Gwiezdny kupiec

Informacje o planszówkach on-line, offline itp.
Awatar użytkownika
Perf
Posty: 189
Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 47 times
Been thanked: 37 times

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Perf »

lighting pisze:Napisałem to w kontekście polskich zasad. Najpierw gracze po kolei ustalają, kto ma inicjatywę (x HT + 2K6). Następnie wg. tej inicjatywy sami decydują o swojej kolejności.
W oryginale jest tak samo. Podczas bitwy i tak obowiązuje Inicjatywa, a jeśli chodzi o Kolejność, to czasem opłaca się być ostatnim w Fazie Hiperskoków (np. jeżeli mamy jakiś towar do sprzedania, a mają go też inni gracze, to wiedząc już gdzie polecieli, my możemy udać się tam, gdzie jest "najmniejszy tłok").

Nie przychodzą mi wprawdzie na szybko do głowy jakieś ewidentne zyski, jakie mogłyby płynąć z bycia ostatnim w Fazie Wiadomości i Okazji, ale może było to częściowo zamierzone przez autorów jako cena, którą trzeba zapłacić za korzyści w Fazie Hiperskoków - aby wygranie Inicjatywy nie niosło za sobą nadmiernie wywindowanych przywilejów.
Awatar użytkownika
grymir
Posty: 701
Rejestracja: 04 lis 2008, 22:21
Lokalizacja: Wodzisław Śl / Gołkowice
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: grymir »

ostatnim w kolejności opłaca się być podczas hiperskoków np siedzę sobie w przestrzeni wokół planetarnej jakiegoś układu będąc pewnym że inni tu przylecą w interesach ja ich ostrzelam a jako ostatni w kolejności polecę załatwić swoje sprawy
Przechwytujemy według kolejności więc można liczyć że inni przechwycą a ja nie stracę reputacji .
No takie przykłady wymyśliłem, tydzień temu udało mi się zagrać w kupca nikt nie próbował strzelać i inicjatywa zawsze szła w parze z kolejnością
hmm sabotaż, podważanie pozycji rynkowej też według kolejności mogę patrzeć czy inni to zrobią mając w zanadrzu odwet .
Ogólnie myślę że marne korzyści z bycia ostatnim w kolejności
Tak wiele gier a tak mało czasu
Awatar użytkownika
lighting
Posty: 255
Rejestracja: 18 sie 2006, 01:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: lighting »

Heh, kolejny przypadek:

Gracze A,B,C,D.

A: 3 (HT) + 5 (2K6) = 8
B: 6 (HT) + 3 (2K6) = 9
C: 1 (HT) + 7 (2K6) = 8
D: 5 (HT) + 4 (2K6) = 9

Przerzucają najpierw B i D,a potem A i C i zajmują odpowiednio 1/2 miejsce oraz 3/4. Zgadza się ?
lighting
Awatar użytkownika
Perf
Posty: 189
Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 47 times
Been thanked: 37 times

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Perf »

Tak, przy czym B ma nieco większe szanse zająć miejsce pierwsze niż D, a gracz A większe szanse na miejsce trzecie niż C (bo wydali na Inicjatywę więcej, a to liczy się przy "dogrywce").

...to tylko jeszcze bardziej mi uzmysławia, ile roboty trzeba włożyć w zakodowanie nawet największych błahostek. Podziwiam i trzymam kciuki :)
Awatar użytkownika
lighting
Posty: 255
Rejestracja: 18 sie 2006, 01:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: lighting »

Perf pisze:...to tylko jeszcze bardziej mi uzmysławia, ile roboty trzeba włożyć w zakodowanie nawet największych błahostek.
Eh, wożę się z tym już 3 dni, wstyd przyznać. Tu pozostaje kwestia, żeby algorytm wiedział, że mogą być dogrywki jeżeli suma po raz drugi jest taka sama, ale dogrywki dotyczą jedynie tych graczy, którzy początkowo mieli duplikaty. W grach planszowych takie rzeczy "się wie". Maszyna jest bezlitosna i musi mieć wszystko wyspecyfikowane.
Perf pisze: Podziwiam i trzymam kciuki :)
Dziękuję

Jeszcze jedno. Robiąc taki projekt, wypadałoby większość rzeczy przygotować sobie np w UML'u. Taka radosna twórczość przy tak skomplikowanej logice tylko szkodzi. I niestety, XNA przy tak dużych złożonościach logicznych też średnio daje radę...
lighting
Ister
Posty: 35
Rejestracja: 23 sty 2011, 15:56

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Ister »

Czasem oddanie inicjatywy się przydaje. Na przykład można w ten sposób próbować zdobyć informacje o agencie przeciwnika (jeśli przeciwnik go "użyje"), dając możliwość uratowania wartościowego agenta, który w innych okolicznościach by zginął.
Mówię w tej chwili z pamięci, musiałbym rzucić okiem w zasady, kiedy jeszcze warto to było robić.

Zasady były dość skomplikowane, ale do ogarnięcia. Właśnie to stanowiło o grywalności GK.
Ister
Posty: 35
Rejestracja: 23 sty 2011, 15:56

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Ister »

lighting pisze:Jeszcze jedno. Robiąc taki projekt, wypadałoby większość rzeczy przygotować sobie np w UML'u. Taka radosna twórczość przy tak skomplikowanej logice tylko szkodzi. I niestety, XNA przy tak dużych złożonościach logicznych też średnio daje radę...
Zacząłem robić model UML, ale zarzuciłem z uwagi na zaawansowanie prac (vide str. 5 wątku). Skoro widzisz potrzebę mogę do tego wrócić. Niestety moje wolne chwile w roku to aktualnie na palcach jednej ręki można policzyć...
Awatar użytkownika
lighting
Posty: 255
Rejestracja: 18 sie 2006, 01:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: lighting »

Ister pisze: Zacząłem robić model UML, ale zarzuciłem z uwagi na zaawansowanie prac (vide str. 5 wątku). Skoro widzisz potrzebę mogę do tego wrócić. Niestety moje wolne chwile w roku to aktualnie na palcach jednej ręki można policzyć...

Dzięki ale prace są zaawansowane. UML się przyda w kolejnym projekcie.

pozdrawiam
lighting
Mart95
Posty: 1
Rejestracja: 03 gru 2011, 13:06

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Mart95 »

Witam,

Prawie 10 lat temu napisałem w Visual Basic'u grę na podstawie Gwiezdnego Kupca. Część rzeczy trochę zmieniłem, np. nie ma tam agentów, pozycji rynkowych. Walutę pomnożyłem x10, ceny zostały te same, ale jednostki towarów są podzielone na 10. Na mapie jest 10 a nie 6 planet, np. jest Ziemia.
Gra jest po angielsku, bo myślałem o grze w szerszym gronie. Także to konstrukcja do pbem, wzorowałem się na "Stars!" jeśli ktoś grał w tę grę. Są w zasadzie dwie aplikacje:
- procesor "host'a," który tworzy nową grę oraz generuje nowe tury na podstawie otrzymanych od graczy plików z poleceniami.
- interfejs gracza.
Nie ma AI, za to możliwa jest gra pojedynczą firmą. Wówczas gracz na przemian używa obu aplikacji.

Głównym problemem jest tu duża ilość informacji. Gra staję się "micromanagemnt problem" po jakimś czasie. Nie jest też łatwo przedstawić te informacje w sposób czytelny.
Jest kilka ekranów, wiele z dużą liczbą cyfr.

Poniżej główny ekran interfejsu gracza.

Obrazek
Awatar użytkownika
lighting
Posty: 255
Rejestracja: 18 sie 2006, 01:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: lighting »

Gratuluje, kawał dobrej roboty :)
lighting
Artrazar
Posty: 29
Rejestracja: 02 sty 2011, 14:15

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Artrazar »

Ponieważ prace nad grą ciągną się już chyba kilka lat, a chętnie zagrałbym w GK z przyjaciółmi, którzy rozjechali się po świecie, zastanawiam się, czy ktoś z Was nie potrafiłby stworzyć prostego narzędzia do gry. Narzędzie musiałoby tylko dać możliwość połączenia się w sieci, do tego plansza, na której sami będziemy przesuwać żetony.
Ister
Posty: 35
Rejestracja: 23 sty 2011, 15:56

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Ister »

Poszukaj planszy w rozszerzeniu .svg. Do tego aplikacja Inkspace, w której można otworzyć ten plik, a także stworzyć żetony i je przesuwać. Pozostałe dane można przesyłać tekstowo.
Teoretycznie można przesyłać wszystkie dane tekstowo, tylko trzeba ustalić schemat.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1241
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 134 times
Been thanked: 61 times

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: poooq »

PolecamZunTzu. Przygotowanie pluginu z dowolną grą nie jest zbyt trudne.
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Artrazar
Posty: 29
Rejestracja: 02 sty 2011, 14:15

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Artrazar »

dzięki za podpowiedź
bluesqad
Posty: 19
Rejestracja: 10 gru 2008, 12:46

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: bluesqad »

Tak zapytam: i jak Ci idzie? Coś nowego udało się stworzyć?

Ciągle czekam i trzymam kciuki :)
Awatar użytkownika
lighting
Posty: 255
Rejestracja: 18 sie 2006, 01:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: lighting »

bluesqad pisze:Tak zapytam: i jak Ci idzie? Coś nowego udało się stworzyć?

Ciągle czekam i trzymam kciuki
Hej,

Od pół roku w pracy jestem w nowym projekcie i siedzę tak z 10h/dzień a po powrocie bawię się z dzieciakami, stąd więc 0 postępów. Do końca lutego będę miał taki młyn, potem wszystko powinno wrócić do normy.

pozdrawiam,
l.
lighting
Awatar użytkownika
lighting
Posty: 255
Rejestracja: 18 sie 2006, 01:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time

Jak to jest z tym przechwytywaniem:

Post autor: lighting »

Cześć, mam pewną niejasność w instrukcji dot. przechwytywania:

" Kiedy jakiś statek dokonuje hiperskoku do któregoś układu gwiezdnego, wszyscy gracze posiadający statki w przestrzeni wokółplanetarnej tego układu deklarują (wg KOLEJNOŚCI), czy podejmują próbę przechwycenia przybywającego statku."


oraz

"Statek, który dobrowolnie zostaje umieszczony w przestrzeni wokółplanetarnej automatycznie przechwytuje wszystkie statki już się w tej przestrzeni znajdujące."


Czy to znaczy, że przybywający nie musi rzucać kośćmi, bo przechwyca każdego ? Chyba nie bo jest napisane:

" Właściciele statku przechwytującego i przybywającego rzucają kostką i do wyniku rzutu dodają ZDOLNOŚĆ PRZECHWYTYWANIA jednego ze swoich statków, przebywających w tej przestrzeni wokółplanetarnej. Jeśli łączny wynik właściciela przybywającego statku jest wyższy od wszystkich rezultatów graczy przechwytujących, to statek przybywający umieszczony zostaje w PORCIE KOSMICZNYM, na PLANECIE lub w przestrzeni wokółplanetarnej (w zależności od wyboru). W przeciwnym wypadku statek przybywający pozostaje w przestrzeni wokółplanetarnej i może rozpocząć się bitwa."

Czy z tego wszystkiego wynika, że przybywający "automatycznie wyraża chęć przechwycenia", podczas gdy przebywający w przestrzeni muszą siędopiero zdecydować czy chcą ? Nie rozumiem.
lighting
Awatar użytkownika
Perf
Posty: 189
Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 47 times
Been thanked: 37 times

Re: Jak to jest z tym przechwytywaniem:

Post autor: Perf »

lighting pisze:Czy z tego wszystkiego wynika, że przybywający "automatycznie wyraża chęć przechwycenia", podczas gdy przebywający w przestrzeni muszą się dopiero zdecydować czy chcą ? Nie rozumiem.
Jeśli przebywający nie chcą przechwycić, a przybywający dobrowolnie wlatuje do wokółplanetarnej, to przebywający i tak go automatycznie przechwycą.

Zauważ, że cały 10.2 brzmi:
"Statek, który dobrowolnie zostaje umieszczony w przestrzeni wokółplanetarnej automatycznie przechwytuje wszystkie statki już się w tej przestrzeni znajdujące.
Jeśli dwa lub więcej statków zostaje jednocześnie umieszczonych (dobrowolnie) w tej samej przestrzeni wokółplanetarnej, przechwytują się one nawzajem. Jeśli chcą, to mogą rozpocząć bitwę."

W oryginale druga część powyższego cytatu jest chyba odrobinę bardziej przejrzysta, bo brzmi "Any ships voluntarily in a System Space box have intercepted each other; they may, at their option, have combat." Czyli zamiast "zostaje jednocześnie umieszczonych" mielibyśmy raczej "znajdują się jednocześnie". Niby drobna różnica, ale chyba sprawia, że całość jest klarowniejsza.

EDIT:

Ale rzeczywiście, trzeci fragment, który zacytowałeś, może sugerować, że procedurę przechwytywania trzeba przeprowadzać nawet wtedy, gdy ktoś chce dobrowolnie znaleźć się w wokółplanetarnej - a w takiej sytuacji ta cała zabawa jest w sumie zbędna.
Ister
Posty: 35
Rejestracja: 23 sty 2011, 15:56

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Ister »

Wyraźnie jest określone, że wszystkie statki w przestrzeni wokółplanetarnej wzajemnie się przechwyciły. Statek, który na własne życzenie skacze do przestrzeni wokółplanetarnej nie musi być przechwytywany przez inne statki tam się znajdujące. Każdy ze statków może podjąć decyzję o rozpoczęciu starcia.

Trzeci fragment opisuje procedurę próby przechwytywania. W przypadku umieszczenia statku w przestrzeni wokółplanetarnej nie stosuje się tej procedury, bo statki już się automatycznie przechwyciły.
Awatar użytkownika
lighting
Posty: 255
Rejestracja: 18 sie 2006, 01:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: lighting »

Dzięki za rozjaśnienie tematu :)
lighting
Artrazar
Posty: 29
Rejestracja: 02 sty 2011, 14:15

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Artrazar »

Tak zerknąłem do początku tematu, za kilka dni będzie 3 lata, odkąd lighting ruszył z pracami nad grą.
Jak idą prace?
Doczekamy się kiedyś choćby jakiejś grywalnej wersji testowej?
Życzę powodzenia.
blind99
Posty: 7
Rejestracja: 06 maja 2012, 23:12

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: blind99 »

Ja to mogę stworzyć taką wersję przez przeglądarkę, ale ciekawi mnie czy to o tej grze mówicie http://www.gamebase64.com/game.php?id=15425&d=18&h=0 ? - w wersje planszową nigdy nie grałem.
Awatar użytkownika
Perf
Posty: 189
Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 47 times
Been thanked: 37 times

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Perf »

blind99 pisze:ciekawi mnie czy to o tej grze mówicie http://www.gamebase64.com/game.php?id=15425&d=18&h=0 ? - w wersje planszową nigdy nie grałem.
Nie, zbieżność nazw - chociaż przypuszczam, że skoro obie gry są typu "handlowanie w kosmosie", to jakieś elementy wspólne by się znalazły :)
blind99
Posty: 7
Rejestracja: 06 maja 2012, 23:12

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: blind99 »

Perf pisze:
blind99 pisze:ciekawi mnie czy to o tej grze mówicie http://www.gamebase64.com/game.php?id=15425&d=18&h=0 ? - w wersje planszową nigdy nie grałem.
Nie, zbieżność nazw - chociaż przypuszczam, że skoro obie gry są typu "handlowanie w kosmosie", to jakieś elementy wspólne by się znalazły :)
Albo ta stara gra z commodore 64, może była wzorowana na tym - bo też bardzo wciągająca. Też były dostępne planety :). Ja to mogę spróbować, ale musiałby mi ktoś wszystko na e-mail napisać bo w "planszówkę" nie grałem.. A posty na forum to nawet nie mam czasu tego napisać, tym bardziej że każdy o czym innym pisał. Jakby co to na priv mogę się wymienić e-mailem.
Awatar użytkownika
lighting
Posty: 255
Rejestracja: 18 sie 2006, 01:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: lighting »

Powiem tak:

odkąd zacząłem implementować bitwy gwiezdne w fazie hiperskoku i obsługę wydarzeń i okazji to się poddałem. Doszedłem do niesamowitej złożoności kodu z powodu błędnych założeń na początku. Taki projekt jednak wymaga zriobienia design'u/architektury z powodu logicznej złożoności. Niestety framework XNA nadaje się jedynie do prostych gier, przy takim tytule nie sprawdza się i powstał tzw. "spagetti kod". Jednak, żeby nie było źle, bardzo dobrze mi idzie implementacja projektu, o którym tu wpomniałem w innym wątku - a'la Descent. Niebawem zaprezentuję wersję koncepcyjną, żeby skonsultować czy idę w dobrym kierunku i czy pomysł się podoba. Wiem, że to nie GK, ale tam przynajmniej postępy są namacalne, a sama gra b. fajna.

Co do GK - należałoby to wszystko przemyśleć od początku - np. na początku wydawało mi się, że wystarczy mieć planszę + kostki + żetony. Z czasem okazało się, że potrzebuję zrobić mnóstwo innych elementów, których nie trzeba w wersji papierkowej. Powstał łatany kod, w którym się sam pogubiłem :(. Mam nadzieję do tego wrócić ale napewno nie w XNA.

lighting
lighting
ODPOWIEDZ