W oryginale jest tak samo. Podczas bitwy i tak obowiązuje Inicjatywa, a jeśli chodzi o Kolejność, to czasem opłaca się być ostatnim w Fazie Hiperskoków (np. jeżeli mamy jakiś towar do sprzedania, a mają go też inni gracze, to wiedząc już gdzie polecieli, my możemy udać się tam, gdzie jest "najmniejszy tłok").lighting pisze:Napisałem to w kontekście polskich zasad. Najpierw gracze po kolei ustalają, kto ma inicjatywę (x HT + 2K6). Następnie wg. tej inicjatywy sami decydują o swojej kolejności.
Nie przychodzą mi wprawdzie na szybko do głowy jakieś ewidentne zyski, jakie mogłyby płynąć z bycia ostatnim w Fazie Wiadomości i Okazji, ale może było to częściowo zamierzone przez autorów jako cena, którą trzeba zapłacić za korzyści w Fazie Hiperskoków - aby wygranie Inicjatywy nie niosło za sobą nadmiernie wywindowanych przywilejów.