U Karczmarza można sobie posłuchać sesji:
Coriolis - space opera w klimatach baśni z 1001 nocy
Regulamin forum
Tutaj można dyskutować konkretnych grach RPG. Każda gra ma swój jeden wątek osobno Wilkołak, osobno Wampir itd.
Tutaj można dyskutować konkretnych grach RPG. Każda gra ma swój jeden wątek osobno Wilkołak, osobno Wampir itd.
-
- Administrator
- Posty: 4716
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1235 times
- Been thanked: 1453 times
-
- Posty: 531
- Rejestracja: 01 sty 2019, 17:25
- Lokalizacja: Zagranica
- Has thanked: 232 times
- Been thanked: 444 times
Re: Coriolis - space opera w klimatach baśni z 1001 nocy
Free league ogłosiło spin off Coriolisa. Ma być to samo uniwersum, ale bardziej nastawione na odkrycia i nieznane. Ponoć inspirowane wyprawami polarnymi.
Na razie nie wiadomo zbyt wiele o mechanice, ale nie jest tajemnicą, że akurat Coriolisowi przydałaby się korekta zasad (i przejście na kości stopniowane, oby!). Oby zmiany nie były na tyle duże, żeby korzystanie z dodatków do C:Trzeci horyzont stało się zbyt upierdliwe.
Gra pojawi się na KS za miesiąc, FL obiecuje dostęp do plików PDF na długo przed retailem (co akurat u nich jest normą, pliki w wersji beta lecą do wspierających właściwie od razu po wspieraczce). Jak dla mnie must have, zobaczymy na ile spełnia pokaldane nadzieję.
PS. Biorąc pod uwagę ciszę w polskim eterze po wydaniu podręcznika głównego, domyślam się że system nie jest zbyt popularny więc na polskie dodatki chyba nie ma co liczyć.
Edit: tu więcej informacji: https://www.gamespress.com/Coriolis-The ... RmVF9Tnxxw
Na razie nie wiadomo zbyt wiele o mechanice, ale nie jest tajemnicą, że akurat Coriolisowi przydałaby się korekta zasad (i przejście na kości stopniowane, oby!). Oby zmiany nie były na tyle duże, żeby korzystanie z dodatków do C:Trzeci horyzont stało się zbyt upierdliwe.
Gra pojawi się na KS za miesiąc, FL obiecuje dostęp do plików PDF na długo przed retailem (co akurat u nich jest normą, pliki w wersji beta lecą do wspierających właściwie od razu po wspieraczce). Jak dla mnie must have, zobaczymy na ile spełnia pokaldane nadzieję.
PS. Biorąc pod uwagę ciszę w polskim eterze po wydaniu podręcznika głównego, domyślam się że system nie jest zbyt popularny więc na polskie dodatki chyba nie ma co liczyć.
Edit: tu więcej informacji: https://www.gamespress.com/Coriolis-The ... RmVF9Tnxxw
Ostatnio zmieniony 21 lut 2024, 12:46 przez ponika, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Administrator
- Posty: 4716
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1235 times
- Been thanked: 1453 times
Re: Coriolis - space opera w klimatach baśni z 1001 nocy
Obecnie systemów RPG zrobiło się na polskim rynku całkiem sporo i trudno może być się przebić...
Z drugiej strony, spodziewałem się że system chwyci, bo na polskim rynku raczej nie ma przesadnego urodzaju RPG SF. Mamy:
- Obcego od Galakty, ale to raczej horror niż SF.
- Diuna od Alis (nie znam, nie wypowiem się)
- Blade Runner od Mnichów, ale to bardziej Neo Noir niż SF (po kosmosie sobie nie polatamy).
- Mothership od Mnichów, ale to inny kaliber i chyba raczej też skręcony w stronę horroru.
brakuje mi jakiejś Space Opery, czy kosmicznego westernu rodem z Firefly...
-
- Posty: 531
- Rejestracja: 01 sty 2019, 17:25
- Lokalizacja: Zagranica
- Has thanked: 232 times
- Been thanked: 444 times
Re: Coriolis - space opera w klimatach baśni z 1001 nocy
Też miałam nadzieję że chwyci, bo jednak takiego przygodowego sci fi nie było.
Wiem że sporo osób odstrasza setting i tłumaczenie. Ciekawe czy nowa wersja będzie się mocno trzymać realiów świata czy raczej umiejscowią ją "na obrzeżach".
Tak czy inaczej dla mnie must have, YZE jest moim ulubionym silnikiem i każdy system wprowadza jakieś małe smaczki, aż jestem ciekawa co będzie tu.
Tutaj można posłuchać wywiadu z twórcami:
Wiem że sporo osób odstrasza setting i tłumaczenie. Ciekawe czy nowa wersja będzie się mocno trzymać realiów świata czy raczej umiejscowią ją "na obrzeżach".
Tak czy inaczej dla mnie must have, YZE jest moim ulubionym silnikiem i każdy system wprowadza jakieś małe smaczki, aż jestem ciekawa co będzie tu.
Tutaj można posłuchać wywiadu z twórcami: