Descent
Descent
Po grze w podstawową wersję descenta naszły mnie pewne pytania/wątpliwości:
1. Czy bohaterowie mogą się jakoś leczyć podczas wizyty w mieście inaczej niż za pomocą potionów?
2. Czy dobrze rozumiem, że deklarując jakąś akcję, która nie daje punktów ruchu (np. Battle albo atak i rozkaz) nadal mogę się ruszyć za pomocą zmęczenia? Np. wydaję dwa zmęczenia, ruszam się o dwa pola i dopiero wykonuję dwa ataki?
3. po rzuceniu pułapki w stylu spadający gruz to Overlord decyduje na które pole przesunąć bohatera?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
1. Czy bohaterowie mogą się jakoś leczyć podczas wizyty w mieście inaczej niż za pomocą potionów?
2. Czy dobrze rozumiem, że deklarując jakąś akcję, która nie daje punktów ruchu (np. Battle albo atak i rozkaz) nadal mogę się ruszyć za pomocą zmęczenia? Np. wydaję dwa zmęczenia, ruszam się o dwa pola i dopiero wykonuję dwa ataki?
3. po rzuceniu pułapki w stylu spadający gruz to Overlord decyduje na które pole przesunąć bohatera?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Re: Descent
Dzięki bogom nie mogą, już to widzę jak latają do miasta co drugą turę i wracają w pełni sił. Zabicie bohatera graniczyłoby wtedy z cudem. Ma forsę? Niech płaci za leczenie (mikstury) Charytatywnie nikt go nie będzie kurował za darmochękenshinio pisze:1. Czy bohaterowie mogą się jakoś leczyć podczas wizyty w mieście inaczej niż za pomocą potionów?
Zgadza się, po to jest między innymi zmęczenie.kenshinio pisze:2. Czy dobrze rozumiem, że deklarując jakąś akcję, która nie daje punktów ruchu (np. Battle albo atak i rozkaz) nadal mogę się ruszyć za pomocą zmęczenia? Np. wydaję dwa zmęczenia, ruszam się o dwa pola i dopiero wykonuję dwa ataki?
Dokładnie tak.kenshinio pisze:3. po rzuceniu pułapki w stylu spadający gruz to Overlord decyduje na które pole przesunąć bohatera?
Re: Descent
Po kolejnej grze nasunęły nam się następne pytania:
1. W podstawce są zasady do takiej "mini kampanii". I w zależności od tego ile wykona się quest'ów bohaterowie zwiększają poziom. Czy ten poziom ma jakiekolwiek znaczenie, czy wpływa tylko na ilość złota którą dostaje się na początku?
2. Ponadto jak jest z punktami "conquest" (nie wiem jak to się nazywa w zasadach polskich). Czy na początku każdej misji ma się ich tylko 5, czy przechodzą z misji na misję? Albo jeszcze jakoś inaczej?
1. W podstawce są zasady do takiej "mini kampanii". I w zależności od tego ile wykona się quest'ów bohaterowie zwiększają poziom. Czy ten poziom ma jakiekolwiek znaczenie, czy wpływa tylko na ilość złota którą dostaje się na początku?
2. Ponadto jak jest z punktami "conquest" (nie wiem jak to się nazywa w zasadach polskich). Czy na początku każdej misji ma się ich tylko 5, czy przechodzą z misji na misję? Albo jeszcze jakoś inaczej?
Re: Descent
To ma tylko na celu sprawić by początki misji miały większego "kopa" na starcie niż normalnie. Bohater na 5 poziomie prócz złota ma jeszcze żeton treningu. Należy pamiętać, że grając z tym urozmaiceniem również Overlord otrzymuje bonusy na starcie.kenshinio pisze:Po kolejnej grze nasunęły nam się następne pytania:
1. W podstawce są zasady do takiej "mini kampanii". I w zależności od tego ile wykona się quest'ów bohaterowie zwiększają poziom. Czy ten poziom ma jakiekolwiek znaczenie, czy wpływa tylko na ilość złota którą dostaje się na początku?
Każdy scenariusz dostępny w pudełku z podstawową wersją gry, jest taki, że drużyna akurat zawsze zaczyna mając 5 conquest points (punktów zwycięstwa) No ale scenariusze się nie kończą na tych z pudełkakenshinio pisze:2. Ponadto jak jest z punktami "conquest" (nie wiem jak to się nazywa w zasadach polskich). Czy na początku każdej misji ma się ich tylko 5, czy przechodzą z misji na misję? Albo jeszcze jakoś inaczej?
Re: Descent
O bonusach OL pamiętamy i dlatego się pytam o te conquest tokeny...
Już przy drugiej misji wychodzi na jaw dysproporcja: bohaterowie mają +100 złota a OL (przy 4 bohaterach) dostaje co turę 3 karty i 8 threat tokens...
My graliśmy, że bohaterowie zatrzymują conquesty za bosa z poprzedniej misji
A co do innych scenariuszy, masz może jakieś dobre źródło?
Już przy drugiej misji wychodzi na jaw dysproporcja: bohaterowie mają +100 złota a OL (przy 4 bohaterach) dostaje co turę 3 karty i 8 threat tokens...
My graliśmy, że bohaterowie zatrzymują conquesty za bosa z poprzedniej misji
A co do innych scenariuszy, masz może jakieś dobre źródło?
Re: Descent
To są bonusy NA POCZĄTEK GRY, a nie co turę!kenshinio pisze:O bonusach OL pamiętamy i dlatego się pytam o te conquest tokeny...
Już przy drugiej misji wychodzi na jaw dysproporcja: bohaterowie mają +100 złota a OL (przy 4 bohaterach) dostaje co turę 3 karty i 8 threat tokens...
Re: Descent
Acha No to już troszkę zmienia.sirafin pisze:To są bonusy NA POCZĄTEK GRY, a nie co turę!kenshinio pisze:O bonusach OL pamiętamy i dlatego się pytam o te conquest tokeny...
Już przy drugiej misji wychodzi na jaw dysproporcja: bohaterowie mają +100 złota a OL (przy 4 bohaterach) dostaje co turę 3 karty i 8 threat tokens...
A wracając do scenariuszy, możesz wskazać miejsce skąd można wziąć coś niestandardowego i fajnego?
Re: Descent
Oj, nie podam ci teraz namiaru na stronę. Gdy grałem ostatnio to nasz Overlord miał wydrukowane dodatkowe scenariusze, nie pytałem skąd dokładnie ściągał. Sprawdź na stronie FFG, forum BGG, użyj google
- vaski
- Posty: 670
- Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:34
- Lokalizacja: Rawicz
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 7 times
Re: Descent
Przyszedł czas odkurzyć pudło Descenta i kurczę zapomniałem jednej zasady, a raczej interpretacji zasady z instrukcji:
Mowa o: Odrzucenie (Knocback Example), czy jeśli tarcza obroni bohatera (bohater nie utraci ani jednego serduszka) to się go odrzuca, czy nie ??
W oczekiwaniu na szybką odpowiedź:
Vaski
Mowa o: Odrzucenie (Knocback Example), czy jeśli tarcza obroni bohatera (bohater nie utraci ani jednego serduszka) to się go odrzuca, czy nie ??
W oczekiwaniu na szybką odpowiedź:
Vaski
Re: Descent
Wystarczy sam fakt, że oberwał, siła uderzenia go odrzuca, nawet jeśli jego pancerz uchronił go przed obrażeniami.vaski pisze:Przyszedł czas odkurzyć pudło Descenta i kurczę zapomniałem jednej zasady, a raczej interpretacji zasady z instrukcji:
Mowa o: Odrzucenie (Knocback Example), czy jeśli tarcza obroni bohatera (bohater nie utraci ani jednego serduszka) to się go odrzuca, czy nie ??
W oczekiwaniu na szybką odpowiedź:
Vaski
- TuReK
- Posty: 1482
- Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
- Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 75 times
Re: Descent
nie pamietam teraz dokladnie, ale niektore zdolnosci wymagaja wyrzucenia przynajmniej jednego obrazenia (przed uwzglednieniem pancerza). np piekielne psy (chyba pudelki) moga miec z tym problem.
Z pustego i Saruman nie naleje
- vaski
- Posty: 670
- Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:34
- Lokalizacja: Rawicz
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 7 times
Re: Descent
Jak długo w grze pozostaje karta Gust of Wind? Od zagrania do końca gry, czy tylko przez jedną turę?
- TuReK
- Posty: 1482
- Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
- Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 75 times
Re: Descent
a mozesz podac jak brzmi tekst na karcie?vaski pisze:Jak długo w grze pozostaje karta Gust of Wind? Od zagrania do końca gry, czy tylko przez jedną turę?
Z pustego i Saruman nie naleje
Re: Descent
Do początku następnej tury Overlorda (jest to wyraźnie zaznaczone w treści karty )
Czyli w praktyce, oznacza to że w turze w której zagrałeś tą kartę, masz ułatwione zadanie z rozmnażaniem potworów (przydatne na planszach z dłuuugimi korytarzami) a tuż po twojej turze bohaterowie będą mieli problem z dalekimi strzałami (choć u mnie herosi zwykle strzelają z dość bliska)
Czyli w praktyce, oznacza to że w turze w której zagrałeś tą kartę, masz ułatwione zadanie z rozmnażaniem potworów (przydatne na planszach z dłuuugimi korytarzami) a tuż po twojej turze bohaterowie będą mieli problem z dalekimi strzałami (choć u mnie herosi zwykle strzelają z dość bliska)
- vaski
- Posty: 670
- Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:34
- Lokalizacja: Rawicz
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 7 times
Re: Descent
1. Czy bohater wykonując zmaganie, może jednym ciosem zaatakować jednego potwora, a drugim zaatakować innego?
2. Czy potwór posiadający Odrzucenie (Knockback) może odrzucić kogoś za siebie?
3. Ilu bohaterów zmieści się w jamie z kolcami o wielkości 1x1 (tylko jeden, czy traktuje się ją tak, jak by jama była wykonana z gumy)
2. Czy potwór posiadający Odrzucenie (Knockback) może odrzucić kogoś za siebie?
3. Ilu bohaterów zmieści się w jamie z kolcami o wielkości 1x1 (tylko jeden, czy traktuje się ją tak, jak by jama była wykonana z gumy)
- farmer
- Posty: 1768
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 94 times
Re: Descent
Ad. 1) Tak, może. Wręcz powinien ;>.
Ad. 2) Tak, moze odrzucić bohatera w dowolnym kierunku.
Ad. 3). Na jednym polu zawsze może stać tylko jedna figurka. Ta zasada dotyczy nawet figurek latających.
pozdr,
farm
Ad. 2) Tak, moze odrzucić bohatera w dowolnym kierunku.
Ad. 3). Na jednym polu zawsze może stać tylko jedna figurka. Ta zasada dotyczy nawet figurek latających.
pozdr,
farm
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2010, 08:47 przez farmer, łącznie zmieniany 1 raz.
- vaski
- Posty: 670
- Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:34
- Lokalizacja: Rawicz
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 7 times
Re: Descent
Rzućcie okiem czy dobrze zrozumiałem, że w takim układzie (po skutecznym Odrzuceniu) obydwie figury lądują w jamach.
- farmer
- Posty: 1768
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 94 times
Re: Descent
Wszystko się zgadza .
P.S.
Zwracam tylko uwagę, że aby potwór mógł zaatakować obu bohaterów w jednej rundzie, musisz na niego zagrać kartę, która mu to umożliwi.
Chyba, że potwór ma zdolność zamaszystego ciosu (atakuje wszystkie pzyległe pola).
pozdr,
farm
P.S.
Zwracam tylko uwagę, że aby potwór mógł zaatakować obu bohaterów w jednej rundzie, musisz na niego zagrać kartę, która mu to umożliwi.
Chyba, że potwór ma zdolność zamaszystego ciosu (atakuje wszystkie pzyległe pola).
pozdr,
farm
- vaski
- Posty: 670
- Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:34
- Lokalizacja: Rawicz
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 7 times
Re: Descent
Kolejna wątpliwość, która mi się przypomniała:
Czy na czerwonym potworze można wykonać akcję zmaganie tzn czy jeden bohater w 1 turze może rąbnąć go dwukrotnie? Wydaje mi się że była na to specjalna zasada, ale nie mogę jej wychwycić w instrukcji.
Czy na czerwonym potworze można wykonać akcję zmaganie tzn czy jeden bohater w 1 turze może rąbnąć go dwukrotnie? Wydaje mi się że była na to specjalna zasada, ale nie mogę jej wychwycić w instrukcji.
Re: Descent
Straszliwe potwory są częściowo odporne na Ogłuszenie, a bohater który zada śmiertelny cios takiemu potworowi, dostaje trochę grosza. No i oczywiście różnią się statystykami oraz zdolnościami od zwykłych wersji. Nic ponad to.
- vaski
- Posty: 670
- Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:34
- Lokalizacja: Rawicz
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 7 times
Re: Descent
Duży potwór może być celem każdego ataku tylko raz, nawet, jeśli Zamaszysty atak lub Rozprysk obejmują kilka pól, na których ten się znajduje.
Czyli to chodzi tylko o to by podczas rozprysku figura o podstawce np.: 4x4 nie oberwała od zamaszystego ataku obrażeń x4. Bohater możne śmiało "rąbnąć" taką figurę obydwoma atakami podczas Zmagania.
Nic nie pokręciłem?
Czyli to chodzi tylko o to by podczas rozprysku figura o podstawce np.: 4x4 nie oberwała od zamaszystego ataku obrażeń x4. Bohater możne śmiało "rąbnąć" taką figurę obydwoma atakami podczas Zmagania.
Nic nie pokręciłem?
Re: Descent
Jest tak jak piszesz. Jeśli rozprysk obejmuje całą podstawkę potwora który zajmuje 4 miejsca to i tak dostaje on obrażenia tylko raz. Potem bohater może go zaatakować raz jeszcze wykonując akcję zmagania nawet jeśli jest to potwór czerwony.