug mnie to nie sa mosty)
2. czy gdy w kartach akcji jest mowa o pionku (niszczenie etc) to czy trolle demony traktujemy jak pionki (bo domy pewnie nie) - czyli, czy np. ze podlegaja zliczeniu?
3. czy jak demon stoi w dzielnicy, to czy liczy się ona do siatki agentów, czy jest tak, jakbyś tam nie miał pionka?
Re: Świat Dysku
1. Wyglądają jak mosty, łączą wymienione dzielnice, więc raczej tak.
2. Tak, traktujesz je jako pionki.
3. Demon blokuje działanie dzielnicy, jej kontrolę i siatkę agentów.
2. Tak, traktujesz je jako pionki.
3. Demon blokuje działanie dzielnicy, jej kontrolę i siatkę agentów.
- Brylantino
- Posty: 1381
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 191 times
Re: Świat Dysku
1. Tak.
2. Trolle i demony to zwykłe pionki i można je usuwać na takich samych zasadach, jak innych agentów.
3. Dzielnicy z demonem, nie można kontrolować, stąd budynki i agenci tracą swoją siłę (traktuje się ich, jakby tam się nie znajdowali).
2. Trolle i demony to zwykłe pionki i można je usuwać na takich samych zasadach, jak innych agentów.
3. Dzielnicy z demonem, nie można kontrolować, stąd budynki i agenci tracą swoją siłę (traktuje się ich, jakby tam się nie znajdowali).
Re: Świat Dysku
ok dzieki za info.
czyli rozumiem, ze jak licze 2 dolce za kazdy pionek stojacy na jakies dzielnicy to wliczam wszystkich agentow plus demony i trolle a nie wliczam domu i czarnego krazka.
kurcze a myslalem, ze potwierdzicie, ze to nie sa mosty:P
czyli rozumiem, ze jak licze 2 dolce za kazdy pionek stojacy na jakies dzielnicy to wliczam wszystkich agentow plus demony i trolle a nie wliczam domu i czarnego krazka.
kurcze a myslalem, ze potwierdzicie, ze to nie sa mosty:P
- Brylantino
- Posty: 1381
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 191 times
- Olgierdd
- Posty: 1836
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 92 times
Re: Świat Dysku
losujesz karty zanim wyrzucisz mnichówandrew314 pisze:ja natomiast chciałem się dopytać odnośnie karty "mnisi historii". Zagranie tej karty pozwala na wylosowanie 4 kart ze stosu kart zużytych i tutaj mam pytanie - czy do tego stosu należy dołożyć przed losowaniem tę kartę czy losować ze stosu kart zużytych bez niej?
Re: Świat Dysku
Witam.
Mieliśmy ostatnio następującą sytuację której nie potrafiliśmy rozwiązać:
Gracz Ewa miała tożsamość Komendant Vaimes
Gracz Karol miał tożsamość Lord Vetinari.
Karol był następnym graczem po Ewie.
Karol miał zrealizowany już swój cel i czekał tylko na swoją kolejkę aby ogłosić swoje zwycięstwo ale...
Ewa pod koniec swojej tury miała 3 karty na ręku więc musiała dobrać 2. Tak się złożyło że dokładnie tyle kart zostało w talii kart akcji. Więc Ewa podniosła ostatnie karty ale nie doszło do tego że nie było kart które powinna dobrać (technicznie więc karty się nie wyczerpały chyba).
Nastąpiła więc tura Karola który ogłosił zwycięstwo na początku swojej tury.
Pytanie brzmi: Kto wygrał tę rozgrywkę?
Mieliśmy ostatnio następującą sytuację której nie potrafiliśmy rozwiązać:
Gracz Ewa miała tożsamość Komendant Vaimes
Gracz Karol miał tożsamość Lord Vetinari.
Karol był następnym graczem po Ewie.
Karol miał zrealizowany już swój cel i czekał tylko na swoją kolejkę aby ogłosić swoje zwycięstwo ale...
Ewa pod koniec swojej tury miała 3 karty na ręku więc musiała dobrać 2. Tak się złożyło że dokładnie tyle kart zostało w talii kart akcji. Więc Ewa podniosła ostatnie karty ale nie doszło do tego że nie było kart które powinna dobrać (technicznie więc karty się nie wyczerpały chyba).
Nastąpiła więc tura Karola który ogłosił zwycięstwo na początku swojej tury.
Pytanie brzmi: Kto wygrał tę rozgrywkę?
- Pierzasty
- Posty: 2719
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: Świat Dysku
Jeśli karty się wyczerpały, wygrywa Vimes.
Może to nie jest stricte związane z mechaniką/zasadami, ale gryzie mnie pytanie:
Kim/czym są w uniwersum Obrane Orzechy, najgorsza karta w grze? Pytałem już kilku fanów ŚD i żaden nie pamięta
Może to nie jest stricte związane z mechaniką/zasadami, ale gryzie mnie pytanie:
Kim/czym są w uniwersum Obrane Orzechy, najgorsza karta w grze? Pytałem już kilku fanów ŚD i żaden nie pamięta
- espresso
- Posty: 1559
- Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
- Lokalizacja: poznań
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 103 times
Re: Świat Dysku
Obrane Orzechy - Towarzystwo Re-Kreacji Historii w Ankh-Morpork.
Ciekawostki: Jego członkowie przebierali się i odtwarzali dawne bitwy.
Też nie pamiętałam, ale szukałam kiedyś: http://discworld.pl/viewpage.php?page_id=57
Ale dlaczego najgorsza karta w grze? Przecież ona jest super, idealnie nadaje się, żeby ją komuś wcisnąć
Ciekawostki: Jego członkowie przebierali się i odtwarzali dawne bitwy.
Też nie pamiętałam, ale szukałam kiedyś: http://discworld.pl/viewpage.php?page_id=57
Ale dlaczego najgorsza karta w grze? Przecież ona jest super, idealnie nadaje się, żeby ją komuś wcisnąć
- Pierzasty
- Posty: 2719
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: Świat Dysku
To jest jej jedyna zaleta, ale zazwyczaj tylko zapycha miejsce na ręku
I dzięki, wiem mniej więcej ocb
I dzięki, wiem mniej więcej ocb
- lacki2000
- Posty: 4084
- Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 288 times
- Been thanked: 173 times
Re: Świat Dysku
Przy grze czteroosobowej to całkiem istotna zaleta - aż trzy na cztery osoby w danym momencie się cieszą. Poza tym zgodnie z zasadami kartę tę można zagrać ale jeszcze nie rozegrałem takiej partii by ktoś to uczynił - znacznie większą radość daje wręczenie jej innemu graczowi.Pierzasty pisze:To jest jej jedyna zaleta, ale zazwyczaj tylko zapycha miejsce na ręku
I dzięki, wiem mniej więcej ocb
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
- Pierzasty
- Posty: 2719
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: Świat Dysku
Zrobiłem tak cały jeden raz, kiedy wolałem nie marnować sensownych kart na pomaganie przeciwnikom.
A co do oddawania, przypomniała mi się karta z Gimme the Brain: "Kolega pana obsłuży" - explicite służyła tylko i wyłącznie do upychania jej komuś na rękę. Zawsze wywaleniu jej do discardu towarzyszył wielki żal
A co do oddawania, przypomniała mi się karta z Gimme the Brain: "Kolega pana obsłuży" - explicite służyła tylko i wyłącznie do upychania jej komuś na rękę. Zawsze wywaleniu jej do discardu towarzyszył wielki żal
- espresso
- Posty: 1559
- Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
- Lokalizacja: poznań
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 103 times
Re: Świat Dysku
Obrane Orzechy można też spieniężyć przy pomocy jednej z wielu kart, które dają kasę za odrzucenie czegoś z ręki. No i bezcenna mina przeciwnika, który właśnie "wcisnął" nam Orzechy, a my je sobie w najlepsze zamieniamy na 2 monety To jest jedna z moich ulubionych kart
Re: Świat Dysku
Nie ukamieniuj mnie bardzo proszę ale nie zgodzę się z Tobą Znacznik niepokoju pojawia się zawsze jak pojawia się jakiś pionek, który nie jest budynkiem. Jest tak napisane w instrukcji.espresso pisze:Trolle i demony są opisane chyba pod koniec instrukcji, tam gdzie jest szczegółowy opis wydarzeń. Znacznik niepokoju pojawia się kiedy w dzielnicy pojawia się drugi pionek.
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
Re: Świat Dysku
czy temat tego wątku nie powinien brzmieć raczej "Ankh-Morpork - Świat Dysku - gra planszowa" ...?
raz, że tak się ta gra nazywa, dwa, że Świat dysku to cykl czy raczej juz uniwersum (no bo filmy itd), trzy, że zaraz będzie gra Wiedźmy z tym samym podtytułem ...
raz, że tak się ta gra nazywa, dwa, że Świat dysku to cykl czy raczej juz uniwersum (no bo filmy itd), trzy, że zaraz będzie gra Wiedźmy z tym samym podtytułem ...
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
Re: Świat Dysku
precyzyjniej mówiąc "kolejny pionek"espresso pisze:Trolle i demony są opisane chyba pod koniec instrukcji, tam gdzie jest szczegółowy opis wydarzeń. Znacznik niepokoju pojawia się kiedy w dzielnicy pojawia się drugi pionek.
- espresso
- Posty: 1559
- Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
- Lokalizacja: poznań
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 103 times
Re: Świat Dysku
Tak, oczywiście powinno być "kolejny pionek". Po prostu pytanie, na które opowiadałam dotyczyło kwestii czy znacznik pojawia się już razem z pierwszym pionkiem, czy dopiero drugim
Re: Świat Dysku
Tak tylko podpowiem/wyjaśnię. W momencie, w którym dobierana jest ostatnia karta ze stosu (koniec tury aktywnego gracza lub na skutek tekstu karty akcji) gra kończy się ze skutkiem natychmiastowym - jeżeli któreś z Was jest Samuelem Vimesem = win, jeżeli nie liczycie punkty z aktualnego stanu.hariett pisze: Ewa pod koniec swojej tury miała 3 karty na ręku więc musiała dobrać 2. Tak się złożyło że dokładnie tyle kart zostało w talii kart akcji. Więc Ewa podniosła ostatnie karty ale nie doszło do tego że nie było kart które powinna dobrać (technicznie więc karty się nie wyczerpały chyba).
Nastąpiła więc tura Karola który ogłosił zwycięstwo na początku swojej tury.
Pytanie brzmi: Kto wygrał tę rozgrywkę?
tymTRZYk's BGG
Re: Świat Dysku
Jako że od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem własnej gry Świat Dysku miałbym 2 pytania(które już gdzieś się tutaj pojawiły, jednak prosiłbym o doprecyzowanie):
1. Czy umieszczenie trolla w dzielnicy w której nie znajduje się żaden inny agent pociąga za sobą umieszczenie tam znacznika niepokojów? W instrukcji zasada z trollami i demonami wydaje mi się niedoprecyzowana...
2. Czy dobrze zrozumiałem: jeśli np. ja posiadam w dzielnicy dom oraz agenta, natomiast drugi gracz posiada tam dwóch swoich agentów to wtedy nikt nie kontroluje dzielnicy?
1. Czy umieszczenie trolla w dzielnicy w której nie znajduje się żaden inny agent pociąga za sobą umieszczenie tam znacznika niepokojów? W instrukcji zasada z trollami i demonami wydaje mi się niedoprecyzowana...
2. Czy dobrze zrozumiałem: jeśli np. ja posiadam w dzielnicy dom oraz agenta, natomiast drugi gracz posiada tam dwóch swoich agentów to wtedy nikt nie kontroluje dzielnicy?
Re: Świat Dysku
ad 2) Jest tak jak mowisz (na potrzeby zwyciestwa) jednak jako ze masz tam dom, mozesz dalej czerpac benefity jakich udziela ta dzielnica.
ad1) nie mam instrukcji przed nosem - wiec powstrzymam sie od odpowiedzi.
ad1) nie mam instrukcji przed nosem - wiec powstrzymam sie od odpowiedzi.
- Olgierdd
- Posty: 1836
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 92 times
Re: Świat Dysku
Nie. Trolle trzeba po prostu traktować jako agentów piątego koloruTemis pisze:1. Czy umieszczenie trolla w dzielnicy w której nie znajduje się żaden inny agent pociąga za sobą umieszczenie tam znacznika niepokojów? W instrukcji zasada z trollami i demonami wydaje mi się niedoprecyzowana...
Re: Świat Dysku
Dziękuję wam za szybkie i precyzyjne odpowiedzi.
Niemniej w trakcie gry pojawiło się kolejne pytanie, na które prosiłbym o odpowiedź- istnieją karty typu Carcer (rzucasz 2 razy kością i kasujesz agenta z wylosowanej dzielnicy) lub audytorzy(każdy z pozostałych graczy usuwa swojego agenta). Czy w takim przypadku, jeśli w danej dzielnicy znajdowało się na przykład 3 agentów i jeden jest kasowany którąś z wskazanych kart to znacznik niepokoju pozostaje czy też spada (pytanie wynika z faktu, że nie jest to zwykła śmierć oznaczona czaszką).
Byłbym wdzięczny za odpowiedź.
Niemniej w trakcie gry pojawiło się kolejne pytanie, na które prosiłbym o odpowiedź- istnieją karty typu Carcer (rzucasz 2 razy kością i kasujesz agenta z wylosowanej dzielnicy) lub audytorzy(każdy z pozostałych graczy usuwa swojego agenta). Czy w takim przypadku, jeśli w danej dzielnicy znajdowało się na przykład 3 agentów i jeden jest kasowany którąś z wskazanych kart to znacznik niepokoju pozostaje czy też spada (pytanie wynika z faktu, że nie jest to zwykła śmierć oznaczona czaszką).
Byłbym wdzięczny za odpowiedź.
- lacki2000
- Posty: 4084
- Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 288 times
- Been thanked: 173 times
Re: Świat Dysku
Zasada główna brzmi: Znacznik niepokoju usuwa się podczas usuwania agenta, więc w tych przypadkach też. Czasem są wyraźnie opisane wyjątki, z tego co pamiętam.Temis pisze:Niemniej w trakcie gry pojawiło się kolejne pytanie, na które prosiłbym o odpowiedź- istnieją karty typu Carcer (rzucasz 2 razy kością i kasujesz agenta z wylosowanej dzielnicy) lub audytorzy(każdy z pozostałych graczy usuwa swojego agenta). Czy w takim przypadku, jeśli w danej dzielnicy znajdowało się na przykład 3 agentów i jeden jest kasowany którąś z wskazanych kart to znacznik niepokoju pozostaje czy też spada (pytanie wynika z faktu, że nie jest to zwykła śmierć oznaczona czaszką).
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::