Po 1 erze robimy tylko 2 pierwsze kroki przejścia do kolejnej ery i nie zamieniamy mędrców w uczonych. Czy to oznacza, że jak w 1 swojej akcji wykonam akcję podróży z akcją łańcuchową to mój mędrzec będzie się kisił na planszetce dopóki nie przejdziemy z 2 do 3 ery?
edit:
Jestem w 3 erze jako społeczeństwo, mogę umieścić "Era -1" płytek w 4 kroku tury. Kładę białą płytkę kultury 6 pozwalającą umieścić płytki postępu w liczbie odpowiadającej erze, w której się znajduje jako społeczeństwo. Wówczas mogę umieścić w tej akcji 3 płytki czy to działa dopiero od następnej akcji budowy postępu?
Inventions: Evolution of Ideas - pytania i wątpliwości
- ave.crux
- Posty: 1604
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 730 times
- Been thanked: 1092 times
Inventions: Evolution of Ideas - pytania i wątpliwości
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- ave.crux
- Posty: 1604
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 730 times
- Been thanked: 1092 times
Re: Inventions: Evolution of Ideas - pytania i wątpliwości
Na bgg już mi odpowiedzieli więc zamieszczam dla potomnych.
1. Tak, mędrzec zostaje aż nie będziemy przechodzili z 2 do 3 ery.
2. Tak, biała płytka kultury działa od razu i można postawić wówczas dodatkową płytkę postępu.
1. Tak, mędrzec zostaje aż nie będziemy przechodzili z 2 do 3 ery.
2. Tak, biała płytka kultury działa od razu i można postawić wówczas dodatkową płytkę postępu.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- ave.crux
- Posty: 1604
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 730 times
- Been thanked: 1092 times
Re: Inventions: Evolution of Ideas - pytania i wątpliwości
Dodatkowe rzeczy, które mogą przysporzyć jakieś kłopoty ludziom, więc spisuje.
- W czasie rozkładania, w erze kamienia wystawiamy specjalistów na kafel przedstawienia ideii i pobieramy z niego korzyść. Jeżeli dołożymy na korzyść wynalezienia ideii to nie możemy wynaleźć idei, która na tym kaflu nie ma żadnych specjalistów. Jeżeli jesteśmy 1wszym graczem to wówczas możemy wynaleźć tylko kartę, której idee przedstawiliśmy.
- Kafel punktowania publicznego 15 (z upgrade packu), które są podliczane na koniec ery mówi o punktowaniu za dostępne zetony akcji łańcuchowej. Wówczas posługujemy się torem inicjatywy, bo każdy ma te żetony w tym momencie nieaktywne.
- żetony bogactwa A-D punktują za każdą nierozłączną grupę danych kafli (ekonomii/kultury/technologii/bogactwa), która jest połączona z tym kaflem. Oznacza to tyle, że można mieć przykładowo dwie grupy kafli po różnych stronach kafla punktowania z nim połączone. Jest to w sumie pokazane w przykładzie, a w player aid jest to opisane trochę mylnie. Może w wersji portalowej to uściślą.
- W czasie rozkładania, w erze kamienia wystawiamy specjalistów na kafel przedstawienia ideii i pobieramy z niego korzyść. Jeżeli dołożymy na korzyść wynalezienia ideii to nie możemy wynaleźć idei, która na tym kaflu nie ma żadnych specjalistów. Jeżeli jesteśmy 1wszym graczem to wówczas możemy wynaleźć tylko kartę, której idee przedstawiliśmy.
- Kafel punktowania publicznego 15 (z upgrade packu), które są podliczane na koniec ery mówi o punktowaniu za dostępne zetony akcji łańcuchowej. Wówczas posługujemy się torem inicjatywy, bo każdy ma te żetony w tym momencie nieaktywne.
- żetony bogactwa A-D punktują za każdą nierozłączną grupę danych kafli (ekonomii/kultury/technologii/bogactwa), która jest połączona z tym kaflem. Oznacza to tyle, że można mieć przykładowo dwie grupy kafli po różnych stronach kafla punktowania z nim połączone. Jest to w sumie pokazane w przykładzie, a w player aid jest to opisane trochę mylnie. Może w wersji portalowej to uściślą.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.