Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
bdm
Posty: 580
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 382 times
Been thanked: 63 times

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: bdm »

Co do światła to czytałem opinie, że szkoda czasu na jego przywracanie ale każdy gra jak uważa za stosowne. :)
majami
Posty: 7
Rejestracja: 17 mar 2023, 17:01
Has thanked: 6 times

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: majami »

bdm pisze: 16 kwie 2023, 21:06
shuji pisze: 31 paź 2022, 19:20
nanautzin pisze: 31 paź 2022, 16:52 Czy żeton czasu na aktywnej stronie po przejściu progu zasilania zmienia się na nieaktywny czy już cały czas zostaje na aktywnej? Wydawało mi się, że czytałem, iż się zmienia, ale teraz nie mogę tego znaleźć.
Moim zdaniem zostaje na aktywnej, oczywiście chyba że wydarzenie czy coś innego go zmienić
Pozostaje aktywny do momentu przejścia przez niebieski próg zasilania. Wówczas zmienia się na nieaktywny - strona 23 instrukcji.
Szukam tego w instrukcji i nie mogę znaleźć. Jest jedynie wspomniane, że konkretne wydarzenia i karty ("Przepięcie" i "Omijanie zabezpieczeń") mogą spowodować odwrócenie żetonu czasu.
bdm
Posty: 580
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 382 times
Been thanked: 63 times

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: bdm »

majami pisze: 25 lut 2024, 19:06
bdm pisze: 16 kwie 2023, 21:06
shuji pisze: 31 paź 2022, 19:20

Moim zdaniem zostaje na aktywnej, oczywiście chyba że wydarzenie czy coś innego go zmienić
Pozostaje aktywny do momentu przejścia przez niebieski próg zasilania. Wówczas zmienia się na nieaktywny - strona 23 instrukcji.
Szukam tego w instrukcji i nie mogę znaleźć. Jest jedynie wspomniane, że konkretne wydarzenia i karty ("Przepięcie" i "Omijanie zabezpieczeń") mogą spowodować odwrócenie żetonu czasu.
Strona 24 instrukcji (nie wiem dlaczego wcześniej pisałem, że 23. :roll: ): Rozdział ZASILANIE i podrozdział PROGI ZASILANIA.
majami
Posty: 7
Rejestracja: 17 mar 2023, 17:01
Has thanked: 6 times

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: majami »

bdm pisze: 25 lut 2024, 20:33
majami pisze: 25 lut 2024, 19:06
bdm pisze: 16 kwie 2023, 21:06
Pozostaje aktywny do momentu przejścia przez niebieski próg zasilania. Wówczas zmienia się na nieaktywny - strona 23 instrukcji.
Szukam tego w instrukcji i nie mogę znaleźć. Jest jedynie wspomniane, że konkretne wydarzenia i karty ("Przepięcie" i "Omijanie zabezpieczeń") mogą spowodować odwrócenie żetonu czasu.
Strona 24 instrukcji (nie wiem dlaczego wcześniej pisałem, że 23. :roll: ): Rozdział ZASILANIE i podrozdział PROGI ZASILANIA.
Nie chodzi mi o stronę instrukcji, znalazłem rozdział o zasilaniu, ale mimo wszystko nie widzę tam informacji, żeby AKTYWNY ŻETON CZASU (niebieski) zmieniał stronę na NIEAKTYWNĄ (czerwoną) po przekroczeniu któregoś progu zasilania na torze czasu.
Jest tylko wspomniane, że wydarzenia i karty mogą to powodować. :) Prosiłbym najlepiej o zdjęcie tekstu w instrukcji, bo może coś źle rozumiem :)
bdm
Posty: 580
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 382 times
Been thanked: 63 times

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: bdm »

majami pisze: 25 lut 2024, 21:58
bdm pisze: 25 lut 2024, 20:33
majami pisze: 25 lut 2024, 19:06
Szukam tego w instrukcji i nie mogę znaleźć. Jest jedynie wspomniane, że konkretne wydarzenia i karty ("Przepięcie" i "Omijanie zabezpieczeń") mogą spowodować odwrócenie żetonu czasu.
Strona 24 instrukcji (nie wiem dlaczego wcześniej pisałem, że 23. :roll: ): Rozdział ZASILANIE i podrozdział PROGI ZASILANIA.
Nie chodzi mi o stronę instrukcji, znalazłem rozdział o zasilaniu, ale mimo wszystko nie widzę tam informacji, żeby AKTYWNY ŻETON CZASU (niebieski) zmieniał stronę na NIEAKTYWNĄ (czerwoną) po przekroczeniu któregoś progu zasilania na torze czasu.
Jest tylko wspomniane, że wydarzenia i karty mogą to powodować. :) Prosiłbym najlepiej o zdjęcie tekstu w instrukcji, bo może coś źle rozumiem :)
Obrazek
Jak masz niebieski żeton zasilania na torze czasu to zmienia się na czerwony (spada zasilanie) tylko po przejściu niebieskiego progu. Po przejściu czerwonego pozostaje niebieski (zasilanie jest aktywne).
Awatar użytkownika
miszczu666
Posty: 264
Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Has thanked: 48 times
Been thanked: 157 times
Kontakt:

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: miszczu666 »

bdm pisze: 26 lut 2024, 00:13
majami pisze: 25 lut 2024, 21:58
bdm pisze: 25 lut 2024, 20:33
Strona 24 instrukcji (nie wiem dlaczego wcześniej pisałem, że 23. :roll: ): Rozdział ZASILANIE i podrozdział PROGI ZASILANIA.
Nie chodzi mi o stronę instrukcji, znalazłem rozdział o zasilaniu, ale mimo wszystko nie widzę tam informacji, żeby AKTYWNY ŻETON CZASU (niebieski) zmieniał stronę na NIEAKTYWNĄ (czerwoną) po przekroczeniu któregoś progu zasilania na torze czasu.
Jest tylko wspomniane, że wydarzenia i karty mogą to powodować. :) Prosiłbym najlepiej o zdjęcie tekstu w instrukcji, bo może coś źle rozumiem :)
Jak masz niebieski żeton zasilania na torze czasu to zmienia się na czerwony (spada zasilanie) tylko po przejściu niebieskiego progu. Po przejściu czerwonego pozostaje niebieski (zasilanie jest aktywne).
Otóż nie.
Żeton czasu (zasilania) na torze czasu z niebieskiego na czerwony odwracasz tylko wtedy, gdy jakieś wydarzenie lub akcja do tego doprowadza. Samo minięcie niebieskiego progu zasilania nie odwraca tego żetonu na stronę czerwoną, tylko niebieski żeton zasilania w sektorze o najwyższym numerze.


Obrazek
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Haisenberg83
Posty: 126
Rejestracja: 12 wrz 2021, 20:36
Has thanked: 142 times
Been thanked: 27 times

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: Haisenberg83 »

miszczu666 pisze: 26 lut 2024, 09:47
bdm pisze: 26 lut 2024, 00:13
majami pisze: 25 lut 2024, 21:58
Nie chodzi mi o stronę instrukcji, znalazłem rozdział o zasilaniu, ale mimo wszystko nie widzę tam informacji, żeby AKTYWNY ŻETON CZASU (niebieski) zmieniał stronę na NIEAKTYWNĄ (czerwoną) po przekroczeniu któregoś progu zasilania na torze czasu.
Jest tylko wspomniane, że wydarzenia i karty mogą to powodować. :) Prosiłbym najlepiej o zdjęcie tekstu w instrukcji, bo może coś źle rozumiem :)
Jak masz niebieski żeton zasilania na torze czasu to zmienia się na czerwony (spada zasilanie) tylko po przejściu niebieskiego progu. Po przejściu czerwonego pozostaje niebieski (zasilanie jest aktywne).
Otóż nie.
Żeton czasu (zasilania) na torze czasu z niebieskiego na czerwony odwracasz tylko wtedy, gdy jakieś wydarzenie lub akcja do tego doprowadza. Samo minięcie niebieskiego progu zasilania nie odwraca tego żetonu na stronę czerwoną, tylko niebieski żeton zasilania w sektorze o najwyższym numerze.


Obrazek
Faktycznie. Nie wiem dlaczego ale zawsze graliśmy tak, że jak niebieski żeton minął niebieską linię na osi czasu, to go odwracaliśmy na czerwoną stronę. Bez sensu w ogóle i nie wiem skąd takie przekonanie u nas. Pewnie gdzieś źle coś usłyszeliśmy lub zrozumieliśmy 😁 Dzięki za otworzenie oczu na nasz błąd.
bdm
Posty: 580
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 382 times
Been thanked: 63 times

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: bdm »

Ja grałem poprawnie (odwracałem żeton o najwyższym numerze) ale dawno nie grałem i zupełnie zapomniałem, że są cztery strefy zasilania. Przepraszam za wprowadzenie w błąd. :roll:
Dawici
Posty: 32
Rejestracja: 30 lis 2015, 20:41
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: Dawici »

kamilstany pisze: 28 lis 2022, 09:57 Cześć, mam dwa pytania o zasady:

1) Czy może ktoś mi "łopatologicznie" wytłumaczyć o co chodzi z bronią astrobiolożki "robotyczne ramie"?
Tam jest napisane że w trakcie spotkania można użyć aby podnieść truchło...

mam kilka koncepcji ale najbardziej fabularnie i klimatycznie pasuje mi to że: "widząc potworka mogę robotycznym ramieniem pobrać próbkę i oznaczam to trzymając w ramieniu truchło ale sam potwór dalej żyje"

Dobrze rozumiem?

2) Czy na alternatywnej stronie planszy, na powierzchni marsa w tych budynkach jest cały czas prąd? Jest ciemno? czy jak to wygląda?
Ad.1 też to tak interpretuje bo karta umożliwia pobrać truchło "w walce" z obcym.

Ad.2 nie wiem

Czy masz odpowiedzi od innych graczy?
b3lial
Posty: 51
Rejestracja: 20 sty 2024, 22:50
Has thanked: 34 times
Been thanked: 1 time

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: b3lial »

Witam wszystkich i oczywiście mam pytania :

1. Pomieszczenie ZASILANIE AWARYJNE nie ma ilości przedmiotów a jest żółte , czy to oznacza że tam mogę przeszukiwać do woli?
2. Czy jak są sprawdzane karty na ręku gracza (np. przy atakach intruzów, czy przy sprawdzaniu żetonu intruzów) to liczą sie do liczby na ręku też karty skażenia ? Czy tylko akcje ?
gogovsky
Posty: 2210
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 464 times
Been thanked: 511 times

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: gogovsky »

b3lial pisze: 10 mar 2024, 19:51 Witam wszystkich i oczywiście mam pytania :

1. Pomieszczenie ZASILANIE AWARYJNE nie ma ilości przedmiotów a jest żółte , czy to oznacza że tam mogę przeszukiwać do woli?
2. Czy jak są sprawdzane karty na ręku gracza (np. przy atakach intruzów, czy przy sprawdzaniu żetonu intruzów) to liczą sie do liczby na ręku też karty skażenia ? Czy tylko akcje ?
ad. 1 nie ma tam itemów, tak samo jak w magazynie i izolatce
ad. 2 wszystkie karty się liczą
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
b3lial
Posty: 51
Rejestracja: 20 sty 2024, 22:50
Has thanked: 34 times
Been thanked: 1 time

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: b3lial »

Spoiler:
Na kaflu jest ikona z kluczem ...żółte przedmioty, jak to interpretować ? po co ona tam jest ?
bdm
Posty: 580
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 382 times
Been thanked: 63 times

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: bdm »

Wg mnie jeśli jest żółte to ciągniesz kartę z żółtego decku. Do woli przeszukiwać nie możesz. Liczba przedmiotów jest ustalana po odkryciu żetonu leżącego na zakrytym kaflu.
b3lial
Posty: 51
Rejestracja: 20 sty 2024, 22:50
Has thanked: 34 times
Been thanked: 1 time

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: b3lial »

bdm pisze: 13 mar 2024, 20:37 Wg mnie jeśli jest żółte to ciągniesz kartę z żółtego decku. Do woli przeszukiwać nie możesz. Liczba przedmiotów jest ustalana po odkryciu żetonu leżącego na zakrytym kaflu.
Dlatego sie pytam bo to JEDYNE pomieszczenie gdzie ikona jest ale licznika brak
bdm
Posty: 580
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 382 times
Been thanked: 63 times

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: bdm »

Mógłbyś zamieścić ten kafel? Niestety nie posiadam Lockdown i nie mam jak tego zweryfikować.

Na stronie 16 instrukcji znalazłem informację, że pomieszczenia na których nie ma licznika przedmiotów są pomieszczeniami specjalnymi i nie można w nich wykonać akcji przeszukania.
b3lial
Posty: 51
Rejestracja: 20 sty 2024, 22:50
Has thanked: 34 times
Been thanked: 1 time

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: b3lial »

bdm pisze: 16 mar 2024, 10:21 Mógłbyś zamieścić ten kafel? Niestety nie posiadam Lockdown i nie mam jak tego zweryfikować.

Na stronie 16 instrukcji znalazłem informację, że pomieszczenia na których nie ma licznika przedmiotów są pomieszczeniami specjalnymi i nie można w nich wykonać akcji przeszukania.
Obrazek
bdm
Posty: 580
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 382 times
Been thanked: 63 times

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: bdm »

To jest jeden z trzech kafli pomieszczeń specjalnych, które są odkryte od początku gry i na swoich stałych miejscach. Nie możesz ich przeszukiwać.
shuji
Posty: 1280
Rejestracja: 23 kwie 2014, 19:47
Has thanked: 36 times
Been thanked: 219 times

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: shuji »

bdm pisze: 17 mar 2024, 22:31 To jest jeden z trzech kafli pomieszczeń specjalnych, które są odkryte od początku gry i na swoich stałych miejscach. Nie możesz ich przeszukiwać.
a żółty jest pewnie dlatego, że jakaś karta czy efekt może dotyczyć żółtych pomieszczeń
b3lial
Posty: 51
Rejestracja: 20 sty 2024, 22:50
Has thanked: 34 times
Been thanked: 1 time

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: b3lial »

Spoiler:
A czasem na oficjalnej wideo instrukcji nie ma, że jak mija czerwono /niebieskie oznaczenie na osi czasu to odwracamy żeby oznaczyć nie działające zasilanie awaryjne ? Czyli spadek zasilania ? od ok. 6.30 min
shuji
Posty: 1280
Rejestracja: 23 kwie 2014, 19:47
Has thanked: 36 times
Been thanked: 219 times

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: shuji »

b3lial pisze: 18 mar 2024, 20:45
Spoiler:
A czasem na oficjalnej wideo instrukcji nie ma, że jak mija czerwono /niebieskie oznaczenie na osi czasu to odwracamy żeby oznaczyć nie działające zasilanie awaryjne ? Czyli spadek zasilania ? od ok. 6.30 min
Pomyliłeś dwie rzeczy które nie mają ze sobą nic wspólnego :D
Dawici
Posty: 32
Rejestracja: 30 lis 2015, 20:41
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: Dawici »

Dawici pisze: 10 mar 2024, 18:27
kamilstany pisze: 28 lis 2022, 09:57 Cześć, mam dwa pytania o zasady:

1) Czy może ktoś mi "łopatologicznie" wytłumaczyć o co chodzi z bronią astrobiolożki "robotyczne ramie"?
Tam jest napisane że w trakcie spotkania można użyć aby podnieść truchło...

mam kilka koncepcji ale najbardziej fabularnie i klimatycznie pasuje mi to że: "widząc potworka mogę robotycznym ramieniem pobrać próbkę i oznaczam to trzymając w ramieniu truchło ale sam potwór dalej żyje"

Dobrze rozumiem?

2) Czy na alternatywnej stronie planszy, na powierzchni marsa w tych budynkach jest cały czas prąd? Jest ciemno? czy jak to wygląda?
Ad.1 też to tak interpretuje bo karta umożliwia pobrać truchło "w walce" z obcym.

Ad.2 nie wiem

Czy masz odpowiedzi od innych graczy?
Ad. 1 Też tak interpretuję i gram

Ad. 2 ktoś wcześniej odpowiedział że obwódki pomieszczeń dla każdego z 3 sektorów mają inne kolory. Odpowiednie do sektorów kolory mają też budynki na powierzchni marsa stąd wniosek że tam oddziaływuje zasilanie awaryjne. W obszarach powierzchni marsa jest zawsze ciemność. Skąd takie wnioski to nie wiem, źródła nie widzę ale mi to pasuje :-)
ODPOWIEDZ