A Gest of Robin Hood (F. Serval)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
mk20336
Posty: 1560
Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
Has thanked: 72 times
Been thanked: 439 times
Kontakt:

A Gest of Robin Hood (F. Serval)

Post autor: mk20336 »

Tytuł: A Gest of Robin Hood
Wydawnictwo: GMT Games
Autorzy: Fred Serval
Ilość graczy: 2
Tematyka: Gra typu "light COIN", druga w serii "Irregular Conflics". Dwuosobowa, asymetryczna gra strategiczna oparta o jedną z najbardziej znanych legend - Robin Hooda.

Linki:
===BGG

===LINK: Demo of “A Gest of Robin Hood” by Fred Serval during SDHistCon 2021

Obrazek
Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
Awatar użytkownika
Deem
Posty: 1215
Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 370 times
Been thanked: 260 times

Re: A Gest of Robin Hood (F. Serval)

Post autor: Deem »

Dzięki za link do dema. Gra wygląda na bardzo fajny wstęp do COINów, a w dodatku jest osadzona w przystępnym (z perspektywy naszej kultury) settingu.
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
mk20336
Posty: 1560
Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
Has thanked: 72 times
Been thanked: 439 times
Kontakt:

Re: A Gest of Robin Hood (F. Serval)

Post autor: mk20336 »

Deem pisze: 29 maja 2021, 21:29 Dzięki za link do dema. Gra wygląda na bardzo fajny wstęp do COINów, a w dodatku jest osadzona w przystępnym (z perspektywy naszej kultury) settingu.
Zdecydowanie bardzo ciekawe i fajny temat (kto nie ludzi Robin Hooda!)
Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
Probe9
Posty: 2455
Rejestracja: 24 sie 2018, 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 153 times
Been thanked: 649 times

Re: A Gest of Robin Hood (F. Serval)

Post autor: Probe9 »

Najpierw rebelia na Marsie, teraz Robin Hood (chociaż to formalnie nie jest COIN), dla mnie największym (czy też jednym z największych) plusów serii jest integracja mechaniki z historyczną tematyką i to jak ta mechanika zręcznie oddaje zależności między frakcjami i ich asymetryczność. Jakoś trudno mi się przekonać do kierunku, w którym zmierza seria, więc chociaż tyle dobrego, że to tylko udaje COINa :) Ale nie przekreślam, zanim to zrobię to postaram się zagrać :)
Rabaty: Rebel = 10%, 3trolle = 7%, planszomania = 10%, planszostrefa = 11%.

Moje gry
Awatar użytkownika
sinbad78
Posty: 115
Rejestracja: 24 mar 2020, 17:11
Has thanked: 20 times
Been thanked: 46 times

Re: A Gest of Robin Hood (F. Serval)

Post autor: sinbad78 »

Ciekawe czy Phalanx pokusi się i wyda ten imho bardzo ciekawy tytuł. Liczę na to.
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4636
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1028 times
Been thanked: 1946 times

Re: A Gest of Robin Hood (F. Serval)

Post autor: warlock »

Jak patrzę na liczbę błędów w Dominant Species: Marine to chyba nie chcę, żeby akurat Phalanx to wydawał.

Rodney wrzucił filmik z instrukcją:
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4132
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 311 times
Been thanked: 343 times

Re: A Gest of Robin Hood (F. Serval)

Post autor: tomb »

GMT tymi settingami chyba próbuje wyjść ze swojej głębokiej niszy. Myślę że polski nakład też by się po jakimś czasie wyprzedał. Ale pracy przy spolszczeniu jest mnóstwo i możliwe, że oddelegowanie pracowników na tak długo do tak ryzykownej inwestycji jest głównym powodem braku zainteresowania ze strony rodzimych wydawców.

Niestety ja sobie bez polskiej edycji nie pogram, bo nawet trybu solo nie ma.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
NetCop
Posty: 61
Rejestracja: 05 paź 2014, 19:15
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: A Gest of Robin Hood (F. Serval)

Post autor: NetCop »

Wygląda to super, wideo instrukcja przydatna. To może być bardzo dobry gateway do trudniejszych gier z serii COIN.
Ktoś wie kiedy to wychodzi?
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4636
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1028 times
Been thanked: 1946 times

Re: A Gest of Robin Hood (F. Serval)

Post autor: warlock »

Mój preorder z planszostrefy ma termin na lipiec ;).

Czuję w kościach, że zakocham się w tej grze :). Setting leży mi wprost kosmicznie, a same zasady świetnie wpisują się w tematykę gry (w sensie to co w niej robimy mechanicznie tworzy spójną narrację ;)).
NetCop
Posty: 61
Rejestracja: 05 paź 2014, 19:15
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: A Gest of Robin Hood (F. Serval)

Post autor: NetCop »

Dzięki, poszedł preorder i ode mnie. Setting nośny, zasady bardzo fajnie współgrają z tematem gry, będzie grane :)
kulka
Posty: 151
Rejestracja: 30 wrz 2016, 14:39
Has thanked: 17 times
Been thanked: 32 times

Re: A Gest of Robin Hood (F. Serval)

Post autor: kulka »

Jak Wam zazdroszczę, że macie z kim. I kiedy ;)
Awatar użytkownika
Namurenai
Posty: 566
Rejestracja: 03 sty 2017, 12:17
Lokalizacja: Warszawa (Mokotów)
Has thanked: 378 times
Been thanked: 214 times

Re: A Gest of Robin Hood (F. Serval)

Post autor: Namurenai »

warlock pisze: 26 kwie 2024, 12:27 Mój preorder z planszostrefy ma termin na lipiec ;).

Czuję w kościach, że zakocham się w tej grze :). Setting leży mi wprost kosmicznie, a same zasady świetnie wpisują się w tematykę gry (w sensie to co w niej robimy mechanicznie tworzy spójną narrację ;)).
Nic dodać, nic ująć - czekam od kiedy zapowiedziano, preorder też złożony.
Zdecydowanie brzmi jak coś, co powinno siąść cholernie dobrze :)
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1740
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 571 times
Been thanked: 1408 times

Re: A Gest of Robin Hood (F. Serval)

Post autor: Leser »

Ja bym to bardzo chętnie rekomendował do polskiego wydania, gdyby to nie była wyłącznie dwuosobówka. Grono graczy skłonnych do rozwijania swoich horyzontów (czy cytując klasyka: "wychodzenia z ciepłego k...dołka") jest w Polsce coraz większe. A przynajmniej w ten sposób odbieram fakt, że sprzedają się tytuły pokroju Roota czy Paxów.

Niestety ograniczenie liczby graczy to dodatkowa bariera handlowa. Tego bym się bał i niewykluczone, że inni podchodzą do sprawy podobnie.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Awatar użytkownika
Padre
Posty: 204
Rejestracja: 17 cze 2009, 10:52
Has thanked: 7 times
Been thanked: 94 times

Re: A Gest of Robin Hood (F. Serval)

Post autor: Padre »

Coś się ostatnio na świecie zmieniło, że gra na dwie osoby to nagle wada a nie zaleta?
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1740
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 571 times
Been thanked: 1408 times

Re: A Gest of Robin Hood (F. Serval)

Post autor: Leser »

Padre pisze: 02 maja 2024, 16:54 Coś się ostatnio na świecie zmieniło, że gra na dwie osoby to nagle wada a nie zaleta?
Odkąd sięgam pamięcią gry wyłącznie dwuosobowe nigdy nie były pożądane z handlowego punktu widzenia.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Awatar użytkownika
Padre
Posty: 204
Rejestracja: 17 cze 2009, 10:52
Has thanked: 7 times
Been thanked: 94 times

Re: A Gest of Robin Hood (F. Serval)

Post autor: Padre »

Leser pisze: 02 maja 2024, 18:08 Odkąd sięgam pamięcią gry wyłącznie dwuosobowe nigdy nie były pożądane z handlowego punktu widzenia.
Źródło?
fuflak
Posty: 13
Rejestracja: 19 sty 2020, 19:35
Has thanked: 40 times
Been thanked: 21 times

Re: A Gest of Robin Hood (F. Serval)

Post autor: fuflak »

Leser pisze: 02 maja 2024, 18:08
Padre pisze: 02 maja 2024, 16:54 Coś się ostatnio na świecie zmieniło, że gra na dwie osoby to nagle wada a nie zaleta?
Odkąd sięgam pamięcią gry wyłącznie dwuosobowe nigdy nie były pożądane z handlowego punktu widzenia.


Na pewno dużo się zmieniło od czasu pandemii. Wiadomo z jakiej przyczyny…

Ale nie tylko. Według mnie proces zmiany mentalności zaczął się już wcześniej. Po pierwsze - rozwój wszelkiej maści trybów solo, które udowodniły wszystkim, że można tak zmodyfikować grę, żeby czerpać przyjemność z grania w pojedynkę. A skoro się da, to czemu nie zadbać o rozgrywki dwuosobowe, które często wymagają podobnych modyfikacji albo tylko drobniejszych zmian. Tym bardziej, że naturalnym krokiem po graniu „w ekipie” jest gra „w duecie” - to się nazywa dorastanie :D

Żeby nie być gołosłownym wystarczy spojrzeć na liczbę zapytań na różnych zbiórkach społecznościowych i forach (także tym) jak gra chodzi na 2os.
Ostatecznie mamy też dowody z ostatnich premier, gdzie klasyczne gry wieloosobowe dostają własną wersję „duel” (albo chociaż tryb wraz z nową edycją) i sprzedają się ich dodruki , a nowości i gorące premiery tylko 4-osobowe zaliczają klapy („La Famiglia”, „Pakt z Diabłem”).
Według mnie świadczy to o zmianie paradygmatu w wydawaniu gier. Zrozumienie tego odpowiednio wcześnie to klucz do sukcesu ;)
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1740
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 571 times
Been thanked: 1408 times

Re: A Gest of Robin Hood (F. Serval)

Post autor: Leser »

Nie ma zmiany żadnego paradygmatu. Mnóstwo ludzi gra głównie we dwójkę, ale mnóstwo do kwadratu, gdy kupuje grę, chcę móc wykorzystać ją także przy tej jednej na rok sytuacji, gdy przyjdzie więcej osób.

Zawsze można było sprzedać gry dwuosobowe i nadal można, ale ograniczenie liczby graczy to nie żaden atut tylko oczywista przeszkoda. Naprawdę ciężko mi uwierzyć, że trzeba kogoś do tego przekonywać.
a nowości i gorące premiery tylko 4-osobowe zaliczają klapy („La Famiglia”, „Pakt z Diabłem”).
Chyba nie bardzo się rozumiemy. Z handlowego punktu widzenia najlepsza gra to taka, w którą może zagrać 1-12 osób. Każde zawężenie liczby graczy jest minusem. Wyłącznie 4 osoby to dramat.

I oczywiście choć liczba graczy to ważny parametr, to nie jest absolutnie najważniejszy i z całą pewnością nie jedyny, który decyduje o sprzedaży. Gra w którą może zagrać każda konfiguracja graczy, ale która mówiąc krótko ssie, ma wszelkie szanse się nie sprzedać.
Ostatnio zmieniony 02 maja 2024, 20:02 przez Leser, łącznie zmieniany 1 raz.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
fuflak
Posty: 13
Rejestracja: 19 sty 2020, 19:35
Has thanked: 40 times
Been thanked: 21 times

Re: A Gest of Robin Hood (F. Serval)

Post autor: fuflak »

Leser pisze: 02 maja 2024, 20:00
a nowości i gorące premiery tylko 4-osobowe zaliczają klapy („La Famiglia”, „Pakt z Diabłem”).
Chyba nie bardzo się rozumiemy. Z handlowego punktu widzenia najlepsza gra to taka, w którą może zagrać 1-12. Każde zawężenie liczby graczy jest minusem. Wyłącznie 4 osoby to dramat.
Teraz rozumiemy się w 100% :) Podpisuję się pod tym i oddaję sprawiedliwość.

Żeby nie było zbytniego off-topu - nie mogę się doczekać tego Robina, obym się nie zawiódł jak na „Banish the Snakes”, które było interesujące tylko na kilka partii (choć - o ironio - gra chodzi na liczbę graczy 1-6 :D )
Awatar użytkownika
Padre
Posty: 204
Rejestracja: 17 cze 2009, 10:52
Has thanked: 7 times
Been thanked: 94 times

Re: A Gest of Robin Hood (F. Serval)

Post autor: Padre »

Oczywiście najlepiej jak gra działa świetnie na 1-100 graczy. Tylko mało która gra do tego się nadaje. Naleganie na to żeby każda gra była dobra w każdym składzie to jak naleganie by samochód był jednocześnie SUVem, miejskim maluchem, wyścigówką i batyskafem. Da się, ale czy koniecznie trzeba?

Moim zdaniem złotym kompromisem jest 2-4 - jak kogoś odpuszczać to tych pojedynczych zapaleńców od gry solo i tych studenciaków, którzy jeszcze mają czas zsynchronizować kalendarze 5+ osób. Z kolei gdyby zawęzić wybór do jednego jedynego składu, to gry 2-osobowe mają najwięcej sensu. Przyczyna jest prosta: łatwiej znaleźć do gry jednego partnera niż kilku (pomijam niuans, że gra 1v1 zadziała w dużym gronie, pod warunkiem, że parzystym).

Jeśli patrzeć na sprawę od strony biznesu, to nie widzę nic złego w celowaniu w gry 1v1. Bo to działa - od klasyków (szachy, go), przez świeższe planszówki (Twilight Struggle, War of the Ring - domyślnie 1v1), bitewniaki (znakomita większość domyślnie 1v1), karcianki (znowu, większość formatów to 1v1), czy gry hex & counter.

Na koniec, jeśli patrzeć na sprawę przez lornetkę pt. COIN, to ciągle brakuje tytułów 1v1 (The British Way, Colonial Twilight, coś jeszcze?). I Robin Hood zdaje się doskonale zaspokajać tę potrzebę - gra, która nie wymaga 3, 4 czy 5 zapaleńców konkretnego konfliktu żeby nie szarpać się z protezami-botami.
ODPOWIEDZ