Wiedźmia Skała / Witchstone (Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
kuleczka91
Posty: 412
Rejestracja: 10 lut 2020, 18:27
Has thanked: 606 times
Been thanked: 402 times

Re: Wiedźmia Skała / Witchstone (Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)

Post autor: kuleczka91 »

Na dwóch w Wiedźmiej Skale póki co nasze wyniki oscylują ok 120pkt, a w ciągu gry wpada zwykle kilka ładnych kombo, póki co chyba najlepsze wpadają w połączeniu wiedźmy i wyciągnięciem kryształu z kotła, albo kryształ + pentagram ;-)
Awatar użytkownika
trance-atlantic
Posty: 686
Rejestracja: 02 sty 2012, 11:41
Lokalizacja: Wlkp
Has thanked: 47 times
Been thanked: 225 times
Kontakt:

Re: Wiedźmia Skała / Witchstone (Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)

Post autor: trance-atlantic »

Kupiłem, zagrałem...

A dla wciąż niezdecydowanych przygotowałem materiał z zasadami gry :)
https://www.youtube.com/watch?v=V7yOea2XJek

Garść wrażeń po kilku rozgrywkach dwuosobowych

Zarzut względem punktowania za wszystko co się rusza jest rzeczywiście zasadny, ale... bez tego byłaby to zupełnie inna gra, tzn. nie dałoby się jej przedefiniować w taki sposób, aby te punkty nie szły tak gęsto (o czym także wspomnę niżej).

W odróżnieniu od Bonfire, choć wiem, że to inny kaliber, możemy nieco eksperymentować jeśli chodzi o sposoby zdobywania PZ-ek. U Felda nie ma opcji - zanim jeszcze wykonasz jakikolwiek ruch w grze, patrzysz na wysepki i szukasz optymalnych dla siebie zadań. A następnie bierzesz się za ich realizację i to w zasadzie tylko dlatego, że bez ognisk nie ma praktycznie punktów za nic.


Co zaś się tyczy Wiedźmiej Skały, to:

- Akcja Energii - kluczowa na początku, nawet na dwie osoby robiło się ciasno, więc domyślam się, że jeśli we czwórkę trzech graczy pójdzie w nią ostro a jeden nie ułoży nic przez 2-3 kolejki, to może się okazać, że będzie miał dość ograniczone pole manewru jeśli chodzi o budowę połączeń (albo nawet zostanie odcięty).

- Akcja Wiedźmy - powiązana z powyższą, bez połączeń to możemy co najwyżej wykładać sobie pionki obok wieży i czekać na kartę zwoju, która nam zapunktuje za... wyłożone Wiedźmy. :) Ale to może się w końcowym rozrachunku okazać trochę za mało a im mniej swoich połączeń, tym drożej nas kosztuje przemieszczanie się do kolejnych lokalizacji i nie zdobywamy też punktów za same połączenia.

- Akcja Pentagramu - tu w końcu zaczynamy mieć jakąś różnorodność i znacznie większą decyzyjność co zrobić z pozyskanym kafelkiem specjalnym a także... większą niezależność, bo nikt nam w ruchu nie przeszkadza. Warto dotrzymywać tempa rywalowi, chociaż na dwie osoby nie ma aż takiego ciśnienia, ale akcji bez wątpienia odpuścić nie można.

- Akcja Kryształu - kolejny sposób na odpalenie czegoś poza kolejnością, chociaż w żadnej z tych kilku gier ani ja, ani mój przeciwnik nie korzystaliśmy z opcji usuwania kryształu za punkty ujemne. Sam ich ruch po planszy powodował, że miejsce się zwalniało i jakoś można było te kafelki do siebie dopasować.

- Akcja Różdżki - trochę w kontrze do Akcji Energii, teoretycznie im później, tym lepiej, choć bonus x2 zachęca żeby wyskoczyć przed szereg. Na dwie osoby jednakże nie ma aż takiej presji a w jednej z gier wyczekałem praktycznie do 2-3 ostatnich akcji, ale jak poszło po kilka bonusów naraz, to można było parę niezłych punktów ustrzelić

- Akcja Zwojów - no cóż, tu mam największy problem z oceną, bo nie skorzystałem chyba nigdy z opcji sięgnięcia po kartę z wyższego poziomu niż 3, tzn. nie widziałem sensu wzmacniania tej akcji kosztem innych, a punktowanie na zasadzie "i tak coś dostaniesz, nawet jeśli nie zrealizujesz zadania" powodowało znacznie mniejszą ekscytację rywalizacją w tym obszarze. Najczęściej brałem kartę z samego dołu i później sprawdzałem czy mogę coś z tego ugrać, a że wszystkie cele są i tak powiązane z akcjami, które wykonuemy w grze, to zawsze jakieś punkty się skubnęło. Uważam, że tutaj akurat mogłoby być to jakoś inaczej rozegrane, choć niestety nie mam pojęcia w jaki sposób haha :) Może np. wspólna pula + cele indywidualne, albo większe zróżnicowanie w punkacji i nawet jakieś minusy za niezrealizowanie - tylko znów nie wiem, czy to by nie powodowało zbyt dużej koncentracji właśnie na owych celach kosztem zupełnie przypadkowego aktywowania innych akcji.

W każdym razie, wydaje mi się, że każdy z elementów jest dobrze wyważony i przemyślany a, póki co, żadna ze strategii nie wydaje się być lepsza niż inne (może właśnie dlatego, że te punkty lecą tak gęsto). Mamy tu zresztą też pewien "naturalny" ogranicznik co do wykonywanych akcji, zarówno w ilości symboli na płytkach, jak i możliwości np rozbudowy połączeń czy ruchu po torze różdżki, które po prostu w pewnym momencie się kończą. W Bonfire jest to dość sztywne ograniczenie (skończy się miejsce na portale, nie możesz już wykonać tej akcji), bo tutaj dostajemy od razu pewną pulę - 15 płytek, po dwa symbole na każdej, czyli każdą akcję - nie licząc bonusów, odpalimy max 5 razy (ale nie musimy się wcale tym ograniczać).

U Felda niby też ważny jest timing, np. żeby przekręcić ognisko wtedy, gdy pożądany żeton portalu znajduje się w następnej lokalizacji, żeby nie tracić za dużo żetonów akcji, o tyle jednak jest to bardzo przypadkowe, bo kołem kręcą inni gracze i nie możemy takim ruchem w żaden sposób ustawić się na przyszłą naszą kolejkę. W Wiedźmiej Skale gramy swoim rytmem, choć też nie jest tak, że nie zwracamy na nic i na nikogo uwagi. Co jednak ważniejsze (i dla mnie subiektywnie lepsze), nie ma tutaj wymiany jednej akcji na inną, co też powoduje konieczność wyciśnięcia z nich maksimum i to akurat mi się podoba. No i sami decydujemy o sile poszczególnych akcji, dzięki czemu rozgrywka staje się swoistą łamigłowką.

Reasumując - bardzo solidna gra, na szczyty rankingów się nie wdrapie, ale działa i to najważniejsze. Muszę koniecznie wypróbować w pełnym składzie, podejrzewam, że wówczas wyścigi po bonusy robią się naprawdę gorące. ;)
Around The Board - videoinstrukcje i przykładowe rozgrywki :)

Planszostrefa - 10%, Planszomania - 10%, 3trolle - 7%.|
wajwa
Posty: 2228
Rejestracja: 18 sty 2008, 10:24
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 256 times
Been thanked: 402 times
Kontakt:

Re: Wiedźmia Skała / Witchstone (Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)

Post autor: wajwa »

Po rozgrywkach 2 i 3 osobowych zagrałem w pełnym składzie i było ciasno.
Tutaj już nie dało się wszystkiego zrobić.
Ale sprawdziłem granie na drogi , bo na pentagramy i kryształy nie szło , no i na te drogi też nie najgorzej poszło.
Któraś tam już rozgrywka , póki co się nie nudzi ...
To była dobrze wydana stówa :wink:
Always look on the bright side of life
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4480
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1438 times
Been thanked: 1102 times

Re: Wiedźmia Skała / Witchstone (Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)

Post autor: garg »

Też dzisiaj grałem, znowu na dwie osoby. I wyszła zaskakująca sprawa - jeśli kafelki ułożą się kiepsko, to początek gry jest dość wolny i potem wyniki są niskie. Dzisiaj przegrałem 82-87. I spore znaczenie miały dla odmiany karty kontraktów (czy jak tam się one nazywają).

Ale przyjemność z kminienia była tak samo duża, jak zwykle :D .
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Awatar użytkownika
anitroche
Posty: 772
Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
Has thanked: 672 times
Been thanked: 782 times
Kontakt:

Re: Wiedźmia Skała / Witchstone (Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)

Post autor: anitroche »

Na forum się naczytałam w różnych wątkach, jak ta gra zaskoczyła pozytywnie wielu graczy, więc sama postanowiłam kupić. No i gra siadła i to bardzo, a najfajniejsze jest w niej chyba to, że zagrałam zarówno z grupką graczy, jak i z moją mamą i wszystkim ta gra się podobała i zasady nie sprawiły trudności :).

Grę kupiłam kilka miesięcy temu i od razu sobie pomyślałam, że bym chciała pokazać ją szerszemu gronu odbiorców, ale na kanał nie miałam jak nagrać rozgrywki, bo nie ma do niej trybu solo, a mój mąż wciąż się wzbrania przed kamerą, choć nagrywam tak, że widać tylko planszę :D. Dlatego postanowiłam pokombinować i wymyślić automę do tej gry. Coś tam ostatecznie wymyśliłam, balans automy nie jest może idealny, ale i tak nawet podoba mi się granie z nią - jak wychodzą jej dobre kafelki to do gry dochodzi jeszcze aspekt wyścigu z automą na pentagramie, różdżce czy po żetony, żeby nie pozwolić jej za dużo zdobyć z tego, z czego ma najwięcej akcji w grze.

Pełną rozgrywkę solo z automą można obejrzeć u mnie na kanale: Wiedźmia Skała - pełna rozgrywka solo

A zasady działania automy wrzuciłam na BGG: https://boardgamegeek.com/thread/276312 ... -solo-play
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."

Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
Fojtu
Posty: 3385
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1263 times

Re: Wiedźmia Skała / Witchstone (Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)

Post autor: Fojtu »

Polecam spróbować zagrać z mini wariantem. Pierwszy kryształ w danym rzędzie daje 3 akcje a nie 2.

W ten sposób:
1. Dodajemy trochę wyścigu do tej akcji.
2. Ciekawszy wybór jak zostało gdzieś 3 a gdzie indziej jest 2.
3. Trochę akcja kryształu jest lepsza.

To bardzo gładko wchodzi do gry i w sumie jak przeczytałem instrukcję to byłem bardzo zaskoczony, że tak po prostu nie jest. Inne akcje mają elementy wyścigu a to w zasadzie jedyna bez. Zdecydowanie zmiana na plus.
dwaduzepe
Posty: 687
Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
Has thanked: 125 times
Been thanked: 254 times

Re: Wiedźmia Skała / Witchstone (Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)

Post autor: dwaduzepe »

Fojtu pisze: 10 sty 2022, 13:43 Polecam spróbować zagrać z mini wariantem. Pierwszy kryształ w danym rzędzie daje 3 akcje a nie 2.

W ten sposób:
1. Dodajemy trochę wyścigu do tej akcji.
2. Ciekawszy wybór jak zostało gdzieś 3 a gdzie indziej jest 2.
3. Trochę akcja kryształu jest lepsza.

To bardzo gładko wchodzi do gry i w sumie jak przeczytałem instrukcję to byłem bardzo zaskoczony, że tak po prostu nie jest. Inne akcje mają elementy wyścigu a to w zasadzie jedyna bez. Zdecydowanie zmiana na plus.
troche dziwne, bo akcja krysztalu i tak jest juz mocna, nie widze sensu jej jeszcze wzmacniac, ale z ciekawosci sprobuje ten wariant
Fojtu
Posty: 3385
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1263 times

Re: Wiedźmia Skała / Witchstone (Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)

Post autor: Fojtu »

dwaduzepe pisze: 10 sty 2022, 14:06 troche dziwne, bo akcja krysztalu i tak jest juz mocna, nie widze sensu jej jeszcze wzmacniac, ale z ciekawosci sprobuje ten wariant
Z ciekawości, dlaczego uważasz ją za mocną? Wg. mnie to zdecydowanie najsłabsza akcja w grze.
dwaduzepe
Posty: 687
Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
Has thanked: 125 times
Been thanked: 254 times

Re: Wiedźmia Skała / Witchstone (Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)

Post autor: dwaduzepe »

Fojtu pisze: 10 sty 2022, 14:14
dwaduzepe pisze: 10 sty 2022, 14:06 troche dziwne, bo akcja krysztalu i tak jest juz mocna, nie widze sensu jej jeszcze wzmacniac, ale z ciekawosci sprobuje ten wariant
Z ciekawości, dlaczego uważasz ją za mocną? Wg. mnie to zdecydowanie najsłabsza akcja w grze.
u nas zawsze jest to akcja do ktorej sie przygotowujemy - powoduje to, ze nie wypychamy jednego krysztalu z kociolka tylko po 2-3 naraz w roznych miejscach co powoduje uruchomienie kilku dodatkowych akcji naraz typu budowa drogi + ruch wiedzm itp. Wypychanie pojedynczego krysztalu rzeczywiscie nie jest imponujaca akcja, ale jak sie wypchnie te 2-3 naraz w dobrym momencie w przemyslany sposob to tworzy naprawde mocne combo. Takie ja mam odczucie
Fojtu
Posty: 3385
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1263 times

Re: Wiedźmia Skała / Witchstone (Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)

Post autor: Fojtu »

dwaduzepe pisze: 10 sty 2022, 16:49 u nas zawsze jest to akcja do ktorej sie przygotowujemy - powoduje to, ze nie wypychamy jednego krysztalu z kociolka tylko po 2-3 naraz w roznych miejscach co powoduje uruchomienie kilku dodatkowych akcji naraz typu budowa drogi + ruch wiedzm itp. Wypychanie pojedynczego krysztalu rzeczywiscie nie jest imponujaca akcja, ale jak sie wypchnie te 2-3 naraz w dobrym momencie w przemyslany sposob to tworzy naprawde mocne combo. Takie ja mam odczucie
Ogólnie z punktu widzenia opłacalności akcji, to która akcja uruchamia combo nie ma żadnego znaczenia. U Ciebie to akurat kryształ, u kogo innego będzie jakaś inna. Z punktu widzenia opłacalności ma znaczenie ile dostajesz zysku per punkt akcji (w postaci punktów zwycięstwa lub innych punktów akcji). Przejdźmy przez wszystkie akcje i ich efekty. Wrzucam wszystko w spoiler, bo część osób nie lubi jak tak detalicznie są dyskutowane strategie.

W analizie wyliczam zwrot per PA (Punkt akcji) w PA i PZ (Punkty Zwycięstwa) po czym jak zwraca też PA, to rozwiązuję proste równanie, żeby były same PZ. To daje najlepsze porównanie ile realnie daje Ci jeden punkt akcji.
Spoiler:
Oczywiście na wszystko ma spory wpływ liczba graczy, ogólnie im mniej graczy tym akcja wiedźm jest lepsza.
Awatar użytkownika
612
Posty: 435
Rejestracja: 16 mar 2015, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 69 times
Been thanked: 564 times

Re: Wiedźmia Skała / Witchstone (Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)

Post autor: 612 »

Nikt nic nie pisze a gra z tego co widać doczeka się dodatku:
https://boardgamegeek.com/boardgameexpa ... -full-moon
azazelmo
Posty: 910
Rejestracja: 12 sie 2019, 10:49
Has thanked: 152 times
Been thanked: 288 times

Re: Wiedźmia Skała / Witchstone (Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)

Post autor: azazelmo »

Aj, ta okładka. Widzę, że będę musiał zaczekać na jakiś Big Box w estetycznie wydanym pudełku, bo takich potworków nie zniosę na półce.
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4480
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1438 times
Been thanked: 1102 times

Re: Wiedźmia Skała / Witchstone (Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)

Post autor: garg »

azazelmo pisze: 17 lut 2022, 13:39 Aj, ta okładka. Widzę, że będę musiał zaczekać na jakiś Big Box w estetycznie wydanym pudełku, bo takich potworków nie zniosę na półce.
Ja i tak wrzucę zawartość do pudełka od podstawki, więc różnicy mi to nie robi. Choć faktycznie klimat jakby mroczniejszy...
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
azazelmo
Posty: 910
Rejestracja: 12 sie 2019, 10:49
Has thanked: 152 times
Been thanked: 288 times

Re: Wiedźmia Skała / Witchstone (Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)

Post autor: azazelmo »

garg pisze: 17 lut 2022, 14:08
azazelmo pisze: 17 lut 2022, 13:39 Aj, ta okładka. Widzę, że będę musiał zaczekać na jakiś Big Box w estetycznie wydanym pudełku, bo takich potworków nie zniosę na półce.
Ja i tak wrzucę zawartość do pudełka od podstawki, więc różnicy mi to nie robi. Choć faktycznie klimat jakby mroczniejszy...
Obawiam się, że miałem też na myśli okładkę podstawki. Nie mam żadnej nerwicy na tle estetyki, ale jest coś w tych ilustracjach, co powoduje, że zgrzytam zębami. Nie mogę po prosu przejść nad tym do porządku dziennego.
Widziałem gameplaye, słuchałem Gradania - gra jest świetna, ale jak wyobrażam sobie scenę, w której w kartonu wyłania się gra… brrr
Może będzie na BGA.
Awatar użytkownika
612
Posty: 435
Rejestracja: 16 mar 2015, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 69 times
Been thanked: 564 times

Re: Wiedźmia Skała / Witchstone (Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)

Post autor: 612 »

garg pisze: 17 lut 2022, 14:08
azazelmo pisze: 17 lut 2022, 13:39 Aj, ta okładka. Widzę, że będę musiał zaczekać na jakiś Big Box w estetycznie wydanym pudełku, bo takich potworków nie zniosę na półce.
Ja i tak wrzucę zawartość do pudełka od podstawki, więc różnicy mi to nie robi. Choć faktycznie klimat jakby mroczniejszy...
Pytanie, czy się zmieści. Wypraska już teraz jest wypchana zawartością. Chyba, żeby wyrzucić wypraskę, no ale nie jest ona taka znowu zła...
Najbardziej obawiam się plastiku, nie bardzo widzę pole i sens wzbogacania tej gry o plastikowe figurki. Jedno co cieszy, to zapowiadane większe pole manewru w kociołku. Kombienia w tej grze nigdy dosyć.
Awatar użytkownika
KurikDeVolay
Posty: 994
Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
Has thanked: 998 times
Been thanked: 434 times

Re: Wiedźmia Skała / Witchstone (Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)

Post autor: KurikDeVolay »

Dla mnie jedna z najgorszych wyprasek z jakimi miałem do czynienia. Przed każdą grą wygrzebywanie tony drobnych elementów po ziarenku, skrobanie, ciułanie, do tego karty w koszulkach nie pasują... Bleh. Po drugiej grze ten szrot wyleciał. Co do samego dodatku... Czy na pewno on jest potrzebny? Gra podoba mi się taka jaką jest i ingerencja w kafelki domina może dużo zepsuć...
autopaga
Posty: 1433
Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
Has thanked: 95 times
Been thanked: 320 times

Re: Wiedźmia Skała / Witchstone (Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)

Post autor: autopaga »

Mam nadzieję że dodatek poprawi sensowność strategii gry na karty, skupisko kart jest za słabe. System zakupu kart jak w rune stone by się sprawdził.
Awatar użytkownika
kuleczka91
Posty: 412
Rejestracja: 10 lut 2020, 18:27
Has thanked: 606 times
Been thanked: 402 times

Re: Wiedźmia Skała / Witchstone (Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)

Post autor: kuleczka91 »

KurikDeVolay pisze: 17 lut 2022, 15:04 Dla mnie jedna z najgorszych wyprasek z jakimi miałem do czynienia. Przed każdą grą wygrzebywanie tony drobnych elementów po ziarenku, skrobanie, ciułanie, do tego karty w koszulkach nie pasują...
Jak ja się z Tobą zgadzam :D Na początku mówię o fajna wypraska przewidziana na wszystko taaa....jasne. Wystarczyło pudełko z grą postawić w pionie i kryształy graczy ze sobą się pomieszały, po tym wróciłam znowu do woreczków strunowych. Miejsce na karty tak samo ciut za małe, bo gniecie karty w koszulkach przez co karty mam 2 oddzielnych woreczkach włożone na górę pudełka, bo w jednym jak były to wieko odstawało.
Awatar użytkownika
rav126
Posty: 796
Rejestracja: 27 paź 2010, 00:56
Has thanked: 408 times
Been thanked: 505 times

Re: Wiedźmia Skała / Witchstone (Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)

Post autor: rav126 »

Jeżeli na górze insertu po otwarciu pudełka znajdują się wypraski z żetonami to oczywiste, że należy po wypstykaniu włożyć ich odpowiednią liczbę pod spód plastikowego insertu, tak, żeby właśnie nie powstał luz po ich wyrzuceniu...
Awatar użytkownika
Furan
Posty: 1540
Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
Lokalizacja: Warszawa, Wola
Has thanked: 9 times
Been thanked: 204 times

Re: Wiedźmia Skała / Witchstone (Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)

Post autor: Furan »

Na podstawie info ze strony spiele-offensive: dodatek ma mieć premierę we wrześniu, cena ~15 ojro. :))
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!

(S) Die Burgen von Burgund
Awatar użytkownika
eveni
Posty: 1601
Rejestracja: 08 lip 2019, 15:24
Has thanked: 637 times
Been thanked: 550 times

Re: Wiedźmia Skała / Witchstone (Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)

Post autor: eveni »

Ruszyła przedsprzedaż dodatku:
https://www.rebel.pl/gry-planszowe/wied ... 08015.html
SCD 90 zł

Obrazek
Awatar użytkownika
kaimada
Posty: 1133
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 28 times
Been thanked: 127 times

Re: Wiedźmia Skała / Witchstone (Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)

Post autor: kaimada »

Czytam i czytam i jak dla mnie to ten dodatek prawie nic nie wprowadza a kosztuje niemalże tyle co podstawka.
Awatar użytkownika
rand
Posty: 490
Rejestracja: 03 lis 2008, 22:07
Lokalizacja: Gdańsk Zaspa
Has thanked: 117 times
Been thanked: 87 times

Re: Wiedźmia Skała / Witchstone (Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)

Post autor: rand »

Straszna bieda dodatek. Figurki po prostu zastępują duże wiedźmy. Mechanicznie mozemy zdobyć dodatkową podwójną płytkę w określonych miejscach. No i mamy od początku dodatkową akcję, którą możemy wykonać, dzięki karcie którą wybieramy na początku gry. Mechanicznie dużo nie zmienia, zawartość chyba w pudełku od papierosów by się zmieściła... troszkę zawiedziony jestem, wiec raczej nie rzucę się na premiere. Grę lubie na tyle, że pewnie kiedyś tam kupie, ale póki co entuzjazm opadł.
Awatar użytkownika
Abizaas
Posty: 1046
Rejestracja: 13 wrz 2020, 14:03
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 615 times
Been thanked: 757 times

Re: Wiedźmia Skała / Witchstone (Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)

Post autor: Abizaas »

Jako spory fan Wiedźmiej Skały (a gram głównie w cięższe tytuły), rezygnuję z dodatku - po przeczytaniu instrukcji stwierdzam, że ten dodatek nie wnosi kompletnie nic wartościowego.

Kolekcja


ninety-percent of everything is crud
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4480
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1438 times
Been thanked: 1102 times

Re: Wiedźmia Skała / Witchstone (Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)

Post autor: garg »

Uwielbiam grę, więc dodatek pewnie kupię, ale zawartość pudełka jest żenująco uboga :?

Instrukcja też nie spowodowała u mnie szybszego bicia serca - raczej banał i nuda. Ale może w praniu wyjdzie lepiej :)
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
ODPOWIEDZ