Harry Potter: Hogwarts Battle

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2873
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Harry Potter: Hogwarts Battle

Post autor: playerator »

Probe9 pisze: 18 wrz 2020, 14:08 (...) Ja gram z własnymi zasadami zarówno dot. rynku jak i wrogów i robi się znośnie.
Zechciałbyś się podzielić tymi zasadami? :)
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Probe9
Posty: 2455
Rejestracja: 24 sie 2018, 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 153 times
Been thanked: 649 times

Re: Harry Potter: Hogwarts Battle

Post autor: Probe9 »

Myślę, że nic specjalnie odkrywczego :)

Jeżeli chodzi o rynek to dzielę go na 2 kolumny, z lewej tańsze, z prawej droższe - to po to żeby uniknąć sytuacji, kiedy jestem przyblokowany bo pojawiły się same karty, na które mnie nie stać. Gram wtedy bez dodatkowej zasady, która umożliwia reset rynku.

Dodatkowo wtasowywuje do pierwszej 30-stki kart dodatkowe 2 karty z kostką - to dotyczy tych późniejszych lat, gdzie potrzeba konkretnych symboli. Zdarzało się, że przez 3/4 gry nic nie wpadło :)

Co do przeciwników to tasuje ich tak, żeby wśród pierwszych 3 był jeden łatwy (1-2), jeden średni (3-4) i jeden trudniejszy (5-6).

Dzięki takim korektom raczej nie zdażają się skrajne rozgrywki, czyli takie, w których po 2-3 turach już wiadomo jaki będzie rezultat.
Rabaty: Rebel = 10%, 3trolle = 7%, planszomania = 10%, planszostrefa = 11%.

Moje gry
Imperator_Edi
Posty: 13
Rejestracja: 18 lut 2021, 10:38
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

Re: Harry Potter: Hogwarts Battle

Post autor: Imperator_Edi »

1. Sklep (aka Rynek):
Ja przetestowałem zasady rynku, tak, że stackowałem takie same karty. Ten wariant ostatecznie się nie sprawdził i odpadł. Wariant z dokładaniem do sklepu od razu, tak, że gracz mógł kupić przychodzącą kartę, też odpadł, bo inne karty często leżały, a jedno pole było wykupywane.
Za to teraz, trochę ustawiam początek: na start, tańsze karty w cenie do 4 Punktów, by jednak było stać każdego na zakup czegoś, nawet, jak będzie musiał odrzucić kartę z Punktem Wpływu.

2. Przeciwnicy:
Poza tym, często ustawialiśmy przeciwników latami. Ostatecznie z tego zrezygnowaliśmy, na rzecz losowości lekko modyfikowanej - nie akceptujemy na start dwóch silnych przeciwników, by gra jednak nie zakończyła się, nim się na dobre zacznie.

3. Karta "Historia Hogwartu":
Karty "Historia Hogwartu" kosztują 4 PW, a dają mocno losowy efekt, który może być dodatkowo zablokowany przez Czarne Charaktery lub Czarną Magię, przez co nikt nie chciał ich kupować w scenariuszach 4-6, a w 7 ktoś zawsze ostatecznie się zmusił, by móc pokonać Horkruksy. Dlatego wzorem "Potwornej Księgi Potworów" z dodatku, daje ona w naszej rozgrywce, oprócz rzutu, +1 Punkt Wpływu. Po tej modyfikacji, "Historia Hogwartu" przestała być czarną owcą, bo jest kupowana dla tego Punktu, a rzut jest ekstra.

4. Wymiana kart pomiędzy graczami:
W naszej rozgrywce, dopuszczamy też wymianę kart pomiędzy dwoma graczami, jeżeli uznają, że jest im zbędna a drugiemu graczowi się przyda, ale tylko w przypadku, gdy chociaż jeden gracz ma kartę na ręce, a drugi na ręce, lub stosie kart odrzuconych. Taka wymieniona karta, nie trafia na rękę, tylko na stos. Przypadki takich wymian mamy max 1 na rozgrywkę, bo raczej staramy się konsultować, czy komuś jakaś karta nie pasuje do planów nim wykupimy.
ODPOWIEDZ