Cywilizacja Sid Meier's - pytania i wątpliwości
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 05 lut 2012, 09:51
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Re: Sid Meier's Civilization
Po dwóch dniach skonczylismy rozgrywka
7. Zwycięstwo technologiczne gdy mam w piramidzie 2 karty czwartego stopnia mogę nad nimi losowac V czyli lot w kosmos gdy mam wymiany handlowej ponad 25 bodajże ( czyli teoretycznie mogę rozłożyć to na dwie tury po np 15 punktow wymiany handlowej rezygnując raz z badania nad technologia bo wtedy nie żeruje mi sie licznik punktow wymiany handlowej, to w miarę szybko jest do osiągnięcia czy sie mylę ?
Dzięki za info
7. Zwycięstwo technologiczne gdy mam w piramidzie 2 karty czwartego stopnia mogę nad nimi losowac V czyli lot w kosmos gdy mam wymiany handlowej ponad 25 bodajże ( czyli teoretycznie mogę rozłożyć to na dwie tury po np 15 punktow wymiany handlowej rezygnując raz z badania nad technologia bo wtedy nie żeruje mi sie licznik punktow wymiany handlowej, to w miarę szybko jest do osiągnięcia czy sie mylę ?
Dzięki za info
Re: Sid Meier's Civilization
Nie rozumiem pytania, więc opowiem dowcip:
siedzą dwa gołębie na drzewie, jeden głuchy, a drugi głuchy.
siedzą dwa gołębie na drzewie, jeden głuchy, a drugi głuchy.
Re: Sid Meier's Civilization
Punktów handlu po zużyciu zawsze spadają do 0. Jak masz ponad 25 pkt to jest to oczywiste, że chyba zbadasz 5 technologie jak masz już 2 czwarte ;x
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 05 lut 2012, 09:51
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Re: Sid Meier's Civilization
Dzięki za wszystkie podpowiedzi
W ostatnim pytaniu chodilo mi o to ze te punkty potrzebne na technologie V moe rozłożyć na 2 tury (np mam wymiany handlowej 12 nie badam technologii w tej turze nie żeruje mi sie wskaźnik do 0 a w następnej jakndozbieram 13 ze swoich przedmieść to wygrałem;) proste
W ostatnim pytaniu chodilo mi o to ze te punkty potrzebne na technologie V moe rozłożyć na 2 tury (np mam wymiany handlowej 12 nie badam technologii w tej turze nie żeruje mi sie wskaźnik do 0 a w następnej jakndozbieram 13 ze swoich przedmieść to wygrałem;) proste
- Pierzasty
- Posty: 2719
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: Sid Meier's Civilization
Tak. Jeśli nie badasz, poziom handlu przechodzi na następną turę.Minimaniak pisze:Dzięki za wszystkie podpowiedzi
W ostatnim pytaniu chodilo mi o to ze te punkty potrzebne na technologie V moe rozłożyć na 2 tury (np mam wymiany handlowej 12 nie badam technologii w tej turze nie żeruje mi sie wskaźnik do 0 a w następnej jakndozbieram 13 ze swoich przedmieść to wygrałem;) proste
Re: Sid Meier's Civilization
Rozegraliśmy z koleżkami już dwie gry i za każdym razem ktoś odnosił zwycięstwo militarne, zaczyna mi się wydawać że coś źle gramy.. Ale w związku z tymi rozgrywkami nasunęło mi się kilka pytań:
1) Jest bitwa o miasto (nie stolicę), atakujący wykłada kartę o sile 5, broniący wykłada na ten sam front kartę siły 3 i ginie. W tym przypadku kolejną kartę kładzie atakujący miasto czy broniący? A jeżeli tak, czy nie jest to dziwne, że najpierw można zaatakować miasto gracza (mniejsze mury) i zniszyczyć mu całą armię, a później wbić do stolicy kiedy nie ma armii?
2) Cud świata zamek himei, zwiększający siłę wszystkich jednostek +1. Czy dotyczy to także podsumowania bitwy, jak się sumuje ponusy?
3) Pytanie odnośnie cywilizacji rosyjskiej - wchodząc do wrogiego miasta pionkiem/wozem i poświęcając go można się nauczyć technologii - nie trzeba za nią płacić? I czy w tym wypadku zasada piramidy musi być zachowana, czy można zrobić tak jak w pierwszej turze, że np. ruscy układają komunizm 3 poziomu u podstawy piramidy?
4) Jeżeli wóz stoi na polu, na którym jest żelazo i punkt wymiany handlowej, czy moze w jednej trzue wydobyć ten surowiec oraz przesłać ten punkt wymiany handlowej?
5) Technologia silnik parowy - czy to nie jest 'przekoksane' ? Przenosząc pjonki na jakiekolwiek miejsce na wodzie można się jeszcze nimi ruszać w tej turze, czy dopiero w następnej?
Coś mi się wydaję że muszę dokładniej zasady bitwy przeczytać...
1) Jest bitwa o miasto (nie stolicę), atakujący wykłada kartę o sile 5, broniący wykłada na ten sam front kartę siły 3 i ginie. W tym przypadku kolejną kartę kładzie atakujący miasto czy broniący? A jeżeli tak, czy nie jest to dziwne, że najpierw można zaatakować miasto gracza (mniejsze mury) i zniszyczyć mu całą armię, a później wbić do stolicy kiedy nie ma armii?
2) Cud świata zamek himei, zwiększający siłę wszystkich jednostek +1. Czy dotyczy to także podsumowania bitwy, jak się sumuje ponusy?
3) Pytanie odnośnie cywilizacji rosyjskiej - wchodząc do wrogiego miasta pionkiem/wozem i poświęcając go można się nauczyć technologii - nie trzeba za nią płacić? I czy w tym wypadku zasada piramidy musi być zachowana, czy można zrobić tak jak w pierwszej turze, że np. ruscy układają komunizm 3 poziomu u podstawy piramidy?
4) Jeżeli wóz stoi na polu, na którym jest żelazo i punkt wymiany handlowej, czy moze w jednej trzue wydobyć ten surowiec oraz przesłać ten punkt wymiany handlowej?
5) Technologia silnik parowy - czy to nie jest 'przekoksane' ? Przenosząc pjonki na jakiekolwiek miejsce na wodzie można się jeszcze nimi ruszać w tej turze, czy dopiero w następnej?
Coś mi się wydaję że muszę dokładniej zasady bitwy przeczytać...
Temat z sprzedażą/wymianą moich gier: http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 53&t=27234
Zapraszam też na bloga http://www.racjonalnie.pl
Zapraszam też na bloga http://www.racjonalnie.pl
- Pierzasty
- Posty: 2719
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: Sid Meier's Civilization
Atakujący, bo wykładają na przemian. Straty nie zmieniają kolejności. I nie jest to dziwne. Armia została wezwana do obrony innego miasta, zaskoczona i wybita w mniej sprzyjających dla niej warunkachother pisze:1) Jest bitwa o miasto (nie stolicę), atakujący wykłada kartę o sile 5, broniący wykłada na ten sam front kartę siły 3 i ginie. W tym przypadku kolejną kartę kładzie atakujący miasto czy broniący? A jeżeli tak, czy nie jest to dziwne, że najpierw można zaatakować miasto gracza (mniejsze mury) i zniszyczyć mu całą armię, a później wbić do stolicy kiedy nie ma armii?
Skoro zwiększa się siła jednostek, to się liczy do podsumowania.2) Cud świata zamek himei, zwiększający siłę wszystkich jednostek +1. Czy dotyczy to także podsumowania bitwy, jak się sumuje ponusy?
Za kradzioną technologię nie płacisz, ale musisz przestrzegać pozycji w piramidzie. Ten ewenement z komunizmem itp. stosuje się tylko dla technologii startowych.3) Pytanie odnośnie cywilizacji rosyjskiej - wchodząc do wrogiego miasta pionkiem/wozem i poświęcając go można się nauczyć technologii - nie trzeba za nią płacić? I czy w tym wypadku zasada piramidy musi być zachowana, czy można zrobić tak jak w pierwszej turze, że np. ruscy układają komunizm 3 poziomu u podstawy piramidy?
Wóz w praktyce daje to pole na tę turę miastu - robisz to, co możesz w mieście.4) Jeżeli wóz stoi na polu, na którym jest żelazo i punkt wymiany handlowej, czy moze w jednej trzue wydobyć ten surowiec oraz przesłać ten punkt wymiany handlowej?
Przecież jest napisane, że nie mogą się ruszać.5) Technologia silnik parowy - czy to nie jest 'przekoksane' ? Przenosząc pjonki na jakiekolwiek miejsce na wodzie można się jeszcze nimi ruszać w tej turze, czy dopiero w następnej?
Re: Sid Meier's Civilization
Ok, dzięki za odpowiedzi Pierzasty Jeszcze takie pytanie mi się nasunęło - czy żeby bronić miasta/stolicy muszą się tam znajdować pionki armii?
Temat z sprzedażą/wymianą moich gier: http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 53&t=27234
Zapraszam też na bloga http://www.racjonalnie.pl
Zapraszam też na bloga http://www.racjonalnie.pl
- Edwardo
- Posty: 573
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wroclove
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 19 times
Re: Sid Meier's Civilization
Nie muszą się tam znajdować, a wręcz nie mogą! Twoje figurki nigdy nie mogą zakończyć ruchu na własnym mieście a więc nie mogą się tam znajdować.
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 05 lut 2012, 09:51
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Re: Sid Meier's Civilization
A)Jak to pionki armi nie mogą sie znaleźć w mieście ? To jak zwiększyć sile obrony miasta ? Miasto bez armii jaka ma rękę bitewna 3 standardowej ręki + 3 za obronę miasta? Logiczne byłoby ze pionki armii w mieście zwiększają jego obronę powiększając rękę bitewna
B) karta technologii matematyka "jesli bierzesz udzial w bitwie, zadaj do 3 ran rozdzielajac je w dowolny sposob jednostkom jednostkom wroga" czy te rany zadaje bez atakowania swoją jednostka frontu wroga, nie może sie on bronić po prostu mam do 3 extra strzałów do wyłożonych jednostek? A jak zuzyje tylko 2 rany na te które leżą a przeciwnik wyłoży kolejna mogę ta nowa także ranic?
C) po co jest biały pionek dla Rosjan ?
D) sławni ludzie - czy podczas zarządzania miastami zbieram wszystkie symbole z tego pola ( np wymianę handlowa i złoto) czy złoto dodaje do zasobów cywilizacji czy przesuwam wskaźnik na karcie cywilizacji
Dzięki
E) bitwa armi kazda ma po dwa pionki przeciwnik stracił wszystkie jednostki a ja ocalilem jedna siła 3 przeciwnik ma premie bitewna +4 mimo ze stracil wszystkie i może nawet nie
miec juz żadnych a wygrał bitwę? Czyli ja tracę 2 pionki a on?Ile
F) zamek Himei w bitwie jednostki + 1 siły ? A odporność na rany także + 1 czy to jest tylko premia do ataku?
B) karta technologii matematyka "jesli bierzesz udzial w bitwie, zadaj do 3 ran rozdzielajac je w dowolny sposob jednostkom jednostkom wroga" czy te rany zadaje bez atakowania swoją jednostka frontu wroga, nie może sie on bronić po prostu mam do 3 extra strzałów do wyłożonych jednostek? A jak zuzyje tylko 2 rany na te które leżą a przeciwnik wyłoży kolejna mogę ta nowa także ranic?
C) po co jest biały pionek dla Rosjan ?
D) sławni ludzie - czy podczas zarządzania miastami zbieram wszystkie symbole z tego pola ( np wymianę handlowa i złoto) czy złoto dodaje do zasobów cywilizacji czy przesuwam wskaźnik na karcie cywilizacji
Dzięki
E) bitwa armi kazda ma po dwa pionki przeciwnik stracił wszystkie jednostki a ja ocalilem jedna siła 3 przeciwnik ma premie bitewna +4 mimo ze stracil wszystkie i może nawet nie
miec juz żadnych a wygrał bitwę? Czyli ja tracę 2 pionki a on?Ile
F) zamek Himei w bitwie jednostki + 1 siły ? A odporność na rany także + 1 czy to jest tylko premia do ataku?
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2012, 00:23 przez Minimaniak, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pierzasty
- Posty: 2719
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: Sid Meier's Civilization
A: Zbudować mury, ulepszyć wojsko. Miasto ma ograniczoną pojemność garnizonu. Wbrew pozorom stacjonowanie dużą armią w mieście jest najlepszym sposobem na jego upadek, a nie obronę.Minimaniak pisze:A)Jak to pionki armi nie mogą sie znaleźć w mieście ? To jak zwiększyć sile obrony miasta ? Miasto bez armii jaka ma rękę bitewna 3 standardowej ręki + 3 za obronę miasta? Logiczne byłoby ze pionki armii w mieście zwiększają jego obronę powiększając rękę bitewna
B) karta technologii matematyka "jesli bierzesz udzial w bitwie, zadaj do 3 ran rozdzielajac je w dowolny sposob jednostkom jednostkom wroga" czy te rany zadaje bez atakowania swoją jednostka frontu wroga, nie może sie on bronić po prostu mam do 3 extra strzałów do wyłożonych jednostek? A jak zuzyje tylko 2 rany na te które leżą a przeciwnik wyłoży kolejna mogę ta nowa także ranic?
C) po co jest biały pionek dla Rosjan ?
D) sławni ludzie - czy podczas zarządzania miastami zbieram wszystkie symbole z tego pola ( np wymianę handlowa i złoto) czy złoto dodaje do zasobów cywilizacji czy przesuwam wskaźnik na karcie cywilizacji
Dzięki
B: Bez atakowania, po prostu strzelasz z karty i tyle. Zużywasz do 3 ran i musisz je zużyć naraz, czyli jak przeciwnik później wyłoży to Twoja strata i tyle.
C: Ruscy mogą mieć o jedną armię więcej.
D: Zbierasz tak jakby to było normalne pole, strzałki przy handlu, a młotki lub kulturę w zarządzaniu miastem. Złoto (moneta) jest dodawane do wskaźnika na karcie jednorazowo, nie co turę. Jeśli ktoś Ci zablokuje człowieka, tymczasowo tę monetę stracisz.
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 05 lut 2012, 09:51
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Re: Sid Meier's Civilization
Pierzasty pisze:Mówisz ze stacjonowanie dużej armii to osłabienie miasta ? Dlaczego ? A E i F ? Dzięki za pomocMinimaniak pisze:A)Jak to pionki armi nie mogą sie znaleźć w mieście ? To jak zwiększyć sile obrony miasta ? Miasto bez armii jaka ma rękę bitewna 3 standardowej ręki + 3 za obronę miasta? Logiczne byłoby ze pionki armii w mieście zwiększają jego obronę powiększając rękę bitewna
B) karta technologii matematyka "jesli bierzesz udzial w bitwie, zadaj do 3 ran rozdzielajac je w dowolny sposob jednostkom jednostkom wroga" czy te rany zadaje bez atakowania swoją jednostka frontu wroga, nie może sie on bronić po prostu mam do 3 extra strzałów do wyłożonych jednostek? A jak zuzyje tylko 2 rany na te które leżą a przeciwnik wyłoży kolejna mogę ta nowa także ranic?
C) po co jest biały pionek dla Rosjan ?
D) sławni ludzie - czy podczas zarządzania miastami zbieram wszystkie symbole z tego pola ( np wymianę handlowa i złoto) czy złoto dodaje do zasobów cywilizacji czy przesuwam wskaźnik na karcie cywilizacji
Dzięki
A: Zbudować mury, ulepszyć wojsko. Miasto ma ograniczoną pojemność garnizonu. Wbrew pozorom stacjonowanie dużą armią w mieście jest najlepszym sposobem na jego upadek, a nie obronę.
B: Bez atakowania, po prostu strzelasz z karty i tyle. Zużywasz do 3 ran i musisz je zużyć naraz, czyli jak przeciwnik później wyłoży to Twoja strata i tyle.
C: Ruscy mogą mieć o jedną armię więcej.
D: Zbierasz tak jakby to było normalne pole, strzałki przy handlu, a młotki lub kulturę w zarządzaniu miastem. Złoto (moneta) jest dodawane do wskaźnika na karcie jednorazowo, nie co turę. Jeśli ktoś Ci zablokuje człowieka, tymczasowo tę monetę stracisz.
- Edwardo
- Posty: 573
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wroclove
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 19 times
Re: Sid Meier's Civilization
Ad A) jeszcze raz powtarzam za instrukcją swoimi pionkami nie można wejść do swojego miasta!!
Ad E) w opisanej przez Ciebie sytuacji jeżeli Ty kończysz bitwę z jedną jednostką o sile 3 ale przeciwnik z bonusem +4, to on wygrał bitwę. Ty tracisz oba pionki a on 1 za każde dwie pokonane w bitwie jednostki (oprócz ostatniego pionka).
Ad F) mowa jest o sile a nie odporności.
pozdrawiam
Ad E) w opisanej przez Ciebie sytuacji jeżeli Ty kończysz bitwę z jedną jednostką o sile 3 ale przeciwnik z bonusem +4, to on wygrał bitwę. Ty tracisz oba pionki a on 1 za każde dwie pokonane w bitwie jednostki (oprócz ostatniego pionka).
Ad F) mowa jest o sile a nie odporności.
pozdrawiam
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg
Czy znaczniki cudów podobnie jak budynków zastępują symbole na polu, na którym zostaną położone ?
Instrukcja nie precyzuje tego tylko mówi, że cuda świata nie są budynkami na str 17.
Same znaczniki cudów są zrobione tak, że jeśli położy się je odpowiednio na polu (przekręci o 90 lub 180 stopni w zależności od kafelka) to widać pod nimi jakie zasoby są na polu.
W odróżnieniu od znaczników budynków lub wielkich osób, które zajmują dokładnie całe pole.
Instrukcja nie precyzuje tego tylko mówi, że cuda świata nie są budynkami na str 17.
Same znaczniki cudów są zrobione tak, że jeśli położy się je odpowiednio na polu (przekręci o 90 lub 180 stopni w zależności od kafelka) to widać pod nimi jakie zasoby są na polu.
W odróżnieniu od znaczników budynków lub wielkich osób, które zajmują dokładnie całe pole.
Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg
Wydaje mi się że kiedyś na BGG jakąś informacje odnośnie tego widziałem, że cud tak jak budynek zastępuje to pole na którym jest budowany. Gdyby tak nie było, to równie dobrze można by postawić cud na polu z budynkiem (ponieważ budynek pełni rolę zwykłego pola). Takie moje jest rozumowanie.
Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg
To akurat instrukcja precyzuje na stronie 17:Vincent pisze:Wydaje mi się że kiedyś na BGG jakąś informacje odnośnie tego widziałem, że cud tak jak budynek zastępuje to pole na którym jest budowany. Gdyby tak nie było, to równie dobrze można by postawić cud na polu z budynkiem (ponieważ budynek pełni rolę zwykłego pola). Takie moje jest rozumowanie.
"Nowy budynek lub cud świata musi być w dozwolony sposób umieszczony na polu po usunięciu poprzedniego budynku lub cudu świata"
Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg
No ok, wybacz, instrukcje czytałem wiele miesięcy temu niemniej, kształt kafelków z cudami jest inny raczej tylko po to by łatwo odróżnić od budynków sam kafelek. Jestem jednak na 99,9% pewny że cud "przysłania" zasoby danego pola.
Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg
Cud nie sumuje się z właściwościami pola, tak samo jak budynki, dziwne byłoby by ciągłe podnoszenie kafelka aby podliczyć np. produkcje.
Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg
hej
zanim sie doczekam na bgg moze ktos tu odpowie,
moje pytania:
http://boardgamegeek.com/thread/845928/fev-questions
zanim sie doczekam na bgg moze ktos tu odpowie,
moje pytania:
http://boardgamegeek.com/thread/845928/fev-questions
Click me for -> Virco BGG Collection
Click me for -> Virco Forum Topic Buy/Sale/Trade
Stałe rabaty : planszostrefa.pl 10% | zgrami.pl 10% | 3trolle.pl 5% | planszak.pl 5%
Click me for -> Virco Forum Topic Buy/Sale/Trade
Stałe rabaty : planszostrefa.pl 10% | zgrami.pl 10% | 3trolle.pl 5% | planszak.pl 5%
Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg
TakFaziee pisze:Witam, mam proste pytani ale nie udało mi się ich znaleźć na forum ani w instrukcji.
1. Czy bonusy podczas walki stosuje się też podczas ataku na wioskę.
Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg
Witam, dziękuje za odpowiedź, właśnie jestem po perwszej rozgrywce i zasadniczo to wydaje mi się coś nie tak graliśmy z pierwszym graczem. Czy to się jakoś zmienia, czy ten kto wylosował go na początku jest nim cały czas??
My graliśmy, że cały czas była nim osoba wylosowana, ale to była dość duża przewaga, szcególnie w fazie ruchu widoczna.
Mam jeszcze kilka prostych pytań, tak dla pewności:
1. Czy jedno miasto może mieć kilku wielkich ludzi??
2. Czy można produkować wozy po zbudowaniu miast (czy są po prostu dwa i jak się zbuduje miasto to traci się je bezpowrotnie)??
3. Czy można tworzyć tzw. długie tury podczas fazy zarządzania w dowolnej kolejności - czyli np. biore surowiec z miasta, używam go do wzięcia kultury (karta technologii), biorę kartę, którą mogę np. użyć, bo mia da do jakiegoś miasta dodatkową produkcję?
4. Budynki z gwiazdką - przy jednym mieście można wybudować tylko jeden budynek z gwiazdką, czy tylko jeden jednego rodzaju, czyli czy mogę wybudować koszary i targowisko, czy muszę wybrać?? (Grałem, że muszę wybrać)
5. Sprawa monet i tecnologi - czy jeżeli mam np. 8 monet i 25 punktów wymiany handlowej i badam technologię poziomu IV, to czy zostaje mi liczba wymiany handlowej będąca różnicą pomiędzy wynalezioną technologią a tym co płacę (czyli w tym przypadku zostają mi 4 punkty wymiany handlowej), czy też zostaje mi zawsze liczba punktów ile mam monet (czyli 8 w tym przypadku)??
My graliśmy, że cały czas była nim osoba wylosowana, ale to była dość duża przewaga, szcególnie w fazie ruchu widoczna.
Mam jeszcze kilka prostych pytań, tak dla pewności:
1. Czy jedno miasto może mieć kilku wielkich ludzi??
2. Czy można produkować wozy po zbudowaniu miast (czy są po prostu dwa i jak się zbuduje miasto to traci się je bezpowrotnie)??
3. Czy można tworzyć tzw. długie tury podczas fazy zarządzania w dowolnej kolejności - czyli np. biore surowiec z miasta, używam go do wzięcia kultury (karta technologii), biorę kartę, którą mogę np. użyć, bo mia da do jakiegoś miasta dodatkową produkcję?
4. Budynki z gwiazdką - przy jednym mieście można wybudować tylko jeden budynek z gwiazdką, czy tylko jeden jednego rodzaju, czyli czy mogę wybudować koszary i targowisko, czy muszę wybrać?? (Grałem, że muszę wybrać)
5. Sprawa monet i tecnologi - czy jeżeli mam np. 8 monet i 25 punktów wymiany handlowej i badam technologię poziomu IV, to czy zostaje mi liczba wymiany handlowej będąca różnicą pomiędzy wynalezioną technologią a tym co płacę (czyli w tym przypadku zostają mi 4 punkty wymiany handlowej), czy też zostaje mi zawsze liczba punktów ile mam monet (czyli 8 w tym przypadku)??
Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg
Źle graliście. Pierwszy gracz przechodzi z tury na turę na następnego gracza wd wskazówek zegara.Witam, dziękuje za odpowiedź, właśnie jestem po perwszej rozgrywce i zasadniczo to wydaje mi się coś nie tak graliśmy z pierwszym graczem. Czy to się jakoś zmienia, czy ten kto wylosował go na początku jest nim cały czas??
My graliśmy, że cały czas była nim osoba wylosowana, ale to była dość duża przewaga, szcególnie w fazie ruchu widoczna.
1. Czy jedno miasto może mieć kilku wielkich ludzi??
Może
2. Czy można produkować wozy po zbudowaniu miast (czy są po prostu dwa i jak się zbuduje miasto to traci się je bezpowrotnie)??
Można
3. Czy można tworzyć tzw. długie tury podczas fazy zarządzania w dowolnej kolejności - czyli np. biore surowiec z miasta, używam go do wzięcia kultury (karta technologii), biorę kartę, którą mogę np. użyć, bo mia da do jakiegoś miasta dodatkową produkcję?
Można
4. Budynki z gwiazdką - przy jednym mieście można wybudować tylko jeden budynek z gwiazdką, czy tylko jeden jednego rodzaju, czyli czy mogę wybudować koszary i targowisko, czy muszę wybrać?? (Grałem, że muszę wybrać)
Dobrze graliście. Ja grałem kiedyś źle
5. Sprawa monet i technologi - czy jeżeli mam np. 8 monet i 25 punktów wymiany handlowej i badam technologię poziomu IV, to czy zostaje mi liczba wymiany handlowej będąca różnicą pomiędzy wynalezioną technologią a tym co płacę (czyli w tym przypadku zostają mi 4 punkty wymiany handlowej), czy też zostaje mi zawsze liczba punktów ile mam monet (czyli 8 w tym przypadku)??
8 monet
Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg
Witam i dziękuje za odpowiedź - mam jeszcze pytanie dotyczące dodatku Sława i Bogactwo a mianowicie cywilizacji Greków i ich wnajdowanie technologii. Dość nie jasno jest napisana treść w nawiasie (albo wynaleźli ją w tej samej turze co oni). Czyli, jeżeli sobie wybiore jakąś technologię, której nikt nie zna, to po prostu się nie cofam w wymianie handlowej - w trakcie wynajdowania obserwuje jakie technologie mają inni gracze i prawie zawsze mogę taką znaleźć której nikt nie ma, czy też, jeżeli zdarzy się, że w tej turze wynajdzie ktoś równocześnie ze mną tą technologię to wtedy jednak cofam się.
Dygresja ode mnie - w pierwszym przypadku zdolność wydaje mi się mocno dobra, gdyż bardzo szybko szczególnie na początku gry mogą się oni rozwinąć, w drugim przypadku jest to zdolność bardzo losowa i często gęsto może nic nie dać.
Dygresja ode mnie - w pierwszym przypadku zdolność wydaje mi się mocno dobra, gdyż bardzo szybko szczególnie na początku gry mogą się oni rozwinąć, w drugim przypadku jest to zdolność bardzo losowa i często gęsto może nic nie dać.
Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg
A proszę bardzo.Witam i dziękuje za odpowiedź - mam jeszcze pytanie dotyczące dodatku Sława i Bogactwo a mianowicie cywilizacji Greków i ich wnajdowanie technologii. Dość nie jasno jest napisana treść w nawiasie (albo wynaleźli ją w tej samej turze co oni). Czyli, jeżeli sobie wybiore jakąś technologię, której nikt nie zna, to po prostu się nie cofam w wymianie handlowej - w trakcie wynajdowania obserwuje jakie technologie mają inni gracze i prawie zawsze mogę taką znaleźć której nikt nie ma, czy też, jeżeli zdarzy się, że w tej turze wynajdzie ktoś równocześnie ze mną tą technologię to wtedy jednak cofam się.
Dygresja ode mnie - w pierwszym przypadku zdolność wydaje mi się mocno dobra, gdyż bardzo szybko szczególnie na początku gry mogą się oni rozwinąć, w drugim przypadku jest to zdolność bardzo losowa i często gęsto może nic nie dać.
Jeśli ktoś wynalazł w tej samej turze co Ty technologię to płacisz uczciwie za nią jak każdy.
Co do tego czy to zdolność jest losowa to nie do końca bo możesz przewidywać co też takiego wybierają Wybieraj mniej popularne technologię to masz je za friko a jak wybierasz te topowe i jest duża szansa, że przeciwnik je wybierze to szansa jest mniejsza.
Nie mniej jednak to jest bardzo mocna zbliżająca się do przegięta cywilizacja jak każda z dodatku.Ta zdolność to nie jedyny jej atut.
W grach 2 osobowych Grecy są całkiem przewaleni