Poszukiwania dobrego systemu pojedynków Gracz Vs Potwór

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
robsson
Posty: 119
Rejestracja: 12 gru 2008, 20:08

Poszukiwania dobrego systemu pojedynków Gracz Vs Potwór

Post autor: robsson »

Witam.
Czy znacie może jakiś fajny, dość prosty jednak dynamiczny system walk pomiędzy graczem a spotkanym na planszy przeciwnikiem takim jak jakiś potwór. Potrzebuje takiego do gry która mam w głowie.

Mi przyszedł do głowy taki, ale jeśli macie coś lepszego to podrzuccie proszę:

Każdy przeciwnik ma określoną podatność na blok, unik i kontratak na jego atak. Jest to określone w odniesieniu do k6. Np. blok 2-6, unik 3-6, kontratak 5-6. Może się zdarzyć również tak iż niektórzy przeciwnicy bądź ich ataki będą zupelnie uodpornieni na próbę wykonania jednego z powyższych, czyli że danej akcji w tym wypadku zastosować się nie da. Jeśli np pojawi się informacja Unik-- to znaczy że gracz może wybrać tylko blok lub kontratak.

Różnice z wyborem danej akcji odnoszą się do możliwości zadania obrażeń po udanej akcji oraz przywrócenia punktów staminy po jej wykonaniu.
Blok- po jego wykonaniu nie można atakować, przywraca jeden punkt staminy.
Unik - po jego wykonaniu można atakować, ale nie przywraca staminy
Kontrarak- można atakować, zadaje podwójne obrażenia i przywraca 2 punkty staminy.

Gracz przed każdą tura pojedynku decyduje jaka akcje wykona i deklaruje jaki atak zada - zwykły, mocny czy specjalny. Ataki zabierają stamine jeśli dana akcja bloku, uniku lub kontrataku się powiedzie, jeśli się nie powiedzie to gracz traci część życia wynikająca z ataku wroga, ale staminy nie traci. Zwykły atak zabiera 1 punkt staminy, mocny 2 punkty a specjalny 4.

Obrazenia jakie zadaje gracz uzależnione są od przedmiotu jaki posiada na wyposażeniu. Przedmioty zazwyczaj połączone są z jednym z typów lądu i odpowiednio dobrane zadaja większe obrażenia.
Przedmioty występują w 3 typach, zwykłe, rzadkie i legendarne. Zwykle zadaja małe obrażenia, rzadkie żądają większe i mają możliwości przy dobraniu ataku przeciw słabości wroga, legendarne przedmioty najczęściej dodatkowo powodują jakieś statusy u wroga ( nie pozwalają mu zaatakować w kolejnej rundzie, odbierają dodatkowe życie, czy zwiększają podatność na dany typ akcji). Gracz może mieć na wyposażeniu dwie różne bronie i pancerz.

Gracz ma po 10 punktów życia i staminy. Ilości te można zwiększać poprzez dobrany ekwipunek. Potężne pancerze zwiększają np ilość zdrowia lub staminy, szanse na wykonanie danej akcji, zmniejszają koszty staminy po wykonaniu ataku lub chronią przed atakami danego typu wroga.

Zwiększanie życia po jego utracie nie może przekroczyć maksymalnego możliwego poziomu zdrowia gracza określonego przez poziom standardowy 10 plus bonusy ekwipunku. Życie odnawia się automatycznie po pokonaniu wroga. Za słabsze jednostki otrzymujemy 1 punkt życia, za trudniejszych 2, a mocni odnawiają jego większe ilości. Życie można odnawiać także w kapliczkach jeśli uda się na nie trafić w podróży a także w punktach początkowych odwiedzanych krain (po kilka punktów życia)

Jeśli gracz polegnie w trakcie walki wraca na początek danej krainy i tam podejmuje kolejną próbę przejścia. Po każdej śmierci gracz rodzi się z o 1 punkt mniejszym zdrowiem, ale nie ma to wpływu na jego maksymalna wartość. Przykładowo: Gracz ma łącznie 12 punktów życia. Po pierwszej śmierci wracasz na pole startowe krainy z 11 punktami życia, po drugiej śmierci z 10, a po trzeciej z 9 i tak dalej.

Po pokonaniu wrogów można zawsze losować nagrody. Los rozstrzyga kość dobrana odpowiednio do trudności wroga. Np. po pokonaniu zwykłego wroga rzucasz kością z polami "stamina/1 życie/2 życia/zwykły przedmiot/ zwykły przedmiot/ rzadki przedmiot). Natomiast po pokonaniu mocnego wroga "2 staminy/ 2 życia/4 życia/ rzadki przedmiot, rzadki przedmiot/ legendarny przedmiot". Jeśli trafimy na przedmiot to losujemy następnie go z danej talii zwykłych, rzadkich i legendarnych przedmiotów. Są w nich zarówno bronie jak i pancerze.

Gracz zaczynając podróż w danej krainie musi zawsze zdeklarować jaka bronią i ekwipunkiem będzie się posługiwał, natomiast ekwipunek nadmiarowy musi wrzucić z powrotem do odpowiedniej talii tracąc go tym samym.
slawecio cezetka
Posty: 14
Rejestracja: 08 cze 2019, 12:29
Lokalizacja: Zielona Góra
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Poszukiwania dobrego systemu pojedynków Gracz Vs Potwór

Post autor: slawecio cezetka »

Najpierw chyba trzeba by było określić jakiego typu grę chcesz stworzyć. Czy złożoną; czy wprowadzającą; rpg; przygodową czy bitewniak. no i sam system kostki/karty. Bardziej losowe - kości, do nauki - karty.
Karty: ręka baza i do tego dobierane karty do budowania własnego arsenału np: podstawowe: atak 1, 2, 3; obrona 1, 2, 3; modyfikator +/- (ty atakujesz +/ ty się bronisz -). Następne karty rynek, przeciwnicy, podnoszenie poziomu postaci itd.
Analogicznie można zrobić z kośćmi. To znaczy kości podstawowe k24, k12, k6 - kolor dla cechy np rpg (klasycznie - ala diablo) życie czerwone, niebieskie - magia, zręczność - zielone, szczęście - złote, klątwa - czarne, pech - fioletowe. +/- k6, k12, k24 białe plus czarne minus. Rozwój postaci co kilka poziomów dodatkowa kość itd.
Mega praca, ale trafiony system mega kaska pewnie. :D
Awatar użytkownika
Gromb
Posty: 2820
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 841 times
Been thanked: 363 times

Re: Poszukiwania dobrego systemu pojedynków Gracz Vs Potwór

Post autor: Gromb »

Stary dobry system. Można go użyć w grach RPG lub dowolnych innych. Jest w odmianie: walka wręcz i system magii. Magia to druga gra z serii.
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
ODPOWIEDZ