Claustrophobia - pytania i zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Claustrophobia

Post autor: Nataniel »

Na stronie REBELa jest cała dodatkowa kampania, poza tym na BGG bodajże ktoś pisał o przetłumaczeniu na PL scenariuszy z oficjalnej strony.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Banan2
Posty: 2616
Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 118 times
Been thanked: 67 times

Re: Claustrophobia

Post autor: Banan2 »

Mektos pisze: ps. znacie może jakąś strone www na której są dodatkowe scenariusze najlepiej w wersji PL. Nie muszą być oficjalne scenariusze. Stworzone przez graczy mogły by się okazać równie fajne.
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... strophobia i szukaj w files.
Pozdrawiam
Moja kolekcja
10% rabatu w planszomanii, 7% w 3Trollach, 5% w Battle Models
Banan2
Posty: 2616
Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 118 times
Been thanked: 67 times

Re: Claustrophobia

Post autor: Banan2 »

Witam !
Trzy pytania odnośnie reguł gry:
1. Gdy ginie któryś z ludzi to jego kostka jest też usuwana z gry? Tzn. w następnej turze gracz ludzi rzuca np. 3-ma a nie 4-ma kostkami?
2. Granat. Na kaflu stoi 1 człowiek i 3 troglodytów. Z sąsiedniego kafla "przylatuje" :wink: granat. Wiadomo, że na każdego z troglodytów rzucamy dwiema kostkami. Na człowieka też ?
3. Plansza przeznaczenia - zdolność Supernatural Speed. Troglodyci otrzymują +1 MVT. Demon, jeśli jest na planszy, też?
Pozdrawiam
Moja kolekcja
10% rabatu w planszomanii, 7% w 3Trollach, 5% w Battle Models
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Claustrophobia

Post autor: Nataniel »

Banan2 pisze:Witam !
Trzy pytania odnośnie reguł gry:
1. Gdy ginie któryś z ludzi to jego kostka jest też usuwana z gry? Tzn. w następnej turze gracz ludzi rzuca np. 3-ma a nie 4-ma kostkami?
FAZA INICJATYWY
W czasie tej fazy gracz Ludzi określa statystyki swoich
wojowników. Dzieje się to w następujący sposób: Gracz
rzuca tyloma Kostkami Akcji (6-ściennymi) ilu ma aktywnych
wojowników.
2. Granat. Na kaflu stoi 1 człowiek i 3 troglodytów. Z sąsiedniego kafla "przylatuje" :wink: granat. Wiadomo, że na każdego z troglodytów rzucamy dwiema kostkami. Na człowieka też ?
Każdy wojownik na wybranym kaflu zostaje zaatakowany 2 Kośćmi Ataku.
3. Plansza przeznaczenia - zdolność Supernatural Speed. Troglodyci otrzymują +1 MVT. Demon, jeśli jest na planszy, też?
Pozdrawiam
Demon to nie troglodyta :P To istota wyższa!
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
Kasper
Posty: 210
Rejestracja: 04 gru 2010, 00:04
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Claustrophobia

Post autor: Kasper »

Czy zwroty z planszy z polami przeznaczenia typu: w następnej Fazie Akcji otrzymują 1 RCH lub, w następnej Fazie Akcji są Rozszalali dotyczą najbliższej Fazy Akcji następującej zaraz po obecnej Fazie Zagrożenia gdzie przydzielam kości? Czy też musi minąć 1 Faza Akcji po niej kolejna Faza Zagrożenia i dopiero w tej Fazie Akcji wprowadzane są efekty z pól przeznaczenia?
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Claustrophobia

Post autor: Nataniel »

Powinno być "najbliższej".
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
szmajchel
Posty: 574
Rejestracja: 19 gru 2010, 21:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Claustrophobia

Post autor: szmajchel »

W scenariuszu Powstrzymać Inwazję jest taki zapis: "w czasie gry można wysłać do 2 Demonów Walki, ale nigdy obydwu naraz". O co w tym chodzi? Można mieć na planszy więcej niż jednego Demona? Przecież jest tylko jedna figurka
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 2 times

Re: Claustrophobia

Post autor: melee »

Właśnie dlatego nie można mieć obu naraz :)
szmajchel
Posty: 574
Rejestracja: 19 gru 2010, 21:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Claustrophobia

Post autor: szmajchel »

Ale w innym scenariuszu jest zapis odnośnie 2 Demonów Okrucieństwa... Może chodzi o to, że po zabiciu tego Demona nie wędruje on stos odrzuconych, tylko może być później użyty jeszcze raz?
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Claustrophobia

Post autor: Nataniel »

W każdym scenariuszu można wystawić demona dwa razy. Nigdy na planszy nie mogą być dwa demony jednocześnie (bo nie ma tylu figurek).
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
szmajchel
Posty: 574
Rejestracja: 19 gru 2010, 21:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Claustrophobia

Post autor: szmajchel »

Kolejne pytanie, teraz odnośnie scenariusza "Złoto dla zuchwałych". Gracz sterujący Demonami widzi kto jaką skrzynkę niesie, czy może to podglądać tylko grający bohaterami?
Awatar użytkownika
Kasper
Posty: 210
Rejestracja: 04 gru 2010, 00:04
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Claustrophobia

Post autor: Kasper »

"Na początku gry, grający Ludźmi umieszcza po jednym zakrytym żetonie skarbu..." To zdanie sugerowałoby że wiedza odnośnie kto jaką skrzynkę niesie należy tylko do gracza prowadzącego ludźmi. Przynajmniej ja tak to rozumiem.
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Claustrophobia

Post autor: Nataniel »

Tak, tylko grający ludźmi.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
Kaktus+
Posty: 161
Rejestracja: 17 kwie 2009, 12:05
Lokalizacja: Mielec
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Claustrophobia

Post autor: Kaktus+ »

Mam pytanie dotyczące eksplorowania nowych tuneli.
W instrukcji jest mowa, że wydaje się 1 pkt. ruchu odsłania nowy kafel i dokłada do zgodnie z zasadami. Moje pytanie jest takie: czy gracz od razu wchodzi na ten kafel figurką, którą go eksplorował czy musi wydać kolejny punkt ruchu na wejscie na niego?
Z góry dziękuję za pomoc.
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Claustrophobia

Post autor: Nataniel »

Kaktus+ pisze:Mam pytanie dotyczące eksplorowania nowych tuneli.
W instrukcji jest mowa, że wydaje się 1 pkt. ruchu odsłania nowy kafel i dokłada do zgodnie z zasadami. Moje pytanie jest takie: czy gracz od razu wchodzi na ten kafel figurką, którą go eksplorował czy musi wydać kolejny punkt ruchu na wejscie na niego?
Z góry dziękuję za pomoc.
W czasie swojego Ruchu wojownik Ludzi może wykorzystać 1RCH by eksplorować najbliższe niezbadane przejście by odkryć nowy kafel. Musi zastosować się do reguły Blokowania (patrz Ruch, strona 11). Eksploracja podziemi zachodzi następująco:
• grający Ludźmi ciągnie pierwszy kafel z puli i daje go grającemu Demonami.
• grający Demonami układa kafel tak, aby przylegał do eksplorowanego przejścia w dowolny sposób, dopóki wojownik może swobodnie wejść na nowy kafel.
grający Ludźmi umieszcza wojownika na nowym kaflu.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
Kaktus+
Posty: 161
Rejestracja: 17 kwie 2009, 12:05
Lokalizacja: Mielec
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Claustrophobia

Post autor: Kaktus+ »

To zapis z instrukcji ;)
Jestem na 80% przekonany, że eksploruje nowy kafel i wchodzi za niego w sumie za 1 pkt. ruchu ale ostatnio mój gracz twierdził, że jest inaczej.
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Claustrophobia

Post autor: Nataniel »

Tak, to zapis z instrukcji, dosyć jednoznaczne to jest - za 1 pkt ruchu odkrywa kafel i wchodzi na niego (nie może nie wejść).
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
rolllooo
Posty: 2
Rejestracja: 10 lip 2011, 22:40

Re: Claustrophobia

Post autor: rolllooo »

Witam. Ja mam z kolei pytanie dot. daru aura prekognicji i kart przewagi "mapa kanałów". Czy karty te działają an zasadzie eksploracji? W instrukcji karty daru opisane jest żeby na początku aktywacji odkupiciela używając tego daru należy wybrać 3 górne kafle a następnie wybrać ten który zostanie zagrany jako następny w tej rundzie. Należy także wybrać jego ustawienie.Czy kafel ten musi być dołożony na zasadzie eksploracji? t.zn. czy: odkupiciel wykorzystuje dar, bierze kafel (jeden z trzech) dokłada go do kafla obok tego na którym stoi i musi się na niego przemieścić?
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Claustrophobia

Post autor: Nataniel »

Bierze 3 kafle ze stosu i uklada je w dowolnej kolejnosci na stosie. Nic ponad to, nic mniej.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5611
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 798 times
Been thanked: 1244 times
Kontakt:

Re: Claustrophobia

Post autor: mat_eyo »

Witam!

Posiadam grę od soboty, pierwsze kilka rozegranych partii mam już za sobą. Chciałbym jednak prosić o pomoc z interpretacją talentu "Imponujący". Przykładowo na kaflu Pokój z Pentagramem stoi Skazany Brutal i 5 troglodytów. Czy w takiej sytuacji żaden z troglodytów nie może wyjść z tego kafla? Normalnie zasada blokowania mówi, że aby uciec z kafla siły muszą być co najmniej wyrównane. Powiem szczerze, że za pierwszym razem kiedy grałem intuicyjnie stosowałem talent "Imponujący" następująco: każdy wojownik z tym talentem będący na kaflu sprawia, że ucieczka jest trudniejsza, gdyż trzeba mieć przewagę, ale nie niemożliwa, czyli uciekających musi być o jednego więcej, przykładowo:
na kaflu stoi 1 Skazany Brutal i dwóch troglodytów. Troglodyci mają liczebną przewagę więc pierwszy z nich ucieka, pozostaje Brutal i drugi troglodyta. Normalnie mógłby uciec jednak Brutal jest "Imponujący" więc troglodyta nie może uciekać.

Uff rozpisałem się trochę, mam nadzieję, że ktoś moje pytanie zrozumie: czy talent "Imponujący" uniemożliwia ucieczkę czy tylko ją utrudnia (tak jak to opisałem)?
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Claustrophobia

Post autor: Nataniel »

Uniemożliwia ucieczkę z kafla.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5611
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 798 times
Been thanked: 1244 times
Kontakt:

Re: Claustrophobia

Post autor: mat_eyo »

Dziękuję bardzo! Mam jeszcze jedno pytanie, też bardziej w celu utwierdzenia się w pewnym przekonaniu - grający ludźmi podczas trwania rozgrywki nie ma żadnej możliwości zdobywania nowych kart przewag i kart ekwipunku?
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Claustrophobia

Post autor: Nataniel »

W niektórych scenariuszach ma - to zależy od konkretnego scenariusza. Bazowo nie ma możliwości.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5611
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 798 times
Been thanked: 1244 times
Kontakt:

Re: Claustrophobia

Post autor: mat_eyo »

Dzięki, chodziło mi właśnie o zasady bazowe. W sumie w grze chodzi o to, żeby ludzie czuli stałe zagrożenie i beznadzieję sytuacji więc zbytnie ich boostowanie jest zbędne.
rolllooo
Posty: 2
Rejestracja: 10 lip 2011, 22:40

Re: Claustrophobia

Post autor: rolllooo »

To ja mam jeszcze chyba tylko jedną wątpliwość. Ten typek z młotem ma talent "błogosławiony" W opisie talentu jest taka o to treść: "po rozdzieleniu kości akcji odkupiciel może wybrać jednego ze skazanych w tej turze i go wspierać. Wspierany wybiera albo plus 1 do ruchu albo 2 ataku". Wszystko jest na razie zrozumiałe tylko o co chodzi w zapisie :" Ponadto jeżeli linia akcji której używał wojownik została zablokowana zostaje ona natychmiast uzdrowiona."- przecież wiadomo, że gracz który steruje ludźmi jeżeli dostał by obrażenia, a byłby pobłogosławiony, to zawsze będzie blokował aktywną linie akcji bo będzie mógł ją sobie od razu uleczyć. Albo po prostu instrukcja zawiera masło maślane albo coś jest nie tak z moją interpretacją.
ODPOWIEDZ