Rebelian - w przygotowaniu...

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1241
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 134 times
Been thanked: 61 times

Re: Rebelian - w przygotowaniu...

Post autor: poooq »

Przy konsoli ewolucji rasy widać wyraźnie, że cechy po stronie lewej są raczej intelektualne, cechy po prawej fizyczne. Z jednej strony chcesz dokładać geny ofensywne, z drugiej defensywne. Zastanów się, czy nie będzie wygodniej ze strony prawej rozwijać genów fizycznych, a z lewej umysłowych.
Innym pomysłem jest ustawienie puzzli genów tak, by cechy regresywne (kary) budować jako gałęzie drzewa w dół a cechy progresywne (dodatki) gałęzie rosnące w górę, wówczas łatwiej byłoby ogarnąć np. wszystkie bonusy fizyczne mielibyśmy w prawym, górnym sektorze, a kary umysłowe w lewym dolnym.
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Rebelian
Posty: 45
Rejestracja: 17 lis 2011, 09:45

Re: Rebelian - w przygotowaniu...

Post autor: Rebelian »

Dzisiaj się uparłem i piszę instrukcję - bo Krzyśki to fajne chłopaki i zawsze mają rację :) Sam jestem Krzysiek :D
Istraaaakcja musi niestety być pierwsza aby jeszcze przed fazą testów wyłapać niuanse.
Zastanów się, czy nie będzie wygodniej ze strony prawej rozwijać genów fizycznych, a z lewej umysłowych.
- Mi też to trochę nie pasuje bo ewidentnie ciśnie się taki podział i pewnie będę musiał coś z tym zrobić. Mam do wyboru:
- albo zmienić cechy postaci i dostosować je do prawej-lewej strony, czyli do tego co już jest - płytki genów
- albo przerobić mechanikę układania genów

Bliżej jestem tego pierwszego rozwiązania - choć prawdziwym problemem będzie znalezienie typowych cech obrony i ataku. Pomysł na układ polaryzacyjny czyli lewa to + a prawa to - , wydaje się być bardzo dobry ponieważ wspiera gospodarkę zarządzania płytkami i kumulowania energii potrzebnej do wykonywania działań.
Innym pomysłem jest ustawienie puzzli genów tak, by cechy regresywne (kary) budować jako gałęzie drzewa w dół a cechy progresywne (dodatki) gałęzie rosnące w górę,
- Po pierwsze, tak zaprojektowałem płytki wszystkich genów, że jak je będziesz rozwijał naturalnie to będą się grzecznie układały na stole w kształt sinusoidy. jak wiemy DNA taki ma właśnie kształt - więc to dodatkowy argument. Tak lewa jak i prawa strona. Jak dokładasz do genotypu coś dzikiego to od razu widać że twoja sinusoida robi się zwichrowana (nienaturalna).
- Po drugie musi być jasny i łatwy do zrozumienia podział na funkcje ATAK i OBRONA. Jeżeli wymieszamy te funkcje to podczas ataku ze strony przeciwnika będziesz miał kłopot aby odszukać kartę genu obrony przed np: "uderzeniem fali ogniowej" i się nią obronić. Wydaje mi się że na razie lepiej zostać przy konstrukcji ATAK-OBRONA łatwiej to ogarnąć i wiemy co mamy w rękawie.
Rebelian - mój blog, moja strategia.
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1241
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 134 times
Been thanked: 61 times

Re: Rebelian - w przygotowaniu...

Post autor: poooq »

Rebelian pisze:- Po drugie musi być jasny i łatwy do zrozumienia podział na funkcje ATAK i OBRONA. Jeżeli wymieszamy te funkcje to podczas ataku ze strony przeciwnika będziesz miał kłopot aby odszukać kartę genu obrony przed np: "uderzeniem fali ogniowej" i się nią obronić. Wydaje mi się że na razie lepiej zostać przy konstrukcji ATAK-OBRONA łatwiej to ogarnąć i wiemy co mamy w rękawie.
Płytki mają dwie strony, wykorzystujesz to już? Na jednej możesz wrzucić wersję ofensywną genu (np. Fala Ogniowa 1: atak:1 obrona:0), na drugiej defensywną (FO1: atak:0 obrona:1), normalnie podczas poznawania sposobów atakowania uczysz się również jak można je zminimalizować kiedy zostaną użyte przeciw Tobie. Gracz wybiera sobie czy woli jeden czy drugi rodzaj dodatku.
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Awatar użytkownika
Pierzasty
Posty: 2719
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 3 times
Been thanked: 20 times

Re: Rebelian - w przygotowaniu...

Post autor: Pierzasty »

poooq pisze:Płytki mają dwie strony, wykorzystujesz to już? Na jednej możesz wrzucić wersję ofensywną genu (np. Fala Ogniowa 1: atak:1 obrona:0), na drugiej defensywną (FO1: atak:0 obrona:1), normalnie podczas poznawania sposobów atakowania uczysz się również jak można je zminimalizować kiedy zostaną użyte przeciw Tobie. Gracz wybiera sobie czy woli jeden czy drugi rodzaj dodatku.
Chyba że geny są w jakiś sposób losowane i płytki są z drugiej strony puste :D
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1241
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 134 times
Been thanked: 61 times

Re: Rebelian - w przygotowaniu...

Post autor: poooq »

Pierzasty pisze:
poooq pisze:Płytki mają dwie strony, wykorzystujesz to już? Na jednej możesz wrzucić wersję ofensywną genu (np. Fala Ogniowa 1: atak:1 obrona:0), na drugiej defensywną (FO1: atak:0 obrona:1), normalnie podczas poznawania sposobów atakowania uczysz się również jak można je zminimalizować kiedy zostaną użyte przeciw Tobie. Gracz wybiera sobie czy woli jeden czy drugi rodzaj dodatku.
Chyba że geny są w jakiś sposób losowane i płytki są z drugiej strony puste :D
E, można pociągnąć z jakiejś sakiewki...
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Rebelian
Posty: 45
Rejestracja: 17 lis 2011, 09:45

Re: Rebelian - w przygotowaniu...

Post autor: Rebelian »

Moment... czy na pewno rozmawiamy o tym samym?

Jak dodajesz nowy gen to dostajesz:
- gen w postaci hexy (który doczepiasz do drzewa)
- kartę genu, (dokładasz na boku) którą chowasz lub odwracasz plecami do góry aby nikt nie czytał co tam na niej jest.

Po co grzebać w tym drzewie i odwracać płytki genów raz w te raz wewte? Płytkę dopinasz do drzewa i Amen. Nie można jej ani przestawić ani zdjąć. Zamieszanie z odwracaniem płytek uważam za zbędne - jeżeli tak to wystarczy że te parametry każdej ze stron płytki będą opisane na karcie GENU.

Czyli to jest ta druga droga, o której pisałem aby zmienić nie opis naturalnych zdolności postaci a zmienić mechanikę płytek.
W tym przypadku można by to łatwiej pogodzić, bo siedzę teraz nad tym genotypem i ni cholery nic mi nie pasuje do tych naturalnych cech fizycznych i psychicznych.

Zrobię kolejny model gdzie:
- Lewa strona postaci to cechy psychiczne a prawa to fizyczne (zachowana zostanie polaryzacja + -).
- Każda płytka obojętnie czy z lewej czy z prawej strony będzie miała zarówno cechy ataku jak i obrony i to zaktualizuję na kartach GENÓW.

Dostępność płytek
- jeżeli zamykasz level to dostajesz punkty do rozdzielenia za które możesz kupić kolejną dedykowaną płytkę (nie losową) - płacisz i dostajesz dokładnie kolejna płytkę siły np: II, III generacji.
- jeżeli wykonujesz misję i trafia ci się znalezisko w postaci przedmiotu płytki (to jest ona losowa).


Płytki genów jak będą 2 stronne to będzie co chwila trzeba je odwracać
Rebelian - mój blog, moja strategia.
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1241
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 134 times
Been thanked: 61 times

Re: Rebelian - w przygotowaniu...

Post autor: poooq »

Rebelian pisze:Jak dodajesz nowy gen to dostajesz:
- gen w postaci hexy (który doczepiasz do drzewa)
- kartę genu, (dokładasz na boku) którą chowasz lub odwracasz plecami do góry aby nikt nie czytał co tam na niej jest.

Po co grzebać w tym drzewie i odwracać płytki genów raz w te raz wewte? Płytkę dopinasz do drzewa i Amen. Nie można jej ani przestawić ani zdjąć. Zamieszanie z odwracaniem płytek uważam za zbędne - jeżeli tak to wystarczy że te parametry każdej ze stron płytki będą opisane na karcie GENU.
To byłaby ta sama płytka tego samego genu w wersji ofensywnej (jedna strona) i defensywnej (druga strona): dokonujesz wyboru którą stronę uaktywniasz i wpinasz gen do łańcucha. Strony różniły by się tylko proporcjami pomiędzy atakiem i obroną. Chodzi mi o to że ucząc się atakować, rośnie też Twoje pojęcie o obronie, wybierasz tylko dominujący aspekt tego genu. Nie musiałbyś wtedy dzielić genów na ofensywne i defensywne.
Płytki genów jak będą 2 stronne to będzie co chwila trzeba je odwracać
Wybór jest tylko w chwili kiedy dokonujesz dopięcia genu do całości.
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Rebelian
Posty: 45
Rejestracja: 17 lis 2011, 09:45

Re: Rebelian - w przygotowaniu...

Post autor: Rebelian »

@poooq - zrobiłem nowy szlif tej genetyki, dzisiaj już odpadam więc nic nie zaprezentuję ze zmian. Powiem Ci tylko jako ciekawostkę że nieco inaczej rozwiązałem opcję płytek 2-stronnych, wynikło to z tego że mam ciekawsze plany co do zastosowania genotypu i tym samy genetyka dzisiaj doświadczyła level Up! Jutro zdradzę co i jak zmieniłem.

Dzisiaj udało mi się ułożyć drzewo indeksu instrukcji. No niestety jest trochę opcji i każdą z nich trzeba omówić na konkretnym przykładzie. Wychodzi trochę przerażający mnie almanach. Zerknijcie na drzewo: http://rebelian.com/index.php/zasady-gry/
Rebelian - mój blog, moja strategia.
Krzychu
Posty: 37
Rejestracja: 30 wrz 2010, 11:30

Re: Rebelian - w przygotowaniu...

Post autor: Krzychu »

O tym wlasnie mowilem :) Jezeli sam spis tresci zajmuje 1.5 strony w wordzie, to mozesz sobie wyobrazic, ile bedzie miala cala instrukcja.

Caly czas jednak nie widze rozdzialu przedstawiajacego zarys pojedynczej tury gracza. Powinien to byc pierwszy rozdzial, ktory napiszesz (niekoniecznie musi byc pierwszym rozdzialem w instrukcji).

Zostaw na razie opracowywanie genetyki, algorytmu, planszy, dokerow. Zajmij sie miesem, ktore potem bedziesz rozbudowywal o pozostale elementy. Rozumiem, ze rysowanie heksow jest bardziej pasjonujace niz pisanie, ale moze to sie skonczyc tym, ze ogrom Twojej pracy predzej czy pozniej wyladuje w koszu...
Rebelian
Posty: 45
Rejestracja: 17 lis 2011, 09:45

Re: Rebelian - w przygotowaniu...

Post autor: Rebelian »

No właśnie tą rozgrywkę przeprowadzam w punkcie 4.
We wcześniejszych punktach masz wprowadzenie do elementów. Nie mogę zacząć tłumaczyć rozgrywki jeżeli będę operował pojęciami których nikt nie zna - musi być jakiś wstęp.
Punktów wydaje się sporo, ale w większości z nich będą napisane tylko 2-3 zdania. Najwięcej informacji będzie zawierał punkt 4. Tam na przykładzie będę omawiał zastosowanie wszelkich kart. Siłą rzeczy jest tego dużo - bo możliwości samej gry też nie są drobiazgowe.
Pamiętaj też że to jest wersja podstawowa, stąd ten podręcznik musi uwzględniać również instrukcje dotyczące kontynuacji i rozwoju.
Rebelian - mój blog, moja strategia.
Rebelian
Posty: 45
Rejestracja: 17 lis 2011, 09:45

Re: Rebelian - w przygotowaniu...

Post autor: Rebelian »

Dostałem dzisiaj informację od pewnej firmy (nie podali mi nazwy) że obserwują rozwój tego pomysłu i że widzą szanse na wydanie wersji pudełkowej. Nie wiem za bardzo o co chodzi i czy to nie jest przypadkiem jakiś żart, ale to dowodzi tylko jednego że grupa ludzi która mnie tutaj wspiera w poczynaniach nad Rebelianem to nie jest całość obrazu. Najwyraźniej mamy tutaj gości z innej planety :) którzy bacznie obserwują rozwój wydarzeń. Gdyby się okazało że jest to poważna oferta diametralnie maleją szanse na P&P. Choć nie gorączkuję się tym bo tak na prawdę nie było robionej żadnej symulacji rozgrywki - to zapewniam kolegów że moja obietnica rozdania darmowych egzemplarzy będzie nadal aktualna niezależnie od przebiegu sytuacji. Ciekawe czy będą jakieś następne oferty? :D Liczę nadal na wasze wsparcie i trzymanie mocno kciuków za swojego kolegę. Bardzo sympatycznie kończy się tydzień, przez wekkend myślę że uda mi się napisać cała instrukcję w wersji 1.0 i wytłoczenie w końcu wszelkich elementów do testów.

Krzychu dostałeś moje PW?
Rebelian - mój blog, moja strategia.
Rebelian
Posty: 45
Rejestracja: 17 lis 2011, 09:45

Re: Rebelian - w przygotowaniu...

Post autor: Rebelian »

Trwa wekkend a ja sobie obiecałem instrukcję. I jak to bywa podczas pisania instrukcji wychodzi to i owo.
Ze względu na dość mało jak dla mnie uzasadniony układ symboli na ścieżce i że tak powiem bardzo "Eurobiznesowy" sort - rozważam wywalenie ich całkowicie z tamtego miejsca.
Zdarzenia, sferę dnia i nocy oraz jednostki czasu chcę wrzucić na geometrię umieszczoną centralnie na środku planszy rozgrywki. Ta poniżej zajmuje sporo miejsca ale jest we właściwej skali i zdecydowanie łatwiejsza do ogarnięcia, tak samo ze względu na dokładniejsze postrzeganie dnia i nocy. Dla planszy (mapy) 15x15 nie ma to szerszego zastosowania, ponieważ używane będą większe mapy. Na blogu wytłumaczyłem co i jak oraz dlaczego to rozwiązanie jest brane pod uwagę.
Obrazek
info: http://rebelian.com/index.php/2011/11/2 ... wersja1-2/
Rebelian - mój blog, moja strategia.
Rebelian
Posty: 45
Rejestracja: 17 lis 2011, 09:45

Re: Rebelian - w przygotowaniu...

Post autor: Rebelian »

Trochę mnie tutaj nie było, ale weryfikacja niestety przebiega razem z pisaniem instrukcji i cały czas wychodzą jakieś problemy.
Zerknijcie na punkt 5-ty "Rozgrywka krok po kroku" i podlinkowane wpisy, czy to jest dla was czytelne, czy tez wymaga bardziej dosadnego tłumaczenia?
Nie ma jeszcze ilustracji, które wiele wyjaśniają, ale lada dzień je dorobię.

http://rebelian.com/index.php/zasady-gry/
Rebelian - mój blog, moja strategia.
Awatar użytkownika
100rk
Posty: 448
Rejestracja: 27 sty 2011, 23:19
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Been thanked: 1 time

Re: Rebelian - w przygotowaniu...

Post autor: 100rk »

Jako, że tworzona przez Ciebie gra nie jest z założenia przeznaczona dla fanów chińczyka, a raczej dla graczy, którzy wiedzą czego szukają i z niejednej mechaniki już jedli, instrukcja ( przedstawiony fragment) jest zbyt dosadna i szczegółowa.
Jeśli będziesz to pisał w taki sposób to naprawdę szykuje się niezła epopeja.

Moje propozycje dotyczące tematu:
1. Zrezygnuj z postaci MASTERA, wystarczy bezosobowo podawać , co należy zrobić w danym etapie gry np. zamiast:
" 4. Niech Master wyda wszystkim graczom:
Po jednej karcie Konsoli Poziomu *
Po jednej karcie Postaci – jeżeli gracze nie porozumieli się wcześniej lub nie posiadają własnych kart Postaci, karty należy rozdać drogą losowania*
Po 5 żetonów ENERGII i 5 żetonów MATERII"
wystarczy napisać: każdy gracz otrzymuje ... itd

Gracze potrafią zadbać o prawidłowy cykl tur, przydział kart, surowców itp, nie trzeba wyznaczać "GMa"

2. Unikaj tłumaczenia rzeczy podstawowych, jak na przykład zasadę rozstrzygania kolejności za pomocą kości K6. Wystarczy napisać : "w dowolny, losowy sposób", lub "poprzez rzut kością".

3. " D) Faza: RZUT KOŚCIĄ – K6 – przestawienie ikony na listwie zdarzeń, odczyt kart." baardzo brzydka nazwa fazy dla tak klimatycznej gry, niech to się zwie "faza planety", "losu" ale nie faza "rzut kością" :)

4. Pojęcie "ikona" jest fajne dla użytkowników windowsa i znawców prawosławnej sztuki sakralnej. Znacznie popularniejszym w kręgu graczy jest "znacznik" lub "pionek".

5. Dobrze, że od razu przewidujesz i tworzysz zasady turniejowe, ale wydaje mi się że powinny się one znaleźć w odrębnym rozdziale lub nawet w odrębnej instrukcji/dodatku. Większość graczy nie skorzysta z nich a będą tylko niepotrzebnie gmatwały układ treści.

Tyle spostrzeżeń o 3 nad ranem ^^
Jeszcze jedna rzecz mi się rzuciła w oczy... mianowicie czy nie warto byłoby pomyśleć o równoczesnym wykonywaniu przez graczy faz A. Konfiguracja i B. Budowa ? przy takiej mnogości elementów, jaką zamierzasz wprowadzić do gry paraliż decyzyjny może spowodować niezły downtime.

Pozdrawiam i życzę powodzenia i wytrwałości, bo projekt naprawdę ciekawy.
6% zniżki Rebel, 7% Planszomania, 7% 3 Trolle - chętnie się podzielę.
sprzedam/kupię/wymienię
kolekcja - w miarę aktualna
lista życzeń
Krzychu
Posty: 37
Rejestracja: 30 wrz 2010, 11:30

Re: Rebelian - w przygotowaniu...

Post autor: Krzychu »

Zgadzam sie ze wszystkim, co napisal 100rk, oprocz zasad turniejowych. Wg mnie nie powinienes teraz o nich myslec - dopoki gra nie powstala, to brzmia one troche smiesznie...

Nie staraj sie wrzucic, jak najwiecej elementow do gry. Jezeli cos jest nudne, nie wymaga zadnych decyzji od graczy – wywal to. Jezeli cos jest zbyt skomplikowane – wywal to albo uprosc. Jezeli gra zaczyna przypominac polaczenie kilku mini-gier – wywal chociaz czesc z nich.

Runda pierwsza (do momentu osiagniecia punktu flagowego) - jak rozumiem w tej fazie gracze beda jedynie poruszac sie w kierunku punktu flagowego z losowo wybranego miejsca. W konsekwencji jest to:

a). Niesprawiedliwe – gracz, ktory wylosuje pozycje daleko od punktu flagowego, bedzie pokrzywdzony (zuzyje surowce, zeby przyspieszyc ruch). Inni gracze beda rozbudowywac swoje zdolnosci, gdy on wciaz bedzie przesuwac pionka po mapie.

b). Nudne – nie ma tu interesujacych decyzji do podjecia - ruszyc sie o 1 pole, czy wydac surowiec i ruszyc sie o 5....

Sugeruje wiec zrezygnowac z tej czesci rozgrywki, ponumerowac punkty flagowe oraz rozlosowac je miedzy graczy.

Po zdobyciu punktu flagowego instrukcja mowi, ze gracze powinni zbudowac Techlab. Jesli nie maja wystarczajacych surowcow, to jedyne co moga zrobic to rzucac koscia i czekac, az beda mogli go zbudowac. W konsekwencji punkty a) oraz b). sprawdzaja sie i w tym przypadku. Sugestia: wywalic lub dac kazdemu graczowi Techlab od razu.
Rebelian
Posty: 45
Rejestracja: 17 lis 2011, 09:45

Re: Rebelian - w przygotowaniu...

Post autor: Rebelian »

hm... sugerowałem się wskazówkami Krzycha aby zrobić dosadną instrukcje krok po kroku, tłumacząc relatywnie co i jak. Postaram się to jeszcze uprościć, czyli faktycznie wywalić to co proste i oklepane i zrozumiałe od zawsze dla wszystkich. Instrukcji jest już sporo napisanej - ja zwyczajnie wczoraj już byłem tak zmęczony że dałem rady wrzucić tylko jej część, ale jak widzę dobrze że o tym napisałem.

@Krzychu - fabuła jest taka że postać ląduje na Rebelianie i zakłada osadę - stąd zdobycie punktu flagowego ma znaczenie
- losujesz kartę lokacji na której wydrukowane są losowe współrzędne i tam stawiasz postać, podejmujesz decyzje gdzie jest ci bliżej. Wcześniej miałem taki pomysł aby niezależnie można już było działać - czyli coś budować zanim postać osiągnie flagę. Natomiast kiedy ją już osiągnie, ma dostęp do pełnej opcji.
- Budowa Techlabu jest istotna bo jest to najzwyczajniej pierwszy budynek, ponadto pozwala oswoić się z kierunkiem działania i kreowaniem infrastruktury. Więc tego raczej nie można wywalić, bardziej jestem skłonny zastanowić się nad skróceniem "męki" dotarcia do flagi. Gra jest długa więc ten detal albo muszę zreformować i sprawić że będzie atrakcyjny albo go całkiem wyrzucić i zastąpić natychmiastową lokacją.
Sugestia: wywalić lub dać każdemu graczowi Techlab od razu.
- gracz osiągając flagę dostaje Algorytm, to jest pierwsza karta z którą będzie zabawa, rozważę jednoczesną budowę techlabu. Techlab jest wymagany więc siłą rzeczy tak czy inaczej musi być postawiony - sprawdzę jak to wygląda w rozgrywce.
Jeszcze jedna rzecz mi się rzuciła w oczy... mianowicie czy nie warto byłoby pomyśleć o równoczesnym wykonywaniu przez graczy faz A. Konfiguracja i B. Budowa ? przy takiej mnogości elementów, jaką zamierzasz wprowadzić do gry paraliż decyzyjny może spowodować niezły downtime.
- No właśnie chodzi o to aby takiego paraliżu nie było dlatego rozdzieliłem te fazy.
FAZA: KONFIGURACJI - tam planujesz co chcesz zrobić, dokładnie ta faza dotycz wyłącznie zmian w kartach - nic na planszy
FAZA: BUDOWY - jest fazą faktycznej budowy, dokonujesz zmian na mapie. Rozłożyłem je osobno, ale i tak występują obok siebie. Wydaje mi się że jest to czytelniejsze pod katem instrukcji a w grze i tak będą te czynności wykonywane razem.
Dziękuję Ci też za resztę wskazówek, na pewno je uwzględnię.
Rebelian - mój blog, moja strategia.
Awatar użytkownika
100rk
Posty: 448
Rejestracja: 27 sty 2011, 23:19
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Been thanked: 1 time

Re: Rebelian - w przygotowaniu...

Post autor: 100rk »

Chodziło mi o to, żeby te dwie fazy były wykonywane równocześnie przez WSZYSTKICH graczy, a nie kolejkowane. Po prostu każdy przeprowadza fazy A. i B., gracze upewniają się, że żaden z nich już nic nie ma do zrobienia (wystarczy proste "pass" na koniec) i przechodzi się do fazy C. wykonywanej już zgodnie z uprzednio wylosowaną kolejnością. Każda minuta zaoszczędzona przy takiej "kobyle" to skarb :)
6% zniżki Rebel, 7% Planszomania, 7% 3 Trolle - chętnie się podzielę.
sprzedam/kupię/wymienię
kolekcja - w miarę aktualna
lista życzeń
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1241
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 134 times
Been thanked: 61 times

Re: Rebelian - w przygotowaniu...

Post autor: poooq »

Proponowałbym zmienić nazwy faz:
1) Analizy
2) Budowy
3) Czynności
4) D coś tam ale na "D"
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Krzychu
Posty: 37
Rejestracja: 30 wrz 2010, 11:30

Re: Rebelian - w przygotowaniu...

Post autor: Krzychu »

Idąc dalej - czy potrzebujesz właściwie planszy?

Masz geny, algorytm, tę róźę wiatrów, co jest na środku - to i tak dużo. Budynki przecież przyłączasz do algorytmu - po co więc dodatkowo reprezentować je na planszy?
Rebelian
Posty: 45
Rejestracja: 17 lis 2011, 09:45

Re: Rebelian - w przygotowaniu...

Post autor: Rebelian »

Budynki na planszy reprezentują świat materialny, służą do znakowania terenu który jest ograniczony - tak do rozrostu infrastruktury jak i jej zdobywania lub niszczenia.
Jeżeli wyprodukujesz formację która powiedzmy składa się z 3 dział i wyślesz ją na przeciwnika (będzie się poruszała polami właśnie na tej mapie) - masz pełny wgląd na to co reprezentuje rasa przeciwnika i gdzie warto zaatakować. MASZ w ogóle podstawowe wyobrażenie kim jest przeciwnik.

Karty reprezentują świat niematerialny (powiedzmy że nawet metafizyczny, duchowy) i są częścią intymną gracza.

Do tego wszystkiego masz zegar "Tarcza Czasu" który niestety już :D zmodyfikowałem od czasu ostatniej prezentacji. Są pory dnia i nocy, zmierzchu i świtu, są pory pełni i zaćmienia - to wszystko ma znaczenie. Wymaga umiejętności koordynacji a z mojej strony wymaga pojęcia wszelkich zależności między tymi elementami. Mapa jest potrzebna, to już nie jest kwestia wyboru lecz idei z której wyszedł pomysł na grę.

Z tego podziału nie chce rezygnować. Staram się wszystkie zmiany korygować pod kątem przemyśleń ale też nie chcę za bardzo oddalać się od mojego pierwotnego założenia że ma to być jednak MAPA, z figurkami, różnymi elementami i fabułą. Nic nie zastąpi wrażenia jaki robi piękna rozwinięta cywilizacja, za którą stoją prawdziwe argumenty ułożenia kart i zarządzania siłą algorytmu.

Dodałem:
- Chciałem jeszcze dodać że mam straszne napięcia w pracy i resztkami sił pracuje po nocach przy tej grze, ale nie odpuszczam i choć piszę czasami z dużymi odstępami czasu - to jednak piszę i nie przestaję pracować nad tym pomysłem.
Rebelian - mój blog, moja strategia.
Rebelian
Posty: 45
Rejestracja: 17 lis 2011, 09:45

Re: Rebelian - w przygotowaniu...

Post autor: Rebelian »

Kolejne dni pracy nad instrukcją. Prezentuję kolejna odsłonę - już coś świta i chyba wiadomo o co chodzi. Nadałem delikatny szlif w nazwach aby nie było tak sucho. Dzisiaj już chyba nic więcej nie napiszę. Muszę teraz rozgryźć kilka kwestii spornych wynikających z zależności elementów... czyli notesik i ołówek.

http://rebelian.com/index.php/zasady-gry/

Na pierwszym etapie nie zrezygnowałem ze zdobywania punktów flagowych, monotonne? Niekoniecznie - rozwiązań jest kilka. Gracz sam może zdecydować od jakiego momentu zacznie się rozgrywka. Ale to już zostawiam do dalszej dyskusji.
Rebelian - mój blog, moja strategia.
Krzychu
Posty: 37
Rejestracja: 30 wrz 2010, 11:30

Re: Rebelian - w przygotowaniu...

Post autor: Krzychu »

Kilka pytań:
1. Jak zdobywa się nowe karty genotypu i algorytmu? Czy wszyscy gracze mają dostęp do tej samej puli? Czy każdy gracz może wystawić tyle kart, ile chce (jeżeli ma wystarczająco surowców), czy np. jedną na turę?

2. Jakie decyzje gracz ma do podjęcia czekając na wybudowanie najpierw genlabu, potem techlabu, a w końcu mobiltechu?

3. Czy to jedyna słuszna droga (skoro tak sugeruje instrukcja) - najpierw zbuduj genlab, techlab, a potem mobiltech?

4. Jeżeli wydając 1 materię/energię przyspieszam ruch pionka o 4 pola - czyli efektywnie o 4 tury prędzej dotrę do celu, to czy kiedykolwiek będzie opłacało się nie wydać tych surowców i iść normalnym tempem?

Gra jest fajna, jeśli gracze mają do podjęcia ciekawe decyzje (czyt. nieoczywiste) i mają różne możliwości osiągnięcia sukcesu - stąd moje pytania 2,3 oraz 4.
Rebelian
Posty: 45
Rejestracja: 17 lis 2011, 09:45

Re: Rebelian - w przygotowaniu...

Post autor: Rebelian »

1. Jak zdobywa się nowe karty genotypu?
- tej części instrukcji jeszcze nie przepisałem, jak mi się skończy urwanie d... to uzupełnię wszystko co już mam.
Nowa krata genotypu (czyli karta GENU) - zdobywasz je na 2 sposoby:
1. Zamykając level/poziom dostajesz żetony/punkty rebeliana i za nie otrzymujesz kolejne PŁYTKI GENÓW - ta droga jest wymuszona pod względem narzucanych płytek genów i rozwija postać naturalnie - czyli zgodnie z jej specyfikacją np. RAPTORIAN rozwija PRZENIKLIWOŚĆ i SIŁĘ UDERZENIA - Ty wybierasz gdzie lokujesz punkty (płytek przybywa... przybywa... przybywa..) aż umiejętność zostanie rozwinięta. Na tym etapie można jedynie określać jaką cechę konkretnego genu bardziej rozwijamy PRZENIKLIWOŚĆ ATAK, czy PRZENIKLIWOŚĆ OBRONA.
2. Używając GENLABU w którym możemy rozwijać nienaturalne zdolności postaci (inicjujemy nowy gen i on dorasta na Tarczy Konstelacji) gdy jest już gotowy - dopinany go do drzewa naturalnego genotypu w odpowiednim miejscu. GENLAB w chwilą inicjacji podaje typ genu jaki wynalazł i albo go przyjmujemy albo odrzucamy i pracujemy nad kolejnym.
To muszę jeszcze przemyśleć jak będzie się odbywał proces kontroli nad wyborem konkretnego genu tak aby było to konkurencyjne i jednocześnie tendencyjne.
3. W rozgrywce Turniejowej każdy gracz będzie posiadał własne geny kolekcjonerskie - więc tam będzie jeszcze inaczej. Po prostu masz swoje wypasione geny i GENLAB pracuje tylko nad ich kolejnym przyłączaniem. Rozgrywka będzie bardziej hardcorowa.
i algorytmu?
Dzisiaj pracowałem nad Algorytmem <--- Algorytmów :D czyli w jaki sposób mogą wchodzić w synergię i sprzyjać Rasie jakiej są dedykowane, tak aby mniej sprzyjały przeciwnej.
Gdybyś widział mój zeszyt na którym szkicuję to można się zabić deską do prasowania :) Masa poprawek i aktualizacji.
Z tym mam jeszcze problem. Początkowo chciałem aby w wersji GLOBE (podstawowej) te algorytmy były w puli kart i gdy osiągasz punkt flagowy to dostajesz Algorytm dla swojej rasy adekwatny do posiadanego poziomu. Dzisiaj to już nie wygląda tak prosto ponieważ Algorytmy są przeróżne i konstruowana są przez różnych autorów - ale... każda linia Algorytmów jest np. dedykowana do konkretnej rasy i konkretnych dodatków - co powoduje MEGA POWER jeżeli masz wszystkie z tej samej linii. Na razie gryzę się z problemem w jaki sposób w wersji GLOBE będą przydzielane:
1. czy wydawać je zawsze dla konkretnej rasy?
2. czy wydawać je losowo na chybił-trafił?
Ponieważ już teraz tych wersji jest dużo bardziej odpowiada mi wariant 2 - ponieważ będzie to wymagało podejmowania decyzji zdobywania nowych algorytmów i ich podmieniania, tak aby lepiej REZONOWAŁY z pozostałymi kartami. Nie wiem czy wystarczająco dobrze to wyjaśniłem?
Czy wszyscy gracze mają dostęp do tej samej puli?
- tak. Ale na Tarczy Konstelacji (aaaaaaaaa.... zapomniałem jest już nowa aktualna....
Obrazek
...będzie coś takiego jak punkt krytyczny w którym wszyscy oddają (ryzykując) MASTEROWI karty, które chcą podmienić i pobierają sobie nowe. To pozwoli doszukać się własnego kompletu po jakimś czasie. - Jeszcze nie wiem jak to rozwiążę. Może będzie to jakiś budynek funkcyjny, który będzie pracował nad nowym Algorytmem. Muszę to rozstrzygnąć.
W wersji turniejowej używasz kolekcjonerskich kart Algorytmów tak jak ci pasuje. Ne ciągniesz kart i nie ma talii wspólnej - startujesz z tym co masz przy sobie.

Wiem że wersja Turniejowa brzmi śmiesznie - w momencie kiedy nawet nie powstała wersja podstawowa, ale to jest wspólna konstrukcja i muszę ją już teraz uwzględniać oraz myśleć o tym jak ją później rozwijać.
Czy każdy gracz może wystawić tyle kart, ile chce (jeżeli ma wystarczająco surowców), czy np. jedną na turę?
- Na tyle na ile Cię stać w Agretach EiM. Ale dany budynek funkcyjny może realizować tylko jedno zadanie na raz. Postać i jej zasoby rozwijają się wykładniczo - czyli z każdą rundą możliwości rosną do kwadratu.
2. Jakie decyzje gracz ma do podjęcia czekając na wybudowanie najpierw genlabu, potem techlabu, a w końcu mobiltechu?
- Budynki Genlab i Techlab to 2 różne formy (możesz je budować równocześnie - w instrukcji podałem jako pierwszy GENLAB ale to tylko sugestia), które stawiasz z lewej i z prawej strony Algorytmu i przyłączasz do nich kolejne. Budynków jest znacznie więcej ale w "krok po kroku" ich nie opiszę bo powstanie mi trylogia. Specyfikacja wszystkich budynków będzie w szczegółowym wykazie opisu gry.
- Budynki o które pytasz powstają z rundy na rundę, więc pomijając ewentualne misje których się w między czasie podjąłeś lub nie albo karty zdarzeń, na które Ty albo ktoś depnął - jest o czym myśleć i działać. Jeżeli punkt flagowy został już zajęty możesz również starać się przejść kolejny punkt flagowy. Runda idzie hop siup, więc musisz się skupić na samym układzie kart z Algorytmem i analizować jak wycisnąć z tego więcej, zapoznać się z możliwościami tych budynków i myśleć co stawiać jako pierwsze. Wbrew pozorom jest do podjęcia "kupa" decyzji.
3. Czy to jedyna słuszna droga (skoro tak sugeruje instrukcja) - najpierw zbuduj genlab, techlab, a potem mobiltech?
- Tak, do tych budynków możesz przyłączać jedynie kolejne dedykowane budynki (gdyby była wolna ręka trudno będzie zbudować system na którym powstanie synergia). Jeżeli możesz stawiać tylko to co dedykuje ci wcześniejsza karta można konstruować system. W instrukcji to nie jest wyjaśnione ale do techlabu możesz podłączyć kolejny z palety budynków (wykaz z tyłu na karcie) a do każdego z tych budynków kolejne, które są w wykazie tychże następnych kart.
To jest infrastruktura zasilana algorytmem i nie można mieć wszystkiego, musisz podejmować decyzje co podpinasz i jaki cel chcesz przez to osiągnąć, jeżeli źle to zaplanujesz nie podłączysz innych budynków dających określone możliwości. Więc gdyby zostawić dowolność nie będzie to ciekawe.
4. Jeżeli wydając 1 materię/energię przyspieszam ruch pionka o 4 pola - czyli efektywnie o 4 tury prędzej dotrę do celu, to czy kiedykolwiek będzie opłacało się nie wydać tych surowców i iść normalnym tempem?
- Gdy stawiasz bazę (osiągasz DIAMATAR) zmienia się sposób egzystencji. Na początku jesteś tylko wędrowcem, gdy osiągasz DIAMATAR powstaje baza - masz zasilanie!
Gra jest fajna, jeśli gracze mają do podjęcia ciekawe decyzje (czyt. nieoczywiste) i mają różne możliwości osiągnięcia sukcesu - stąd moje pytania 2,3 oraz 4.
- pracuję nad tym cały czas.
Rebelian - mój blog, moja strategia.
Rebelian
Posty: 45
Rejestracja: 17 lis 2011, 09:45

Re: Rebelian - w przygotowaniu...

Post autor: Rebelian »

Napisałem do kilku osób i nadal nie mogę otrzymać jednoznacznej odpowiedzi...

Moje karty wykonuję w formacie 65x90mm (w razie czego zrobię modyfikację i powiększę lub pomniejszę o te parę milimetrów aby dostosować)
Generalnie ten format jest dla mnie bardzo istotny i nie chce go zbyt drastycznie zmieniać.

Czy może ktoś z Was powiedzieć mi czy ten format będzie mieścił się w jakimś standardzie?

Patrzę na standardy w MAYDAY GAMES http://maydaygames.com/card-sleeves/standard i tam tych standardów jest na prawdę dużo.

najbliżej jestem tego formatu: 63,5 x 88mm

Obrazek

Jak rozumiem na tej liście znajdują się WYMIARY KART? Prawda?

Link do koszulek: http://maydaygames.com/card-sleeves-63- ... -pack.html
Rebelian - mój blog, moja strategia.
Awatar użytkownika
Pierzasty
Posty: 2719
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 3 times
Been thanked: 20 times

Re: Rebelian - w przygotowaniu...

Post autor: Pierzasty »

Rebelian pisze:Moje karty wykonuję w formacie 65x90mm (w razie czego zrobię modyfikację i powiększę lub pomniejszę o te parę milimetrów aby dostosować)
Generalnie ten format jest dla mnie bardzo istotny i nie chce go zbyt drastycznie zmieniać.

Czy może ktoś z Was powiedzieć mi czy ten format będzie mieścił się w jakimś standardzie?

Jak rozumiem na tej liście znajdują się WYMIARY KART? Prawda?
Tak, to są wymiary kart. Chcesz się mieścić w tym standardowym, czyli 63,5 x 88 mm. Inaczej będą problemy z koszulkami. Na koszulkach MG bym nie polegał, są kiepskiej jakości i mają inny niż normalnie (mniejszy) wymiar, zależy jaka partia się trafi.

Do tego jeśli wpasujesz się w 63,5 x 88 z naddatkiem (2-3 mm jednolitego koloru dookoła), to możesz spokojnie wrzucić to na Artscow i nie martwić się zanadto o krzywy druk.
ODPOWIEDZ