Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
adikom5777
Posty: 2231
Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 81 times
Been thanked: 12 times

Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwoś

Post autor: adikom5777 »

widzialem w wątku na bgg, że otrzymałeś odpowiedź do tej misji :) rozwiązanie jest banalne i chyba tak właśnie trzeba to rozumieć.

Mam natomiast jedno pytanie. Czy jak jesteśmy np. narodowości hiszpańskiej i mamy jeden angielski 'bounty token' to czy hiszpańskie 'naval ships' także nas poszukują?
Awatar użytkownika
lou
Posty: 153
Rejestracja: 28 sty 2010, 15:09
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 27 times
Been thanked: 34 times

Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwoś

Post autor: lou »

tak, jeżeli mamy jakikolwiek żeton bounty poszukują nas okręty wszystkich państw (wyjątkiem jest misja list kaperski), natomiast nie szukają piraci
to jakie państwo nas szuka ma znaczenie przy rzucie na poszukiwanie, na karcie okrętu marynarki jest znaczek
cyfra/ znacznik bounty
i tu chodzi o ilość bounty od danego państwa -stosujesz przy rzucie wyższą wartość
"Humans need fantasy to be human. "
— Terry Pratchett
moje gry
kacek
Posty: 85
Rejestracja: 28 lut 2011, 20:47

Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwoś

Post autor: kacek »

Witam
ja mam takie pytania:
1) jak używać kart glory? A dokładniej, czy one są do jednorazowego zagrania? Napisane jest na nich (przynajmniej tych, które mi się przytrafiły) 'play this card' a nie 'play and discard', co by oznaczało, że trzeba je odrzucić. Ma to o tyle znaczenie, że dzisiaj miałem kartę, która mówiła, że mogę ją zagrać i 'zestaszować' sobie złoto do skrzyni w dowolnym porcie. To już tak mam na stałe, aż nie zginę czy też nie zdecyduję się jej odrzucić, żeby zachować limit 4 kart?

2) karty misji i pogłosek - czy jeżeli nie uda mi się za pierwszym razem udowdnić, że pogłoska jest prawdziwa, to ją natychmiast tracę, bo okazała się fałszywa, czy mogę jeszcze próbowac (np. w następnej turze?)?
I są takie misje (niestety teraz nie pamiętam dokładnie, która to była, bo na razie grałem tylko 5 razy i misje wykonywałem raptem 2 czy 3), gdzie nie wynika z treści, że po nieudanym rzucie czy innej próbie ta misja się nie udała. Mam wrażenie, że na niektórych kartach wyraźnie jest podany warunek powodzenia/porażki misji, a część kart tej informacji nie ma. Nie jestem dokładnie pewien, czy nie konfabuluję, ale podczas naszych rozgrywek zauważyłem, że część z nas unikała misji, jako niejasnych czy kłopotliwych. Byłbym wdzięczny za jednoznaczną wykładnię reguł dotyczących misji.
3) z innej beczki. Nie macie wrażenia, że te 10 punktów zwycięstwa trochę szybko następuje? Zwłaszcza, że dzieje się to znienacka, kiedy jakiś perfidny gracz pokazuje skrzynkę i pozamiatane. Przy całej ociekającej klimatem rozgrywce nagle następuje 'antyszczyt' (jak to nazwaliśmy w grupie za angielskim pięknym 'anticlimax'). Ja dzisiaj dorobiłem sobie tor do 15 i wreszcie było super. Trochę długo się grało, ale ciężko jest mi spinać się w tej grze i zasuwać w napięciu między portami. Strasznie wszyscy w mojej grupie lubimy się bujać po planszy i chwytać klimat przygody i Karaibów.
Pozdrawiam
Kacper
Awatar użytkownika
lou
Posty: 153
Rejestracja: 28 sty 2010, 15:09
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 27 times
Been thanked: 34 times

Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwoś

Post autor: lou »

1. tak, są jednorazowe
2. jeżeli nie potwierdzisz pogłoski za pierwszym razem tracisz ją, była tylko plotką :)
na misjach jest napisane czy ją tracisz czy nie, o ile pamiętam są tylko 1 czy 2 które się traci, pozostałe można próbować
wiele razy (np. "Holenderskie faktorie")
3. my też gramy do 15 punktów, zachowując limit punktów za zloto 5, co stanowi juz tylko 1/3 a nie połowe. Gra jest sporo
ciekawsza w końcówce
"Humans need fantasy to be human. "
— Terry Pratchett
moje gry
bambotza
Posty: 35
Rejestracja: 16 cze 2011, 23:12

Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwoś

Post autor: bambotza »

Czy podczas akcji portowej można kupić dowolną ilość specjalnych broni (oczywiście po jeden z każdego rodzaju) czy tylko jedną na akcję?
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwoś

Post autor: Nataniel »

Dowolna
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
puniek
Posty: 182
Rejestracja: 23 kwie 2008, 20:03
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwoś

Post autor: puniek »

Witajcie,

ma ktoś może tłumaczenie kart oraz instrukcji? Bardzo byłbym wdzięczny za odpowiedź.

pozdrawiam

P.
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwoś

Post autor: Nataniel »

Niebawem (2-3 tyg) ukaże się oficjalne polskie tłumaczenie instrukcji.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
jerrymagu
Posty: 460
Rejestracja: 27 gru 2010, 20:28

Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwoś

Post autor: jerrymagu »

mam cały czas wątpliwości co do tego czy jeśli wpływam do portu - poświęcając jedną z trzech akcji i gdy chcę wykonać akcje portowe to czy liczą się one za jedną akcję czy też np. sprzedaż, zakup, rekrutacja to trzy oddzielne akcje i w związku z tym że wpłynięcie kosztowało mnie już jedną akcję to z tych trzech mogę wybrać tylko dwie
Czarne serce mam i czarną w żyłach krew!
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwoś

Post autor: kwiatosz »

Akcja portowa pozwala wykonać wszystkie akcje portowe. Wiem jak to brzmi, ale to prawda.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
jerrymagu
Posty: 460
Rejestracja: 27 gru 2010, 20:28

Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwoś

Post autor: jerrymagu »

tak potem grałem ale jakoś bez przekonania bo bardziej naturalnie wydaje się gdy trzeba dokonywać wyboru.
dzięki za potwierdzenie
Czarne serce mam i czarną w żyłach krew!
Awatar użytkownika
shaman
Posty: 48
Rejestracja: 16 gru 2008, 13:34

Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwoś

Post autor: shaman »

Mam pytanie dotyczace uzycia karty "mutiny".

Gracz A zdobyl 12+ zlota podczas ataku na statek kupiecki. Czy jesli w tym momencie gracz B zagra karte "mutiny" w wyniku ktorej gracz A musi zaplacic zlotem, to czy to zloto powinno pochodzic z jego zasobow czy z wlasnie dokonanej grabiezy na statku kupieckim?

Inaczej - czy zagranie karty "mutiny" mozne zapobiec otrzymaniu punktu "glory" za zdobycie 12+ zlota?

pozdrawiam
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwoś

Post autor: Nataniel »

Nie zapobiega.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
jamaz
Posty: 5
Rejestracja: 09 kwie 2012, 12:15
Lokalizacja: Warszawa

Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwoś

Post autor: jamaz »

Witam na forum, to mój 1. post ;)

Pytanie, z odpowiedzą może nieco oczywistą ale co tam; czy będąc na przykład Hiszpanem, mogę atakować hiszpańskie statki kupieckie i co za tym idzie dać wyznaczyć za siebie nagrodę Hiszpanii? Mam wrażenie, że tak, bo w instrukcji na str. 11 na obrazku widać fragment karty kapitana De Silva (Hiszpan) i na torze nagród jest hiszpańska flaga.
Awatar użytkownika
Epyon
Posty: 1164
Rejestracja: 30 mar 2012, 08:07
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 8 times

Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwoś

Post autor: Epyon »

Zdrada swojego kraju jest jak najbardziej możliwa. ;)
Awatar użytkownika
jamaz
Posty: 5
Rejestracja: 09 kwie 2012, 12:15
Lokalizacja: Warszawa

Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwoś

Post autor: jamaz »

Dzięki za odpowiedz!

Jestem już po pierwszej poważnej rozgrywce w 4 osoby i nasuwają się pierwsze pytania...

1. Akcja port, zakup towarów. Losujemy 6 kart, 3 z nich są takie same. Ładownia ma pojemność 2. Czy możemy zadeklarować zakup 3 kart by obniżyć koszt w sumie do 3 sztuk złota zamiast kupować 2 karty w cenie 4?

2. Sytuacja gdy sprzedaję fleutę a kupuję Fregatę. W instrukcji czytamy: "Gdy kupujesz nowy statek, przechodzi na niego pozostała załoga ze starego statku". Rozumiem to tak, że mając załogę na fleucie na poziomie 1, po przejściu na galeon załoga też wynosi 1 i muszę rekrutować brakujących ludzi do poziomu 3?
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2012, 00:40 przez jamaz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
djedi gamer
Posty: 482
Rejestracja: 27 mar 2012, 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time

Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwoś

Post autor: djedi gamer »

1. kupujesz po 1 dukacie dwa ładunki, razem 2 dukaty. Tutaj rada: nie kupuj towarów będąc piratem ze slupem.

2. Tak. załoga nie jest na wyposażeniu nowego statku. Trzeba ją zrekrutować.

3. nasuwa pisze się przez u :)
Awatar użytkownika
jamaz
Posty: 5
Rejestracja: 09 kwie 2012, 12:15
Lokalizacja: Warszawa

Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwoś

Post autor: jamaz »

Przeczytałem raz jeszcze odpowiedni ustęp w instrukcji i plus to co napisałeś, wszystko nabiera sensu... "Podstawowa cena za 1 sztukę ładunku to 3 dukaty. Jeżeli dobierzesz 2 karty z tym samym ładunkiem, ich cena spada do 2 dukatów. Jeżeli dobierzesz 3 takie karty, zapłacisz za nie po 1 dukacie za sztukę" Czyli nie ilość zakupionych tych samych produktów obniża ich cenę, a to że jest ich tyle na składzie i przez to cena jest niższa. Dzięki.

A błąd poprawiony ;)
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwoś

Post autor: Nataniel »

Errata, FAQ i oficjalny Wariant Piracki (Cutthroat Variant):
http://www.rebel.pl/product.php/1,371/2 ... sarze.html
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
a.dan
Posty: 50
Rejestracja: 17 gru 2015, 00:16

Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwości

Post autor: a.dan »

Czy ktoś z użytkowników mógłby podesłać mi tłumaczenia kart? Pisałem do autora, ale chyba nie zagląda już na forum.
kikuhirito
Posty: 1
Rejestracja: 21 wrz 2019, 04:04

Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwości

Post autor: kikuhirito »

Czy ktoś z użytkowników mógłby podesłać mi tłumaczenia kart?
kozi999
Posty: 3
Rejestracja: 08 kwie 2014, 23:23
Has thanked: 1 time

Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwości

Post autor: kozi999 »

Hej, ja wyżej jak w temacie, posiadam wersję niemiecką ;o szukam zestawu wszystkich kart np. po angielsku lub tłumaczenia na polski , czy ktoś może wesprzeć ? dzięki!
TOKULIGOWSKI
Posty: 48
Rejestracja: 20 lis 2014, 15:33
Has thanked: 22 times
Been thanked: 5 times

Re: Merchants & Marauders / Kupcy i Korsarze (Kasper Aagaard, Christian Marcussen)

Post autor: TOKULIGOWSKI »

Czy jakaś dobra dusza nie miałaby instrukcji do podstawki w wersji pl? Pisałem w tej sprawie Do Rebela ale mnie ola... zignorował.
Kretilla
Posty: 150
Rejestracja: 28 maja 2005, 19:43
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Merchants & Marauders / Kupcy i Korsarze (Kasper Aagaard, Christian Marcussen)

Post autor: Kretilla »

TOKULIGOWSKI pisze: 20 mar 2024, 20:52 Czy jakaś dobra dusza nie miałaby instrukcji do podstawki w wersji pl? Pisałem w tej sprawie Do Rebela ale mnie ola... zignorował.
Ale Ty chcesz papierową wersję? Takiej to chyba już Ci nie znajdą, bo gra od wielu lat wyprzedana i chyba nie ma dodruku.

A jeżeli chcesz w pdf.. to przecież znalezienie jej zajmuje 2 sekundy wystarczy wpisać "kupcy i korsarze instrukcja" w wyszukiwarkę... i masz pierwszy wynik na stronie Rebela.

(z jakiegoś powodu Chrome niepoprawnie otwiera tego pdfa.. wystarczy po prostu wybrać "zapisz link jako...")

https://files.rebel.pl/files/instrukcje ... rsarze.pdf
TOKULIGOWSKI
Posty: 48
Rejestracja: 20 lis 2014, 15:33
Has thanked: 22 times
Been thanked: 5 times

Re: Merchants & Marauders / Kupcy i Korsarze (Kasper Aagaard, Christian Marcussen)

Post autor: TOKULIGOWSKI »

Znalazłem ten plik już wcześniej ale z jakiegoś powodu nie otwiera mi się on ani na laptopie służbowym ani na komputerze ani na komórce. I tak... mam zainstalowanego Acrobata. Ale dziękuję za pomoc. Znalazła się przyjazna dusza z działającym pdfem. Dzięki.
ODPOWIEDZ