Turbo / Heat - pytania o zasady
-
- Posty: 2518
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1017 times
- Been thanked: 492 times
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Jeśli wylosowaliśmy żeton pogody (ten duży) z mgłą i jest na nim, że nie działa aerodynamika, a jednocześnie wylosowaliśmy żetony efektów (te małe, nie pamiętam nomenklatury), które mówią że w danym sektorze aerodynamika jest większa o 1, to jak to działa? W ogóle nie ma aero, ale w tym danym sektorze jednak jest i wynosi 1?
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
- Adrian_P
- Posty: 36
- Rejestracja: 02 gru 2019, 09:25
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Warunki z dużego żetonu pogody odnoszą się tylko do żetonu małego z chmurką i słońcem.
Inne małe żetony działają niezależnie.
Inne małe żetony działają niezależnie.
-
- Posty: 2518
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1017 times
- Been thanked: 492 times
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
No dobrze, ale niby jak ma ten żeton kasować aerodynamikę PRZED wyścigiem? Poza tym jest to ostatnie zdanie, że może kasować także niektóre żetony warunków drogowych. I o to nam chodziło - czyli kasuje dodatkową aerodynamikę w takim razie? Skąd możemy wiedzieć, które kasuje, a które nie?
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Duży żeton pogody obowiązuje tylko w tym zakresie toru, w którym położony jest mały żeton z chmurką.Miszon pisze: ↑24 mar 2024, 09:19 No dobrze, ale niby jak ma ten żeton kasować aerodynamikę PRZED wyścigiem? Poza tym jest to ostatnie zdanie, że może kasować także niektóre żetony warunków drogowych. I o to nam chodziło - czyli kasuje dodatkową aerodynamikę w takim razie? Skąd możemy wiedzieć, które kasuje, a które nie?
Inaczej mówiąc. W tym sektorze, tych sektorach, w których jest mały żeton słoneczka z chmurką, obowiązują wyslosowane warunki pogodowe opisane na dużym prostokątnym żetonie, jak na przykład brak aerodynamiki, etc.
- Apos
- Posty: 983
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 360 times
- Been thanked: 773 times
- Kontakt:
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
@Miszon
Lewa część dużego kafelka pogody zmienia warunki dla wszystkich graczy przed wyścigiem. W tym przypadku każdy gracz zaczyna z jedną kartą przemęczenia więcej.
Prawa część dużego kafelka pogody odnosi się do tych sekcji toru, w których została rozłożona ikonka efektu pogody (z słońce za chmurką). W tych sektorach, między zakrętami efekt aerodynamiczny może mieć efekt o 2 większy - jest to opcjonalne.
Lewa część dużego kafelka pogody zmienia warunki dla wszystkich graczy przed wyścigiem. W tym przypadku każdy gracz zaczyna z jedną kartą przemęczenia więcej.
Prawa część dużego kafelka pogody odnosi się do tych sekcji toru, w których została rozłożona ikonka efektu pogody (z słońce za chmurką). W tych sektorach, między zakrętami efekt aerodynamiczny może mieć efekt o 2 większy - jest to opcjonalne.
-
- Posty: 2518
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1017 times
- Been thanked: 492 times
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
aa OK, rozumiem.
Przyznam, że instrukcja do tej gry jest jakaś dziwnie zawiła. Przykładowo nie skumałem na razie zasady działania legend - chyba coś źle nimi gramy, bo jakoś słabo jadą, nie jak legendy .
Przyznam, że instrukcja do tej gry jest jakaś dziwnie zawiła. Przykładowo nie skumałem na razie zasady działania legend - chyba coś źle nimi gramy, bo jakoś słabo jadą, nie jak legendy .
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
- Apos
- Posty: 983
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 360 times
- Been thanked: 773 times
- Kontakt:
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Jest pokręcona na tak prostą i rodzinną grę.
Upewnij się, że macie poprawioną instrukcję - jest do ściągnięcia ze strony wydawcy. Trochę poprawia, trochę jest więcej przykładów, ale nadal jest jak piszesz - dziwnie zawiła.
Z legendami przy stole nie grałem, ale na BGA włączamy te +1 czy +2 aby było wyzwanie.
-
- Posty: 2518
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1017 times
- Been thanked: 492 times
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
No tak, na BGA też grałem z legendami. Ale jak tam gram, to nie muszę wiedzieć, jak one działają, jadą i już , a na stole to już sam muszę myśleć, jak nimi poruszać.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
- Apos
- Posty: 983
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 360 times
- Been thanked: 773 times
- Kontakt:
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Fakt. Osobiście wolę grać w Turbo ze znajomymi w pełnym składzie i nie martwić się obsługą botów
- Adrian_P
- Posty: 36
- Rejestracja: 02 gru 2019, 09:25
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Ja z kolei gram dużo z legendami i są bardzo proste w obsłudze. Są tylko dwie zmienne: legenda przed linią legend, legenda za linią legend i to wszystko . Szybko wchodzi w krew. Ostatnio gram na dziewięć legend i ja także jest kim poruszać