Cuba - budynki

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
Awatar użytkownika
olocop
Posty: 327
Rejestracja: 22 wrz 2011, 13:43
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 42 times
Been thanked: 142 times

Cuba - budynki

Post autor: olocop »

Grając z żoną w Cubę (z dodatkiem lub bez) czuliśmy pewien niesmak wynikający z tego, że wszystkie budynki dostępne sa od początku gry. Powodowało to u nas powielanie z gry na grę podobnych schematów (np budynki z wodą, produkcja rumu+ rum na punkty itp) i doprowadziło do znudzenia tytułem. Ostatnio jednak gra wylądowała znowu na stole i wprowadziliśmy modyfikację.

Na początku gry z wszystkich budynków losowo wybieramy:

5 budynków dla gry 2-osobowej,
7 budynków dla gry 3-osobowej.

Przy większej ilości osób pewnie dobrze gra się ze wszystkimi budynkami, jednak takiego wariantu nie próbowaliśmy.

Modyfikacja spowodowała potencjalne zainteresowanie każdym z budynków, większą o nie walką i kombinowaniem strategii na tym co jest. Grało się o WIELE lepiej.

Jeśli znacie lub gracie z innymi wariantami i modyfikacjami, to z chęcią byśmy poznali.
"Wojna? Kataklizm? Po co? Diabły te przysłały Europie coś, co się nazywa: Mah-jong. Mah-jong jest to taka chińska gra, w którą umiał grać dobrze jeden stuletni mandaryn, ale się wreszcie powiesił" Kornel Makuszyński, "Wycinanki",1925
Darboh
Posty: 859
Rejestracja: 18 wrz 2012, 09:15
Has thanked: 32 times
Been thanked: 19 times

Re: Cuba - budynki

Post autor: Darboh »

Przyznam szczerze także myślałem nad podobnymi zmianami, ale ciut w inny sposób.
Mianowicie myślałem o tym aby podzielić budynki pod kątem funkcjonalności, czyli produkcyjne, administracyjne itp idt i zrobić z nich 5 stosów. Aczkolwiek nie musimy tego robić - oprostu dzielimy budynki na 5 stosów. Losujemy pierwszy budynek na planszę. Resztę rozkładamy w rządkach z boku planszy, jako kolejkę, bo aktywnym budynkiem do wybudowania jest ten na planszy. Jak on zostaje wybudowany, przesuwamy kolejkę i następny jest aktywny i tak dalej. Ale że gra może się przyblokować, to można wprowadzić dodatkową akcję - np. zagrywając architekta usuwamy bieżący aktywny budynek z planszy poza grę. Odblokowujemy grę a i przeciwnikowi możemy namieszać. A żeby to też nie było takie hop siup i wycinanie budynków sobie na wzajem, to dodatkowo taka akcja kosztuje np 5 peso.
ODPOWIEDZ