Claustrophobia - pytania i zasady
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Claustrophobia
Na stronie REBELa jest cała dodatkowa kampania, poza tym na BGG bodajże ktoś pisał o przetłumaczeniu na PL scenariuszy z oficjalnej strony.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
-
- Posty: 2616
- Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 67 times
Re: Claustrophobia
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... strophobia i szukaj w files.Mektos pisze: ps. znacie może jakąś strone www na której są dodatkowe scenariusze najlepiej w wersji PL. Nie muszą być oficjalne scenariusze. Stworzone przez graczy mogły by się okazać równie fajne.
Pozdrawiam
-
- Posty: 2616
- Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 67 times
Re: Claustrophobia
Witam !
Trzy pytania odnośnie reguł gry:
1. Gdy ginie któryś z ludzi to jego kostka jest też usuwana z gry? Tzn. w następnej turze gracz ludzi rzuca np. 3-ma a nie 4-ma kostkami?
2. Granat. Na kaflu stoi 1 człowiek i 3 troglodytów. Z sąsiedniego kafla "przylatuje" granat. Wiadomo, że na każdego z troglodytów rzucamy dwiema kostkami. Na człowieka też ?
3. Plansza przeznaczenia - zdolność Supernatural Speed. Troglodyci otrzymują +1 MVT. Demon, jeśli jest na planszy, też?
Pozdrawiam
Trzy pytania odnośnie reguł gry:
1. Gdy ginie któryś z ludzi to jego kostka jest też usuwana z gry? Tzn. w następnej turze gracz ludzi rzuca np. 3-ma a nie 4-ma kostkami?
2. Granat. Na kaflu stoi 1 człowiek i 3 troglodytów. Z sąsiedniego kafla "przylatuje" granat. Wiadomo, że na każdego z troglodytów rzucamy dwiema kostkami. Na człowieka też ?
3. Plansza przeznaczenia - zdolność Supernatural Speed. Troglodyci otrzymują +1 MVT. Demon, jeśli jest na planszy, też?
Pozdrawiam
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Claustrophobia
FAZA INICJATYWYBanan2 pisze:Witam !
Trzy pytania odnośnie reguł gry:
1. Gdy ginie któryś z ludzi to jego kostka jest też usuwana z gry? Tzn. w następnej turze gracz ludzi rzuca np. 3-ma a nie 4-ma kostkami?
W czasie tej fazy gracz Ludzi określa statystyki swoich
wojowników. Dzieje się to w następujący sposób: Gracz
rzuca tyloma Kostkami Akcji (6-ściennymi) ilu ma aktywnych
wojowników.
Każdy wojownik na wybranym kaflu zostaje zaatakowany 2 Kośćmi Ataku.2. Granat. Na kaflu stoi 1 człowiek i 3 troglodytów. Z sąsiedniego kafla "przylatuje" granat. Wiadomo, że na każdego z troglodytów rzucamy dwiema kostkami. Na człowieka też ?
Demon to nie troglodyta To istota wyższa!3. Plansza przeznaczenia - zdolność Supernatural Speed. Troglodyci otrzymują +1 MVT. Demon, jeśli jest na planszy, też?
Pozdrawiam
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
- Kasper
- Posty: 210
- Rejestracja: 04 gru 2010, 00:04
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Claustrophobia
Czy zwroty z planszy z polami przeznaczenia typu: w następnej Fazie Akcji otrzymują 1 RCH lub, w następnej Fazie Akcji są Rozszalali dotyczą najbliższej Fazy Akcji następującej zaraz po obecnej Fazie Zagrożenia gdzie przydzielam kości? Czy też musi minąć 1 Faza Akcji po niej kolejna Faza Zagrożenia i dopiero w tej Fazie Akcji wprowadzane są efekty z pól przeznaczenia?
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Claustrophobia
Powinno być "najbliższej".
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
-
- Posty: 574
- Rejestracja: 19 gru 2010, 21:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Claustrophobia
W scenariuszu Powstrzymać Inwazję jest taki zapis: "w czasie gry można wysłać do 2 Demonów Walki, ale nigdy obydwu naraz". O co w tym chodzi? Można mieć na planszy więcej niż jednego Demona? Przecież jest tylko jedna figurka
-
- Posty: 574
- Rejestracja: 19 gru 2010, 21:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Claustrophobia
Ale w innym scenariuszu jest zapis odnośnie 2 Demonów Okrucieństwa... Może chodzi o to, że po zabiciu tego Demona nie wędruje on stos odrzuconych, tylko może być później użyty jeszcze raz?
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Claustrophobia
W każdym scenariuszu można wystawić demona dwa razy. Nigdy na planszy nie mogą być dwa demony jednocześnie (bo nie ma tylu figurek).
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
-
- Posty: 574
- Rejestracja: 19 gru 2010, 21:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Claustrophobia
Kolejne pytanie, teraz odnośnie scenariusza "Złoto dla zuchwałych". Gracz sterujący Demonami widzi kto jaką skrzynkę niesie, czy może to podglądać tylko grający bohaterami?
- Kasper
- Posty: 210
- Rejestracja: 04 gru 2010, 00:04
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Claustrophobia
"Na początku gry, grający Ludźmi umieszcza po jednym zakrytym żetonie skarbu..." To zdanie sugerowałoby że wiedza odnośnie kto jaką skrzynkę niesie należy tylko do gracza prowadzącego ludźmi. Przynajmniej ja tak to rozumiem.
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Claustrophobia
Tak, tylko grający ludźmi.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
- Kaktus+
- Posty: 161
- Rejestracja: 17 kwie 2009, 12:05
- Lokalizacja: Mielec
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 1 time
Re: Claustrophobia
Mam pytanie dotyczące eksplorowania nowych tuneli.
W instrukcji jest mowa, że wydaje się 1 pkt. ruchu odsłania nowy kafel i dokłada do zgodnie z zasadami. Moje pytanie jest takie: czy gracz od razu wchodzi na ten kafel figurką, którą go eksplorował czy musi wydać kolejny punkt ruchu na wejscie na niego?
Z góry dziękuję za pomoc.
W instrukcji jest mowa, że wydaje się 1 pkt. ruchu odsłania nowy kafel i dokłada do zgodnie z zasadami. Moje pytanie jest takie: czy gracz od razu wchodzi na ten kafel figurką, którą go eksplorował czy musi wydać kolejny punkt ruchu na wejscie na niego?
Z góry dziękuję za pomoc.
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Claustrophobia
W czasie swojego Ruchu wojownik Ludzi może wykorzystać 1RCH by eksplorować najbliższe niezbadane przejście by odkryć nowy kafel. Musi zastosować się do reguły Blokowania (patrz Ruch, strona 11). Eksploracja podziemi zachodzi następująco:Kaktus+ pisze:Mam pytanie dotyczące eksplorowania nowych tuneli.
W instrukcji jest mowa, że wydaje się 1 pkt. ruchu odsłania nowy kafel i dokłada do zgodnie z zasadami. Moje pytanie jest takie: czy gracz od razu wchodzi na ten kafel figurką, którą go eksplorował czy musi wydać kolejny punkt ruchu na wejscie na niego?
Z góry dziękuję za pomoc.
• grający Ludźmi ciągnie pierwszy kafel z puli i daje go grającemu Demonami.
• grający Demonami układa kafel tak, aby przylegał do eksplorowanego przejścia w dowolny sposób, dopóki wojownik może swobodnie wejść na nowy kafel.
• grający Ludźmi umieszcza wojownika na nowym kaflu.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
- Kaktus+
- Posty: 161
- Rejestracja: 17 kwie 2009, 12:05
- Lokalizacja: Mielec
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 1 time
Re: Claustrophobia
To zapis z instrukcji
Jestem na 80% przekonany, że eksploruje nowy kafel i wchodzi za niego w sumie za 1 pkt. ruchu ale ostatnio mój gracz twierdził, że jest inaczej.
Jestem na 80% przekonany, że eksploruje nowy kafel i wchodzi za niego w sumie za 1 pkt. ruchu ale ostatnio mój gracz twierdził, że jest inaczej.
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Claustrophobia
Tak, to zapis z instrukcji, dosyć jednoznaczne to jest - za 1 pkt ruchu odkrywa kafel i wchodzi na niego (nie może nie wejść).
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Re: Claustrophobia
Witam. Ja mam z kolei pytanie dot. daru aura prekognicji i kart przewagi "mapa kanałów". Czy karty te działają an zasadzie eksploracji? W instrukcji karty daru opisane jest żeby na początku aktywacji odkupiciela używając tego daru należy wybrać 3 górne kafle a następnie wybrać ten który zostanie zagrany jako następny w tej rundzie. Należy także wybrać jego ustawienie.Czy kafel ten musi być dołożony na zasadzie eksploracji? t.zn. czy: odkupiciel wykorzystuje dar, bierze kafel (jeden z trzech) dokłada go do kafla obok tego na którym stoi i musi się na niego przemieścić?
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Claustrophobia
Bierze 3 kafle ze stosu i uklada je w dowolnej kolejnosci na stosie. Nic ponad to, nic mniej.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
- mat_eyo
- Posty: 5611
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 798 times
- Been thanked: 1244 times
- Kontakt:
Re: Claustrophobia
Witam!
Posiadam grę od soboty, pierwsze kilka rozegranych partii mam już za sobą. Chciałbym jednak prosić o pomoc z interpretacją talentu "Imponujący". Przykładowo na kaflu Pokój z Pentagramem stoi Skazany Brutal i 5 troglodytów. Czy w takiej sytuacji żaden z troglodytów nie może wyjść z tego kafla? Normalnie zasada blokowania mówi, że aby uciec z kafla siły muszą być co najmniej wyrównane. Powiem szczerze, że za pierwszym razem kiedy grałem intuicyjnie stosowałem talent "Imponujący" następująco: każdy wojownik z tym talentem będący na kaflu sprawia, że ucieczka jest trudniejsza, gdyż trzeba mieć przewagę, ale nie niemożliwa, czyli uciekających musi być o jednego więcej, przykładowo:
na kaflu stoi 1 Skazany Brutal i dwóch troglodytów. Troglodyci mają liczebną przewagę więc pierwszy z nich ucieka, pozostaje Brutal i drugi troglodyta. Normalnie mógłby uciec jednak Brutal jest "Imponujący" więc troglodyta nie może uciekać.
Uff rozpisałem się trochę, mam nadzieję, że ktoś moje pytanie zrozumie: czy talent "Imponujący" uniemożliwia ucieczkę czy tylko ją utrudnia (tak jak to opisałem)?
Posiadam grę od soboty, pierwsze kilka rozegranych partii mam już za sobą. Chciałbym jednak prosić o pomoc z interpretacją talentu "Imponujący". Przykładowo na kaflu Pokój z Pentagramem stoi Skazany Brutal i 5 troglodytów. Czy w takiej sytuacji żaden z troglodytów nie może wyjść z tego kafla? Normalnie zasada blokowania mówi, że aby uciec z kafla siły muszą być co najmniej wyrównane. Powiem szczerze, że za pierwszym razem kiedy grałem intuicyjnie stosowałem talent "Imponujący" następująco: każdy wojownik z tym talentem będący na kaflu sprawia, że ucieczka jest trudniejsza, gdyż trzeba mieć przewagę, ale nie niemożliwa, czyli uciekających musi być o jednego więcej, przykładowo:
na kaflu stoi 1 Skazany Brutal i dwóch troglodytów. Troglodyci mają liczebną przewagę więc pierwszy z nich ucieka, pozostaje Brutal i drugi troglodyta. Normalnie mógłby uciec jednak Brutal jest "Imponujący" więc troglodyta nie może uciekać.
Uff rozpisałem się trochę, mam nadzieję, że ktoś moje pytanie zrozumie: czy talent "Imponujący" uniemożliwia ucieczkę czy tylko ją utrudnia (tak jak to opisałem)?
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Claustrophobia
Uniemożliwia ucieczkę z kafla.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
- mat_eyo
- Posty: 5611
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 798 times
- Been thanked: 1244 times
- Kontakt:
Re: Claustrophobia
Dziękuję bardzo! Mam jeszcze jedno pytanie, też bardziej w celu utwierdzenia się w pewnym przekonaniu - grający ludźmi podczas trwania rozgrywki nie ma żadnej możliwości zdobywania nowych kart przewag i kart ekwipunku?
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Claustrophobia
W niektórych scenariuszach ma - to zależy od konkretnego scenariusza. Bazowo nie ma możliwości.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
- mat_eyo
- Posty: 5611
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 798 times
- Been thanked: 1244 times
- Kontakt:
Re: Claustrophobia
Dzięki, chodziło mi właśnie o zasady bazowe. W sumie w grze chodzi o to, żeby ludzie czuli stałe zagrożenie i beznadzieję sytuacji więc zbytnie ich boostowanie jest zbędne.
Re: Claustrophobia
To ja mam jeszcze chyba tylko jedną wątpliwość. Ten typek z młotem ma talent "błogosławiony" W opisie talentu jest taka o to treść: "po rozdzieleniu kości akcji odkupiciel może wybrać jednego ze skazanych w tej turze i go wspierać. Wspierany wybiera albo plus 1 do ruchu albo 2 ataku". Wszystko jest na razie zrozumiałe tylko o co chodzi w zapisie :" Ponadto jeżeli linia akcji której używał wojownik została zablokowana zostaje ona natychmiast uzdrowiona."- przecież wiadomo, że gracz który steruje ludźmi jeżeli dostał by obrażenia, a byłby pobłogosławiony, to zawsze będzie blokował aktywną linie akcji bo będzie mógł ją sobie od razu uleczyć. Albo po prostu instrukcja zawiera masło maślane albo coś jest nie tak z moją interpretacją.