Eclipse (Touko Tahkokallio)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
macike
Posty: 2308
Rejestracja: 07 cze 2007, 18:24
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: macike »

Odi pisze:Dokładnie - bomby neutronowe pozwalają niszczyć kostki ludności bez rzutu koścmi w sytuacji, w której ten rzut byłby wymagany.
Rakietami nie można zniszczyć ludności (nie rzuca się w ogóle kostką), więc i bomb neutronowych nie można zastosować.
A co mają rakiety do bomb neutronowych, które po prostu wymiatają cywili?

BTW może nie wystarczyć bomb neutronowych dla każdego. Albo mogą nie być potrzebne - zawsze to 2 punkty nauki zaoszczędzone.
Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6464
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 595 times
Been thanked: 948 times

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Odi »

romancef pisze: Niestety ale mozna. Bomby neutronowe niszcza ludnosc bez wykonywania rzutu koscmi, nawet jezeli statek ma tylko pociski plazmowe co potwierdzil to rowniez Sampo Sikio (odpowiedzialny za rozwoj gry) na forum BGG
:?
Łeee... To bez sensu trochę.
Tym chętniej wypróbuję wykorzystywanie napędów do bonusu obronnego przeciwko rakietom.
Awatar użytkownika
mckil
Posty: 598
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:44
Lokalizacja: Ostrołęka
Has thanked: 49 times
Been thanked: 57 times

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: mckil »

no tak...tak to jest jak się wierzy ślepo w umiejętności logicznego napisania reguł i nie czyta się FAQ'a...
adamatom
Posty: 96
Rejestracja: 26 sty 2010, 22:02

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: adamatom »

Ja mam jak na razie jedno krótkie pytanie. Nabyłem Eclipse. Wydanie wszystko świetnie, ładnie - żetonów... mnóstwo!:) Przeliczyłem i mam zagwozdkę: instrukcja podaje, że żetonów orbitali/monolitów jest 27, a w moim egzemplarzu jest ich 22. Błąd w instrukcji czy błąd w mojej kopii?
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6130
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 645 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: pan_satyros »

adamatom pisze:Ja mam jak na razie jedno krótkie pytanie. Nabyłem Eclipse. Wydanie wszystko świetnie, ładnie - żetonów... mnóstwo!:) Przeliczyłem i mam zagwozdkę: instrukcja podaje, że żetonów orbitali/monolitów jest 27, a w moim egzemplarzu jest ich 22. Błąd w instrukcji czy błąd w mojej kopii?
W instrukcji.
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: kwiatosz »

ronczi pisze:
kwiatosz pisze:Ja w ostatniej partii tak miałem, że na wszystkich kaflach dookoła mnie byli pradawni
Zawsze można odrzucić wylosowany heks a nie obudowywać się pradawnymi.
Może to działa jak się nie ma krzywych łap, w dwóch pierwszych partiach ani razu nie wylosowałem kafla bez statków obcych...
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: costi »

No to trzeba kupić okręty i ich pojechać, I fail to see the problem...

W jednej partii jeden z graczy tez obudował się skutecznie starożytnymi i generalnie był troszkę z tyłu, ale zainwestował we flotę i potem nazbierał tyle VP z walk, że w efekcie dały mu zwycięstwo.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: kwiatosz »

Problem taki, że jak już się nabuduję (mając 3 startowe surowce na turę na 2 średnie okręty zbieram w sumie 2 tury) i stracę statki, to kolejne 2 tury rozbudowy zastają mnie w połowie gry bez niczego w zasadzie - natomiast jak na pierwszym polu dostanę kadłub +3 to jest pozamiatane dla obcych (i dla innych też może być zależnie od tego jakie technologie się wylosują)- i tu jest problem, bo gracz z krzywymi rękami może być wyeliminowany z rozgrywki bez włączenia się do niej w jakikolwiek sposób. Nie mówię że to nagminne, ale może tak być.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Cierń
Posty: 601
Rejestracja: 15 gru 2008, 11:53
Lokalizacja: Gliwice/Sośnica
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Cierń »

Nie wiem czy ktoś już wkleił tego linka :

http://boardgamegeek.com/thread/744125/ ... results-fo

Pomocne zestawienie z czym możemy ruszać na Obcych w pierwszych turach i jakie mamy szanse powodzenia...

Naprawdę nie tacy ci obcy straszni jak ich malują. Wg mnie jeśli w pierwszych dwóch eksploracjach dostaniesz obcych, zamiast szukać dalej rozpocznij przygotowania wojenne...
adamatom
Posty: 96
Rejestracja: 26 sty 2010, 22:02

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: adamatom »

Podzielam zdanie poprzednika. Wylosowanie (i świadome położenie ich na planszy obok siebie!!) obcych ma swoje plusy i minusy. Minusem bo nie możemy od razu kolonizować, jednak pokonanie ich jest premiowane na wiele sposobów. Żetony reputacji z walk dające PZ na koniec gry - warto losować od początku mając większą szansę na 4. Do tego bonusowe żetony - one są na prawdę dobre, w szczególności na początek. Surowce, krążownik, czy jakaś technologia, albo po prostu kolejne 2 PZ. W mojej opinii wylosowanie obcych to też częściowe szczęście. Jednak należy więcej pograć, aby ocenić.
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6464
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 595 times
Been thanked: 948 times

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Odi »

A propos obcych popełniłem tekst na GF
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Nataniel »

Poprawiona instrukcja, przygotowywana do drugiego nakładu:
http://www.rebel.pl/e4u.php/1,ModFiles/ ... draft3.pdf

Wszelkie uwagi mile widziane :-)
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6464
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 595 times
Been thanked: 948 times

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Odi »

A będą jeszcze jakieś zmiany w drugim nakładzie?

Poprawki w instrukcji dotycza tylko kwestii stylistycznych/ortograficznych, czy także są jakieś dodatkowe objasnienia/doprecyzowania, włączone na podstawie FAQ?
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Nataniel »

Są tam jakieś drobne klaryfikacje, wprowadzone przez autora.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
macike
Posty: 2308
Rejestracja: 07 cze 2007, 18:24
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: macike »

Nataniel pisze:Wszelkie uwagi mile widziane :-)
Strona 21 - Kara za wycofanie się
wszystkie twoje pozostałe po bitwie statki wycofały się z heksu
Po bitwie nie ma statków, które można wycofać, bo bitwa się już skończyła.
IMO powinno być, jak w angielskiej:
wszystkie Twoje pozostałe statki wycofały się z bitwy [i żaden nie pozostał już na hexie]
Zapis w nawiasach kwadratowych wydaje mi się niekonieczny, ale może ukrócić niejedną dyskusję.
Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Andy »

Nataniel pisze:Poprawiona instrukcja, przygotowywana do drugiego nakładu:
http://www.rebel.pl/e4u.php/1,ModFiles/ ... draft3.pdf

Wszelkie uwagi mile widziane :-)
Zgodnie z wcześniejszymi postulatami poszło PW.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
bartek_mi
Posty: 655
Rejestracja: 13 sie 2008, 20:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: bartek_mi »

Nataniel pisze:Poprawiona instrukcja, przygotowywana do drugiego nakładu:
http://www.rebel.pl/e4u.php/1,ModFiles/ ... draft3.pdf

Wszelkie uwagi mile widziane :-)
A spojniki jak wisialy w M&M tak i tu wisiec beda :)
taka nowa swiecka, rebelowa tradycja.

indyk potrafi takie rzeczy robic, naprawde. wystarczy jezyk skladu zmienic na polski albo wybrac "no break". potrafi tez sobie poradzic z odpowiednim usytuowaniem myslnikow (tak tak powinny wystawac)...
Dice Hate Me :(
Awatar użytkownika
vaski
Posty: 670
Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:34
Lokalizacja: Rawicz
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: vaski »

No i stało się, dziś Eclipse trafiło do pierwszej dziesiątki gier na BGG
Awatar użytkownika
Sezostris
Posty: 175
Rejestracja: 01 sty 2011, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Sezostris »

vaski pisze:No i stało się, dziś Eclipse trafiło do pierwszej dziesiątki gier na BGG
...a to jeszcze nie jest jej ostatnie słowo :shock:
Gry w które grałem i / lub chętnie zagram
Gry którymi dysponuję - „proście a będzie wam grane” (czyt. "Błagam, niech ktoś ze mną w to zagra")
Gry które szukają właścicieli

We are Board Game Players ...Expect Us
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Geko »

vaski pisze:No i stało się, dziś Eclipse trafiło do pierwszej dziesiątki gier na BGG
Ciekawe czy na dłużej. Na pewno gracze potrzebowali takiej gry. Czegoś normalnego w przeciwieństwie dla straszliwie długiego TI. Czegoś bardziej eurogrowego, a jednocześnie zachowującego sedno 4X. I generalnie Eclipse to się udało. Choć jak dla mnie pewne jej wady (a może to wady gatunku) sprawiają, że mam do niej letnie uczucia.

Podobnie było chyba z Battlelore, tj. była duża potrzeba na coś takiego. Tylko w BL mechanika jednak nie była tak przemyślana, żeby utrzymać grę wysoko na dłużej.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2449
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 559 times
Been thanked: 272 times

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Markus »

Geko pisze:
vaski pisze:No i stało się, dziś Eclipse trafiło do pierwszej dziesiątki gier na BGG
Podobnie było chyba z Battlelore, tj. była duża potrzeba na coś takiego. Tylko w BL mechanika jednak nie była tak przemyślana, żeby utrzymać grę wysoko na dłużej.
i dlatego mamy BITWY WESTEROS :D które rozwiązują problem słabości zasad Battlelora
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Geko »

Markus pisze: i dlatego mamy BITWY WESTEROS :D które rozwiązują problem słabości zasad Battlelora
Dokładnie. Sam zamieniłem to drugie na to pierwsze.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Grzegorz973
Posty: 122
Rejestracja: 30 maja 2007, 20:47
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Grzegorz973 »

No i stało się, dziś Eclipse trafiło do pierwszej dziesiątki gier na BGG
No i zacznie się wysyp jedynek/dwójek w ratingach... :?
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Geko »

Grzegorz973 pisze:
No i stało się, dziś Eclipse trafiło do pierwszej dziesiątki gier na BGG
No i zacznie się wysyp jedynek/dwójek w ratingach... :?
Grr, tego to ja nie lubię. Oceniam gry, tak ja mi się podobają. Żadnych akcji wyrównujących, w górę czy w dół, po prostu nie uznaję.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
piotrsmu
Posty: 441
Rejestracja: 17 cze 2010, 01:27

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: piotrsmu »

nie wiem dlaczego miał by się zacząć wysyp jedynek, każdy chyba ocenia grę tak jak mu się podoba, słyszałem jedynie o osobach które oceniają re-edycje gier na 1
ja eclipse nie mogłem dać mniej niż 9 dla mnie jest poprawionym TI.
lecz do takich gier jak Dominant Species czy Agricola jeszcze jej sporo brakuje.
zobaczymy jak będzie po większej liczbie partii na razie chętnych przeciwników nie brakuje.
myślę że eclipse ma tak wysoką ocenę ze względu na to że spełnia wymagania zarówno Eurograczy jak i AT-istów.
więc kto miał by niby te 1 wystawiać?
ODPOWIEDZ