Theme Park Tycoon (prototyp)
- Prototypowo
- Posty: 99
- Rejestracja: 13 cze 2022, 08:16
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 67 times
Theme Park Tycoon (prototyp)
Ekonomiczny deck-builder o zarządzaniu wesołym miasteczkiem, przeznaczony dla 1-4 graczy, z czasem rozgrywki około 45 minut. Prowadząc własny park rozrywki będziemy mogli m.in. nabywać do niego atrakcje, które generują szczęście, co z kolei przyciągnie do naszego królestwa zabawy więcej gości. A ci są niezastąpionym źródłem dochodu. Zarobione pieniądze będziemy mogli wydawać np. na zakup ozdób do naszego parku, które dadzą nam punkty zwycięstwa. Ale żeby nie było tak różowo, odwiedzający wesołe miasteczko ludzie lubią śmiecić i wybrzydzać; atrakcje co i rusz się psują a zatrudnieni pracownicy domagają się zapłaty! Do tego musimy z rozmysłem gospodarować przestrzenią parku, która nie jest nieograniczona. Celem gry jest zdobycie łącznie jak największej liczby punktów uznania parku.
PIERWSZA RECENZJA: https://okoodyna.pl/kuzna-thora/theme-p ... -prototyp/
WIĘCEJ INFORMACJI: https://www.subscribepage.com/themeparktycoon
JESZCZE WIĘCEJ INFORMACJI: https://prototypowo.blogspot.com/2022/06/test.html
ŚLEDŹ NA FANPEJDŻU: https://www.facebook.com/profile.php?id=100082443393992
Latają dwa prototypy po Polsce, jakbyś czuł, że masz chęć zagrać, napisz PW.
Ostatnio zmieniony 12 gru 2022, 14:31 przez Prototypowo, łącznie zmieniany 3 razy.
WYDAWNICTWO COCONUTSALAD: https://coconutsalad.com/
Re: Theme Park Tycoon (prototyp)
Tak z ciekawości - nie potrzeba licencji na tą nazwę?
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Leinadus
- Prototypowo
- Posty: 99
- Rejestracja: 13 cze 2022, 08:16
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 67 times
Re: Theme Park Tycoon (prototyp)
Sprawdziłem w bazach - nie trzeba.
WYDAWNICTWO COCONUTSALAD: https://coconutsalad.com/
- Prototypowo
- Posty: 99
- Rejestracja: 13 cze 2022, 08:16
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 67 times
Re: Theme Park Tycoon (prototyp)
POJAWIŁ SIĘ SZKIC (NIE FINALNA WERSJA!) OKŁADKI:
Prace ciągle trwają, trzy prototypy latają po Polsce.
Prace ciągle trwają, trzy prototypy latają po Polsce.
WYDAWNICTWO COCONUTSALAD: https://coconutsalad.com/
- Prototypowo
- Posty: 99
- Rejestracja: 13 cze 2022, 08:16
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 67 times
Re: Theme Park Tycoon (prototyp)
Posiadam cztery prototypy. Jeden dla siebie, jeden dla osoby, która przygotowuje automę ("sztuczna inteligencja"), a dwa pozostałe latają po testerach / recenzentach. Nie będę kłamał, jeśli powiem, że jestem tytułem już bardzo zmęczony, bo grałem w niego w różnych konfiguracjach około 500 razy (mówię o całym etapie prac). Trwają głównie prace nad balansem (mam od tego osobę trzecią) i doszlifowywaniem dodatków (które są już prawie gotowe). Mam już gotowy layout kart, część grafik i szkic okładki, ale prace cały czas trwają.
Gdzie podac maila, aby nie umknął mi start kampanii? Tutaj: https://www.subscribepage.com/themeparktycoon
Gdzie podac maila, aby nie umknął mi start kampanii? Tutaj: https://www.subscribepage.com/themeparktycoon
WYDAWNICTWO COCONUTSALAD: https://coconutsalad.com/
- Prototypowo
- Posty: 99
- Rejestracja: 13 cze 2022, 08:16
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 67 times
Re: Theme Park Tycoon (prototyp)
Prace nad okładką trwają (ciagle ulega zmianom), a dziś grafik opracował styl dla ludzi (gości i pracowników parku):
WYDAWNICTWO COCONUTSALAD: https://coconutsalad.com/
- itsthisguyagain
- Posty: 496
- Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
- Has thanked: 218 times
- Been thanked: 347 times
Re: Theme Park Tycoon (prototyp)
O kurcze może dopracować trochę formatowanie tekstu?
Np tekst na karcie lepiej gdyby wyglądał tak: Odrzuć (3 monety) aby dobrać (3 karty) następnie odrzuć (2 karty) z ręki
A jeszcze lepiej gdyby działania kart opierały się na symbolice i miejsce na tekst był w ogóle zminimalizowany
No i BTW mam nadzieję, że to jest tylko prezentacja stylu graficznego bo co ma wata cukrowa do zarządzania?
- Prototypowo
- Posty: 99
- Rejestracja: 13 cze 2022, 08:16
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 67 times
Re: Theme Park Tycoon (prototyp)
Kartą jest tylko pokazowa, tekst i zdolność jest zmyślona W kwestii tekstu i zwiększenia liczby symboli będę myślał.itsthisguyagain pisze: ↑29 gru 2022, 16:46O kurcze może dopracować trochę formatowanie tekstu?
Np tekst na karcie lepiej gdyby wyglądał tak: Odrzuć (3 monety) aby dobrać (3 karty) następnie odrzuć (2 karty) z ręki
A jeszcze lepiej gdyby działania kart opierały się na symbolice i miejsce na tekst był w ogóle zminimalizowany
No i BTW mam nadzieję, że to jest tylko prezentacja stylu graficznego bo co ma wata cukrowa do zarządzania?
WYDAWNICTWO COCONUTSALAD: https://coconutsalad.com/
- Prototypowo
- Posty: 99
- Rejestracja: 13 cze 2022, 08:16
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 67 times
Re: Theme Park Tycoon (prototyp)
Tutaj przykładowa fotka, tez ten sam schemat :>itsthisguyagain pisze: ↑29 gru 2022, 16:46O kurcze może dopracować trochę formatowanie tekstu?
Np tekst na karcie lepiej gdyby wyglądał tak: Odrzuć (3 monety) aby dobrać (3 karty) następnie odrzuć (2 karty) z ręki
A jeszcze lepiej gdyby działania kart opierały się na symbolice i miejsce na tekst był w ogóle zminimalizowany
No i BTW mam nadzieję, że to jest tylko prezentacja stylu graficznego bo co ma wata cukrowa do zarządzania?
WYDAWNICTWO COCONUTSALAD: https://coconutsalad.com/
- Prototypowo
- Posty: 99
- Rejestracja: 13 cze 2022, 08:16
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 67 times
Re: Theme Park Tycoon (prototyp)
Pojawiła się recenzja prototypu Grasowania: https://grasowanie.eu/theme-park-tycoon ... prototypu/
WYDAWNICTWO COCONUTSALAD: https://coconutsalad.com/
- Prototypowo
- Posty: 99
- Rejestracja: 13 cze 2022, 08:16
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 67 times
Re: Theme Park Tycoon (prototyp)
Rzut okiem bloga For2Players: http://www.for2players.pl/2023/01/pierw ... -park.html
WYDAWNICTWO COCONUTSALAD: https://coconutsalad.com/
- Prototypowo
- Posty: 99
- Rejestracja: 13 cze 2022, 08:16
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 67 times
Re: Theme Park Tycoon (prototyp)
Aktualizacja odnośnie tego co się dzieje w projekcie. Czekam na spływ grafik. Liczę na to, że zdołam uruchomić zbiórkę na wspieram.to jeszcze w tym roku. Jest całkiem prawdopodobne, że wcześniej pojawi się spin-off w wersji print & play.
WYDAWNICTWO COCONUTSALAD: https://coconutsalad.com/
- Valdi
- Posty: 42
- Rejestracja: 12 lis 2007, 13:29
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 27 times
- Prototypowo
- Posty: 99
- Rejestracja: 13 cze 2022, 08:16
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 67 times
Re: Theme Park Tycoon (prototyp)
Za dużo pracy w to włożyłem. Przesunąłem go na 2024. Swoją drogą zaraz spłynie kolejna recenzja, bo z rozpędu porozsyłałem prototyp w dużo miejsc.
WYDAWNICTWO COCONUTSALAD: https://coconutsalad.com/
- Prototypowo
- Posty: 99
- Rejestracja: 13 cze 2022, 08:16
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 67 times
Re: Theme Park Tycoon (prototyp)
Daleko mam do Katowic (mieszkam w Olsztynie). Już jestem na etapie, że nie potrzebuję pojedynczych testów i raczej potrzebuje ogrania przez recenzentów. Poprzednie zdanie brzmi jakbym cię olał, ale to nie olanie, ale muszę już efektywnie zarządzać czasem. Przepraszam jeśli czujesz się olany, ale absolutnie nie jest to moja intencja
WYDAWNICTWO COCONUTSALAD: https://coconutsalad.com/
Re: Theme Park Tycoon (prototyp)
Luzik. Przy takich imprezach jak masz już finalną wersje prototypu to i tak sie warto pokazywać nie ze względu na playtesty tylko czysto marketingowo i żeby wizytówki powymieniać.Prototypowo pisze: ↑18 sie 2023, 10:14Daleko mam do Katowic (mieszkam w Olsztynie). Już jestem na etapie, że nie potrzebuję pojedynczych testów i raczej potrzebuje ogrania przez recenzentów. Poprzednie zdanie brzmi jakbym cię olał, ale to nie olanie, ale muszę już efektywnie zarządzać czasem. Przepraszam jeśli czujesz się olany, ale absolutnie nie jest to moja intencja
- Prototypowo
- Posty: 99
- Rejestracja: 13 cze 2022, 08:16
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 67 times
Re: Theme Park Tycoon (prototyp)
Spóźniona recenzja (jedna z czterech w sieci) "Theme Park Tycoon", którego zbiórka ruszy jakoś w pierwszej połowie 2024
https://blognawolnyczas.blogspot.com/20 ... pu-gry.html
Dla zachęcenia podsumowanie (po resztę zapraszam do bloga), a zaraz po tym kilka ciekawostek z procesu tworzenia
"Czas podsumować nasze przemyślenia. Gra nam się naprawdę spodobała. Prezentuje dość ciekawe podejście do deck buildingu wprowadzając ten element przestrzenny. Fajnie się to wszystko ze sobą zgrywa dając możliwości kombinowania. Do tego naprawdę proste zasady, szybki czas rozgrywki i ogromna wręcz regrywalność."
-
Prace trwają od 2020 z długimi (wielomiesięcznymi) przerwami pomiędzy. Zbiórka miała ruszyć na początku 2023, ale z powodu ekstremalnej nieterminowości grafika musiałem przesunąć zbiórkę na nieokreślony jeszcze termin w 2024.
Wszystkie moje gry tworzę z jedną myślą - MUSZĄ BYĆ PRZYJEMNE oraz MAJĄ MIEĆ WŁASNĄ TOŻSAMOŚĆ. Już rozbijam na czynniki pierwsze. Moje tytuły mają łatwe do wyjaśnienia, z miarę szybkim setupem i czasem gry, który nigdy nie zbliża się do tzw. "dłużyzny". Do tego już na etapie koncepcji usuwam z głowy gry, które można w łatwy sposób przyrównywać do innych. Skoro już poświęcam czas to nie chcę robić kopii już istniejących gier, ale na swój sposób. Jednocześnie nie silę się przy tym na wymuszoną nowatorskość, bo to zwykle nie kończy się dobrze (wiesz, że istnieje real time worker placement i nazywa się "Pendulum"?)
Na rynku brakowało mi gry imitującej "Rollercoaster Tycoon". Gdyby takowa istniała już bym ją miał na półce, a tak zwykle są to gry nie oddające w pełni jej sensu. Co zabawne moja też nie jest czystą adaptacją 1 do 1, bo dla zachowania prostoty rozgrywki poszedłem na wiele kompromisów. Czyli duch jest obecny, ale w toku prac wciąż nie stworzyłem adaptacji.
W toku testów udało się znaleźć i wyeliminować dwie zwycięskie strategie, które po prostu zabijały zabawę (od jakiegoś czasu moje wewnętrzne testy polegają już tylko na szukaniu dziur). Co zabawne idealnie do "exploitowania" gier nadaje się moja mama (zapalony planszówkożerca)
Aktualnie jest to deck builder silnie powiązany z planszą, a na bardzo wczesnym etapie ... planszy nie było. W trakcie pierwotna koncepcja potrafi bardzo się zmieniać.
Bezustannie pojawiają się nowe pomysły na mechaniki, ale gra w podstawowej wersji od zawsze miała być prosta. Dlatego zdecydowałem, że część elementów trafi do gry jako dodatki (nie po to, aby sprzedawać wyciętą zawartość, ale by nie komplikować podstawki). Czyli zjawisko wycinania zawartości może mieć miejsce, ale w moim przypadku z dobrych pobudek.
W pudełku znajdą się dwa tryby solo - jeden stworzony przeze mnie (nabij jak najwięcej punktów), a drugi przez kolegę, który zaprojektował bota. W głowie pojawia mi się pytanie, czy to nie jest aby pierwsza planszówka z dwoma niezależnymi trybami solo
Jeden z dodatków wprowadza wydarzenia oraz wariant kooperacyjny. To drugie było zaskakująco trudne do stworzenia, bo z upływem czasu nasza talia staje się coraz lepsza i bardziej odporna na złe wydarzenia. Sprawienie, by cały czas towarzyszyło nam wyzwanie, zajęło mi nieco czasu.
W toku prac wyszło mi zaskakująco wiele nietypowych rozwiązań (w sensie występujących gdzieś, ale nie w tego rodzaju grze). Walutę gromadzimy na żetonach (niwelując efekt kiepskiego dobrania kart), połowa gry jest symultaniczna, zaczynamy z niszczarką na ręku, rynek kart do kupienia podzielony jest na pięć odrębnych kategorii, zaś nasza talia nie staje się tylko coraz lepsza, ale też trudniejsza do okiełznania. Niektórzy goście stawiają nam wymagania, maszyny się psują, park się brudzi i tak dalej.
Postać jednego gościa parku jest inspirowana mną. Podobnie jak on boję się większości atrakcji w parkach rozrywki
https://blognawolnyczas.blogspot.com/20 ... pu-gry.html
Dla zachęcenia podsumowanie (po resztę zapraszam do bloga), a zaraz po tym kilka ciekawostek z procesu tworzenia
"Czas podsumować nasze przemyślenia. Gra nam się naprawdę spodobała. Prezentuje dość ciekawe podejście do deck buildingu wprowadzając ten element przestrzenny. Fajnie się to wszystko ze sobą zgrywa dając możliwości kombinowania. Do tego naprawdę proste zasady, szybki czas rozgrywki i ogromna wręcz regrywalność."
-
Prace trwają od 2020 z długimi (wielomiesięcznymi) przerwami pomiędzy. Zbiórka miała ruszyć na początku 2023, ale z powodu ekstremalnej nieterminowości grafika musiałem przesunąć zbiórkę na nieokreślony jeszcze termin w 2024.
Wszystkie moje gry tworzę z jedną myślą - MUSZĄ BYĆ PRZYJEMNE oraz MAJĄ MIEĆ WŁASNĄ TOŻSAMOŚĆ. Już rozbijam na czynniki pierwsze. Moje tytuły mają łatwe do wyjaśnienia, z miarę szybkim setupem i czasem gry, który nigdy nie zbliża się do tzw. "dłużyzny". Do tego już na etapie koncepcji usuwam z głowy gry, które można w łatwy sposób przyrównywać do innych. Skoro już poświęcam czas to nie chcę robić kopii już istniejących gier, ale na swój sposób. Jednocześnie nie silę się przy tym na wymuszoną nowatorskość, bo to zwykle nie kończy się dobrze (wiesz, że istnieje real time worker placement i nazywa się "Pendulum"?)
Na rynku brakowało mi gry imitującej "Rollercoaster Tycoon". Gdyby takowa istniała już bym ją miał na półce, a tak zwykle są to gry nie oddające w pełni jej sensu. Co zabawne moja też nie jest czystą adaptacją 1 do 1, bo dla zachowania prostoty rozgrywki poszedłem na wiele kompromisów. Czyli duch jest obecny, ale w toku prac wciąż nie stworzyłem adaptacji.
W toku testów udało się znaleźć i wyeliminować dwie zwycięskie strategie, które po prostu zabijały zabawę (od jakiegoś czasu moje wewnętrzne testy polegają już tylko na szukaniu dziur). Co zabawne idealnie do "exploitowania" gier nadaje się moja mama (zapalony planszówkożerca)
Aktualnie jest to deck builder silnie powiązany z planszą, a na bardzo wczesnym etapie ... planszy nie było. W trakcie pierwotna koncepcja potrafi bardzo się zmieniać.
Bezustannie pojawiają się nowe pomysły na mechaniki, ale gra w podstawowej wersji od zawsze miała być prosta. Dlatego zdecydowałem, że część elementów trafi do gry jako dodatki (nie po to, aby sprzedawać wyciętą zawartość, ale by nie komplikować podstawki). Czyli zjawisko wycinania zawartości może mieć miejsce, ale w moim przypadku z dobrych pobudek.
W pudełku znajdą się dwa tryby solo - jeden stworzony przeze mnie (nabij jak najwięcej punktów), a drugi przez kolegę, który zaprojektował bota. W głowie pojawia mi się pytanie, czy to nie jest aby pierwsza planszówka z dwoma niezależnymi trybami solo
Jeden z dodatków wprowadza wydarzenia oraz wariant kooperacyjny. To drugie było zaskakująco trudne do stworzenia, bo z upływem czasu nasza talia staje się coraz lepsza i bardziej odporna na złe wydarzenia. Sprawienie, by cały czas towarzyszyło nam wyzwanie, zajęło mi nieco czasu.
W toku prac wyszło mi zaskakująco wiele nietypowych rozwiązań (w sensie występujących gdzieś, ale nie w tego rodzaju grze). Walutę gromadzimy na żetonach (niwelując efekt kiepskiego dobrania kart), połowa gry jest symultaniczna, zaczynamy z niszczarką na ręku, rynek kart do kupienia podzielony jest na pięć odrębnych kategorii, zaś nasza talia nie staje się tylko coraz lepsza, ale też trudniejsza do okiełznania. Niektórzy goście stawiają nam wymagania, maszyny się psują, park się brudzi i tak dalej.
Postać jednego gościa parku jest inspirowana mną. Podobnie jak on boję się większości atrakcji w parkach rozrywki
WYDAWNICTWO COCONUTSALAD: https://coconutsalad.com/