Night Parade / Nocna Parada (Luís Brüeh)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
scraber
Posty: 316
Rejestracja: 06 mar 2022, 18:27
Lokalizacja: Toruń
Has thanked: 226 times
Been thanked: 97 times

Night Parade / Nocna Parada (Luís Brüeh)

Post autor: scraber »

Kolejna gra po Keep The Heroes Out od Luís Brüeh, w Polsce wydana za sprawą Dice&Bones

Obrazek
https://boardgamegeek.com/boardgame/314 ... dred-yokai


Nocna Parada to gra z gatunku Area Control oraz Engine Building.
Każdy z graczy przejmuje kontrolę nad asymetrycznym klanem.
W trakcie gry, będziemy aktywować jedną z trzech parad, aby wysyłać swoich Yokai na wyspy, przemieszczać się, walczyć z innymi klanami, czy zbierać talizmany i energię duchową, aby pozyskać lepsze karty do swojej parady.
Jeśli na wyspie będzie wysterczająca liczba Yokai, mieszkańcy wyspy wybudują nam kapliczkę (bramę Torii).
Gra kończy się, gdy któryś z graczy wybuduje wszystkie 5 bram.
Komimasa
Posty: 151
Rejestracja: 26 lis 2012, 11:09
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Night Parade / Nocna Parada (Luís Brüeh)

Post autor: Komimasa »

Hej, mam kilka spostrzeżeń co do balansu rozgrywki.
Jeśli ktoś, kto więcej grał mógłby mi pomóc rozwiać wątpliwości, czy pomóc poprawić wrażenia z rozgrywki, byłoby mega spoko, bo gra bardzo mi się podoba, ale trochę mam wrażenie, że moja wygrana zależy od matchupu frakcji czy karty celu jaką mam...
Bardzo też możliwe, że gra wydaje się łatwa, ale trzeba dobrze znać grę, i umiejętnie korzystać ze zdolności frakcji, żeby nie czuć te dysproporcji.

1. Przede wszystkim na pierwszy rzut lecą frakcje kota i niedźwiedzia. Obie nie posiadają dusz do kupowania kart. Owszem, dostaję na początku trzy dusze, ale to niewielkie pocieszenie. Nawet jak w pierwszej turze udało mi się kupić kartę o koszcie dwa, dającą jedną duszyczkę, to moja sytuacja wiele się nie poprawiła, a i tak dobrze, że taka karta w ogóle się na rynku pojawiła. W tym samym czasie drugi z graczy, grający Kappą, ma kartę gdzie są aż trzy symbole: klapek, talizman no i duszyczka. Czyli już na wejściu ma łatwiej z kupowaniem kart.

Przez połowę rozgrywki i dalej miałem wrażenie, że jestem w plecy, bo gdy ja kupowałem z trudem jakąś kartę, gracz drugi już miał więcej tych duszyczek i mógł kupować mocniejsze karty.
Warto jednak zaznaczyć, że mimo to i tak Onikumo udało się z Kappa wygrać, więc to wrażenie "problemu balansu" może być jedynie wrażeniem.

2. Kolejna obserwacja dotyczy oczywiście zdolności z pierwszego dodatku.

Jeśli idzie o Tanuki, to oczywiście ten listek wydaje się OP. Wiem, że jest errata w najnowszym dodatku, która mówi, że aby dokonać przełożenia z jednej parady do drugiej, to oprócz symbolu liścia trzeba zapłacić jeszcze jednego duszka. Wydaje mi się, że jednak ten nerf jest z kolei za mocny w drugą stronę i czyni kartę z takim symbolem mało interesującą...

3. Na koniec karty celów. Też problem trochę z balansem.

Generalnie nie rozumiem jakim cudem znalazły się karty, które pozwalają wznosić bramy tori i punktować za paradę w tym samym kolorze. Moja pierwsza rozgrywka wyglądała tak, że punktowałem za tori na kafelkach ziemi i za 2 karty wody w wodnej paradzie - i to było spoko. Tyle że przeciwnik punktował za bramy tori na kaflach drzew i za 2 karty drzew w drzewne paradzie, więc tą paradą podbudowywał sobie dwa cele naraz, podczas gdy ja musiałem mocno lawirować. Od razu po rozgrywce wywaliłem takie karty, jakby od początku nie istniały.


Zaznaczam jednak, że te wszystkie obserwacje zostały poczynione tylko i wyłącznie w rozgrywkach na dwóch graczy. Może być więcej tak, że te problemy balansu uwypuklają się właśnie podczas rozgrywek 1 VS1. Możliwe też, czego nie wykluczam, że trzeba dobrze poznać danę frakcję, jej zalety, jak w nią grać.
Awatar użytkownika
scraber
Posty: 316
Rejestracja: 06 mar 2022, 18:27
Lokalizacja: Toruń
Has thanked: 226 times
Been thanked: 97 times

Re: Night Parade / Nocna Parada (Luís Brüeh)

Post autor: scraber »

Komimasa pisze: 17 cze 2023, 15:14
2. Kolejna obserwacja dotyczy oczywiście zdolności z pierwszego dodatku.

Jeśli idzie o Tanuki, to oczywiście ten listek wydaje się OP. Wiem, że jest errata w najnowszym dodatku, która mówi, że aby dokonać przełożenia z jednej parady do drugiej, to oprócz symbolu liścia trzeba zapłacić jeszcze jednego duszka. Wydaje mi się, że jednak ten nerf jest z kolei za mocny w drugą stronę i czyni kartę z takim symbolem mało interesującą...
Luis podrzucił tutaj link do Gdrive z instrukcją do Cursed Throne.
Tam jest nowy wariant Change.
Darmowy, przełożenie jest wymagane, ale karta przechodzi do najkrótszej parady, a nie wybranej przez nas

Obrazek

Ciekawi mnie który ostatecznie wejdzie do rozgrywki.
Jeśli dobrze widziałem ten z opłatą 1 spirit, jest w wersji 0.7 oznaczonej jako outdated.
superthulee
Posty: 79
Rejestracja: 12 sie 2016, 00:14
Has thanked: 14 times
Been thanked: 1 time

Re: Night Parade / Nocna Parada (Luís Brüeh)

Post autor: superthulee »

Jak gra się skaluje na 2-graczy?
Baltig
Posty: 31
Rejestracja: 27 lip 2022, 08:08
Has thanked: 10 times
Been thanked: 22 times

Re: Night Parade / Nocna Parada (Luís Brüeh)

Post autor: Baltig »

Bardzo dobrze działa, z drugiej strony są kafle terenu przeznaczone tylko dla dwóch graczy (kafle są dwustronne - w wariancie 2 osobowym gramy na ciemniejszej stronie) gdzie jest ciaśniej a i bram na kaflu można zbudować dużo mniej (zamiast 2 np 1) i wymogi ilości mepli są zmniejszone. Problemem gry są.. dodatki a raczej gdy ich brakuje.
Podstawowe klany (brązowe misie, niebieskie żaby, czarne koty i pomarańczowe lisy) są asymetryczne na start i gdy symboli w grze jest 4 (pieniądz/duszek, ruch, piastka, talizman) to balans może leżeć - takie miski i koty nie mają na kartach symboli waluty (duszek) więc po za kupnem karty która może wejdzie na rynek i da 1 duszka to problem. Nie jest to problem dla kogoś kto trochę ogarnie co i jak bo można spokojnie zawsze wygrać ale niektórzy mają tendencję do dramatyzowania zamiast skupić się na graniu ;P
Już dodatek dodający dwa klany np żółwie i szopy dodaje kolejne dwa symbole - klapek + liść, które wchodzą do talii do kupna, inny dodatek (fioletowe psy + czerwone ptaszory) dodaje kolejne dwa symbole - symbol przeklętego talizmanu + symbol wygnania i nagle gra nabiera rumieńców - bo po co mi dusze by kupować karty jak za przeklęte talizmany mogę brać kartę na rękę i ja zagrać dostając jednorazowy bonus. Albo zagrać symbole wygnania by ci na jedną rundę fajna kartę zablokować :P
Gra sama w sobie jest mega przyjemna - ale to z dodatkami pokazuje pazur i co z czym i do czego.
Nam na dwie osoby w podstawce (lisy vs misie) brakło kart kosztujących 2 dusze, więc no, bez dodatków może brakować kart. Polecam sprawdzić bo gra nie jest droga a regrywalnosc ogromna (cursed throne leży i się kurzy czekając na koszulki :P) ale jak już to zainwestować w jakiś dodatek (osobiście polecam z fioletowymi psami i czerwonymi ptakami na start)
Odpowiadając na wcześniejsze pytania kolegów z wątku - ostatni dodatek (cursed throne) wprowadził erratę gdzie klan tanuki i symbol liścia nie są tak OP ^^,
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4105
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2635 times
Been thanked: 2547 times

Re: Night Parade / Nocna Parada (Luís Brüeh)

Post autor: Gizmoo »

Gra wrodziła z impetem na stół i z niego praktycznie nie schodzi. Od tygodnia gram niemal codziennie, czasami po kilka partii pod rząd. Ale nie o tym chciałem...

Jakoś nie zarejestrowałem, że Night Parade of Hundred Yokai zostało wydane w naszym ojczystym języku. :lol: Serio nie wiem, jak to mnie ominęło. I to chyba, że z wszystkimi dodatkami?

No więc dlaczego te dodatki nie są dostępne w sklepach? Jest tylko sama podstawka. Cursed Throne odpuszczam, ale chętnie dokupiłbym do kolekcji klan małp. Jest to gdzieś do dostania? Czy może po prostu jeszcze nie wyszło? Jakoś nie mogę dokopać się do tych informacji. :|
kiniol1
Posty: 134
Rejestracja: 23 mar 2020, 10:15
Has thanked: 220 times
Been thanked: 28 times

Re: Night Parade / Nocna Parada (Luís Brüeh)

Post autor: kiniol1 »

Gizmoo pisze: 07 mar 2024, 16:55 No więc dlaczego te dodatki nie są dostępne w sklepach? Jest tylko sama podstawka. Cursed Throne odpuszczam, ale chętnie dokupiłbym do kolekcji klan małp. Jest to gdzieś do dostania? Czy może po prostu jeszcze nie wyszło? Jakoś nie mogę dokopać się do tych informacji. :|
Gra i wszystkie dodatki są dostępne w sklepie wydawcy.
https://diceandbones.pl/produkt/nocna-parada/
ODPOWIEDZ