Blokowanko kieszonkowego powinno pomóc.Lucass pisze:Trzeba będzie wymyślić taktykę na syna (jakieś blokowanko)
Splendor - pytania i wątpliwości
Re: Splendor
- EsperanzaDMV
- Posty: 1524
- Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
- Has thanked: 301 times
- Been thanked: 639 times
Splendor
Witam
Czy gracz który posiada karty które dają mu kamienie ma wybór czy przy zakupie kojenych kart wykorzysta kamienie z kart czy żetony? Czy tylko wtedy gdy nie ma takich żetonów?
Pytam bo jest to jedna z opcji blokowania innych i nie wiem czy przepisów.
Czy gracz który posiada karty które dają mu kamienie ma wybór czy przy zakupie kojenych kart wykorzysta kamienie z kart czy żetony? Czy tylko wtedy gdy nie ma takich żetonów?
Pytam bo jest to jedna z opcji blokowania innych i nie wiem czy przepisów.
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Splendor
Kamienie na kartach trzeba traktować jak zniżkę. Jeśli masz zapłacić np 5 rubinów i masz 3 rubiny na kartach to masz 3 zniżki i musisz zapłacić jeszcze tylko 2 rubiny w żetonach. Jeśli ich nie masz to nie kupujesz karty, jeśli ich masz więcej, to reszta ci zostaje.
Czyli reasumując, najpierw wykorzystujesz kamienie z kart a później te z żetonów.
Czyli reasumując, najpierw wykorzystujesz kamienie z kart a później te z żetonów.
Splendor - Miasta
Witam,
ciekawe czy ktoś już ma... - tak czy inaczej spróbuję o coś zapytać. Mam kilka wątpliwości po zapoznaniu się z manualem:
1. PLACÓWKI HANDLOWE
Jedno z wymagań: "gracz musi zdobyć 3 niebieskie bonusy i 1 czarny bonus.
Zdolność: każdy znacznik złota jest wart 2 znaczniki klejnotów jednego koloru. Moc specjalna działa od chwili zakupu karty. Każdy znacznik złota nadal liczy się jako 1 znacznik. Maksymalna liczba znaczników jaką gracz może mieć na koniec swojej tury wynosi 10."
- czyli, jeśli mam złoto w swoich zasobach (i zdobyłem ww. zdolność), mogę je wykorzystać jako:
a) 1 dowolny kamień
ALBO
b) dwa dowolne, ale w tym samym kolorze, kamienie?
- czy wyłącznie opcja b)?
2. TWIERDZE
rozumiem, że idea tego dodatku to niejako inny, dodatkowy mechanizm rezerwacji lub sposób krzyżowania planów przeciwnikom, jeśli np. stawiamy własną wieżę na pożądanej (potencjalnie) przez nich karcie – też tak to rozumiecie?
Z drugiej strony, jeśli można wcześniej kupić kartę, na której stoi tylko jedna nasza wieża (posiadając oczywiście wymagane surowce), to jaki sens ma dokładanie dwóch pozostałych wież na tę kartę, aby dopiero potem wykonać akcję „Podboju”?
Gdyby chciało się wieżami tylko rezerwować kartę, to przecież można wcześniej zarezerwować ją w zwykły sposób (biorąc ją na rękę, wraz ze złotem).
Kolejna rzecz: "Podbój. Jeżeli wszystkie 3 twierdze gracza znajdują się na tej samej karcie, gracz może kupić tę kartę po wykonaniu swojej akcji (niezależnie od tego, czy pobrał znaczniki klejnotów, rezerwował lub pozyskał kartę rozwoju)."
- czyli w turze, w której dopiero położyłem trzecią wieżę na karcie, nie mogę jej jeszcze kupić; dopiero w następnym ruchu - zgadza się?
I jeszcze odnośnie „Podboju” – końcowa uwaga: „Gracz musi dokonać tego zakupu zanim […] sprawdzi swój limit znaczników.” – co ma do tego limit znaczników?
3. ORIENT
Karty poziomu trzeciego:
„By zakupić jedną z tych kart gracz musi odrzucić 2 pozyskane wcześniej bonusy w danym kolorze (i odłożyć je do pudełka)” – rozumiem, że jeśli mam tylko jedną kartę bonusową, ale podwójną (w wymaganym kolorze), to spełniam wymaganie (zakładając, że nie mam żadnych „jokerów” sparowanych z tym kolorem, tj. tych kart z symbolem „sakiewki”), ale taki przypadek: załóżmy, że koszt to dwa białe bonusy, a ja posiadam białą kartę bonusową podwójną i jedną „sakiewkę” – to domyślam się, że muszę odrzucić obydwie karty, tracąc niejako jeden biały bonus (z tego tytułu, że najpierw odrzucamy "sakiewki")?
Ps. Nie wiem czy ktoś o tym już pisał na forum, ale przy okazji wspomnę, że elementy z dodatku wraz z elementami z podstawki, mieszczą się w wyprasce z dodatku, nawet jeśli karty są w koszulkach (choć faktycznie koszulki nie grubsze niż "50").
ciekawe czy ktoś już ma... - tak czy inaczej spróbuję o coś zapytać. Mam kilka wątpliwości po zapoznaniu się z manualem:
1. PLACÓWKI HANDLOWE
Jedno z wymagań: "gracz musi zdobyć 3 niebieskie bonusy i 1 czarny bonus.
Zdolność: każdy znacznik złota jest wart 2 znaczniki klejnotów jednego koloru. Moc specjalna działa od chwili zakupu karty. Każdy znacznik złota nadal liczy się jako 1 znacznik. Maksymalna liczba znaczników jaką gracz może mieć na koniec swojej tury wynosi 10."
- czyli, jeśli mam złoto w swoich zasobach (i zdobyłem ww. zdolność), mogę je wykorzystać jako:
a) 1 dowolny kamień
ALBO
b) dwa dowolne, ale w tym samym kolorze, kamienie?
- czy wyłącznie opcja b)?
2. TWIERDZE
rozumiem, że idea tego dodatku to niejako inny, dodatkowy mechanizm rezerwacji lub sposób krzyżowania planów przeciwnikom, jeśli np. stawiamy własną wieżę na pożądanej (potencjalnie) przez nich karcie – też tak to rozumiecie?
Z drugiej strony, jeśli można wcześniej kupić kartę, na której stoi tylko jedna nasza wieża (posiadając oczywiście wymagane surowce), to jaki sens ma dokładanie dwóch pozostałych wież na tę kartę, aby dopiero potem wykonać akcję „Podboju”?
Gdyby chciało się wieżami tylko rezerwować kartę, to przecież można wcześniej zarezerwować ją w zwykły sposób (biorąc ją na rękę, wraz ze złotem).
Kolejna rzecz: "Podbój. Jeżeli wszystkie 3 twierdze gracza znajdują się na tej samej karcie, gracz może kupić tę kartę po wykonaniu swojej akcji (niezależnie od tego, czy pobrał znaczniki klejnotów, rezerwował lub pozyskał kartę rozwoju)."
- czyli w turze, w której dopiero położyłem trzecią wieżę na karcie, nie mogę jej jeszcze kupić; dopiero w następnym ruchu - zgadza się?
I jeszcze odnośnie „Podboju” – końcowa uwaga: „Gracz musi dokonać tego zakupu zanim […] sprawdzi swój limit znaczników.” – co ma do tego limit znaczników?
3. ORIENT
Karty poziomu trzeciego:
„By zakupić jedną z tych kart gracz musi odrzucić 2 pozyskane wcześniej bonusy w danym kolorze (i odłożyć je do pudełka)” – rozumiem, że jeśli mam tylko jedną kartę bonusową, ale podwójną (w wymaganym kolorze), to spełniam wymaganie (zakładając, że nie mam żadnych „jokerów” sparowanych z tym kolorem, tj. tych kart z symbolem „sakiewki”), ale taki przypadek: załóżmy, że koszt to dwa białe bonusy, a ja posiadam białą kartę bonusową podwójną i jedną „sakiewkę” – to domyślam się, że muszę odrzucić obydwie karty, tracąc niejako jeden biały bonus (z tego tytułu, że najpierw odrzucamy "sakiewki")?
Ps. Nie wiem czy ktoś o tym już pisał na forum, ale przy okazji wspomnę, że elementy z dodatku wraz z elementami z podstawki, mieszczą się w wyprasce z dodatku, nawet jeśli karty są w koszulkach (choć faktycznie koszulki nie grubsze niż "50").
Re: Splendor - Miasta
Skorzystam z okazji i spytam się, jakie konkretnie koszulki polecacie do Splendora?Lucass pisze: Ps. Nie wiem czy ktoś o tym już pisał na forum, ale przy okazji wspomnę, że elementy z dodatku wraz z elementami z podstawki, mieszczą się w wyprasce z dodatku, nawet jeśli karty są w koszulkach (choć faktycznie koszulki nie grubsze niż "50").
Będę wdzięczny za nazwę/ grubość/ linka do sklepu
Posiadam póki co podstawkę, ale zamierzam również kupić dodatek.
Pozdrawiam!
EDIT:
Właśnie zauważyłem, że odpowiedziałem na posta z działu dotyczącego zasad...
Może żeby nie spamować, poproszę o odpowiedzi na PW lub proszę moderatora o przeniesienie posta do właściwego działu/ wątku.
Przepraszam za kłopot.
Re: Splendor
W przypadku remisu liczy się ilość wykupionych kart...
A czy karty zarezerwowane są kartami wykupionymi i liczą się do ilości czy nie?
A czy karty zarezerwowane są kartami wykupionymi i liczą się do ilości czy nie?
-
- Posty: 410
- Rejestracja: 15 sty 2014, 15:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 7 times
Re: Splendor
Z tego co pamiętniej w zasadach jest dokładnie napisane że nie możesz wygrać gry jeżeli nie wykupiłeś zarezerwowanych kart
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
- Lokalizacja: Będzin
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 311 times
Re: Splendor
A w Splendorze może dojść do remisu? Zawsze grałem, że zwycięża osoba, która osiągnęła wymagany pułap punktowy. Więc remisu nie może być.
Wrócę do domu z pracy i przewertuję instrukcję...
@EDIT
Znalazłem instrukcję w necie i okazuje się, że jednak remis jest możliwy
http://z-jak-zabawki.pl/wp-content/uplo ... lendor.pdf
Teraz sobie przypominam, faktycznie tak graliśmy na początku, ale ustaliliśmy później, że osoba która pierwsza zdobywa pułap wymagany od razu wygrywa.
Wrócę do domu z pracy i przewertuję instrukcję...
@EDIT
Znalazłem instrukcję w necie i okazuje się, że jednak remis jest możliwy
Spoiler:
Teraz sobie przypominam, faktycznie tak graliśmy na początku, ale ustaliliśmy później, że osoba która pierwsza zdobywa pułap wymagany od razu wygrywa.
----------------
10% flamberg.com.pl
10% flamberg.com.pl
Re: Splendor
Nie ma nic na ten temat w zasadach.
Re: Splendor
Cześć.
Podczas gry w dodatek Orient zastanawiam się po co są te karty z woreczkiem, które dają jeden dodatkowy bonus do innej karty?
Są one najczęściej droższe niż podstawowe karty (z pierwszego poziomu) więc o co chodzi?
Jedyny sens jaki widzę to taki że te kart nie wliczają się do puli kart w przypadku remisu na koniec gry. Zastanawiał się ktoś nad tym?
Podczas gry w dodatek Orient zastanawiam się po co są te karty z woreczkiem, które dają jeden dodatkowy bonus do innej karty?
Są one najczęściej droższe niż podstawowe karty (z pierwszego poziomu) więc o co chodzi?
Jedyny sens jaki widzę to taki że te kart nie wliczają się do puli kart w przypadku remisu na koniec gry. Zastanawiał się ktoś nad tym?
- konradstpn
- Posty: 864
- Rejestracja: 22 sie 2017, 12:11
- Has thanked: 202 times
- Been thanked: 305 times
Re: Splendor
Płacisz za jej uniwersalność. Bardzo przydatna w momencie, kiedy potrzebujesz kopalni, która aktualnie nie jest dostępna.
Gram, więc jestem.
Re: Splendor
Pytanie dotyczące dodatku "Twierdze":
Mam na jednej karcie 3 twierdze, drugi gracz nie ma akurat żadnej twierdzy na kartach.
Czy po zakupie przeze mnie jakiejś karty muszę przestawić moją jedną twierdzę na inną kartę (jeśli oczywiście nie korzystam z Podboju)?
Instrukcja mówi: "za każdym razem, gdy gracz kupuje kartę... musi wybrać 1 z 2 opcji..."
Czy słowo "musi" jest tutaj kluczowe i muszę przestawić jedną twierdzę, bo pozostałe możliwości (usunięcie twierdzy innego gracza) są niedostępne?
Mam na jednej karcie 3 twierdze, drugi gracz nie ma akurat żadnej twierdzy na kartach.
Czy po zakupie przeze mnie jakiejś karty muszę przestawić moją jedną twierdzę na inną kartę (jeśli oczywiście nie korzystam z Podboju)?
Instrukcja mówi: "za każdym razem, gdy gracz kupuje kartę... musi wybrać 1 z 2 opcji..."
Czy słowo "musi" jest tutaj kluczowe i muszę przestawić jedną twierdzę, bo pozostałe możliwości (usunięcie twierdzy innego gracza) są niedostępne?
Re: Splendor
Nie zawsze, bo w puli zostały trzy żetony jednego koloru albo dwa żetony różnego koloru.
Re: Splendor
W instrukcji nie ma wyjaśnionej takiej sytuacji a powinna być. Gra wydaje się być w takim razie zepsuta, niezbalansowana. Na dwie nasze gry dwa razy wystąpił taki problem. Gracz spasował ale większą karą byłoby odrzucenie tych żetonów, bo w następnej turze mógłby np kupić jakąś mocniejszą kartę, na którą zbierał żetony.
- doczek
- Posty: 211
- Rejestracja: 26 sie 2018, 19:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 35 times
Re: Splendor
Już samo to, że musisz wykonać "pusty" ruch jest dotkliwe. Natomiast jeśli dochodzi do tego, że masz 3 rezerwacje nie możesz wziąć żetonów i nie możesz kupić karty zarezerwowanej ani żadnej innej to grasz beznadziejnie. Instrukcja niczego nie zmieni.
Re: Splendor
Nie chodzi o to jak kto gra (grałem akurat z dziećmi) tylko o to, że do takich sytuacji nie powinno dochodzić. Albo instrukcja powinna o tym informować, że może dojść i co wówczas należy zrobić.
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Splendor
W wątkach BGG przewijają się odniesienia do oficjalnego FAQ, które już nie istnieje.
Mianowicie wspominają, że akcja dobrania trzech żetonów dodatkowo zakłada - jeśli niemożliwe jest dobranie 3 różnych żetonów to należy dobrać 2 różne, a jak to jest niemożliwe to 1.
W przypadku jak w swojej turze mielibyśmy przekroczyć limit 10 żetonów to na koniec swojej tury należy odrzucić żetony do limitu 10. Takim sposobem można sobie podmienić żetony.
Jeśli wszyscy gracze są w takiej sytuacji jakimś cudem to wtedy każdy może sobie ponad limit dobrać żeton i od razu odrzucić spowrotem i wtedy mamy impas, strażnicy znajdują naszą kryjówkę i nas wieszają - BRAWO! Wszyscy przegrali (z przegraną to akurat moje wtrącenie ale sytuacja jest matematycznie realna).
Re: Splendor
Za pierwszym razem jak graliśmy to wrzuciłem do puli żetony, które trzeba przed grą odrzucić (po 2 sztuki w grze dla 3 graczy). Bo za każdym razem zabrakło jednego żetonu do zakupu karty ze stołu bądź wykupienia rezerwacji. Za drugim gracz po prostu spasował.
- E2MD
- Posty: 382
- Rejestracja: 11 kwie 2017, 12:42
- Lokalizacja: 43-518
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 135 times
Re: Splendor
Zagrałem w Splendor (pewnie) kilkaset razy. Ostatnio głównie z doświadczonymi matematyko-graczami. Zdecydowana większość rozgrywek kończy się stwierdzeniem "w następnym ruchu ja bym wygrał". Przychylam się do opinii że strata kolejki to bardzo dotkliwa kara. Co więcej sytuacje że nie ma co dobrać zdarzają niezmiernie rzadko - tak naprawdę to nie pamiętam kiedy po raz ostatni.
Nie przyszedłem tutaj wygrać