Awaken Realms

Plany wydawnicze i dyskusje o wydawnictwach polskich i zagranicznych
Awatar użytkownika
ZygfrydDeLowe
Posty: 490
Rejestracja: 17 sty 2017, 13:47
Has thanked: 936 times
Been thanked: 211 times

Re: Awaken Realms

Post autor: ZygfrydDeLowe »

Ja to bym chciał nie trafiać na psujące gry błędy w pierwszych rozgrywkach w dany tytuł.
AR robi gry za szybko, niespecjalnie przykładając się do developmentu, czy testowania (co tak naprawdę jest bolączką wielu tytułów ostatnich lat, zwłaszcza tych wydawanych na wspieraczkach).

Mi osobiście nie odpowiada stosunek moich decyzji jako gracza do ilości czasu poświęconej na obsługę gry, przez co tytuły z tej stajni spadają dla mnie na obrzeża zainteresowań planszowych i widząc ostatnie ich kampanie tylko się w tym utwierdzam.
Awatar użytkownika
Dako
Posty: 873
Rejestracja: 13 paź 2021, 18:37
Has thanked: 272 times
Been thanked: 255 times

Re: Awaken Realms

Post autor: Dako »

ZygfrydDeLowe pisze: 06 mar 2024, 13:32 AR robi gry za szybko, niespecjalnie przykładając się do developmentu, czy testowania (co tak naprawdę jest bolączką wielu tytułów ostatnich lat, zwłaszcza tych wydawanych na wspieraczkach).
Na plus dla wydawnictwa należy jednak napisać, że w jakiś tam sposób analizują uwagi graczy i wydają poprawione wersje zasad, ksiąg do swoich dotychczasowych gier.
Nowe wersje instrukcji, ksiąg do TG, Etherfields można pobrać lub zakupić.
Nie jest to ideał ale zawsze... ;)
dawid
Posty: 516
Rejestracja: 26 lut 2014, 14:59
Has thanked: 183 times
Been thanked: 239 times

Re: Awaken Realms

Post autor: dawid »

Tiaaa
Zwłaszcza po tym jak całkowicie ignoruje uwagi zgłaszane przez graczy podczas blind testów.
Awatar użytkownika
walkingdead
Posty: 2047
Rejestracja: 06 lut 2013, 19:57
Has thanked: 123 times
Been thanked: 337 times

Re: Awaken Realms

Post autor: walkingdead »

Podsyłam update z Grimcoven, ponieważ AR bardzo mocno odnosi się do dyskusji o AI w ich artach (a kilka stron wcześniej chyba o tym tu dyskutowaliśmy):
https://gamefound.com/en/projects/awake ... /updates/2
Jdn
Posty: 289
Rejestracja: 21 lut 2022, 22:27
Has thanked: 60 times
Been thanked: 44 times

Re: Awaken Realms

Post autor: Jdn »

Napisali prawdę. Skrót : mają 15 artystów u nich bezpośrednio. Używają AI by przyspieszyć pracę na różnych etapach. Uważają że bazą musi być artysta nie AI.

Mi ostatnio ktoś pokazał prosty program Da Vinci i jak tam wygenerować coś dla laika. Co mogę powiedzieć wow. Ale na starcie to Ty musisz mieć pomysł i mocno go ukierunkować w tym co chcesz. Jak wież potem jeszcze jak w innych programach to podkręcić to będziesz miał efektywność jako grafik x10. Osoby które nie chcą używać tutaj AI zostaną w tyle jak rękodzieło ludowe. Potrzebne ale nisza. Duże firmy zaczynają już sprzedaż dedykowanych AI danej firmie, tak że ona tylko wybiera swój model i wpuszcza to na jakąś treść z silnymi licencjami gdzie nie wolno pracować na otwartych modelach.
Awatar użytkownika
mmag
Posty: 1147
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 413 times
Been thanked: 254 times

Re: Awaken Realms

Post autor: mmag »

Piękna PR-owa gadka, ale jeżeli standardem jakości w kolejnych produkcjach AR mają być tego typu potworki jak poniżej, to chyba jednak podziękuję. AI może i jest tylko narzędziem, ale te narzędzie trzeba jeszcze umieć prawidłowo wykorzystać.
Spoiler:
"In our final product, every single piece of art will be worked on by human artists, and we deeply believe this will always be the case."

Ciekawe stwierdzenie, biorąc pod uwagę, że powyższa ilustracja z średnią liczbą palców na dłoń równą 6,5 jest częścią finalnego produktu, jaki otrzymali wspierający. Podobnie jak inne sześciopalczaste myszy i mutanty... Hmmm... Tak sobie myślę, że może jednak zrobienie gry w uniwersum Stalkera, nie było takim złym pomysłem z ich strony ;)
Jdn
Posty: 289
Rejestracja: 21 lut 2022, 22:27
Has thanked: 60 times
Been thanked: 44 times

Re: Awaken Realms

Post autor: Jdn »

Will be to chyba będzie a nie że było, więc widzą problem i to poprawią.
Na tych kartach do kości one są mniejsze niż ten screen. Dla mnie opis do kości nie ma znaczenia, liczy się sama kość. Co ciekawe te dedykowane do Tainted Grail mega mi się podobają, a te uniwersalne mniej. Niestety jest racja, że da się je oszukać, potrafię wyrzucić 10razy z rzędu ta sama wartość. Są duże i turlają się kiepsko. Kanty kości są nie zaokrąglone/ścięte przez co kość nie turla się stopuje w połowie drogi normalnej tej wielkości. Jako ozdoba na biurko wg mnie spoko, ale do gry kupiłem wzrokiem i fajny gadżet który będzie leżał.
Awatar użytkownika
mmag
Posty: 1147
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 413 times
Been thanked: 254 times

Re: Awaken Realms

Post autor: mmag »

Jdn pisze: 14 kwie 2024, 12:50 Will be to chyba będzie a nie że było, więc widzą problem i to poprawią.
Na tych kartach do kości one są mniejsze niż ten screen.
Och, precyzyjnego doboru słów nie można im odmówić w tym komunikacie ;) Jakby nie patrzeć, nie obiecują też, że grafiki będą tworzone przez artystów. Wpisanie żądania do silniczka AI, wybór 1 z 10 wygenerowanych propozycji, usunięcie nadmiarowych palców i wykadrowanie grafiki na karcie zapewne się załapie na spełnienie deklaracji, że "every single piece of art will be worked on by human artists" :wink:

Osobiście nawet nie mam problemu z użyciem AI jako narzędzia. Ot, nowa zabawka, na nowe czasy. Mam natomiast problem ze słabym użyciem AI. A w tym momencie AR używa sztucznej inteligencji z taką samą finezją, jak Klemens Franz używa tradycyjnych narzędzi artystycznych...
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4081
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 267 times
Been thanked: 934 times

Re: Awaken Realms

Post autor: brazylianwisnia »

mmag pisze: 14 kwie 2024, 13:16
Jdn pisze: 14 kwie 2024, 12:50 Will be to chyba będzie a nie że było, więc widzą problem i to poprawią.
Na tych kartach do kości one są mniejsze niż ten screen.
Och, precyzyjnego doboru słów nie można im odmówić w tym komunikacie ;) Jakby nie patrzeć, nie obiecują też, że grafiki będą tworzone przez artystów. Wpisanie żądania do silniczka AI, wybór 1 z 10 wygenerowanych propozycji, usunięcie nadmiarowych palców i wykadrowanie grafiki na karcie zapewne się załapie na spełnienie deklaracji, że "every single piece of art will be worked on by human artists" :wink:

Osobiście nawet nie mam problemu z użyciem AI jako narzędzia. Ot, nowa zabawka, na nowe czasy. Mam natomiast problem ze słabym użyciem AI. A w tym momencie AR używa sztucznej inteligencji z taką samą finezją, jak Klemens Franz używa tradycyjnych narzędzi artystycznych...
Ciężko się z tym nie zgodzić. Dali popis olewczego podejścia, które rozpoczęło cała ta dyskusje. Szczególnie, że w 2024 roku dla dobrego AI nie jest żadnym problemem wygenerować normalne ręce. Prędzej czy później niemal cała branża będzie używać AI. To pewnie podobnie gdy wchodziły narzędzia do edycji grafiki na Amige(czy na czym tam graficy zaczynali na poważnie tworzyć cyfrowa grafike) i Ci co rysowali ręcznie na bank też kręcili nosem a wkoncu wszyscy się przyzwyczaili. Oby jednak było to jakościowe korzystanie.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2086
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 432 times

Re: Awaken Realms

Post autor: tomp »

wydaje mi się, że nastały czasy walki o stanowisko "artysta albo rzemieślnik" (skreślić niepotrzebne) versus "operator promtera"

firmy policzą i obawiam się, że wg tabelki z excelem wyjdzie to co im się bardziej opłaca.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3358
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1115 times
Been thanked: 1282 times

Re: Awaken Realms

Post autor: seki »

Bardzo dobry artysta nie musi się bać o pracę. A ten przeciętny? AI go zastąpi z korzyścią dla odbiorcy. Czas domorosłych fotografów i grafików bez umiejętności pewnie minie. Kto będzie potrzebował byle jakiej pracy wygeneruje przez AI. Nie sądzę by powstało stanowisko związane z obsługą AI. Bardziej pójdzie to w tym kierunku, że grafik będzie musiał się nauczyć kolejnego narzędzia do generowania grafiki. W każdej branży trzeba się rozwijać i nie widzę sensu demonizować tego w czym pomaga nam obecnie AI. Stanowisko grafika pozostanie bo póki co AI nie zaimplementuje prawidłowo stworzonych grafik, nie stworzy obrazu w wektorach itp. Wystarczy, że pracownicy wydawnictwa rozszerzą swoje kompetencje o stosunkowo nie trudne narzędzia związane z AI.
Awatar użytkownika
Stanleyy
Posty: 11
Rejestracja: 09 sty 2024, 09:29
Been thanked: 1 time

Re: Awaken Realms

Post autor: Stanleyy »

AI narzędzie jak każde inne, kiedy pojawił się excel księgowi i cała rzesza ludzi "liczacych" i pracujących z ksiegami i nie tylko martwiła się o pracę, że zastąpi ich spreadhseet. Wyszło z tego tyle że ludzie zmienili narzędzie i pojawiły się miejsca pracy jak analityk do kontrolowania i sprawdzania wiarygodności danych. Aktualnie AI to dość młode narzędzie i takie błędy i pomyłki będą się zdarzać, aczkolwiek uważam że w gotowym produkcie nie mają prawa bytu, można sobię spamować takimi grafikami podczas updateów i zajawek, ale babol w finalnym produkcie to słabizna. Nie ma co liczyć na to że przestaną uzywac AI, to niedorzeczność i wpływa to mocno na konkurencyjność, sam nie wyobrażam sobie dzisiaj pracy bez Copilota który łopatuje za mnie zostawiając mi rozwiązywanie problemów.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10923
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3356 times
Been thanked: 3217 times

Re: Awaken Realms

Post autor: japanczyk »

seki pisze: 14 kwie 2024, 21:17 Bardzo dobry artysta nie musi się bać o pracę. A ten przeciętny? AI go zastąpi z korzyścią dla odbiorcy. Czas domorosłych fotografów i grafików bez umiejętności pewnie minie. Kto będzie potrzebował byle jakiej pracy wygeneruje przez AI. Nie sądzę by powstało stanowisko związane z obsługą AI. Bardziej pójdzie to w tym kierunku, że grafik będzie musiał się nauczyć kolejnego narzędzia do generowania grafiki. W każdej branży trzeba się rozwijać i nie widzę sensu demonizować tego w czym pomaga nam obecnie AI. Stanowisko grafika pozostanie bo póki co AI nie zaimplementuje prawidłowo stworzonych grafik, nie stworzy obrazu w wektorach itp. Wystarczy, że pracownicy wydawnictwa rozszerzą swoje kompetencje o stosunkowo nie trudne narzędzia związane z AI.
Problemem AI jest to, ze ono nie generuje obrazow z niczego tylko nauczylo sie na pracy obecnie istniejacych artyrow, ktorzy nie dostali z tego ani grosza
Niestety zeby stac sie dobrym grafikiem to trzeba od czegos zaczac, a teraz wytniesz ten etap gdzie przecietny grafik moze stac sie dobrym, bo przecietnego zastapi AI
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2651 times
Been thanked: 2332 times

Re: Awaken Realms

Post autor: Curiosity »

japanczyk pisze: 15 kwie 2024, 09:17 Problemem AI jest to, ze ono nie generuje obrazow z niczego tylko nauczylo sie na pracy obecnie istniejacych artyrow, ktorzy nie dostali z tego ani grosza
No ale z ludźmi jest tak samo: nie uczyli się rysować z niczego, tylko na początku przerysowywali cudze prace (względnie na podstawie czyichś dzieł ogarniali podstawy i szlifowali swój warsztat). Dla mnie tu nie ma wielkiej różnicy. Przykładowo, SI generuje dinozaura na podstawie tysięcy zdjęć dinozaurów, które jej wgrano. Człowiek robi... tak samo, bo żadnego dinozaura w swoim życiu na oczy nie widział, czyli kopiuje czyjąś wizję artystyczną 8)
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4081
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 267 times
Been thanked: 934 times

Re: Awaken Realms

Post autor: brazylianwisnia »

seki pisze: 14 kwie 2024, 21:17 Bardzo dobry artysta nie musi się bać o pracę. A ten przeciętny? AI go zastąpi z korzyścią dla odbiorcy. Czas domorosłych fotografów i grafików bez umiejętności pewnie minie. Kto będzie potrzebował byle jakiej pracy wygeneruje przez AI. Nie sądzę by powstało stanowisko związane z obsługą AI. Bardziej pójdzie to w tym kierunku, że grafik będzie musiał się nauczyć kolejnego narzędzia do generowania grafiki. W każdej branży trzeba się rozwijać i nie widzę sensu demonizować tego w czym pomaga nam obecnie AI. Stanowisko grafika pozostanie bo póki co AI nie zaimplementuje prawidłowo stworzonych grafik, nie stworzy obrazu w wektorach itp. Wystarczy, że pracownicy wydawnictwa rozszerzą swoje kompetencje o stosunkowo nie trudne narzędzia związane z AI.
Moim zdaniem takie stanowisko będzie powstawać. To tak jak w firmach malujących figurki. Artysta nie maluje figurek od zera. Kolory bazowe robi młodziak, kolejny etap już jaki ciut bardziej zaawansowany gość a artysta figurkę wykańcza wynosząc ja kilka poziomów do góry. Pewnie tak samo będzie z ilustrowaniem w większych firmach. Gdzie junior prompter będzie miał zadanie wygenerować 100 grafik na podstawie wytycznych grafika, grafik wybierze najlepsza, jakiś edytor poprawi kilka rzeczy a grafik na koniec dostosuje ilustracje pod wizję i wymagania.
japanczyk pisze: 15 kwie 2024, 09:17 Problemem AI jest to, ze ono nie generuje obrazow z niczego tylko nauczylo sie na pracy obecnie istniejacych artyrow, ktorzy nie dostali z tego ani grosza
Niestety zeby stac sie dobrym grafikiem to trzeba od czegos zaczac, a teraz wytniesz ten etap gdzie przecietny grafik moze stac sie dobrym, bo przecietnego zastapi AI
To nie zawsze jest prawda. Są modele jak lokalne Stable Diffusion gdzie możesz nakarmic model swoimi grafikami i na nich będzie się uczyć co w przypadku takiego AR byłoby możliwe.
Obecni artyści też pewnej uczyli się podglądając prace wcześniejszych artystów nie płacąc im za to grosza ;)
Sprawa AI nie dotyczy tylko grafik i z czasem będzie dotyczyć niemal wszystkiego. Zwyczajnie jest to skrócenie drogi z świetnego pomysłu do jego dobrej realizacji. Ktoś może mieć świetny pomysł na historie ale brak możliwości realizacji a taka możliwość da mu AI dzięki czemu coraz istotniejszy będzie pomysł i wizja a mniej istotne techniczne wykonanie. Może fani którzy nie mają miliarda dolarów na koncie beda mogli zrealizować swoją wizje ekranizacji 7 i 8 sezonu gry o tron mając dużo lepsze pomysły niż oryginalni twórcy? Może fani różnych gier wideo zekranizuja fajne adaptacje z klimatem, który oni czują najlepiej?będą mieć fajna wizję w głowie, robić setki iteracji scen, które mają w głowie i dzięki AI uda im się ta wizje zmaterializowac. Wydaje mi się, że pomysł, kreatywność i wizja są znacznie ważniejsze niż umiejętność fizycznego wykonania.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
toblakai
Posty: 1270
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 222 times
Been thanked: 227 times

Re: Awaken Realms

Post autor: toblakai »

Curiosity pisze: 15 kwie 2024, 09:29
japanczyk pisze: 15 kwie 2024, 09:17 Problemem AI jest to, ze ono nie generuje obrazow z niczego tylko nauczylo sie na pracy obecnie istniejacych artyrow, ktorzy nie dostali z tego ani grosza
No ale z ludźmi jest tak samo: nie uczyli się rysować z niczego, tylko na początku przerysowywali cudze prace (względnie na podstawie czyichś dzieł ogarniali podstawy i szlifowali swój warsztat). Dla mnie tu nie ma wielkiej różnicy. Przykładowo, SI generuje dinozaura na podstawie tysięcy zdjęć dinozaurów, które jej wgrano. Człowiek robi... tak samo, bo żadnego dinozaura w swoim życiu na oczy nie widział, czyli kopiuje czyjąś wizję artystyczną 8)
Z ludźmi jednak jest to trochę tak, że dopuszczamy takie działanie ze względu na to, że służą one zapewnieniu sobie bytu przez takiego człowieka - zdobywa umiejętności które przekują się na dobro jego/jego rodziny. AI które się wyuczy robienia tego samego automatycznie (prawie automatycznie) na podstawie tych samych źródeł działa jedynie na rzecz kogoś kto chce tego człowieka wyciąć z procesu.

To tak jak z każdą gałęzią przemysłu (uogólniając) - jak się ją redukuje to warto działać tak, żeby ci którzy w jej obrębie egzystują nie zostali na lodzie.
toblakai
Posty: 1270
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 222 times
Been thanked: 227 times

Re: Awaken Realms

Post autor: toblakai »

brazylianwisnia pisze: 15 kwie 2024, 09:31[...] Wydaje mi się, że pomysł, kreatywność i wizja są znacznie ważniejsze niż umiejętność fizycznego wykonania.
Przepraszam za tak mocne cięcie, ale w zasadzie zgadzam się z całością twojej wypowiedzi. Natomiast odnośnie tego fragmentu o ile popieram to mam kurcze też tak, że czasami warto docenić to rzemiosło. Czasami cenię wyżej pewne rzeczy wiedząc, że ktoś to własnoręcznie wykonał. Włożył w to jakiś szerszy wysiłek - dlatego chyba mają też jakieś wzięcie rzeczy ręcznie robione ze względu na swoją wyjątkowość i pewną unikatowość.
Wildcard
Posty: 18
Rejestracja: 18 lut 2024, 12:42
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Awaken Realms

Post autor: Wildcard »

Rzeczy wykonane wlasnorecznie zawsze beda cenniejsze niz rzeczy zrobione przez jakis automat.
AI moze skopiowac Mona Lise milion razy ale zadna z tych kopi nie zaleznie jak dokladnie nie bedzie warta tyle ile oryginal.
Tak samo bedzie z nowymi dzielami sztuki zrobionymi przez prawdziwych artystow. Oryginaly beda cenne, kopie AI beda uzyteczne ale bezwartosciowe poza ich pierwotnym przeznaczeniem (jako grafika do gry, ksiazki, filmu itp).
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4081
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 267 times
Been thanked: 934 times

Re: Awaken Realms

Post autor: brazylianwisnia »

Wildcard pisze: 15 kwie 2024, 10:53 Rzeczy wykonane wlasnorecznie zawsze beda cenniejsze niz rzeczy zrobione przez jakis automat.
AI moze skopiowac Mona Lise milion razy ale zadna z tych kopi nie zaleznie jak dokladnie nie bedzie warta tyle ile oryginal.
Tak samo bedzie z nowymi dzielami sztuki zrobionymi przez prawdziwych artystow. Oryginaly beda cenne, kopie AI beda uzyteczne ale bezwartosciowe poza ich pierwotnym przeznaczeniem (jako grafika do gry, ksiazki, filmu itp).
Skoro fotografia jest ceniona sztuka gdzie człowiek fizycznie wciska tylko jeden przycisk to dlaczego jak jakiś artysta będzie siedział nad dziełem mocno wspomaganym AI robiąc iteracje, zmiany konceptu, różne podejścia i na koniec dodając coś od siebie to dlaczego takie dzieło miało by być niedocenione przez kogoś? Mam wrażenie,że ludzie nie chcą widzieć ile ktoś musi się napracować by zrobić coś naprawde dobrego i innowacyjnego przy wykorzystaniu AI. To właśnie jak z fotografią tyle, że mamy skupienie na tym, że człowiek tylko wcisnął przycisk a maszyna zrobiła całą robote. Podobnie jak przy fotografii tak i przy AI trzeba mieć jakąś wizie tego co chce się osiągnąć, pomysł na styl, kompozycje, przekaz danej ilustracji. Jasne, można łatwo i szybko wygenerować jakąś generyczna szmire ale by ktoś powtarzalnie robił dobre dzieła musi być artystą i mieć wiedze w temacie oraz sporo się napracowac. Cała ta praca to jest właśnie ludzkie rzemiosło w tej dziedzinie. Reżyser filmu też najczęściej własnoręcznie nie kreci ujęć i nie robi wszystkiego sam. Dobiera sobie operatorów, aktorów, scenarzystę, daje do wszystkiego swój wkład i wydaje wszystkim na planie takie właśnie "prompty", ma tylko pośrednia kontrole a jednak cenimy sobie wybitnych reżyserów.
Słowem klucz może być tu "kopiowanie" bo większość topowych AI niczego nie kopiuje. Sama z siebie też robi tylko mniej istotna część pracy. Wkoncu artyści też nie są cenieni za to,że pięknie odwzorowują rzeczywiśc a za pomysł.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
toblakai
Posty: 1270
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 222 times
Been thanked: 227 times

Re: Awaken Realms

Post autor: toblakai »

brazylianwisnia pisze: 15 kwie 2024, 11:42
Wildcard pisze: 15 kwie 2024, 10:53 Rzeczy wykonane wlasnorecznie zawsze beda cenniejsze niz rzeczy zrobione przez jakis automat.
AI moze skopiowac Mona Lise milion razy ale zadna z tych kopi nie zaleznie jak dokladnie nie bedzie warta tyle ile oryginal.
Tak samo bedzie z nowymi dzielami sztuki zrobionymi przez prawdziwych artystow. Oryginaly beda cenne, kopie AI beda uzyteczne ale bezwartosciowe poza ich pierwotnym przeznaczeniem (jako grafika do gry, ksiazki, filmu itp).
Skoro fotografia jest ceniona sztuka gdzie człowiek fizycznie wciska tylko jeden przycisk to dlaczego jak jakiś artysta będzie siedział nad dziełem mocno wspomaganym AI robiąc iteracje, zmiany konceptu, różne podejścia i na koniec dodając coś od siebie to dlaczego takie dzieło miało by być niedocenione przez kogoś? Mam wrażenie,że ludzie nie chcą widzieć ile ktoś musi się napracować by zrobić coś naprawde dobrego i innowacyjnego przy wykorzystaniu AI. To właśnie jak z fotografią tyle, że mamy skupienie na tym, że człowiek tylko wcisnął przycisk a maszyna zrobiła całą robote. Podobnie jak przy fotografii tak i przy AI trzeba mieć jakąś wizie tego co chce się osiągnąć, pomysł na styl, kompozycje, przekaz danej ilustracji. Jasne, można łatwo i szybko wygenerować jakąś generyczna szmire ale by ktoś powtarzalnie robił dobre dzieła musi być artystą i mieć wiedze w temacie oraz sporo się napracowac. Cała ta praca to jest właśnie ludzkie rzemiosło w tej dziedzinie. Reżyser filmu też najczęściej własnoręcznie nie kreci ujęć i nie robi wszystkiego sam. Dobiera sobie operatorów, aktorów, scenarzystę, daje do wszystkiego swój wkład i wydaje wszystkim na planie takie właśnie "prompty", ma tylko pośrednia kontrole a jednak cenimy sobie wybitnych reżyserów.
Słowem klucz może być tu "kopiowanie" bo większość topowych AI niczego nie kopiuje. Sama z siebie też robi tylko mniej istotna część pracy. Wkoncu artyści też nie są cenieni za to,że pięknie odwzorowują rzeczywiśc a za pomysł.
Pewnie różne dziedziny będą mniej lub bardziej podatne na aplikacje AI - fotografia to dobry przykład, bo tutaj artyzm jest właśnie po stronie koncepcji. Natomiast jeżeli chodzi o 'filmówkę' to o ile faktycznie otwieramy drzwi dla małych filmowców, to niestety mam wrażenie, że największe zyski będą jednak po stronie tych ogromnych molochów które chętnie wytną koszty ludzkie i zastąpią małe trybiki ludźmi od AI w imię optymalizacji.

To tak jak ze wspieraczkami - idea inna a egzekucja taka, że molochy używają jej jako przedsprzedaży ( nie wyłącznie, ale poweidziałbym że największy kapitał jest od nich).
Awatar użytkownika
sopel82
Posty: 472
Rejestracja: 17 lis 2022, 11:07
Has thanked: 154 times
Been thanked: 157 times

Re: Awaken Realms

Post autor: sopel82 »

Co prawda nie dotyczy to bezpośrednio AR, bo właściwie z Gamefound łączy ich tylko teraz osoba CEO, ale i tak może być dla kogoś ciekawe widełki dla developerów jakie oferują: https://nofluffjobs.com/pl/?criteria=ke ... Dgamefound

Gdy link przestanie byc aktualny: junior .net (8-13k), .net (13-18k), senior .net (18-23), qa (7-11k). netto zł na b2b.
sprzedam / bgg contribs / “an’ it harm none, do what ye will”
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4472
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Awaken Realms

Post autor: Hardkor »

sopel82 pisze: 15 kwie 2024, 14:24 Co prawda nie dotyczy to bezpośrednio AR, bo właściwie z Gamefound łączy ich tylko teraz osoba CEO, ale i tak może być dla kogoś ciekawe widełki dla developerów jakie oferują: https://nofluffjobs.com/pl/?criteria=ke ... Dgamefound

Gdy link przestanie byc aktualny: junior .net (8-13k), .net (13-18k), senior .net (18-23), qa (7-11k). netto zł na b2b.
Na moje oko takie spoko jak na branże.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 968
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 188 times

Re: Awaken Realms

Post autor: krecilapka »

seki pisze: 14 kwie 2024, 21:17 AI nie stworzy obrazu w wektorach itp.
AI Illustratora już generuje obrazy w wektorach :P.
ODPOWIEDZ