Gry planszowe z motywem budowania postaci
Gry planszowe z motywem budowania postaci
Być może źle szukam, ale nie znalazłem takiego wątku.
Szukam gier, w których głównym motywem jest "budowanie" swojej postaci. Jej cechy, umiejętności etc.
Szukam wobec tego, przygodówek. Pomocy.
Szukam gier, w których głównym motywem jest "budowanie" swojej postaci. Jej cechy, umiejętności etc.
Szukam wobec tego, przygodówek. Pomocy.
- Gromb
- Posty: 2826
- Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 846 times
- Been thanked: 363 times
Re: Gry planszowe z motywem budowania postaci
Z takich gier dla mas to FALLOUT i Runebound będzie ładnie chodził. Obie w języku polskim.
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
- pan_satyros
- Posty: 6131
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 648 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
-
- Posty: 2301
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1608 times
- Been thanked: 936 times
Re: Gry planszowe z motywem budowania postaci
W kampaniach Imperial Assault jest rozwój postaci. Podobnie karciany Arkham Horror.
- Olgierdd
- Posty: 1836
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 92 times
Re: Gry planszowe z motywem budowania postaci
Pathfinder Adventure Card Game, najlepiej od razu set Mummy's Mask. Rozgrywka w formie kampanii, w jej trakcie bardzo dobrze buduje się swoje postacie pod względem statystyk, umiejętności i ekwipunku. Bardzo czuć postęp.
Btw. czy tylko mnie się wydaje, że ten temat powinien znaleźć się w podforum "Co kupić?"
Btw. czy tylko mnie się wydaje, że ten temat powinien znaleźć się w podforum "Co kupić?"
-
- Posty: 581
- Rejestracja: 25 mar 2017, 19:53
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 182 times
Re: Gry planszowe z motywem budowania postaci
Zawtóruje karciany Horror w Arkham, niczym zdarta płyta. Punkty doświadczenia, talia reprezentująca zdolności, atrybuty i słabości, ekwipunek postaci, skazy charakteru jak i cechy nabyte... Statystyki niby nieruchome, ale od tego jest właśnie talia kart. Po dłuższej kampanii z ośmiu scenariuszy jest co wspominać, jak i co podziwiać (lub nad czym rozpaczać). ALE. Dla kogoś z bogatym doświadczeniem w grach RPG to będzie krok wstecz, bo takiego luzu jak tam to tu nie ma.
- ArnhemHorror
- Posty: 502
- Rejestracja: 01 maja 2013, 23:09
- Lokalizacja: NibyLandia
- Has thanked: 329 times
- Been thanked: 161 times
Re: Gry planszowe z motywem budowania postaci
Z tych dwóch polecanych wyżej rozwój postaci dużo bardziej podobał mi się w Runebound (3 edycja). Dzięki wspólnej puli kart zdolności rozwój postaci nie jest ograniczony do predefiniowanych ścieżek i można tworzyć takie kombinacje jakie nie śniły się twórcom gry. Podobnie jest w Mage Knight, ale to już dużo cięższa gra. Polecam również Too Many Bones, ale nie wiem jeszcze, czy każda kolejna gra daną postacią nie będzie mimo wszystko trochę powtarzalna. Na szczęście postaci jest dużo i różnią sie znacznie między sobą.
W życiu jest miejsce na jedynie 3 2 1 LCGi.
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: Gry planszowe z motywem budowania postaci
Jeżeli interesuje Cie dłuższy gameplay (i tym samym rozwój) to Descent może Cię zainteresować. Można grać kooperacyjnie z appką lub drukowanymi scenariuszami lub 1 vs reszta czyli Mroczny Władca vs bohaterowie. W tym drugim przypadku Mroczny Władca również rozwija swoją pulę kart i w każdym scenariuszu ma możliwość wybierania innych potworów.
- elayeth
- Posty: 1051
- Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 192 times
Re: Gry planszowe z motywem budowania postaci
Aż dziwne, że nikt nie polecił Gloomhaven.
Przygodowość tej gry może nie jest oczywista. To z pewnością jest gra taktyczna typu dungeon crowler... ale ja w niej przygodowości dużo wyczuwam. Mamy w końcu przygodowe karty miasta, drogi oraz obszerne opisy scenariuszy.
Budujemy postać na różne sposoby:
1. nowe umiejętności poprzez indywidualne dla postaci karty akcji <- tutaj zróżnicowanie postaci jest ogromne
2. większa skuteczność w walce poprzez indywidualne dla postaci karty modyfikatorów ataków <- oprócz zwykłych +/- do ataku mamy szereg innych fajnych modyfikatorów związanych z daną postacią (np: ogłuszenie, zatrucie, wzmocnienie elementu "magicznego" itp)
3. przedmioty pozyskane głównie z miasta z zdobyte złoto (sporadycznie znajdowane w skrzeniach w trakcie scenariusza)
Budujemy postać głównie na podstawie trzech "zasobów":
1. doświadczenie zdobywane w scenariuszach
2. "perki" zdobywane poprzez realizację celów indywidualnych i awansowanie postaci
3. złoto
Dla mnie GH daje dużo większo możliwości budowania postaci niż Descent czy Imperial Assoult, ale też dla niektórych może być zbyt taktyczny i za mało przygodowy. Jednak nie bez przyczyny jest to nr 1 na BGG.
Słyszałem też, że Too Many Bones daje fajne możliwości budowania postaci i tak jak w GH, każda jest mocno inna... ale cena gry jest porównywalna z GH (a nawet wyższa) przy sporo mniejszej zawartości pudła.
Przygodowość tej gry może nie jest oczywista. To z pewnością jest gra taktyczna typu dungeon crowler... ale ja w niej przygodowości dużo wyczuwam. Mamy w końcu przygodowe karty miasta, drogi oraz obszerne opisy scenariuszy.
Budujemy postać na różne sposoby:
1. nowe umiejętności poprzez indywidualne dla postaci karty akcji <- tutaj zróżnicowanie postaci jest ogromne
2. większa skuteczność w walce poprzez indywidualne dla postaci karty modyfikatorów ataków <- oprócz zwykłych +/- do ataku mamy szereg innych fajnych modyfikatorów związanych z daną postacią (np: ogłuszenie, zatrucie, wzmocnienie elementu "magicznego" itp)
3. przedmioty pozyskane głównie z miasta z zdobyte złoto (sporadycznie znajdowane w skrzeniach w trakcie scenariusza)
Budujemy postać głównie na podstawie trzech "zasobów":
1. doświadczenie zdobywane w scenariuszach
2. "perki" zdobywane poprzez realizację celów indywidualnych i awansowanie postaci
3. złoto
Dla mnie GH daje dużo większo możliwości budowania postaci niż Descent czy Imperial Assoult, ale też dla niektórych może być zbyt taktyczny i za mało przygodowy. Jednak nie bez przyczyny jest to nr 1 na BGG.
Słyszałem też, że Too Many Bones daje fajne możliwości budowania postaci i tak jak w GH, każda jest mocno inna... ale cena gry jest porównywalna z GH (a nawet wyższa) przy sporo mniejszej zawartości pudła.