Cyberpunk 2077: Gangs of Night City (Andrea Chiarvesio, Eric M. Lang, Alexio Schneeberger, Francesco)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4472
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Cyberpunk 2077: Gangs of Night City (Andrea Chiarvesio, Eric M. Lang, Alexio Schneeberger, Francesco)

Post autor: Hardkor »

Obrazek

BGG: https://bgg.cc/boardgame/352138/cyberpu ... night-city
KS: https://www.kickstarter.com/projects/cm ... escription

Opis BGG:
Spoiler:
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4472
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Cyberpunk 2077: Gangs of Night City (Andrea Chiarvesio, Eric M. Lang, Alexio Schneeberger, Francesco)

Post autor: Hardkor »

Udało mi się zagrać pierwszy raz i bardzo miłe zaskoczenie. Zasady po instrukcji wydawały się banalne, a jednak jest tam głębia, czuć klimat cyberpunka i naprawdę bardzo dobrze się bawiłem. W 3 osoby rozgrywka na 25p trwała 90 min (pierwsza nasza gra, tłumaczenie było przed). Wykonanie super. Dodatek 3d drones and hideouts moim zdaniem jest konieczny do tej gry, bo tak to bieda trochę. Naprawdę polecam.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
ArtIO
Posty: 542
Rejestracja: 27 cze 2020, 12:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 21 times
Been thanked: 35 times

Re: Cyberpunk 2077: Gangs of Night City (Andrea Chiarvesio, Eric M. Lang, Alexio Schneeberger, Francesco)

Post autor: ArtIO »

Czy komuś udało się zagrać więcej niż jeden raz?
azazelmo
Posty: 897
Rejestracja: 12 sie 2019, 10:49
Has thanked: 150 times
Been thanked: 281 times

Re: Cyberpunk 2077: Gangs of Night City (Andrea Chiarvesio, Eric M. Lang, Alexio Schneeberger, Francesco)

Post autor: azazelmo »

ArtIO pisze: 01 mar 2024, 20:54 Czy komuś udało się zagrać więcej niż jeden raz?
Kicia Kocia z Kości Piony i Bastiony. Dzieli się wrażeniami w najnowszym odcinku.
(KPiB: wpłaty prosimy wnosić na konto…)
Ostatnio zmieniony 01 mar 2024, 23:33 przez azazelmo, łącznie zmieniany 1 raz.
sasquach
Posty: 1830
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 934 times
Been thanked: 586 times

Re: Cyberpunk 2077: Gangs of Night City (Andrea Chiarvesio, Eric M. Lang, Alexio Schneeberger, Francesco)

Post autor: sasquach »

To żeby inni nie marnowali czasu - powiedziała całe dwa zdania, że za drugim razem było szybciej i lepiej. I tyle.
Awatar użytkownika
RorK
Posty: 21
Rejestracja: 11 maja 2019, 02:07
Lokalizacja: Kraków/Ropczyce
Has thanked: 97 times
Been thanked: 30 times

Re: Cyberpunk 2077: Gangs of Night City (Andrea Chiarvesio, Eric M. Lang, Alexio Schneeberger, Francesco)

Post autor: RorK »

Udało mi się zagrać w sumie 7 partii w składach 3 i 4 osobowych. Będzie trochę porównań do innych gier Langa którego to gry bardzo lubię. Nie korzystaliśmy z kart historii z dwóch powodów. Po pierwsze - sugerowane jest żeby ich nie wykorzystywać w pierwszej partii - a grałem z różnymi ludźmi, po drugie - nie jestem szczególnym fanem tego typu rozwiązań. Dlaczego? Widziałem rozgrywkę na YT gdzie warunki zwycięstwa w jednym ze scenariuszy zostały wywrócone w pewnym momencie do góry nogami i taki motyw nie do końca mnie przekonuje. Nie byłem szczególnym entuzjastą kart wydarzeń np. Chaosie w starym świecie gdzie jedno wydarzenie może uwalić grę konkretnej frakcji. W swoim egzemplarzu Chaosu mam zamiar kilka kart odłożyć w odosobnione miejsce. Zdaję sobie jednak sprawę, że historie w Cyberpunku są adresowane do przeróżnych graczy (stąd ich różnorodność) i prędzej czy później będę chciał się za nie zabrać. Wyjawiłem tym sposobem, że do gry chcę wrócić. Czy jestem jednak bezkrytyczny? Ależ nie! Teraz więc przejdę do tego co nie przypadło mi do gustu.

Mamy 3 podstawowe kształty podstawek do figurek które na początku się po prostu mylą. Różnice pomiędzy nimi nie są najczytelniejsze i kilku graczy poddawało wątpliwości ich użyteczność, na początku pierwszej partii jest to mocno upierdliwe. O ile można pewnie argumentować, że jest to optymalne rozwiązanie (w końcu musieli testować różne warianty) to jest jeszcze jeden problem. Pozy figurek. Nie ma bata żeby po pozie figurki danej frakcji odróżnić czy jest to Solo (inicjują walkę), Techie (pozwalają na zatrudnianie Edgerunnerów i wykonywanie zadań) czy Netrunnerzy (usprawniają Netrunning - poruszanie się po torze gdzie zdobywamy coraz lepsze korzyści). Wydawałoby się, że po Solo widoczne będzie to, że są bojowo nastawieni tymczasem ni chu chu. Np. po Techie frakcji żółtej możnaby się spodziewać, że jest raczej Solo - macha giwerą wystawioną do przodu. A nikt nie miał tego typu dylematów w Blood rage, Rising sunie czy Ankh. Blood rage to w ogóle dobry przykład jak to zrobić dobrze - tam bez problemu można było odróżnić Jarla od wojowników mimo posiadania takich samych podstawek. w Cyberpunku przejrzystość jest na znacznie gorszym poziomie.
Ostatnia rzecz która może być upierdliwa przy pierwszej partii to zasada, że każda jednostka może kontrolować Point of intrest (kontrola owych POI daje możliwość rekrutacji Edgerunnerów - dodatkowych jednostek, wykonywanie kontraktów i dostawanie cennych zasobów podczas Netrunningu) , nic nie daje to, że Data fortress okopuje akurat nasz "Hulk" od bijatyki, a nie Netrunner który wydawałby w tym zadaniu bardziej efektywny. Nie mam z tym wielkiego problemu bo wynika to z mechaniki gry. Stawało się to co raz mniejszym problemem z kolejnymi tłumaczeniami gry - poświęcałem na to więcej czasu i było okej.

To coś o walce. Startujemy z takimi samymi kartami i chcemy jak najszybciej pozyskać te lepsze. Robimy więc akcję upgrade - płacimy jeden zasób i ciągniemy z zakrytego stosu standardowo dwie karty, po czym jedną z początkowych możemy zamienić jedną z tych "lepszych". Karty są przeróżne i robiąc te po upgradzie możemy być smutni. Potrzebujemy np. czegoś mocnego jeśli chodzi o siłę ataku a zyskujemy karty które pozwalają coś ciekawego zrobić ale ... trzeba do tego odpowiedniej sytuacji na planszy. Np. karta walki "dronobijca" - rozwala wszystkie drony w dystrykcie, za każdy zdjęty dron dostajemy punkt, ale po prostu może ich być bardzo mało na mapie. Warto robić wcześnie upgrady żeby wiedzieć jakiej sytuacji na mapie wyczekiwać.
Nie jestem przekonany co do tego, że standardowo po przegranej walce ginie tylko jedna figurka - o ile na początku partii taka strata może zaboleć (i dobrze!) to w późniejszym etapie po obfitych rekrutacjach traci to na sile.
Prawdziwa rywalizacja rozgrywa się o POI - zwłaszcza tych szarych od kontraktów i fioletowych od netrunningu. Te odpowiedzialne za zatrudnianie Edgerunnerów wydawały się najmniej atrakcyjne a stanowią 1/3 wszystkich POI. Wynika to z tego, że kasę lepiej wydać na Hideout który zwiększa rekrutacje, daje punkty i możliwość dominacji regionu. Przynajmniej tak było w moich partiach.
Wracając do POI - walka o nie (poza tym POI od Edgerunnerów) jest zażarta zarówno na planszy na 3 jak i 4 graczy. Przy 4 graczach jest dwa razy więcej POI - wydawałoby się, że jest ich dużo, ale jesteśmy na całe szczęście z natury chciwi więc i przy 4 graczach jest ciasno - fajnie, bo obawiałem się, że nie będzie się tak dobrze grało.
Na 3 i 4 osoby gra skaluje się bardzo fajnie, na 5 nie próbowałbym - każdy gracz to przeważnie 2 akcje i czekanie na swoją kolejkę to jak dla mnie byłoby za długo.
Nie podoba mi się rzucanie koścmi podczas netrunningu - zwłaszcza najdotliwsza kara przy samym końcu na najmocniejszych polach - zabicie lub nie wszystkich swoich netrunnerów jako efekt rzutu kością zdecydowanie mi się nie podoba i jakaś możliwość odrzucania np. zasobów za przeżuty byłaby miłą opcją. Albo najlepiej wywalić kości.

Podoba mi się reclaim (a raczej budowanie mocnego reclaimu) - czyli zyskiwanie zasobów lub punktów za dzielnice w których jesteśmy/mamy dominację. Porządne żniwa w Rising sunie cieszyły, tutaj też ten element jest spoko.
Kontrakty są okej - bardzo proste, jest to zbieranie zestawów - im więcej danego koloru (są 3) tym więcej punktów, jednak wolałbym żeby miały one jakieś mocniejsze, różnorodne działania, a tak to przeważnie nie zwracamy szczególnej uwagi co dodatkowo robią poza dodawaniem punktów.

W grze jeśli lider uciekł z punktami za daleko to jest problem z dogonieniem go. Jeśli zaczniemy z nim walkę to możliwe, że jakąś swoją kartą walki powiększy swoją zdobycz punktową. Gra to jednak szybki wyścig i nie mam z tym aż tak dużego problemu.

Pomiędzy gangami występuje asymetria, nie jest ona jednak szczególnie duża. Jasne, warto wykorzystać mocną stronę swojej frakcji, nie są to jednak tak łamiące różnice jak w Ankh czy Rising sun. Po zmianie gangu nie czujemy, że uczymy się nowego spojrzenia na grę - sporą rolę w naszym sposobie gry będą odgrywały losowe karty walki. Znacznie ciekawiej byłoby gyby każda frakcja miała własny unikalny stos kart walki.

Zbliża się wersja sklepowa, kartonowe drony i bazy to jakaś porażka którą polecam czymś zastąpić - no chociażby te żetony Hideout powinny być większe. W retailu dostajemy 10 Edgerunnerów - niby fajnie mieć więcej, ale jak do tej pory w moich rozgrywkach nie okazywali się kluczowi i nie zatrudniało się ich masowo.

Gra mi się podoba, ale brakuje jej jakiegoś elementu który by mnie szczególnie zachwycił. Nie miałem tego problemu z Tytants of the Underdark, Kemetem, Rising sunem czy Godfatherem.
A właśnie - ta gra to zdecydowanie nie Godfather za dodatek do którego dałbym wiele.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4472
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Cyberpunk 2077: Gangs of Night City (Andrea Chiarvesio, Eric M. Lang, Alexio Schneeberger, Francesco)

Post autor: Hardkor »

Podpisuje się całkowicie pod recenzją powyżej, ale finalnie mi się bardzo podobało. Dla mnie lepsze niż Godfather (aczkolwiek nim byłem zachwycony na początku, a potem jak się ograłem uznałem, że jednak nie jest aż tak dobry jak się wydawało).
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
sasquach
Posty: 1830
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 934 times
Been thanked: 586 times

Re: Cyberpunk 2077: Gangs of Night City (Andrea Chiarvesio, Eric M. Lang, Alexio Schneeberger, Francesco)

Post autor: sasquach »

Grał już ktoś z KSE i może coś o nich napisać? Najbardziej interesuje mnie jak się grało z Trauma Team, Delamain i Network Protection
Awatar użytkownika
Diserve
Posty: 196
Rejestracja: 05 paź 2021, 08:35
Has thanked: 92 times
Been thanked: 67 times

Re: Cyberpunk 2077: Gangs of Night City (Andrea Chiarvesio, Eric M. Lang, Alexio Schneeberger, Francesco)

Post autor: Diserve »

Nawiązując trochę do pytania powyżej czy jest może, ktoś kto grał zarówno w wersje podstawową (to co będzie w retail) i potem z KS dodatkami i może porównać wrażenia?

Na bgg trafiłem na recenzję, która mówi, że to rewelacyjna gra, ale... Tylko z ks dodatkami podczas gdy core jest mocno przeciętny. Co martwi mnie jako osobę czekającą na retail :D
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4472
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Cyberpunk 2077: Gangs of Night City (Andrea Chiarvesio, Eric M. Lang, Alexio Schneeberger, Francesco)

Post autor: Hardkor »

Diserve pisze: 08 mar 2024, 09:01 Nawiązując trochę do pytania powyżej czy jest może, ktoś kto grał zarówno w wersje podstawową (to co będzie w retail) i potem z KS dodatkami i może porównać wrażenia?

Na bgg trafiłem na recenzję, która mówi, że to rewelacyjna gra, ale... Tylko z ks dodatkami podczas gdy core jest mocno przeciętny. Co martwi mnie jako osobę czekającą na retail :D
Ciężko, by ktoś w retail grał, bo ten jest tylko angielski na ten moment, który trzeba sobie sprowadzać :)
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
ArtIO
Posty: 542
Rejestracja: 27 cze 2020, 12:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 21 times
Been thanked: 35 times

Re: Cyberpunk 2077: Gangs of Night City (Andrea Chiarvesio, Eric M. Lang, Alexio Schneeberger, Francesco)

Post autor: ArtIO »

Diserve pisze: 08 mar 2024, 09:01
Na bgg trafiłem na recenzję, która mówi, że to rewelacyjna gra, ale... Tylko z ks dodatkami podczas gdy core jest mocno przeciętny. Co martwi mnie jako osobę czekającą na retail :D
To jest standardowy komentarz pod grami CMON :D
„Retail to tylko demo wersja gry”, „Tylko wersja z KS nadaje się do grania”
Więc spokojnie, przecież nie wypuścili by do sprzedaży regularnej niegrywalny produkt. Dodatkowo każde wydawnictwo które lokalizuje grę sprawdza/ogrywa. Gra dostarczy to co autorzy zakładali z pominięciem różnorodności postaci i dodatkowego trybu KSE.
gogovsky
Posty: 2210
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 464 times
Been thanked: 511 times

Re: Cyberpunk 2077: Gangs of Night City (Andrea Chiarvesio, Eric M. Lang, Alexio Schneeberger, Francesco)

Post autor: gogovsky »

Hardkor pisze: 08 mar 2024, 10:33

Ciężko, by ktoś w retail grał, bo ten jest tylko angielski na ten moment, który trzeba sobie sprowadzać :)
Seba nie grałeś nigdy w grę z KS, np z Strecz Golami/dodatkiem i stwierdziłeś, że bez tego dodatku to bieda, bo chyba taki case tu jest. Przykładowo np. Wiedźmin Stary Świat (wydarzeń mało w podstawce, czy Zaginiona wiedza do Eldritch Horror)
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4472
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Cyberpunk 2077: Gangs of Night City (Andrea Chiarvesio, Eric M. Lang, Alexio Schneeberger, Francesco)

Post autor: Hardkor »

gogovsky pisze: 08 mar 2024, 14:18
Hardkor pisze: 08 mar 2024, 10:33

Ciężko, by ktoś w retail grał, bo ten jest tylko angielski na ten moment, który trzeba sobie sprowadzać :)
Seba nie grałeś nigdy w grę z KS, np z Strecz Golami/dodatkiem i stwierdziłeś, że bez tego dodatku to bieda, bo chyba taki case tu jest. Przykładowo np. Wiedźmin Stary Świat (wydarzeń mało w podstawce, czy Zaginiona wiedza do Eldritch Horror)
W Cyberpunka grałem bez tych dodatków z SG i mi się bardzo podobał, ale w podstawce jest 12 edgerunnerów. W KS jest chyba 4x tyle, więc trudno mi coś powiedzieć, bo moim zdaniem w podstawce jest ich mało.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
Diserve
Posty: 196
Rejestracja: 05 paź 2021, 08:35
Has thanked: 92 times
Been thanked: 67 times

Re: Cyberpunk 2077: Gangs of Night City (Andrea Chiarvesio, Eric M. Lang, Alexio Schneeberger, Francesco)

Post autor: Diserve »

Hardkor pisze: 08 mar 2024, 10:33
Spoiler:
Ciężko, by ktoś w retail grał, bo ten jest tylko angielski na ten moment, który trzeba sobie sprowadzać :)
No tu chodziło o gołą podstawkę ewentualnie z dodatkiem, który nie jest KSE.
spirit7
Posty: 47
Rejestracja: 15 sty 2020, 09:40
Has thanked: 8 times
Been thanked: 3 times

Re: Cyberpunk 2077: Gangs of Night City (Andrea Chiarvesio, Eric M. Lang, Alexio Schneeberger, Francesco)

Post autor: spirit7 »

Wie ktos może jakie dodatki będą do cyberpunka tylko families&outcast czy coś jeszcze?
Ostatnio zmieniony 25 mar 2024, 08:21 przez spirit7, łącznie zmieniany 1 raz.
sasquach
Posty: 1830
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 934 times
Been thanked: 586 times

Re: Cyberpunk 2077: Gangs of Night City (Andrea Chiarvesio, Eric M. Lang, Alexio Schneeberger, Francesco)

Post autor: sasquach »

spirit7 pisze: 25 mar 2024, 00:50 Wie ktos może jakie dodatki będą co cyberpunka tylko families&outcast czy coś jeszcze?
Do przedsprzedaży raczej się nie dowiemy, ale coś będzie. Patrząc na to, że do Marvel Zombies wyciągnęli aż 4 KSE dodatki to mam duże oczekiwania :)
Awatar użytkownika
Diserve
Posty: 196
Rejestracja: 05 paź 2021, 08:35
Has thanked: 92 times
Been thanked: 67 times

Re: Cyberpunk 2077: Gangs of Night City (Andrea Chiarvesio, Eric M. Lang, Alexio Schneeberger, Francesco)

Post autor: Diserve »

sasquach pisze: 25 mar 2024, 01:16
spirit7 pisze: 25 mar 2024, 00:50 Wie ktos może jakie dodatki będą co cyberpunka tylko families&outcast czy coś jeszcze?
Do przedsprzedaży raczej się nie dowiemy, ale coś będzie. Patrząc na to, że do Marvel Zombies wyciągnęli aż 4 KSE dodatki to mam duże oczekiwania :)
No i teraz to mnie zaintrygowałeś - nie śledziłem wcześniej formy w jakiej Portal wydawał projekty KS z KSE dodatkami - ale twój wpis rozbudził nadzieje, że coś będzie do tego CP :)
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4472
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Cyberpunk 2077: Gangs of Night City (Andrea Chiarvesio, Eric M. Lang, Alexio Schneeberger, Francesco)

Post autor: Hardkor »

Coś mają dać, ale co? Nie wiadomo. Wiem tylko, że nie ten plastikowy dodatek, który nie był w all-in.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
Laaq
Posty: 13
Rejestracja: 21 sie 2020, 12:58
Has thanked: 7 times

Re: Cyberpunk 2077: Gangs of Night City (Andrea Chiarvesio, Eric M. Lang, Alexio Schneeberger, Francesco)

Post autor: Laaq »

RorK pisze: 02 mar 2024, 22:59 Te odpowiedzialne za zatrudnianie Edgerunnerów wydawały się najmniej atrakcyjne a stanowią 1/3 wszystkich POI.
Wydaje mi się że naprawia to dodatek side gig, gdzie możesz aktywować zółte POI właśnie nie do zatrudniania tylko uzyskania jakichś benefitów od fixerów, ale nie wiem dokładnie bo nie posiadam a w necie nie ma tego opisanego.
Awatar użytkownika
walkingdead
Posty: 2047
Rejestracja: 06 lut 2013, 19:57
Has thanked: 123 times
Been thanked: 337 times

Re: Cyberpunk 2077: Gangs of Night City (Andrea Chiarvesio, Eric M. Lang, Alexio Schneeberger, Francesco)

Post autor: walkingdead »

Laaq pisze: 26 mar 2024, 11:50
RorK pisze: 02 mar 2024, 22:59 Te odpowiedzialne za zatrudnianie Edgerunnerów wydawały się najmniej atrakcyjne a stanowią 1/3 wszystkich POI.
Wydaje mi się że naprawia to dodatek side gig, gdzie możesz aktywować zółte POI właśnie nie do zatrudniania tylko uzyskania jakichś benefitów od fixerów, ale nie wiem dokładnie bo nie posiadam a w necie nie ma tego opisanego.
"If a player controls the Fixer POI in a District, that Fixer's effect applies to them".

Kilka dni temu dotarł do mnie wreszcie mój KS. Mam za sobą 4 rozgrywki (solo na dwie łapy), poznaję zależności w grze oraz dodatki. Rozgrywka jest interesująca, jest wiele możliwości działań, "scenariusze" mocno urozmaicają grę.Grałam wczoraj w "Net protection" oraz dodatek "Gang Wars". Net protection modyfikuje netrun (jest odrębna plansza) i zmieniają się jego zasady. Dodatkowo, w netrunie po nieudanych rzutach kośćmi pojawia się nowa talia kart (retaliation cards), która jest naprawdę mocna (sporo straty jednostek). Net protection zmienia również zasady działania kart opportunities. Karty nie są widoczne przed wyborem, więc dobieramy je "na czuja." Ale jeśli okaże się, że nie spełniasz warunków karty to konsekwencje bywają bolesne. To było wręcz uzależniająco- ekscytujące.
Niefortunnie dobrałam sobie wczoraj dwa gangi, których unikalne umiejętności bazowały na walce, więc naparzałam się aż miło. Dodatkowo, mocno celowałam w nowych edgerunnersów, bo jeden z gangów promował obecność "neutralnych" edgerunnersów w dzielnicy.

Nie jestem krytyczna. Uwielbiam CDPR, uwielbiam CP77, więc pewnie spoglądam na grę nieco bardziej łaskawym okiem niz wielu Was. Na ten moment podoba mi się bardzo.
Podoba mi się mnogość akcji, które mozna wykonać. W gruncie rzeczy, gra wymagała ode mnie sporo kombinowania ( nie wykluczam też, że wczoraj wynikało to z później godziny i wcześniejszego intensywnego treningu siatkówki :roll: :D ), dużo wyborów i decyzji do podjęcia -co rozwijać, na co postawić. Jest presja na planszy wynikająca z ograniczonej liczby dzielnic, więc robi się ciasno i intensywnie ( jestem zaciętym graczem, a każda moja ręka walczy o zwycięstwo jak zła, ale pewnie w 4 graczy to jest dopiero ostre ciśnienie na planszy :mrgreen: ). Podobaja mi się spore talie edgerunnersów i opportunities. Dodatkowy smaczek do rozgrywki. Nadal najmniej odkryłam jeszcze netrun. Najmniej widzę korzyści z inwestowania w taką akcję, ale daję sobie jeszcze kilka rozgrywek, aby poznać nieco więcej niuansów.

Ostatnio niewiele grałam w podobne mechaniki, więc może mój "zachwyt" wynika z pewnej świeżości? Z pewnością podzielę się kolejnymi wrażeniami po kolejnych rozgrywkach.
Maleficii
Posty: 14
Rejestracja: 09 maja 2023, 11:32
Has thanked: 11 times
Been thanked: 1 time

Re: Cyberpunk 2077: Gangs of Night City (Andrea Chiarvesio, Eric M. Lang, Alexio Schneeberger, Francesco)

Post autor: Maleficii »

Spoiler:
Którą wersję z KS posiadasz Legend pledge ? Grałaś może w Blood Rage ? Czy CP77 jest podobny do BR ?
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2024, 13:55 przez Curiosity, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: CYTOWANIE!!!
sasquach
Posty: 1830
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 934 times
Been thanked: 586 times

Re: Cyberpunk 2077: Gangs of Night City (Andrea Chiarvesio, Eric M. Lang, Alexio Schneeberger, Francesco)

Post autor: sasquach »

Maleficii pisze: 10 kwie 2024, 13:33 Którą wersję z KS posiadasz Legend pledge ? Grałaś może w Blood Rage ? Czy CP77 jest podobny do BR ?
Trochę, to w końcu Lang, u niego te same elementy przewijają się w różnych grach. Dla mnie gry są na tyle różne, że mogę mieć obie na półce (tak i resztę jego dudes on map)
Maleficii
Posty: 14
Rejestracja: 09 maja 2023, 11:32
Has thanked: 11 times
Been thanked: 1 time

Re: Cyberpunk 2077: Gangs of Night City (Andrea Chiarvesio, Eric M. Lang, Alexio Schneeberger, Francesco)

Post autor: Maleficii »

sasquach pisze: 10 kwie 2024, 13:44
Maleficii pisze: 10 kwie 2024, 13:33 Którą wersję z KS posiadasz Legend pledge ? Grałaś może w Blood Rage ? Czy CP77 jest podobny do BR ?
Trochę, to w końcu Lang, u niego te same elementy przewijają się w różnych grach. Dla mnie gry są na tyle różne, że mogę mieć obie na półce (tak i resztę jego dudes on map)
Jak oceniasz tą grę w porównaniu np. do BR albo ANKH w zakresie długości rozgrywki/skomplikowania/downtimu ?
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4472
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Cyberpunk 2077: Gangs of Night City (Andrea Chiarvesio, Eric M. Lang, Alexio Schneeberger, Francesco)

Post autor: Hardkor »

Maleficii pisze: 10 kwie 2024, 13:54
sasquach pisze: 10 kwie 2024, 13:44
Maleficii pisze: 10 kwie 2024, 13:33 Którą wersję z KS posiadasz Legend pledge ? Grałaś może w Blood Rage ? Czy CP77 jest podobny do BR ?
Trochę, to w końcu Lang, u niego te same elementy przewijają się w różnych grach. Dla mnie gry są na tyle różne, że mogę mieć obie na półce (tak i resztę jego dudes on map)
Jak oceniasz tą grę w porównaniu np. do BR albo ANKH w zakresie długości rozgrywki/skomplikowania/downtimu ?
Cyberpunk jest na pewno najprostszy z tych 3 wymienionych gier wg mnie i jednocześnie najkrótszy. Partię da się skończyć w 60-120 minut (skład 3/4 osoby). Downtime też bym powiedział najmniejszy. Nie jestem zbytnim fanem BR, ale ANkh już owszem i dla mnie to różne gry. Ankh jest bardziej taktyczny i wymaga więcej przemyślenia - co znowu generuje downtime. Cyberpunk jest prostszy. To już co kto woli. Osobiście z obu gier wole Cybera, ale nie znaczy, że porzucę przez to Ankha. Będzie grany tylko rzadziej :)
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Maleficii
Posty: 14
Rejestracja: 09 maja 2023, 11:32
Has thanked: 11 times
Been thanked: 1 time

Re: Cyberpunk 2077: Gangs of Night City (Andrea Chiarvesio, Eric M. Lang, Alexio Schneeberger, Francesco)

Post autor: Maleficii »

Hardkor pisze: 10 kwie 2024, 14:22
Maleficii pisze: 10 kwie 2024, 13:54
sasquach pisze: 10 kwie 2024, 13:44

Trochę, to w końcu Lang, u niego te same elementy przewijają się w różnych grach. Dla mnie gry są na tyle różne, że mogę mieć obie na półce (tak i resztę jego dudes on map)
Jak oceniasz tą grę w porównaniu np. do BR albo ANKH w zakresie długości rozgrywki/skomplikowania/downtimu ?
Cyberpunk jest na pewno najprostszy z tych 3 wymienionych gier wg mnie i jednocześnie najkrótszy. Partię da się skończyć w 60-120 minut (skład 3/4 osoby). Downtime też bym powiedział najmniejszy. Nie jestem zbytnim fanem BR, ale ANkh już owszem i dla mnie to różne gry. Ankh jest bardziej taktyczny i wymaga więcej przemyślenia - co znowu generuje downtime. Cyberpunk jest prostszy. To już co kto woli. Osobiście z obu gier wole Cybera, ale nie znaczy, że porzucę przez to Ankha. Będzie grany tylko rzadziej :)
Rozgrywka w BR na 4 osoby to też niecałe dwie godziny. Mam wrażenie, że BR to prosta gra, jeżeli CP77 jest jeszcze prostszy to w sumie na plus. Można wyciągnąć z pudełka raz na jakiś czas i dobrze się bawić.

Macie może jakieś rozeznanie jeżeli chodzi o dodatki z KS ? W detalu będzie tylko podstawka plus rodziny i wyrzutki. Podstawka w detalu jest też okrojona. Na BGG pojawiają się głosy, że te dodatki z KS są całkiem fajne i gra trochę traci w przypadku ich braku. Przegapiłem kampanię na KS i zastanawiam się nad wersją detaliczną.
ODPOWIEDZ